
Το Υπουργείο Δικαιοσύνης κατέθεσε χθες στο Περιφερειακό Δικαστήριο των ΗΠΑ για την Περιφέρεια του Μέριλαντ αστική αγωγή κατά της Grace Ocean Private Limited και της Synergy Marine Private Limited, των εταιρειών της Σιγκαπούρης που ήταν ιδιοκτήτριες και διαχειρίστριες του πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που κατέστρεψε τη γέφυρα Francis Scott Key.
Βαλτιμόρη: Εντείνεται η διαμάχη – Ποιος θα πληρώσει για την ανακατασκευή της γέφυρας;
Τις πρώτες πρωινές ώρες της 26ης Μαρτίου, το μηχανοκίνητο πλοίο DALI αναχώρησε από το λιμάνι της Βαλτιμόρης με προορισμό τη Σρι Λάνκα. Κατά τη διέλευση από το κανάλι Fort McHenry Channel, το πλοίο έχασε την ισχύ του, ανέκτησε την ισχύ του και στη συνέχεια έχασε ξανά την ισχύ του πριν χτυπήσει τη γέφυρα. Η γέφυρα κατέρρευσε και βυθίστηκε προκαλώντας τον τραγικό θάνατο έξι ανθρώπων. Εκτός από την απώλεια ανθρώπινων ζωών, το ναυάγιο του DALI και τα απομεινάρια της γέφυρας προκάλεσαν «έμφραγμα» στο πλωτό κανάλι και όλη τη ναυσιπλοΐα από και προς το λιμάνι της Βαλτιμόρης. Η απώλεια της γέφυρας διέκοψε επίσης μια κρίσιμη λεωφόρο στην υποδομή μεταφορών μας και μια βασική αρτηρία για τους τοπικούς μετακινούμενους.
Με την αγωγή ζητείται η ανάκτηση άνω των 100 εκατομμυρίων δολαρίων για το κόστος που επωμίστηκαν οι Ηνωμένες Πολιτείες για την αντιμετώπιση της μοιραίας καταστροφής και για την απομάκρυνση του μπλεγμένου ναυαγίου και των συντριμμιών της γέφυρας από το πλωτό κανάλι, ώστε να μπορέσει να επαναλειτουργήσει το λιμάνι, κάτι που έγινε δυνατό στις 10 Ιουνίου.
«Το Υπουργείο Δικαιοσύνης έχει δεσμευτεί να διασφαλίσει την απόδοση ευθυνών στους υπεύθυνους για την καταστροφή της γέφυρας Francis Scott Key, η οποία είχε ως αποτέλεσμα τον τραγικό θάνατο έξι ανθρώπων και τη διατάραξη των υποδομών μεταφορών και άμυνας της χώρας μας», δήλωσε ο Γενικός Εισαγγελέας Merrick B. Garland. «Με αυτή την αστική αγωγή, το Υπουργείο Δικαιοσύνης εργάζεται για να διασφαλίσει ότι το κόστος της εκκαθάρισης του διαύλου και της επαναλειτουργίας του λιμανιού της Βαλτιμόρης θα επιβαρύνει τις εταιρείες που προκάλεσαν το δυστύχημα και όχι τον Αμερικανό φορολογούμενο».
«Ο ιδιοκτήτης και ο χειριστής του DALI γνώριζαν πολύ καλά τα προβλήματα κραδασμών στο σκάφος που θα μπορούσαν να προκαλέσουν διακοπή ρεύματος. Αλλά αντί να λάβουν τις απαραίτητες προφυλάξεις, έκαναν το αντίθετο», δήλωσε ο κύριος αναπληρωτής γενικός εισαγγελέας Benjamin C. Mizer. «Από αμέλεια, κακοδιαχείριση και, ενίοτε, από επιθυμία να μειώσουν το κόστος, διαμόρφωσαν τα ηλεκτρικά και μηχανικά συστήματα του πλοίου με τρόπο που εμπόδιζε τα συστήματα αυτά να είναι σε θέση να αποκαταστήσουν γρήγορα την πρόωση και το πηδάλιο μετά από διακοπή ρεύματος. Ως αποτέλεσμα, όταν το DALI έχασε την τροφοδοσία, ένα αλυσιδωτό σύνολο αστοχιών οδήγησε στην καταστροφή».


Latest News

Η μεταβλητότητα παραμένει το κυρίαρχο στοιχείο για τα δεξαμενόπλοια
Η πτώση για τα δεξαμενόπλοι μπορεί να μην είναι άμεση - Οι ανισορροπίες στην προσφορά και στη ζήτηση πετρελαίου θα παραμένουν παράλληλα με τις ευκαιρίες

Capital Clean Energy Carriers: Καθέλκυση του μεγαλύτερου στην ιστορία πλοίου μεταφοράς υγρού διοξειδίου του άνθρακα
Κατασκευάζεται από τα Κορεάτικα ναυπηγεία HD Hyundai Mipo και διαθέτει χωρητικότητα 22.000 κ.μ.

Αύξηση κερδών κατά 37% το 2024 για τον ΟΛΘ - Προτείνει μέρισμα 2 ευρώ/μετοχη
Το προτεινόμενο μέρισμα θα είναι στα € 2 ανά μετοχή, αυξημένο κατά 54% σε σχέση με το προηγούμενο έτος (1,3 ευρώ ανά μετοχή)

Πώς θα κινηθούν οι τιμές στα ακτοπλοϊκά φέτος – Τι θα γίνει με τα ταχύπλοα
«Υπάρχει κυβερνητική δέσμευση να μην αυξηθούν οι τιμές στα συμβατικά πλοία, ενώ στα ταχύπλοα ενδέχεται να μειωθούν» σημείωσε ο υφυπουργός Ναυτιλίας, Στέφανος Γκίκας

«Ξεπουλάνε» τα ακτοπλοϊκά για το Πάσχα - «Ζαλίζουν» οι τιμές
Οι τουριστικοί πράκτορες επισημαίνουν ότι για την Μεγάλη Τετάρτη και την Μεγάλη Πέμπτη τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια είναι ελάχιστα

Τραμπ: Εντολή στις υπηρεσίες να σχεδιάσουν τη Ναυτική Αναγέννηση των ΗΠΑ
Το εκτελεστικό διάταγμα του Τραμπ αποσκοπεί στην αντιμετώπιση της κυριαρχίας της Κίνας στη ναυτιλία των ωκεανών

Το στοίχημα Κικίλια για μείωση των τιμών
Οι αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Ναυτιλίας θα πρέπει να καταγράψουν τις τιμές που ισχύουν αυτή τη στιγμή για όλες τις γραμμές και όλα τα πλοία

Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Θετικά και αρνητικά σημεία στην απόφαση του ΙΜΟ για την πράσινη μετάβαση της ναυτιλίας
Η πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστώ, Μελίνα Τραυλού μιλάει για άδικη μεταχείριση του LNG που υπονομεύει τις επενδύσεις που έχουν πραγματοποιηθεί

Οι Ευρωπαίοι εφοπλιστές χαιρετίζουν τη συμφωνία για τις ανθρακούχες εκπομπές
Η συμφωνία επιτεύχθηκε μετά από ψηφοφορία, ένα γεγονός σπάνιο στον ΙΜΟ όπου πάντα επιδιώκεται η ομοφωνία

Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: +100 υποτροφίες για το Ακαδημαϊκό Έτος 2025-2026
Η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών χορηγεί και φέτος +100 Υποτροφίες, καθώς και την υποτροφία με τη συμβολική ονομασία «Αριστεία»