Τα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα θα παραμείνουν ανταγωνιστικά στην Ευρώπη παρά τους πρόσθετους δασμούς της ΕΕ, πολύ περισσότερο μετά την πρόσφατη αναθεώρηση. Μάλιστα, για να γίνει αποτρεπτική η ευρωπαϊκή αγορά για την κινεζικής αυτοκινητοβιομηχανίας EV θα πρέπει δασνοί να είναι πολύ πιο υψηλοί, στο 50%.
Αυτό εκτιμούν ειδικοί του κλάδου που μίλησαν στο CNBC, οι οποίοι επεσήμαναν τη σημαντική διαφορά μεταξύ των δασμών στην ΕΕ και στις ΗΠΑ και Καναδά.
Ηλεκτροκίνηση: Μειώνεται η παραγωγή των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων
Στην τελευταία αναθεώρηση που έκανε η ΕΕ τον προηγούμενο μήνα, για την BYD, τη μεγάλη αυτοκινητοβιομηχανία της Κίνας, ο φόρος μειώθηκε στο 17% από 17,4%, για την Geely στο 19,3% από 19,9% και για τη SAIC στο 36,3% από 37,6%.
Ακόμα και πάνω από 50%
Όπως σημειώνει η ερευνητική ομάδα Rhodium, τα παραπάνω ποσοστά όχι μόνο δεν είναι αποτρεπτικά, αλλά για ορισμένες εταιρείες με κάθετη παραγωγή, όπως η BYD, θα πρέπει να είναι ακόμα και υψηλότερα από 50% για να το σκεφτεί σοβαρά μήπως δεν τη συμφέρει η δραστηριοποίηση στην ευρωπαϊκή αγορά.
Οι ισχύοντες δασμοί δεν θα είναι σημαντικός αποτρεπτικός παράγοντας για τους κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων της Κίνας, δήλωσε ο Joseph McCabe, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της παγκόσμιας εταιρείας έρευνας στον κλάδο αυτοκινήτου, AutoForecast Solutions. «Οι δασμοί στα κινεζικής κατασκευής EV θα δημιουργήσουν δυσκολίες, αλλά όχι εμπόδιο στην είσοδό τους στην αγορά».
Επεσήμανε ότι οι δασμοί της ΕΕ δεν ήταν τόσο αυστηροί όσο αυτοί που ανακοινώθηκαν από τη Βόρεια Αμερική, δεδομένου ότι οι ευρωπαίοι και οι κινέζοι κατασκευαστές πρωτότυπου εξοπλισμού έχουν μεγάλο βαθμό αλληλεξάρτησης. Υπενθυμίζεται ότι οι ΗΠΑ ανακοίνωσαν δασμούς 100% στα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα τον προηγούμενο Μάιο, ενώ το παράδειγμά τους ακολούθησε τον Αύγουστο ο Καναδάς.
Λεπτή ισορροπία
«Είναι μια λεπτή ισορροπία το να προωθηθεί η ευρωπαϊκή παραγωγή χωρίς να επηρεάζονται σοβαρά οι δραστηριότητές τους στην Κίνα», εξήγησε ο McCabe, εννοώντας τους προμηθευτές της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας με εξοπλισμό. Οι Κινέζοι κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων έρχονται με νεότερες, φθηνότερες προσφορές, παρόλο που η ΕΕ προσπαθεί να περιορίσει τις εισαγωγές μέσω δασμών.
Εάν επηρεαστεί ο κινεζικός τομέας κατασκευής πρωτότυπου εξοπλισμού, ο κίνδυνος αντιποίνων δασμολογικών μέτρων από την Κίνα κατά της Ευρώπης είναι υψηλός, προειδοποίησε ο McCabe.
Πιο φθηνά τα κινεζικά
Σε συνέδριο τον προηγούμενο Μάιο, ο κινεζικός γίγαντας BYD ανακοίνωσε ότι θα εισαγάγει το μοντέλο Dolphin στην ευρωπαϊκή αγορά σε λιγότερο από 21.550 δολάρια.
Την ίδια στιγμή, το Model 3 της Tesla, το φθηνότερο της μάρκας, πωλείται για 44.480 δολάρια στο Ηνωμένο Βασίλειο.
Ακόμη και με την εισφορά 17%, το μοντέλο Dolphin της BYD θα εξακολουθεί να είναι περίπου 23.270 δολάρια φθηνότερο από το εισαγόμενο από την Κίνα Tesla Model 3.
Για να ανταγωνιστεί καλύτερα τους σκληρούς κινέζους αντιπάλους, η Volkswagen ανακοίνωσε σχέδια για την ανάπτυξη ενός ηλεκτρικού οχήματος χαμηλού κόστους για την ευρωπαϊκή αγορά σε ανταγωνιστική τιμή περίπου 21.476 δολ. έως το 2027.
«Εάν πρέπει πραγματικά να σκοτώσουν τη βιομηχανία EV στην Κίνα, πρέπει να επιβάλουν δασμούς 300%», δήλωσε στο CNBC ο William Ma, CIO της GROW Investment Group.
Latest News
Ξεκαθαρίζει το τοπίο για τα υπεράκτια αιολικά – Τι θα προβλέπει το ειδικό χωροταξικό πλαίσιο για τις ΑΠΕ
Ποιες περιοχές δεν περιλαμβάνονται στον «οδικό χάρτη» για τα υπεράκτια αιολικά – Ζωηρό επενδυτικό ενδιαφέρον Masdar και Iberdrola για θαλάσσια πάρκα στην Ελλάδα
SOS από τους Ευρωπαίους κατασκευαστές πλαστικών - «Πνίγουν» τις επιχειρήσεις οι κανονισμοί
Τα πλαστικά είναι ο τελευταίος μεταποιητικός τομέας στην ήπειρο που συρρικνώνεται παρά την παγκόσμια ανάπτυξη
«Νεκρός» ο στόχος για το κλίμα - Πώς ο Τραμπ θα «επιβαρύνει» τον πλανήτη με 0,04 βαθμούς Κελσίου
Tο 2024 είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα είναι η πρώτη μεμονωμένη χρονιά πάνω από το όριο των 1,5o C - Χωρίς χαραμάδα αισιοδοξίας η COP29
Τα σχέδια της Masdar για off shore αιολικά και φωτοβολταϊκά σε Ελλάδα και Ισπανία – Ο «άσος» της ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ
Ο COO της Masdar Abdulaziz Alobaidli, στη διάρκεια εκδήλωσης της ΕΔΕΥΕΠ στο πλαίσιο της COP29 μίλησε για τα πλάνα επενδύσεων
Διεθνές επενδυτικό ενδιαφέρον στα υπεράκτια αιολικά πάρκα της Ελλάδας
Η προοπτική της Ελλάδας στο πλαίσιο της φετινής Διάσκεψης Κορυφής του ΟΗΕ για το Κλίμα, COP29 - Το επενδυτικό ενδιαφέρον
Η δημιουργική ασάφεια της COP29 - Τι είναι το... NCQG και τι προσδοκούν οι φτωχές χώρες
Το πιο δύσκολο ζήτημα που αντιμετωπίζουν οι διαπραγματεύσεις για το κλίμα στην COP29 είναι ο «νέος συλλογικός ποσοτικός στόχος»
Ρήγας (Energean): Η αποθήκευση CO2 είναι μια λύση για να επιβιώσουν οι βιομηχανίες
Η μεγάλη επένδυση στον Πρίνο με την ασφαλή αποθήκευση CO2 θα διατηρήσει τη βιομηχανική δραστηριότητα στον Κόλπο της Καβάλας για τις επόμενες δεκαετίες, είπε ο Μαθιός Ρήγας
ΔΕΗ blue: Τοποθέτηση 90 φορτιστών στις εγκαταστάσεις της L’Oréal σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη
Οι υπάλληλοι και οι επισκέπτες της L’Οreal που κατέχουν ηλεκτρικά οχήματα έχουν τη δυνατότητα να τα φορτίσουν με φορτιστές τελευταίας γενιάς
«Χρέος έναντι φύσης» – Λύση ή αλχημεία για την προστασία του απειλούμενου περιβάλλοντος του πλανήτη;
Πώς το χρέος των φτωχότερων και πιο ευάλωτων στην κλιματική κρίση χωρών μπαίνει στην «εξίσωση» για το κλίμα
Νέα «όπλα» της ΔΕΗ για την πράσινη μετάβαση – Οι μονάδες «Peakers» και τα «Pumped Hydro»
Η ΔΕΗ, όπως ανακοίνωσε ο CEO Γ. Στάσσης, στην τριετία 2025 -2027 θα εκτελέσει έργα ευέλικτης ηλεκτροπαραγωγής ισχύος 1,8 GW