Οι εμπορευματικές μεταφορές στις εσωτερικές πλωτές οδούς της ΕΕ μειώθηκαν κατά 4,6% (ή 6 εκατομμύρια τονοχιλιόμετρα) το 2023 σε σύγκριση με το 2022, σύμφωνα με τα πρόσφατα στοιχεία της Eurostat.
Ναυτιλία: Τι ανησυχεί τους ηγέτες της παγκόσμιας ναυτιλίας
Κατά την τελευταία δεκαετία (μεταξύ 2013 και 2023), η δραστηριότητα μεταφορών στις εσωτερικές πλωτές οδούς της ΕΕ ήταν ασταθής. Η δραστηριότητα μειώθηκε κάθε χρόνο την περίοδο 2014-2016. Μικρή αύξηση παρατηρήθηκε το 2017 (+0,5%), ακολουθούμενη από απότομη πτώση το 2018 (-10,9%) και άμεση ανάκαμψη το 2019 (+6,6%). Το 2022 καταγράφηκε άλλη μια απότομη πτώση 9,8%.
Οι κύριοι τύποι εμπορευμάτων που μεταφέρθηκαν το 2023 ήταν τα «μεταλλεύματα»
Μεταφορές: Η μεγαλύτερη κατηγορία τα «μεταλλεύματα»
Οι κύριοι τύποι εμπορευμάτων που μεταφέρθηκαν το 2023 ήταν «μεταλλεύματα», «οπτάνθρακες και διυλισμένα προϊόντα πετρελαίου», «χημικά, καουτσούκ και πλαστικό, πυρηνικά καύσιμα» και «γεωργικά προϊόντα». Αυτές οι κατηγορίες αντιπροσώπευαν σχεδόν τα δύο τρίτα (65,3%) του συνόλου των μεταφορών εμπορευμάτων στις εσωτερικές πλωτές οδούς της ΕΕ.
Σε σύγκριση με το 2022, οι μεγαλύτερες αλλαγές στο μερίδιο των διαφόρων τύπων αγαθών στις συνολικές επιδόσεις μεταφορών καταγράφηκαν για τον «άνθρακα και το αργό πετρέλαιο» με μείωση κατά 2,3 ποσοστιαίες μονάδες (π.μ.) και τα «γεωργικά προϊόντα» (αύξηση κατά 1,3 π.μ. ).
Ο υψηλότερος όγκος ανά κάτοικο στην Ολλανδία
Εξετάζοντας τον όγκο των εμπορευμάτων που μεταφέρθηκαν ανά κάτοικο, σε επίπεδο ΕΕ, κατά μέσο όρο 1,0 τόνος μεταφέρθηκαν στις εσωτερικές πλωτές οδούς.
Η Ολλανδία είχε τον υψηλότερο όγκο με 18,4 τόνους ανά κάτοικο, ακολουθούμενη από το Βέλγιο (13,6 τόνους ανά κάτοικο) και το Λουξεμβούργο (7,2 τόνους ανά κάτοικο). Όλες οι άλλες χώρες κατέγραψαν λιγότερους από 2,5 τόνους ανά κάτοικο το 2023.
Latest News
Στυλιανίδης: «Στηρίζουμε τις ευρωπαϊκές πρωτοβουλίες που ενισχύουν την ανταγωνιστικότητα της ναυτιλίας»
Ο υπουργός Ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης στις συναντήσεις του στις Βρυξέλλες ενημέρωσε, μεταξύ άλλων, για την εξέλιξη των έργων που χρηματοδοτούνται από την ΕΕ
Στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ η Cosco: H Αθήνα «μετρά» τις επιπτώσεις - Τι λένε πηγές στο Reuters
Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν στο Reuters ότι μέχρι στιγμής το λιμάνι του Πειραιά λειτουργεί κανονικά
OΛΘ: Πιάνει λιμάνι(;) η LeonidsPort – Οι νέες μετοχικές ισορροπίες με Σαββίδη – CMA CGM και Υπερταμείο
Στον ΟΛΘ η δισεκατομμυριούχος Margarita Louis – Dreyfus επιδιώκει την απόκτηση του 21% - Τα σενάρια για τη νέα μετοχική σύνθεση
Σπάνε ρεκόρ οι ναυπηγήσεις νεότευκτων πλοίων - Στα 204 δισ. τα συμβόλαια
Στα ναυπηγεία το 2024 η ζήτηση για κατασκευές νέων πλοίων ήταν ισχυρή στο σύνολο και ανά ναυτιλιακό κλάδο, σύμφωνα με τον οίκο Clarksons
Δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ από την LeonidsPort - Σημαντικό premium 26,6%
H LeonidsPort B.V. προτίθεται να αγοράσει μετοχές του ΟΛΘ και απευθείας μέσω της χρηματιστηριακής αγοράς ή εξωχρηματιστηριακά στο προσφερόμενο τίμημα
Κοντά σε ιστορική συμφωνία ο IMO για τους ρύπους – Η συμβολή των Ελλήνων εφοπλιστών
Η διεθνής ναυτιλία βρίσκεται πολύ κοντά σε ιστορική συμφωνία για το πώς θα μειωθούν οι ρύποι με τη συμβολή της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών
Τι θα κρίνει την πορεία της αγοράς πλοίων μεταφοράς LNG
Ενας εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ - Πεκίνου θα στρέψει την Κίνα σε νέες πηγές προμήθειας που είναι πιο κοντά της, όπως το Κατάρ, η Ρωσία και η Αυστραλία
Έκρηξη νέων επενδύσεων- 44 νέα ρυμουλκά στο ελληνικό νηολόγιο
Ο αριθμός αυτός είναι εντυπωσιακός και αποτελεί ρεκόρ εκσυγχρονισμού για μια μόνο κατηγορία του ελληνικού εμπορικού στόλου σε τέτοιο χρονικό διάστημα
Containers: Αύξηση 149% στις τιμές ναύλων σε έναν χρόνο
Στα πλοία μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου η ναυλαγορά «εξέπληξε» θετικά καθώς στα μεγαλύτερα μεγέθους πλοία, τα Capes, ο μέσος ναύλος κινήθηκε ανοδικά κατά 76%
Η MSC η πιο δυναμικά αναπτυσσόμενη ναυτιλιακή στη μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων [πίνακας]
Η MSC μεγάλωσε την απόσταση από τη δεύτερη Maersk στη σχετική κατάταξη των ναυτιλιακών όπως ανακοίνωσε η Alphaliner