Τη μεγαλύτερη πτώση των τελευταίων τεσσάρων ετών, κατέγραψε η μετοχή του ομίλου της Mercedes-Benz μετά από τη σημαντική επιβράδυνση στην Κίνα που ανάγκασε τη μεγαλύτερη βιομηχανία πολυτελών αυτοκινήτων στον κόσμο να μειώσει τις προοπτικές της.

Η μετοχή υποχώρησε έως και 8,4% στη Φρανκφούρτη, η πιο απότομη ενδοημερήσια πτώση από το 2020. Η προειδοποίηση για τα κέρδη της Mercedes επιβάρυνε ευρύτερα τον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας, με την BMW να υποχωρεί κατά 4,4%.

Mercedes: Πρόβλεψη για χαμηλότερα έσοδα – «Kακός οιωνός» για τη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία

Βουτιά για τη μετοχή της μετά την πτώση των πωλήσεων στην Κίνα σύμφωνα με το Bloomberg.

Η βιομηχανία υποβάθμισε τις προσδοκίες για την κύρια μονάδα αυτοκινήτων της και τώρα βλέπει προσαρμοσμένες αποδόσεις μεταξύ 7,5% και 8,5%, έναντι προηγούμενης πρόβλεψης για μέχρι και 11%. Τα κέρδη προ τόκων και φόρων θα είναι «σημαντικά χαμηλότερα» από τα επίπεδα του προηγούμενου έτους.

Η Mercedes σχεδιάζει μια επίθεση πωλήσεων στην Κίνα με νέα προϊόντα, δήλωσε την Παρασκευή ο Διευθύνων Σύμβουλος Ola Källenius σε συνομιλία του με αναλυτές.

Η προειδοποίηση για τα κέρδη είναι μια οπισθοδρόμηση για την περαιτέρω άνοδο της αγοράς της Mercedes και ένα ακόμη προειδοποιητικό σημάδι για τη γερμανική βιομηχανία εμβληματικών brands, η οποία παλεύει με μια ανώμαλη μετάβαση στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και τις αντιξοότητες στην στην Κίνα.

Επίσης, η Mercedes αναγκάζεται να ανακαλέσει περισσότερα από 520.000 οχήματα στην Κίνα λόγω ενός αισθητήρα ταχύτητας τροχού που μπορεί να δυσλειτουργήσει σε συνθήκες ζέστης και υγρασίας, επηρεάζοντας τις λειτουργίες για τη σταθερότητα του αμαξώματος και το σύστημα αντιμπλοκαρίσματος πέδησης, σύμφωνα με την ενημέρωση από την Κρατική Διοίκηση για τον Κανονισμό Αγοράς της Κίνας που έγινε την Παρασκευή. Τα μοντέλα που επηρεάζονται περιλαμβάνουν εισαγόμενα μοντέλα A-Class και B-Class που κατασκευάστηκαν μεταξύ 2011 και 2019.

Δύσκολα και για Volkswagen και BMW

Η ίδια η εταιρεία ανακοίνωσε ότι η υποχώρηση των κερδών υπονομεύει τη στρατηγική της να αυξήσει τις πωλήσεις των πολυτελών αυτοκινήτων της για να ενισχύσει την κερδοφορία της. Το μακροοικονομικό περιβάλλον της Κίνας έχει επιδεινωθεί περαιτέρω, λόγω της επίμονης ύφεσης στον τομέα των ακινήτων, ανέφερε η εταιρεία.

Η Volkswagen αυτόν τον μήνα ακύρωσε ένα συμβόλαιο εργασίας δεκαετιών και ενδέχεται να κλείσει εργοστάσια στη Γερμανία για πρώτη φορά λόγω της καθυστερημένης ζήτησης.

Η BMW μείωσε την περασμένη εβδομάδα την καθοδήγηση των κερδών της για ολόκληρο το έτος, συγκρατημένη από την ύφεση στην Κίνα και τις υποτονικές πωλήσεις EV.

«Εφιάλτης»

«Η Κίνα μετατρέπεται σε εφιάλτη», έγραψαν οι αναλυτές της Oddo BHF σε ένα σημείωμά τους, με κίνδυνο ακόμη βαθύτερων προβλημάτων καθώς οι καταναλωτές στη χώρα στρέφονται προς τα EV και απομακρύνονται από τις S-Class υψηλού περιθωρίου.

Τα τελευταία ηλεκτρικά οχήματα της εταιρείας συνάντησαν μια χλιαρή ανταπόκριση από τους καταναλωτές στην Ασία και όχι μόνο.

Οι νεότεροι οδηγοί στην Κίνα στρέφονται όλο και περισσότερο σε εγχώριες μάρκες που θεωρείται ότι διαθέτουν πιο προηγμένη ψηφιακή τεχνολογία και τεχνολογία ψυχαγωγίας στο αυτοκίνητο.

Την ίδια στιγμή, υπό πίεση βρίσκονται και οι πωλήσεις στην Ευρώπη. Οι παραδόσεις Mercedes στην ευρωπαϊκή αγορά μειώθηκαν κατά 13% τον Αύγουστο και κατά 3% κατά τους πρώτους οκτώ μήνες. Η πτώση στις πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων υπονομεύουν τις προσπάθειες των κατασκευαστών αυτοκινήτων να συμμορφωθούν με τους κανόνες της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τις εκπομπές ρύπων που θα γίνουν αυστηρότεροι το επόμενο έτος, εκθέτοντας τη βιομηχανία σε δισεκατομμύρια ευρώ τελικά.

Σε αυτό το πλαίσιο με ιδιαίτερο ενδιαφέρον αναμένεται η σύνοδος κορυφής των βιομηχανιών υπό τον υπουργό Οικονομικών της Γερμανία Ρόμπερτ Χάμπεκ, τη Δευτέρα.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή