Το Υπουργείο Δικαιοσύνης κατέθεσε χθες στο Περιφερειακό Δικαστήριο των ΗΠΑ για την Περιφέρεια του Μέριλαντ αστική αγωγή κατά της Grace Ocean Private Limited και της Synergy Marine Private Limited, των εταιρειών της Σιγκαπούρης που ήταν ιδιοκτήτριες και διαχειρίστριες του πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που κατέστρεψε τη γέφυρα Francis Scott Key.
Βαλτιμόρη: Εντείνεται η διαμάχη – Ποιος θα πληρώσει για την ανακατασκευή της γέφυρας;
Τις πρώτες πρωινές ώρες της 26ης Μαρτίου, το μηχανοκίνητο πλοίο DALI αναχώρησε από το λιμάνι της Βαλτιμόρης με προορισμό τη Σρι Λάνκα. Κατά τη διέλευση από το κανάλι Fort McHenry Channel, το πλοίο έχασε την ισχύ του, ανέκτησε την ισχύ του και στη συνέχεια έχασε ξανά την ισχύ του πριν χτυπήσει τη γέφυρα. Η γέφυρα κατέρρευσε και βυθίστηκε προκαλώντας τον τραγικό θάνατο έξι ανθρώπων. Εκτός από την απώλεια ανθρώπινων ζωών, το ναυάγιο του DALI και τα απομεινάρια της γέφυρας προκάλεσαν «έμφραγμα» στο πλωτό κανάλι και όλη τη ναυσιπλοΐα από και προς το λιμάνι της Βαλτιμόρης. Η απώλεια της γέφυρας διέκοψε επίσης μια κρίσιμη λεωφόρο στην υποδομή μεταφορών μας και μια βασική αρτηρία για τους τοπικούς μετακινούμενους.
Με την αγωγή ζητείται η ανάκτηση άνω των 100 εκατομμυρίων δολαρίων για το κόστος που επωμίστηκαν οι Ηνωμένες Πολιτείες για την αντιμετώπιση της μοιραίας καταστροφής και για την απομάκρυνση του μπλεγμένου ναυαγίου και των συντριμμιών της γέφυρας από το πλωτό κανάλι, ώστε να μπορέσει να επαναλειτουργήσει το λιμάνι, κάτι που έγινε δυνατό στις 10 Ιουνίου.
«Το Υπουργείο Δικαιοσύνης έχει δεσμευτεί να διασφαλίσει την απόδοση ευθυνών στους υπεύθυνους για την καταστροφή της γέφυρας Francis Scott Key, η οποία είχε ως αποτέλεσμα τον τραγικό θάνατο έξι ανθρώπων και τη διατάραξη των υποδομών μεταφορών και άμυνας της χώρας μας», δήλωσε ο Γενικός Εισαγγελέας Merrick B. Garland. «Με αυτή την αστική αγωγή, το Υπουργείο Δικαιοσύνης εργάζεται για να διασφαλίσει ότι το κόστος της εκκαθάρισης του διαύλου και της επαναλειτουργίας του λιμανιού της Βαλτιμόρης θα επιβαρύνει τις εταιρείες που προκάλεσαν το δυστύχημα και όχι τον Αμερικανό φορολογούμενο».
«Ο ιδιοκτήτης και ο χειριστής του DALI γνώριζαν πολύ καλά τα προβλήματα κραδασμών στο σκάφος που θα μπορούσαν να προκαλέσουν διακοπή ρεύματος. Αλλά αντί να λάβουν τις απαραίτητες προφυλάξεις, έκαναν το αντίθετο», δήλωσε ο κύριος αναπληρωτής γενικός εισαγγελέας Benjamin C. Mizer. «Από αμέλεια, κακοδιαχείριση και, ενίοτε, από επιθυμία να μειώσουν το κόστος, διαμόρφωσαν τα ηλεκτρικά και μηχανικά συστήματα του πλοίου με τρόπο που εμπόδιζε τα συστήματα αυτά να είναι σε θέση να αποκαταστήσουν γρήγορα την πρόωση και το πηδάλιο μετά από διακοπή ρεύματος. Ως αποτέλεσμα, όταν το DALI έχασε την τροφοδοσία, ένα αλυσιδωτό σύνολο αστοχιών οδήγησε στην καταστροφή».
Latest News
Στυλιανίδης: «Στηρίζουμε τις ευρωπαϊκές πρωτοβουλίες που ενισχύουν την ανταγωνιστικότητα της ναυτιλίας»
Ο υπουργός Ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης στις συναντήσεις του στις Βρυξέλλες ενημέρωσε, μεταξύ άλλων, για την εξέλιξη των έργων που χρηματοδοτούνται από την ΕΕ
Στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ η Cosco: H Αθήνα «μετρά» τις επιπτώσεις - Τι λένε πηγές στο Reuters
Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν στο Reuters ότι μέχρι στιγμής το λιμάνι του Πειραιά λειτουργεί κανονικά
OΛΘ: Πιάνει λιμάνι(;) η LeonidsPort – Οι νέες μετοχικές ισορροπίες με Σαββίδη – CMA CGM και Υπερταμείο
Στον ΟΛΘ η δισεκατομμυριούχος Margarita Louis – Dreyfus επιδιώκει την απόκτηση του 21% - Τα σενάρια για τη νέα μετοχική σύνθεση
Σπάνε ρεκόρ οι ναυπηγήσεις νεότευκτων πλοίων - Στα 204 δισ. τα συμβόλαια
Στα ναυπηγεία το 2024 η ζήτηση για κατασκευές νέων πλοίων ήταν ισχυρή στο σύνολο και ανά ναυτιλιακό κλάδο, σύμφωνα με τον οίκο Clarksons
Δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ από την LeonidsPort - Σημαντικό premium 26,6%
H LeonidsPort B.V. προτίθεται να αγοράσει μετοχές του ΟΛΘ και απευθείας μέσω της χρηματιστηριακής αγοράς ή εξωχρηματιστηριακά στο προσφερόμενο τίμημα
Κοντά σε ιστορική συμφωνία ο IMO για τους ρύπους – Η συμβολή των Ελλήνων εφοπλιστών
Η διεθνής ναυτιλία βρίσκεται πολύ κοντά σε ιστορική συμφωνία για το πώς θα μειωθούν οι ρύποι με τη συμβολή της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών
Τι θα κρίνει την πορεία της αγοράς πλοίων μεταφοράς LNG
Ενας εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ - Πεκίνου θα στρέψει την Κίνα σε νέες πηγές προμήθειας που είναι πιο κοντά της, όπως το Κατάρ, η Ρωσία και η Αυστραλία
Έκρηξη νέων επενδύσεων- 44 νέα ρυμουλκά στο ελληνικό νηολόγιο
Ο αριθμός αυτός είναι εντυπωσιακός και αποτελεί ρεκόρ εκσυγχρονισμού για μια μόνο κατηγορία του ελληνικού εμπορικού στόλου σε τέτοιο χρονικό διάστημα
Containers: Αύξηση 149% στις τιμές ναύλων σε έναν χρόνο
Στα πλοία μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου η ναυλαγορά «εξέπληξε» θετικά καθώς στα μεγαλύτερα μεγέθους πλοία, τα Capes, ο μέσος ναύλος κινήθηκε ανοδικά κατά 76%
Η MSC η πιο δυναμικά αναπτυσσόμενη ναυτιλιακή στη μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων [πίνακας]
Η MSC μεγάλωσε την απόσταση από τη δεύτερη Maersk στη σχετική κατάταξη των ναυτιλιακών όπως ανακοίνωσε η Alphaliner