Με την απλή φιλοσοφία του χαμηλού κόστους, τα outlet εμπορικά κέντρα άλλαξαν τον τρόπο που έκαναν οι Έλληνες τις αγορές τους, απενοχοποιώντας τη λογική των προσφορών και των εκπτώσεων.
Και το κατάφεραν καθώς μένοντας σταθερά στη low cost λογική τους, τα «εκπτωτικά» Factory Outlet, Empoli Outlet και One Salonica στη Θεσσαλονίκη, υιοθέτησαν τη λογική που ήθελε τα τα εμπορικά κέντρα να συνδυάζουν εστιατόρια, fast food, κινηματογράφους με καταστήματα λιανικής πώλησης, συνήθως επώνυμων εταιρειών και αλυσίδων, προκειμένου να συγκεντρωθεί η κατανάλωση από όλα τα επίπεδα και τις κατηγορίες σε ένα σημείο.
Εμπορικά κέντρα: Πώς η Gen Z επανασχεδιάζει τα mall
Η πανελλαδική έρευνα που πραγματοποίησαν οι εταιρείες Focus Bari και Plushost έδειξε πως οι καταναλωτές προτιμούν για τις φυσικές αγορές τις αλυσίδες με πολλά brands κατά 28%, τα καταστήματα επώνυμων brands 21%, και τα πολυκαταστήματα με 5%, ανάμεσα στα άλλα. Τα oulets φαίνεται πως συνδυάζουν πολλαπλές ιδιότητες.
Και παρά το γεγονός πως την τελευταία δεκαετία, η ανάπτυξη του e-commerce έχει δημιουργήσει τον φόβο ότι οι ηλεκτρονικές αγορές θα αντικαταστήσουν τελικά τη φυσική εμπειρία του εμπορικού κέντρου, ιδιαίτερα για μια γενιά που μεγάλωσε σε ένα ψηφιακό τοπίο, τα outlets λειτούργησαν με καλά αντανακλαστικά, λανσάροντας τα δικά τους e-shop.
Factory Outlet, το διαχρονικό
Χαρακτήρισε από την πρώτη στιγμή τον outlet χαρακτήρα του ως «smart shopping» και έγινε πόλος έλξης για όσους καταναλωτές αναζητούσαν επώνυμες μάρκες σε μεγάλες εκπτώσεις. Το 1998 η Elmec Sport του Σάμι Φάις δημιούργησε το πρώτο Factory Outlet στην Πειραιώς, ανοίγοντας τον κύκλο των outlet που πουλούσαν προϊόντα με μεγάλες εκπτώσεις.
Αργότερα η πώληση του 52% της Elmec, στον εφοπλιστή Θανάση Λασκαρίδη ο οποίος τελικά την πούλησε στην κραταιά τότε οικογένεια Kουτσολιούτσου, οδήγησαν το Factory Outlet στον όμιλο Folli Follie.
Η δημιουργία του αεροδρομίου «Ελ. Βενιζέλος» στα Σπάτα και του εμπορικού τότε πάρκου, οδήγησε στο δεύτερο κατάστημα, ενώ το 2019 και εν μέσω προβλημάτων για την μητρική εταιρεία, οι αποθηκευτικοί της χώροι στον Άγιο Στέφανο μετατράπηκαν στο τρίτο σημείο.
Ενώ σε μια προσπάθεια ανάτασης, η Folli Follie έθεσε σε εφαρμογή ένα χαμηλού κόστους σχέδιο για ανάπτυξη του συγκεκριμένο σήματος, επενδύοντα σε τοπικές αγορές. Τότε άνοιξε τις πόρτες του το πρώτο Factory Outlet Local στην περιοχή του Παλαιού Φαλήρου, με τους ιδιοκτήτες να μιλούν για ακόμη δύο – που δεν άνοιξαν ποτέ καθώς ξεκίνησε η εκκαθάριση της εταιρείας και η δέσμευση της περιουσίας των ιδιοκτητών.
Το σχέδιο εξυγίανσης προέβλεπε τη λειτουργία της FF OpsCo MSMA, της νέας εταιρείας που συστάθηκε το 2023, όπου και έχουν περάσει τα Factory Outlet. Πρόεδρος ανέλαβε ο Θεμιστοκλης Καλαποθαράκος, μέλος, ο βασικός εκπρόσωπος των ομολογιούχων πιστωτών του ομίλου, Daniels Malte και διευθύνων σύμβουλος με εκτελεστικά καθήκοντα, ο Γιώργος Σάμιος.
Μέσα στο καλοκαίρι προστέθηκε στα πολυκαταστήματα Factory Outlet, στο αεροδρόμιο και την οδό Πειραιώς, ένα νέο corner με την υπογραφή της αλυσίδας Buzz -της σερβικής Sport Vision- με προϊόντα από Nike, Jordan, Adidas Originals, Asics και Converse. Ομοίως η Skechers απέκτησε παρουσία μέσα στο Factory Outlet Πειραιώς.
Το One Salonica, με δύναμη από τη Θεσσαλονίκη
Ήταν το 2015 όταν στο ακίνητο του πρώην City Gate της αυστραλιανής APN Property Group, στη δυτική Θεσσαλονίκη, που είχε αγοραστεί από τους Άραβες της GET, οι όμιλοι Φάις, NotosCom, Μαρινόπουλου και Generic Engineering Technologies εγκαινίασαν ένα premium outlet mall, που φιλοδοξούσε να εξελιχθεί σε σημείο αναφοράς για τη Νοτιοανατολική Ευρώπη, όχι μόνο ως προορισμός αγορών αλλά κως συνολική εμπειρία.
Σήμερα, εννέα χρόνια μετά, η εταιρεία η ONE OUTLET ΑΕ έχει καταφέρει να συνυπάρχουν στον ίδιο χώρο το μεγαλύτερο Polo Ralph Lauren factory store στην Ελλάδα, καθώς και άλλα brands όπως Boss, Nike, Adidas, Tommy Hilfiger, Κalogirou, Calvin Klein, Under Armour, Zara kids, Guess, Diesel, Pinko, KIKO Milano, Gant, Lacoste, Guess, Puma, Nautica, Oxford Company, Camper, Geox, Migato, BSB, Lynne, Toi&Moi, Attrattivo, Oxette, Axel, Champion, Prime Timers, Navy & Green, Edward Jeans, The Bostonians, Sephora.
Με πολλά προϊόντα να διατίθενται με εκπτώσεις που αγγίζουν ακόμη και το 70%, το One Salonica συνδύασε το shopping με entertainment, καθώς στους χώρους υπάρχουν εστιατόρια σε μια ξεχωριστή ενότητα food court, όπως και κινηματογραφικές αίθουσες της Cineplexx.
Τον Ιούλιο του 2022 η εταιρεία με πρόεδρο τον Σαμι Φάις και διευθύνοντα σύμβουλο τον Τηλέμαχο Στυλιανό, συγχωνεύθηκε με την CRETA SEASIDE ESTATES ΑE και την ΣΤΟΑ ΜΟΔΙΑΝΟ ΜΑE.
Ο κύκλος εργασιών της εταιρείας ανήλθε στο ποσό των € 7.114.360,66 για τη χρήση 2022 έναντι € 4.560.232,22 την προηγούμενη χρήση παρουσιάζοντας αύξηση κατά 56%. Τα κέρδη της χρήσης ανήλθαν σε € 1.614.191,33 έναντι κερδών της προηγούμενης χρήσεως ποσού € 1.161.454,67. Το μικτό περιθώριο κέρδους της χρήσεως 2022 προσδιορίστηκε σε ποσοστό 60% έναντι 48% την προηγούμενης χρήσεως.
Το Empoli Outlet στα δυτικά
Αποτελώντας μια ακόμη επέκταση του ομίλου παιδικών ενδυμάτων ΣΤ. ΠΑΠΑΪΩΑΝΝΟΥ ΑΒΕΕ Frattina-Lapin House, τo εγχείρημα των Empoli Outlet πέτυχε καθώς εμφανίστηκε ως το αντίπαλον δέος σε άλλα outlets που βρίσκονταν μακριά από τις δυτικές συνοικίες, ενώ με moto το «Εδώ πληρώνεις τα μισά» εδραιώθηκε στην καταναλωτική συνείδηση.
Η αρχή έγινε το 2005 στη Ν. Ιωνία, στην οδό Ιφιγενείας 73, σε σημείο κομβικό για την περιοχή, καθώς το κτίριο βρίσκεται δίπλα σε Σκλαβενίτη και Κωτσόβολο και πολύ κοντά σε Jumbo και Praktiker. Πρόκειται για ένα μοντέρνο, 5ώροφο κτίριο, 5.000 τ.μ.
Ένα χρόνο μετά το επιτυχημένο εγχείρημα της Ν. Ιωνίας, τον Σεπτέμβριο του 2006, άνοιξε και το 2ο Empoli Outlet στο Περιστέρι, στην οδό Κωνσταντινουπόλεως 35, πολύ κοντά στην πλατεία Μπουρναζίου, σε μια από τις δημοφιλέστερες για τη νεολαία περιοχές, με πολύ εύκολη πρόσβαση στην Εθνική Οδό Αθηνών-Λαμίας. Η συγκεκριμένη μονάδα εκτείνεται σε 6.000 τ.μ. και 4 ορόφους.
Μετά τα δύο φυσικά σημεία, φυσική εξέλιξη της πορείας του ήταν η δημιουργία ηλεκτρονικού καταστήματος, με στόχο να φτάσουν τα προϊόντα σε κάθε γωνιά της Ελλάδας. Και στα δύο κανάλια, επώνυμα brands -από Guess, Camel, Asics, Attrattivo, Timberland μέχρι Adidas, Levi’s και Pepe Jeans- διατίθενται με μεγάλες εκτπώσεις, ενώ στο τέλος των σεζόν το εκπτωτικό εμπορικό κέντρο ακολουθείκαι την πολιτική του clearance.
Η μητρική εταιρεία εμφάνισε για το 2023 σχετικά σταθερές οικονομικές επιδόσεις στα βασικά της οικονομικά μεγέθη με πολύ μικρή αύξηση στον κύκλο εργασιών από 1.210.569,41 ευρώ το 2022 σε 1.251.085,75 ευρώ το 2023.
Latest News
Intracom: Το σχέδιο για τη συγχώνευση με την Κλουκίνας – Λάππας
Προχωρά η συγχώνευση της Intracom με την Κλουκίνας - Λάππας - Ποιο είναι το χρονοδιάγραμμα για την ολοκλήρωση
Λαμία: Εμπρησμό δείχνουν τα στοιχεία για τη φωτιά στο εργοστάσιο σχολικών γευμάτων
Σύμφωνα με το πόρισμα της Πυροσβεστικής η φωτιά ξεκίνησε από ένα αυτοκίνητο που βρισκόταν στο υπόστεγο του εργοστασίου
Ισχυρές επιδόσεις από ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ - Στα 65,7 εκατ. τα καθαρά κέρδη για το α' εξάμηνο και ανεκτέλεστο στα 5 δισ.
Αυξημένα κατά 20,1% τα καθαρά κέρδη προς τους μετόχους - Το ορόσημο για Αττική Οδό και το roadmap των μεγάλων έργων της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
Eκτίναξη κερδών στα 19,4 εκατ. για την ΑΒΑΞ - Στα 3,23 δισ. το ανεκτέλεστο υπόλοιπο των έργων
Τα ΕΒΙΤDA του Ομίλου ΑΒΑΞ από συνεχιζόμενες δραστηριότητες ανήλθαν σε €54,2 εκατομμύρια στο α’ εξάμηνο του 2024
AKRITAS: Μείωση 3,7% στον κύκλο εργασιών - Βελτίωση στα περιθώρια κερδών για το α' εξάμηνο
Η πτώση στον τζίρο της AKRITAS οφείλεται κατά κύριο λόγο στη γενικότερη μείωση των τιμών
ΕΒΕΠ: Ανάπτυξη συνεργασιών με επιχειρήσεων της κινεζικής επαρχίας Jiangsu
Επίσκεψη του πρέσβη της Κίνας και του περιφερειάρχη της επαρχίας Jiangsu στην έδρα του ΕΒΕΠ
ΕΛΤΑ: Περιόρισαν τις ζημιές - Σε εφαρμογή το νέο επιχειρησιακό σχέδιο
Μέσα στο 2023, ξεκίνησε η σταδιακή μετάβαση των ΕΛΤΑ στα νέα δίκτυα διαλογής και διανομής
Ζυθοποιία Μακεδονίας Θράκης: Nέος Μarketing & Trade Marketing Manager ο Γιώργος Κανάκης
Ο Γ. Κανάκης σκοπεύει να ενισχύσει την trade marketing πολιτική της εταιρείας και να χρησιμοποιήσει όλες τις βέλτιστες πρακτικές του κλάδου
Ποιος κλάδος έχει την πρωτιά σε αριθμό επιχειρήσεων και κύκλο εργασιών
Στο χονδρικό και λιανικό εμπόριο δραστηριοποιούνται οι περισσότερες επιχειρήσεις, οι οποίες αποτελούν το 24,6% του συνόλου
Ο «Βογιατζόγλου» αγόρασε το ακίνητο της Cardico στο Σχηματάρι
Τι αναφέρει η εταιρεία σε ανακοίνωσή της