
Τα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα θα παραμείνουν ανταγωνιστικά στην Ευρώπη παρά τους πρόσθετους δασμούς της ΕΕ, πολύ περισσότερο μετά την πρόσφατη αναθεώρηση. Μάλιστα, για να γίνει αποτρεπτική η ευρωπαϊκή αγορά για την κινεζικής αυτοκινητοβιομηχανίας EV θα πρέπει δασνοί να είναι πολύ πιο υψηλοί, στο 50%.
Αυτό εκτιμούν ειδικοί του κλάδου που μίλησαν στο CNBC, οι οποίοι επεσήμαναν τη σημαντική διαφορά μεταξύ των δασμών στην ΕΕ και στις ΗΠΑ και Καναδά.
Ηλεκτροκίνηση: Μειώνεται η παραγωγή των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων
Στην τελευταία αναθεώρηση που έκανε η ΕΕ τον προηγούμενο μήνα, για την BYD, τη μεγάλη αυτοκινητοβιομηχανία της Κίνας, ο φόρος μειώθηκε στο 17% από 17,4%, για την Geely στο 19,3% από 19,9% και για τη SAIC στο 36,3% από 37,6%.
Ακόμα και πάνω από 50%
Όπως σημειώνει η ερευνητική ομάδα Rhodium, τα παραπάνω ποσοστά όχι μόνο δεν είναι αποτρεπτικά, αλλά για ορισμένες εταιρείες με κάθετη παραγωγή, όπως η BYD, θα πρέπει να είναι ακόμα και υψηλότερα από 50% για να το σκεφτεί σοβαρά μήπως δεν τη συμφέρει η δραστηριοποίηση στην ευρωπαϊκή αγορά.
Οι ισχύοντες δασμοί δεν θα είναι σημαντικός αποτρεπτικός παράγοντας για τους κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων της Κίνας, δήλωσε ο Joseph McCabe, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της παγκόσμιας εταιρείας έρευνας στον κλάδο αυτοκινήτου, AutoForecast Solutions. «Οι δασμοί στα κινεζικής κατασκευής EV θα δημιουργήσουν δυσκολίες, αλλά όχι εμπόδιο στην είσοδό τους στην αγορά».
Επεσήμανε ότι οι δασμοί της ΕΕ δεν ήταν τόσο αυστηροί όσο αυτοί που ανακοινώθηκαν από τη Βόρεια Αμερική, δεδομένου ότι οι ευρωπαίοι και οι κινέζοι κατασκευαστές πρωτότυπου εξοπλισμού έχουν μεγάλο βαθμό αλληλεξάρτησης. Υπενθυμίζεται ότι οι ΗΠΑ ανακοίνωσαν δασμούς 100% στα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα τον προηγούμενο Μάιο, ενώ το παράδειγμά τους ακολούθησε τον Αύγουστο ο Καναδάς.
Λεπτή ισορροπία
«Είναι μια λεπτή ισορροπία το να προωθηθεί η ευρωπαϊκή παραγωγή χωρίς να επηρεάζονται σοβαρά οι δραστηριότητές τους στην Κίνα», εξήγησε ο McCabe, εννοώντας τους προμηθευτές της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας με εξοπλισμό. Οι Κινέζοι κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων έρχονται με νεότερες, φθηνότερες προσφορές, παρόλο που η ΕΕ προσπαθεί να περιορίσει τις εισαγωγές μέσω δασμών.
Εάν επηρεαστεί ο κινεζικός τομέας κατασκευής πρωτότυπου εξοπλισμού, ο κίνδυνος αντιποίνων δασμολογικών μέτρων από την Κίνα κατά της Ευρώπης είναι υψηλός, προειδοποίησε ο McCabe.
Πιο φθηνά τα κινεζικά
Σε συνέδριο τον προηγούμενο Μάιο, ο κινεζικός γίγαντας BYD ανακοίνωσε ότι θα εισαγάγει το μοντέλο Dolphin στην ευρωπαϊκή αγορά σε λιγότερο από 21.550 δολάρια.
Την ίδια στιγμή, το Model 3 της Tesla, το φθηνότερο της μάρκας, πωλείται για 44.480 δολάρια στο Ηνωμένο Βασίλειο.
Ακόμη και με την εισφορά 17%, το μοντέλο Dolphin της BYD θα εξακολουθεί να είναι περίπου 23.270 δολάρια φθηνότερο από το εισαγόμενο από την Κίνα Tesla Model 3.
Για να ανταγωνιστεί καλύτερα τους σκληρούς κινέζους αντιπάλους, η Volkswagen ανακοίνωσε σχέδια για την ανάπτυξη ενός ηλεκτρικού οχήματος χαμηλού κόστους για την ευρωπαϊκή αγορά σε ανταγωνιστική τιμή περίπου 21.476 δολ. έως το 2027.
«Εάν πρέπει πραγματικά να σκοτώσουν τη βιομηχανία EV στην Κίνα, πρέπει να επιβάλουν δασμούς 300%», δήλωσε στο CNBC ο William Ma, CIO της GROW Investment Group.


Latest News

Οι περικοπές πράσινης ηλεκτροπαραγωγής θα αυξάνονται με τη διείσδυση ΑΠΕ
Βασική ευθύνη του ΑΔΜΗΕ είναι η ασφάλεια του συστήματος και με αυτό το κριτήριο χορηγούνται και θα χορηγούνται προσφορές σύνδεσης στα νέα έργα ΑΠΕ

Μπαίνει ο… ήλιος στο ευρωπαϊκό ποδόσφαιρο – Η συμφωνία της UEFA με την SolarPower
Πώς θα «πρασινίσουν» τα γήπεδα - Στα θρανία οι ομάδες για σεμινάρια από τη SolarPower

Σε ιστορικό χαμηλό οι πάγοι της Αρκτικής – Προειδοποίηση για τον καιρό στο Βόρειο Ημισφαίριο
Ο θαλάσσιος πάγος της Αρκτικής βρίσκεται αυτή την περίοδο στη μέγιστη έκτασή του, η οποία όμως έχει πέσει στα χαμηλότερα επίπεδα που έχουν καταγραφεί ποτέ.
![BYD: Ποιος είναι ο Γουάνγκ Τσουανφού που χτίζει τα όνειρα της Κίνας [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/03/ot_BYD_Ceo_CHUANFU-600x352.png)
Γουάνγκ Τσουανφού: Χτίζει τα Όνειρα της Κίνας με την BYD [γράφημα]
Η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία BYD του Γουάνγκ Τσουανφού ανακοίνωσε πωλήσεις για όλο το 2024 που ξεπέρασαν αυτές της Tesla

Καμπανάκι IRENA για τις ΑΠΕ - Δεν είναι αρκετές, παρά την αύξηση ρεκόρ το 2024
To συντριπτικά μεγαλύτερο μέρος τις αύξησης παραγωγής ενέργειας από ΑΠΕ προέρχεται από ηλιακά και αιολικά έργα

Η σουηδική Vattenfall θα κατασκευάσει το μεγαλύτερο αιολικό πάρκο στη Γερμανία
Το ένα απο τα δύο πάρκα που θα κατασκευάσει στη Βόρεια Θάλασσα η σουηδική Vattenfall θα είναι δυναμικότητας 980 MW

Τα οφέλη και τα εμπόδια για τη μαζική στροφή στην ηλεκτροκίνηση
Πρόσφατη μελέτη δείχνει πώς η επιλογή EV θα μπορούσε να ενισχύσει τους ιδιοκτήτες, αλλά και την ενεργειακή αυτονομία των πόλεων

Μειώνει τις επενδύσεις σε πράσινη ενέργεια η γερμανική RWE
Υπάρχει αβεβαιότητα στο επενδυτικό περιβάλλον λέει ο CEO της RWE - Τι σχεδιάζει η εταιρεία

Πώς θα είναι η Γαλλία το 2100 - Θερμότερη κατά 4°C
Η Météo France αναλύει τις επιπτώσεις από την προβλεπόμενη αύξηση της μέσης θερμοκρασίας στη χώρα τα επόμενα 75 χρόνια

Η τελευταία δεκαετία είναι η θερμότερη στα χρονικά - Εφιαλτική η συνέχεια
Οι αλλαγές στο κλίμα και ειδικά η υπερθέρμανση, είναι ιδιαίτερα εμφανής στους ωκεανούς