Η ανάπτυξη των δικτύων, ο οικολογικός προσανατολισμός και η ψηφιοποίηση του τομέα των Μεταφορών αποτελούν αναμφίβολα την έμπρακτη εκδήλωση της διεύρυνσης και μονόδρομο για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητάς του, καθώς και της οικονομίας της Ευρώπης, υπογράμμισε, σήμερα, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών στο άτυπο συμβούλιο υπουργών Μεταφορών, που πραγματοποιήθηκε στη Βουδαπέστη, στο πλαίσιο της Ουγγρικής Προεδρίας του Συμβουλίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Μαγνησία: Υπογραφή σύμβασης για την κατασκευή αγωγού μεταφοράς νερού στον Αλμυρό
Ειδικότερα, ο κ. Σταϊκούρας σημείωσε πως στην προηγούμενη πενταετία, Ευρωπαϊκή Επιτροπή και κράτη – μέλη διαμόρφωσαν ένα φιλόδοξο νομοθετικό πλαίσιο για την επόμενη και πλέον δεκαετία. Η αναθεώρηση του κανονισμού για την ανάπτυξη του Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών (ΔΕΔ-Μ) και νομοθετήματα για την προσαρμογή στο στόχο του 55% (fit for 55), προσφέρουν τη βάση για να ξεκινήσει ο μετασχηματισμός: ενισχυμένη συνδεσιμότητα και συνεκτικότητα, πράσινες μεταφορές και ψηφιοποίηση για μεγαλύτερη αποδοτικότητα.
«Πολλές οι χρηματοδοτικές ανάγκες»
Ο κ. Σταϊκούρας επεσήμανε πως, αν και οι λύσεις και τα εργαλεία υπάρχουν, οι χρηματοδοτικές ανάγκες είναι πολλές. Τόνισε την ανάγκη η Ευρώπη να συνεχίσει να επενδύει και να αναπτύσσει καινοτόμα χρηματοδοτικά εργαλεία για τον τομέα των Μεταφορών, ώστε να διασφαλιστεί η ολοκλήρωση και ανάπτυξή του, καθώς και η ενίσχυση της ασφάλειας των δικτύων, με έμφαση στο σιδηρόδρομο, που αποτελεί το σημαντικότερο πυλώνα του ΔΕΔ-Μ και των χρηματοδοτικών εργαλείων του τομέα.
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών συμπλήρωσε: «Τα επόμενα χρόνια θα πρέπει να εργαστούμε συντονισμένα στην κατεύθυνση της ανάπτυξης των δικτύων μας και της διασυνοριακής συνεργασίας, ώστε να συνδεθούμε αποτελεσματικά με τις γειτονικές χώρες, να προωθήσουμε την πολυτροπικότητα και τις εναλλακτικές και να επιτύχουμε τις υψηλές επιδόσεις της στόχευσης του ΔΕΔ-Μ και της στρατηγικής για την έξυπνη και βιώσιμη κινητικότητα».
Επιπρόσθετα, κατά τη διάρκεια διαδοχικών διμερών συναντήσεων, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών είχε την ευκαιρία να εξειδικεύσει τις πολιτικές της ελληνικής Κυβέρνησης.
Στο περιθώριο των εργασιών του Συμβουλίου, ο κ. Σταϊκούρας επεσήμανε στον αναπληρωτή Πρωθυπουργό και υπουργό Μεταφορών της Βόρειας Μακεδονίας κ. Aleksandar Nikoloski ότι η αναφορά σε Μακεδονία αντί για Βόρεια Μακεδονία, είναι παράνομη και ανεπίτρεπτη «κόκκινη γραμμή» για οποιαδήποτε πρόοδο στις διμερείς σχέσεις.
Latest News
Στη 2η θεση παγκοσμίως η Ελλάδα για τους διαγωνισμούς ΣΔΙΤ - Η έκθεση της Παγκόσμιας Τράπεζας
Oι διαγωνισμοί ΣΔΙΤ ανεβάζουν την χώρα μας - Aνάμεσα στα κριτήρια που λαμβάνονται υπόψιν η διασφάλιση του υγιούς ανταγωνισμού και η οικονομική αποδοτικότητα
Δύο δεσμευτικές προσφορές για το φράγμα Πύλου - Μεσσήνης ύψους 126 εκατ. ευρώ
Το έργο καλύπτει, σύμφωνα με το ΥπΑΑΤ, τις αρδευτικές ανάγκες 35.000 στρεμμάτων
Από ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και Μυτιληναίο οι δεσμευτικές προσφορές για το αρδευτικό Λάρισας - Καρδίτσας
Το έργο καλύπτει τις αρδευτικές ανάγκες 67.800 στρεμμάτων
Σταϊκούρας: 18 παρεμβάσεις για εκσυγχρονισμό του σιδηροδρομικού τομέα
Ο υπουργός Μεταφορών ενημέρωσε Τη Διαρκή Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής
Άνοιξε ο δρόμος για τις μονάδες επικίνδυνων αποβλήτων – Το Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης
Απαραίτητη η μονάδα στην Τανάγρα - Ανοιχτός ο δρόμος για επιπλέον ιδιωτικούς χώρους απόθεσης
Στις 6 Οκτωβρίου η Αττική Οδός περνά στη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – Η επίσημη ανακοίνωση
Τα υπουργεία Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών και Υποδομών και Μεταφορών ανακοίνωσαν ότι η Αττική Οδός μεταβιβάζεται στις 6 Οκτωβρίου στο νέο παραχωρησιούχο
Στη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ το αρδευτικό του Νέστου
Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ αναλαμβάνει το έργο «Μεταφορά και διανομή νερού από τον ποταμό Νέστο στην πεδιάδα της Ξάνθης για αρδευτικούς σκοπούς»
Στις ράγες μπαίνουν τρία μεγάλα σιδηροδρομικά projects - Το σχέδιο ΕΡΓΟΣΕ
Αυτά τα σιδηροδρομικά έργα θα επιτρέψουν στην Ελλάδα να εκμεταλλευθεί τους ευρωπαϊκούς σιδηροδρομικούς άξονες
Επενδυτικός χορός δισεκατομμυρίων στα logistics – Τα 3+1 projects που τρέχουν
Πώς η Ελλάδα ξεδιπλώνει, με όχημα τα logistics, την στρατηγική της για να καταστεί «γέφυρα» της Ευρώπης με Αφρική και Μέση Ανατολή
Υποβλήθηκε δεσμευτική προσφορά για τα δίκτυα ύδρευσης Ταυρωπού
Το Έργο του Δικτύου Άρδευσης Ταυρωπού, αφορά τη μελέτη, χρηματοδότηση, κατασκευή, λειτουργία και συντήρηση του υπογειοποιημένου κλειστού αρδευτικού δικτύου, που θα εξυπηρετεί έκταση 115.000 στρεμμάτων