Οι «πόλεμοι του streaming» φαίνεται πως έχουν αναδείξει έναν νικητή, τουλάχιστον για το εγγύς μέλλον και αυτός είναι το Netflix. Το Netflix εκτιμά ότι τον Σεπτέμβριο του 2024 θα έχει 280 εκατομμύρια συνδρομητές παγκοσμίως σε μια σημαντική στροφή από την αβεβαιότητα που κυριαρχούσε το 2022.

Όταν το 2019 η Disney λάνσαρε τη δική της πλατφόρμα, με την Amazon και το Apple TV να βρίσκονται ήδη στο παιχνίδι και τον ανταγωνισμό να εντείνεται, η τύχη της εταιρείας δεν ήταν προδιαγεγραμμένη και χρειαζόταν επειγόντως αλλαγές, οι οποίες και έγιναν και πέτυχαν.

Η «σφήνα» της Amazon στις διαφημίσεις του streaming – Πώς μεταμόρφωσε την αγορά [γραφήματα]

Το Netflix παραμένει στην κορυφή όσον αφορά τόσο τους συνδρομητές όσο και τον χρόνο που αφιερώνεται στην υπηρεσία. Τον Ιούλιο, κατέλαβε περίπου το 8,4% του χρόνου προβολής στις ΗΠΑ, ενώ ο πλησιέστερος αντίπαλός του στο Χόλιγουντ, η Disney, είχε 4,8% μεταξύ του Disney+ και του Hulu.

Οι υπηρεσίες streaming που διαχειρίζονται τα άλλα στούντιο του Χόλιγουντ, το Max της Warner Bros Discovery, το Peacock της Comcast και το Paramount+ – είχαν όλα λιγότερο από το 2% των ωρών θέασης, όπως αναφέρουν οι Financial Times.

Streaming: Το μεγάλο comeback του Netflix

Η ηγετική ομάδα του Netflix φαινόταν ταραγμένη. Το εκπληκτικό 10ετές σερί ανάπτυξης που το είχε κάνει αγαπημένο της Wall Street έλαβε απότομο τέλος την άνοιξη του 2022 με την αποκάλυψη ότι έχανε εκατοντάδες χιλιάδες συνδρομητές.

Το Netflix τότε ετοιμαζόταν να επιβάλλει κυρώσεις στους πελάτες που μοιράζονταν τους κωδικούς πρόσβασής τους με φίλους ή συγγενείς, μια ιδέα στην οποία είχε αντιταχθεί στο παρελθόν. Μια άλλη πρόταση που ο συνιδρυτής του Netflix Ριντ Χάστινγκς είχε απορρίψει εδώ και καιρό, η διαφήμιση, ήταν τώρα στα χαρτιά.

Υπήρχε σκεπτικισμός σχετικά με την πάταξη των κωδικών πρόσβασης και ορισμένοι αναλυτές πίστευαν ότι η πρωτοβουλία θα κατέληγε σε απώλεια πελατών για το Netflix. Η μετοχή έπεσε κατακόρυφα, σηματοδοτώντας την έναρξη αυτού που έγινε γνωστό ως «η μεγάλη διόρθωση του Netflix», αναφέρουν οι Financial Times.

Αλλά αντί να τιμωρηθεί, οι αλλαγές αυτές σηματοδότησαν την επέκταση για το προβάδισμα του Netflix έναντι παραδοσιακών εταιρειών ψυχαγωγίας, οι οποίες εξακολουθούν να δυσκολεύονται να βγάλουν χρήματα αφού έριξαν δισεκατομμύρια στο streaming. Το Disney+ απέκτησε τα πρώτα του κέρδη τους πρώτους τρεις μήνες του 2024. Τα λειτουργικά κέρδη ήταν 47 εκατ. δολάρια (έναντι ζημιών 587 εκατ. δολαρίων πριν από ένα χρόνο) σε έσοδα 5,64 δισεκατομμυρίων δολαρίων και ξεκίνησε το 2019, με τη Disney να έχει ρίξει 466,69 δολάρια έκτοτε

Από την έναρξη των μέτρων για τους κωδικούς πρόσβασης τον Μάιο του 2023, το Netflix έχει προσθέσει 45 εκατ. συνδρομητές. Η τιμή της μετοχής της έχει αυξηθεί περισσότερο από 300% από το χαμηλό της μετά τη διόρθωση, σημειώνοντας πρόσφατα νέα υψηλά όλων των εποχών.

Μια τέτοια ανάκαμψη δεν ήταν σίγουρη το 2022. Αλλά από τότε, το Netflix έχει ξεκινήσει μια επιχείρηση διαφημίσεων από το μηδέν, έχει επενδύσει στο εκκολαπτόμενο τμήμα βιντεοπαιχνιδιών και έχει επεκτείνει τις ζωντανές «εμπειρίες» του γύρω από δημοφιλείς σειρές όπως το Bridgerton, το Squid Game και το Stranger Things, ενώ έχει αρχίσει ακόμη και να μπαίνει στον ζωντανό αθλητισμό, σημειώνουν οι FT.

Η κινηματογραφική βιομηχανία αντιμετωπίζει άλλη μια δύσκολη χρονιά, προκαλώντας ανησυχίες για το αν το box office θα πουλήσει ποτέ τόσα εισιτήρια όσα πουλούσε πριν από την πανδημία, ενώ η καλωδιακή τηλεόραση, που κάποτε ήταν μια τεράστια πηγή ρευστότητας για τις αμερικανικές εταιρείες, βρίσκεται σε βαθιά πτώση.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή