Πάνω από 100 εκατ. δολάρια ζητά η κυβέρνηση των ΗΠΑ από τις πλοιοκτήτριες και διαχειρίστριες εταιρείες του πλοίου «Dali» ως αποζημίωση για τα έξοδα που κατέβαλε προκειμένου να ανοίξει και πάλι η πρόσβαση στο λιμάνι της Βαλτιμόρης. Το λιμάνια έκλεισε για μεγάλο διάστημα  μετά την πρόσκρουση του πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στη γέφυρα Francis Scott Key Bridge, στις 26 Μαρτίου 2024.

Το Υπουργείο Δικαιοσύνης κατέθεσε χθες  στο Περιφερειακό Δικαστήριο των ΗΠΑ για την Περιφέρεια του Μέριλαντ αστική αγωγή κατά της Grace Ocean Private Limited και της Synergy Marine Private Limited, των εταιρειών της Σιγκαπούρης που ήταν ιδιοκτήτριες και διαχειρίστριες του πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που κατέστρεψε τη γέφυρα Francis Scott Key.

Βαλτιμόρη: Εντείνεται η διαμάχη – Ποιος θα πληρώσει για την ανακατασκευή της γέφυρας;

Τις πρώτες πρωινές ώρες της 26ης Μαρτίου, το μηχανοκίνητο πλοίο DALI αναχώρησε από το λιμάνι της Βαλτιμόρης με προορισμό τη Σρι Λάνκα. Κατά τη διέλευση από το κανάλι Fort McHenry Channel, το πλοίο έχασε την ισχύ του, ανέκτησε την ισχύ του και στη συνέχεια έχασε ξανά την ισχύ του πριν χτυπήσει τη γέφυρα. Η γέφυρα κατέρρευσε και βυθίστηκε προκαλώντας τον τραγικό θάνατο έξι ανθρώπων. Εκτός από την  απώλεια ανθρώπινων ζωών, το ναυάγιο του DALI και τα απομεινάρια της γέφυρας προκάλεσαν «έμφραγμα» στο πλωτό κανάλι και  όλη τη ναυσιπλοΐα από και προς το λιμάνι της Βαλτιμόρης. Η απώλεια της γέφυρας διέκοψε επίσης μια κρίσιμη λεωφόρο στην υποδομή μεταφορών μας και μια βασική αρτηρία για τους τοπικούς μετακινούμενους.

Με την αγωγή ζητείται η ανάκτηση άνω των 100 εκατομμυρίων δολαρίων για το κόστος που επωμίστηκαν οι Ηνωμένες Πολιτείες για την αντιμετώπιση της μοιραίας καταστροφής και για την απομάκρυνση του μπλεγμένου ναυαγίου και των συντριμμιών της γέφυρας από το πλωτό κανάλι, ώστε να μπορέσει να επαναλειτουργήσει το λιμάνι, κάτι που έγινε δυνατό στις 10 Ιουνίου. Βαλτιμόρη

«Το Υπουργείο Δικαιοσύνης έχει δεσμευτεί να διασφαλίσει την απόδοση ευθυνών στους υπεύθυνους για την καταστροφή της γέφυρας Francis Scott Key, η οποία είχε ως αποτέλεσμα τον τραγικό θάνατο έξι ανθρώπων και τη διατάραξη των υποδομών μεταφορών και άμυνας της χώρας μας», δήλωσε ο Γενικός Εισαγγελέας Merrick B. Garland. «Με αυτή την αστική αγωγή, το Υπουργείο Δικαιοσύνης εργάζεται για να διασφαλίσει ότι το κόστος της εκκαθάρισης του διαύλου και της επαναλειτουργίας του λιμανιού της Βαλτιμόρης θα επιβαρύνει τις εταιρείες που προκάλεσαν το δυστύχημα και όχι τον Αμερικανό φορολογούμενο».

«Ο ιδιοκτήτης και ο χειριστής του DALI γνώριζαν πολύ καλά τα προβλήματα κραδασμών στο σκάφος που θα μπορούσαν να προκαλέσουν διακοπή ρεύματος. Αλλά αντί να λάβουν τις απαραίτητες προφυλάξεις, έκαναν το αντίθετο», δήλωσε ο κύριος αναπληρωτής γενικός εισαγγελέας Benjamin C. Mizer. «Από αμέλεια, κακοδιαχείριση και, ενίοτε, από επιθυμία να μειώσουν το κόστος, διαμόρφωσαν τα ηλεκτρικά και μηχανικά συστήματα του πλοίου με τρόπο που εμπόδιζε τα συστήματα αυτά να είναι σε θέση να αποκαταστήσουν γρήγορα την πρόωση και το πηδάλιο μετά από διακοπή ρεύματος. Ως αποτέλεσμα, όταν το DALI έχασε την τροφοδοσία, ένα αλυσιδωτό σύνολο αστοχιών οδήγησε στην καταστροφή».

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Ναυτιλία