Τα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα θα παραμείνουν ανταγωνιστικά στην Ευρώπη παρά τους πρόσθετους δασμούς της ΕΕ, πολύ περισσότερο μετά την πρόσφατη αναθεώρηση. Μάλιστα, για να γίνει αποτρεπτική η ευρωπαϊκή αγορά για την κινεζικής αυτοκινητοβιομηχανίας EV θα πρέπει δασνοί να είναι πολύ πιο υψηλοί, στο 50%.
Αυτό εκτιμούν ειδικοί του κλάδου που μίλησαν στο CNBC, οι οποίοι επεσήμαναν τη σημαντική διαφορά μεταξύ των δασμών στην ΕΕ και στις ΗΠΑ και Καναδά.
Ηλεκτροκίνηση: Μειώνεται η παραγωγή των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων
Στην τελευταία αναθεώρηση που έκανε η ΕΕ τον προηγούμενο μήνα, για την BYD, τη μεγάλη αυτοκινητοβιομηχανία της Κίνας, ο φόρος μειώθηκε στο 17% από 17,4%, για την Geely στο 19,3% από 19,9% και για τη SAIC στο 36,3% από 37,6%.
Ακόμα και πάνω από 50%
Όπως σημειώνει η ερευνητική ομάδα Rhodium, τα παραπάνω ποσοστά όχι μόνο δεν είναι αποτρεπτικά, αλλά για ορισμένες εταιρείες με κάθετη παραγωγή, όπως η BYD, θα πρέπει να είναι ακόμα και υψηλότερα από 50% για να το σκεφτεί σοβαρά μήπως δεν τη συμφέρει η δραστηριοποίηση στην ευρωπαϊκή αγορά.
Οι ισχύοντες δασμοί δεν θα είναι σημαντικός αποτρεπτικός παράγοντας για τους κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων της Κίνας, δήλωσε ο Joseph McCabe, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της παγκόσμιας εταιρείας έρευνας στον κλάδο αυτοκινήτου, AutoForecast Solutions. «Οι δασμοί στα κινεζικής κατασκευής EV θα δημιουργήσουν δυσκολίες, αλλά όχι εμπόδιο στην είσοδό τους στην αγορά».
Επεσήμανε ότι οι δασμοί της ΕΕ δεν ήταν τόσο αυστηροί όσο αυτοί που ανακοινώθηκαν από τη Βόρεια Αμερική, δεδομένου ότι οι ευρωπαίοι και οι κινέζοι κατασκευαστές πρωτότυπου εξοπλισμού έχουν μεγάλο βαθμό αλληλεξάρτησης. Υπενθυμίζεται ότι οι ΗΠΑ ανακοίνωσαν δασμούς 100% στα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα τον προηγούμενο Μάιο, ενώ το παράδειγμά τους ακολούθησε τον Αύγουστο ο Καναδάς.
Λεπτή ισορροπία
«Είναι μια λεπτή ισορροπία το να προωθηθεί η ευρωπαϊκή παραγωγή χωρίς να επηρεάζονται σοβαρά οι δραστηριότητές τους στην Κίνα», εξήγησε ο McCabe, εννοώντας τους προμηθευτές της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας με εξοπλισμό. Οι Κινέζοι κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων έρχονται με νεότερες, φθηνότερες προσφορές, παρόλο που η ΕΕ προσπαθεί να περιορίσει τις εισαγωγές μέσω δασμών.
Εάν επηρεαστεί ο κινεζικός τομέας κατασκευής πρωτότυπου εξοπλισμού, ο κίνδυνος αντιποίνων δασμολογικών μέτρων από την Κίνα κατά της Ευρώπης είναι υψηλός, προειδοποίησε ο McCabe.
Πιο φθηνά τα κινεζικά
Σε συνέδριο τον προηγούμενο Μάιο, ο κινεζικός γίγαντας BYD ανακοίνωσε ότι θα εισαγάγει το μοντέλο Dolphin στην ευρωπαϊκή αγορά σε λιγότερο από 21.550 δολάρια.
Την ίδια στιγμή, το Model 3 της Tesla, το φθηνότερο της μάρκας, πωλείται για 44.480 δολάρια στο Ηνωμένο Βασίλειο.
Ακόμη και με την εισφορά 17%, το μοντέλο Dolphin της BYD θα εξακολουθεί να είναι περίπου 23.270 δολάρια φθηνότερο από το εισαγόμενο από την Κίνα Tesla Model 3.
Για να ανταγωνιστεί καλύτερα τους σκληρούς κινέζους αντιπάλους, η Volkswagen ανακοίνωσε σχέδια για την ανάπτυξη ενός ηλεκτρικού οχήματος χαμηλού κόστους για την ευρωπαϊκή αγορά σε ανταγωνιστική τιμή περίπου 21.476 δολ. έως το 2027.
«Εάν πρέπει πραγματικά να σκοτώσουν τη βιομηχανία EV στην Κίνα, πρέπει να επιβάλουν δασμούς 300%», δήλωσε στο CNBC ο William Ma, CIO της GROW Investment Group.
Latest News
Θέρμανση με κλιματιστικό: Συμβουλές για μέγιστη απόδοση και οικονομία!
Επιλέγοντας κλιματιστικά Fujitsu επιλέγετε υψηλή ενεργειακή απόδοση και διευρυμένο εύρος λειτουργίας
nrg: Λύσεις ηλεκτροκίνησης για επιχειρήσεις με το incharge – Η συνεργασία με την Astrazeneca
Η nrg με το incharge παρέχει ολοκληρωμένες λύσεις ηλεκτροκίνησης για τις επιχειρήσεις
Τίτλοι τέλους για το Gigafactory της Sunlight στη Δ. Μακεδονία – Τα εμπόδια
Η Sunlight Group δεν θα κατασκευάσει το εργοστάσιο μπαταριών λιθίου – Η αποχώρηση Μαντζούφα – Η επιδότηση των 245 εκατ. ευρώ
Μιχάλης Γραμματικόπουλος (Moody’s): Ποιους κλάδους της οικονομίας απειλεί η κλιματική αλλαγή
Ο οικονομικός αναλυτής και assistant director στη Moody’s αναλύει στην έντυπη έκδοση του Οικονομικού Ταχυδρόμου στο Βήμα. τα σενάρια βάσει των οποίων διάφορες κλιματικές πολιτικές, εκπομπές αερίων, άνοδοι των θερμοκρασιών και φυσικοί κίνδυνοι μπορούν να πλήξουν τη χώρα μας
Άνοιξαν οι αιτήσεις για τα «Συστήματα Αποθήκευσης στις επιχειρήσεις» - Οι δικαιούχοι
Το πρόγραμμα «Συστήματα Αποθήκευσης στις επιχειρήσεις» υλοποιείται στο πλαίσιο του “RePowerEU”
Μειώθηκαν οι εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου κατά 7% στην ΕΕ το 2023
Μεταξύ 2013 και 2023, οι παραγωγοί σε όλες σχεδόν τις οικονομικές δραστηριότητες μείωσαν τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου
Ανοίγει σήμερα η πλατφόρμα για το πρόγραμμα «Αλλάζω Σύστημα Θέρμανσης και Θερμοσίφωνα»
Προτεραιότητα θα δοθεί στους δυνητικούς ωφελούμενους του προγράμματος, «Ανακυκλώνω – Αλλάζω Θερμοσίφωνα» με μη εξαργυρωμένα voucher
Μπορεί η Ελλάδα να αντιμετωπίσει πυρκαγιές τύπου Λος Άντζελες - Τι απαντά ο Συνολάκης
«Οι άνεμοι είχαν ταχύτητες που φτάνανε τα 160 χιλιόμετρα την ώρα και με τέτοιες ταχύτητες δεν μπορεί κανείς να σταματήσεις τις πυρκαγιές γιατί δεν μπορούν να πετάξουν αεροπλάνα»
Πρωταγωνίστρια στα PPAs η Ελλάδα
Τα τεχνολογικά μεγαθήρια όπως η Amazon, η Google και η Microsoft επιλέγουν την Ελλάδα για επενδύσεις στην ανανεώσιμη ενέργεια
Ποιες οι περιοχές με το μεγαλύτερο προβάδισμα στο Εξοικονομώ 2025
Στον Οδηγό του προγράμματος περιλαμβάνεται η κατάταξη κάθε οικισμού της χώρας ξεχωριστά, ως προς το κριτήριο των «βαθμοημερών»