Δεν μπορείς να τη δεις ή να την αγγίξεις. Σίγουρα όμως νιώθεις πότε είναι παρούσα και σίγουρα αντιλαμβάνεσαι την απουσία της. Από τις ανθρώπινες σχέσεις μέχρι τη σχέση Κράτους-πολίτη, αλλά και τις σχέσεις καταναλωτή-επιχείρησης, η εμπιστοσύνη είναι η αόρατη δύναμη που οδηγεί σε ψυχική ηρεμία, μεγαλύτερη ευημερία και ταχύτερη ανάπτυξη.
Ειδικά σε ό,τι αφορά στις επιχειρήσεις και ειδικά στη σημερινή συγκυρία, η εμπιστοσύνη εξελίσσεται σε ένα από τα πιο πολύτιμα assets κάθε επιχείρησης. Η δε απουσία της μπορεί να ναρκοθετήσει το μέλλον μιας εταιρείας, αφού της στερεί πολύτιμους πόντους αξιοπιστίας, ενώ μπορεί να μεταφραστεί ακόμη και σε απώλεια εσόδων.
Τι σημαίνει όμως εμπιστοσύνη για τις επιχειρήσεις, πώς αυτή επηρεάζει τις σχέσεις μιας εταιρείας με τους πελάτες της, πόσο μεγάλο είναι το χάσμα εμπιστοσύνης και εν τέλει ποιο ρόλο μπορεί να παίξει η τεχνολογία στην οικοδόμηση μιας σταθερής και υγιούς σχέσης εμπιστοσύνης;
«Δεν είναι υπερβολή να πούμε ότι η εμπιστοσύνη είναι το θεμέλιο μιας επιτυχημένης οικονομίας, ενός κράτους, της ίδιας της κοινωνίας. Δεν είναι τυχαίο ότι κράτη με υψηλή διαπροσωπική εμπιστοσύνη έχουν αυξημένη οικονομική ανάπτυξη», διαπιστώνει έρευνα του Department of Psychological and Behavioral Science του London School of Economics and Political Science και της B2B International για λογαριασμό της Vodafone.
Η μελέτη καταγράφει, για παράδειγμα, ότι μια αύξηση 10 μονάδων στην εμπιστοσύνη μπορεί να αυξήσει το ετήσιο κατά κεφαλήν ΑΕΠ κατά 0,5 ποσοστιαίες μονάδες. Επίσης, χώρες με υψηλότερη εμπιστοσύνη έχουν λιγότερη βία, μεγαλύτερη πολιτική σταθερότητα και καλύτερα υγειονομικά αποτελέσματα, αναφέρουν οι συντάκτες της μελέτης.
Ορίζοντας την εμπιστοσύνη
Η Vodafone συνεργάστηκε με τον Επίκουρο Καθηγητή Dr Dario Krpan και το Τμήμα Ψυχολογίας και Επιστήμης της Συμπεριφοράς του LSE, για να δώσει έναν περιεκτικό ορισμό της εμπιστοσύνης: «Εμπιστοσύνη είναι η προθυμία να βασιστείς σε κάποιον άλλον σε αβέβαιες καταστάσεις για αμοιβαίο όφελος».
Και μπορεί ο ορισμός να ακούγεται απλός, ωστόσο, κάθε άλλο παρά είναι. Γι’ αυτό άλλωστε ένα από τα βασικά ευρήματα της έρευνας είναι το χάσμα που υπάρχει σήμερα ανάμεσα στο πόσο οι επιχειρήσεις πιστεύουν ότι τους εμπιστεύονται οι πελάτες τους και πόσο πραγματικά έχουν κερδίσει την εμπιστοσύνη τους. Για την ακρίβεια, το κενό αυτό ανέρχεται σε 11 ποσοστιαίες μονάδες, έχοντας πραγματικό αντίκτυπο στην απόδοση της επιχείρησης, καθώς μεταφράζεται σε χαμένες ευκαιρίες, απογοητευμένους πελάτες και απώλεια εσόδων.
Σύμμαχος η τεχνολογία
Οι επιχειρήσεις, που προσπαθούν να λύσουν τον δυσεπίλυτο γρίφο της εμπιστοσύνης και να γεφυρώσουν αυτό το κενό, έχουν σήμερα έναν πολύτιμο σύμμαχο, που δεν είναι άλλος από την τεχνολογία, η οποία μπορεί να αποτελέσει τον συνεκτικό ιστό πάνω στον οποίο οικοδομούνται υγιείς και σταθερές σχέσεις εμπιστοσύνης. Δεν είναι τυχαίο ότι οι εταιρείες που αναπτύσσουν λύσεις τεχνητής νοημοσύνης προς όφελος των πελατών τους μπορούν να μειώσουν σχεδόν στο μισό αυτό το χάσμα.
Ούτε είναι τυχαίο ότι οι εταιρείες που χρησιμοποιούν με υπεύθυνο τρόπο την Τεχνητή Νοημοσύνη (AI) και το Generative AI, για να προσφέρουν ταχύτερους χρόνους απόκρισης, μπορούν να πετύχουν αύξηση 16% στην αξιολόγηση των πελατών τους για το πόσο τις εμπιστεύονται. Προϋπόθεση, βέβαια, είναι η χρήση του ΑΙ να γίνεται προς όφελος των πελατών και με τρόπο που αντιμετωπίζει οποιαδήποτε ανησυχία περί προστασίας της ιδιωτικής ζωής ή ασφάλειας των δεδομένων.
Η έρευνα διαπίστωσε ότι η σημασία των κοινών αξιών, της ανθρωπιάς και της συνέπειας, θα πρέπει να στέκεται σε υψηλή θέση στην ατζέντα των επιχειρήσεων όταν σκέφτονται πώς να κερδίσουν την εμπιστοσύνη των πελατών. Η υιοθέτηση μιας προσέγγισης «πρώτα ο άνθρωπος» για την εφαρμογή νέων τεχνολογιών μπορεί να ενισχύσει τα αποτελέσματα εμπιστοσύνης έως και 16%.
Η έκθεση διαπίστωσε επίσης ότι το 59% των πελατών πιστεύει ότι οι επιχειρήσεις που γνωρίζουν πώς να χειρίζονται την τεχνητή νοημοσύνη είναι πιο πιθανό να κάνουν ακριβείς προβλέψεις, με το 53% να δηλώνει ότι εμπιστεύεται τις τεχνολογίες τεχνητής νοημοσύνης που ολοκληρώνουν τις καθημερινές εργασίες πιο αποτελεσματικά.
Γεφυρώνοντας το κενό
Τον δρόμο για το πώς η τεχνολογία μπορεί να λειτουργήσει ως καταλύτης για την τόνωση της εμπιστοσύνης, τον δείχνουν οι επιχειρήσεις που είναι «Fit for the Future». Αυτές οι εταιρείες είναι σχεδόν τρεις φορές πιο πιθανό να ευθυγραμμιστούν με τους πελάτες σχετικά με τη σημασία των κοινών αξιών, του ανθρωπισμού και της συνέπειας. Εκτός από το ότι είναι πιο ευθυγραμμισμένες με αυτές τις προτεραιότητες πελατών, οι «Fit for the Future» εταιρείες χρησιμοποιούν ήδη την τεχνολογία για τη βελτίωση των χρόνων απόκρισης, τη διαχείριση των δεδομένων με ασφαλή τρόπο και την παροχή πληροφοριών στους πελάτες με ταχύτερο και πιο αξιόπιστο τρόπο.
«Η τεχνολογία που εφαρμόζεται προς όφελος των πελατών είναι ένας πολύ καλός τρόπος οικοδόμησης σχέσεων εμπιστοσύνης. Ωστόσο, αν οι εταιρείες δεν λάβουν επαρκώς υπόψη τους θέματα όπως το απόρρητο, η ασφάλεια, οι αξίες και η συνέπεια, θα μπορούσαν να βλάψουν τις σχέσεις τους με τους πελάτες. Η χρήση της τεχνολογίας με τον σωστό τρόπο, ειδικά σε ευαίσθητα για τον καταναλωτή πεδία όπως η πολιτική απορρήτου και τα δεδομένα, πρέπει να είναι ο στόχος κάθε επιχείρησης που θέλει να εξασφαλίσει το μέλλον της στον σημερινό μεταβαλλόμενο κόσμο», σημειώνει η έρευνα.
«Η οικοδόμηση εμπιστοσύνης απαιτεί χρόνο και προσπάθεια. Δεν κερδίζεται μόνο με την παροχή ενός καλού προϊόντος ή μιας αξιόπιστης υπηρεσίας, αλλά με το να διασφαλίζεται ότι οι πελάτες αισθάνονται συνδεδεμένοι με το brand, με τους υπαλλήλους της επιχείρησης και με τον ίδιο τον πυρήνα της», καταλήγουν οι συντάκτες της μελέτης.
Κατέβασε το πλήρες report και μάθε περισσότερα για το πώς μπορείς να κάνεις την επιχείρησή σου “Fit for the Future” εδώ
Latest News
Intracom: Το σχέδιο για τη συγχώνευση με την Κλουκίνας – Λάππας
Προχωρά η συγχώνευση της Intracom με την Κλουκίνας - Λάππας - Ποιο είναι το χρονοδιάγραμμα για την ολοκλήρωση
Λαμία: Εμπρησμό δείχνουν τα στοιχεία για τη φωτιά στο εργοστάσιο σχολικών γευμάτων
Σύμφωνα με το πόρισμα της Πυροσβεστικής η φωτιά ξεκίνησε από ένα αυτοκίνητο που βρισκόταν στο υπόστεγο του εργοστασίου
Ισχυρές επιδόσεις από ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ - Στα 65,7 εκατ. τα καθαρά κέρδη για το α' εξάμηνο και ανεκτέλεστο στα 5 δισ.
Αυξημένα κατά 20,1% τα καθαρά κέρδη προς τους μετόχους - Το ορόσημο για Αττική Οδό και το roadmap των μεγάλων έργων της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
Eκτίναξη κερδών στα 19,4 εκατ. για την ΑΒΑΞ - Στα 3,23 δισ. το ανεκτέλεστο υπόλοιπο των έργων
Τα ΕΒΙΤDA του Ομίλου ΑΒΑΞ από συνεχιζόμενες δραστηριότητες ανήλθαν σε €54,2 εκατομμύρια στο α’ εξάμηνο του 2024
AKRITAS: Μείωση 3,7% στον κύκλο εργασιών - Βελτίωση στα περιθώρια κερδών για το α' εξάμηνο
Η πτώση στον τζίρο της AKRITAS οφείλεται κατά κύριο λόγο στη γενικότερη μείωση των τιμών
ΕΒΕΠ: Ανάπτυξη συνεργασιών με επιχειρήσεων της κινεζικής επαρχίας Jiangsu
Επίσκεψη του πρέσβη της Κίνας και του περιφερειάρχη της επαρχίας Jiangsu στην έδρα του ΕΒΕΠ
ΕΛΤΑ: Περιόρισαν τις ζημιές - Σε εφαρμογή το νέο επιχειρησιακό σχέδιο
Μέσα στο 2023, ξεκίνησε η σταδιακή μετάβαση των ΕΛΤΑ στα νέα δίκτυα διαλογής και διανομής
Ζυθοποιία Μακεδονίας Θράκης: Nέος Μarketing & Trade Marketing Manager ο Γιώργος Κανάκης
Ο Γ. Κανάκης σκοπεύει να ενισχύσει την trade marketing πολιτική της εταιρείας και να χρησιμοποιήσει όλες τις βέλτιστες πρακτικές του κλάδου
Ποιος κλάδος έχει την πρωτιά σε αριθμό επιχειρήσεων και κύκλο εργασιών
Στο χονδρικό και λιανικό εμπόριο δραστηριοποιούνται οι περισσότερες επιχειρήσεις, οι οποίες αποτελούν το 24,6% του συνόλου
Ο «Βογιατζόγλου» αγόρασε το ακίνητο της Cardico στο Σχηματάρι
Τι αναφέρει η εταιρεία σε ανακοίνωσή της