
Οι εμπορευματικές μεταφορές στις εσωτερικές πλωτές οδούς της ΕΕ μειώθηκαν κατά 4,6% (ή 6 εκατομμύρια τονοχιλιόμετρα) το 2023 σε σύγκριση με το 2022, σύμφωνα με τα πρόσφατα στοιχεία της Eurostat.
Ναυτιλία: Τι ανησυχεί τους ηγέτες της παγκόσμιας ναυτιλίας
Κατά την τελευταία δεκαετία (μεταξύ 2013 και 2023), η δραστηριότητα μεταφορών στις εσωτερικές πλωτές οδούς της ΕΕ ήταν ασταθής. Η δραστηριότητα μειώθηκε κάθε χρόνο την περίοδο 2014-2016. Μικρή αύξηση παρατηρήθηκε το 2017 (+0,5%), ακολουθούμενη από απότομη πτώση το 2018 (-10,9%) και άμεση ανάκαμψη το 2019 (+6,6%). Το 2022 καταγράφηκε άλλη μια απότομη πτώση 9,8%.
Οι κύριοι τύποι εμπορευμάτων που μεταφέρθηκαν το 2023 ήταν τα «μεταλλεύματα»

Μεταφορές: Η μεγαλύτερη κατηγορία τα «μεταλλεύματα»
Οι κύριοι τύποι εμπορευμάτων που μεταφέρθηκαν το 2023 ήταν «μεταλλεύματα», «οπτάνθρακες και διυλισμένα προϊόντα πετρελαίου», «χημικά, καουτσούκ και πλαστικό, πυρηνικά καύσιμα» και «γεωργικά προϊόντα». Αυτές οι κατηγορίες αντιπροσώπευαν σχεδόν τα δύο τρίτα (65,3%) του συνόλου των μεταφορών εμπορευμάτων στις εσωτερικές πλωτές οδούς της ΕΕ.
Σε σύγκριση με το 2022, οι μεγαλύτερες αλλαγές στο μερίδιο των διαφόρων τύπων αγαθών στις συνολικές επιδόσεις μεταφορών καταγράφηκαν για τον «άνθρακα και το αργό πετρέλαιο» με μείωση κατά 2,3 ποσοστιαίες μονάδες (π.μ.) και τα «γεωργικά προϊόντα» (αύξηση κατά 1,3 π.μ. ).

Ο υψηλότερος όγκος ανά κάτοικο στην Ολλανδία
Εξετάζοντας τον όγκο των εμπορευμάτων που μεταφέρθηκαν ανά κάτοικο, σε επίπεδο ΕΕ, κατά μέσο όρο 1,0 τόνος μεταφέρθηκαν στις εσωτερικές πλωτές οδούς.
Η Ολλανδία είχε τον υψηλότερο όγκο με 18,4 τόνους ανά κάτοικο, ακολουθούμενη από το Βέλγιο (13,6 τόνους ανά κάτοικο) και το Λουξεμβούργο (7,2 τόνους ανά κάτοικο). Όλες οι άλλες χώρες κατέγραψαν λιγότερους από 2,5 τόνους ανά κάτοικο το 2023.


Latest News

Το στοίχημα Κικίλια για μείωση των τιμών
Οι αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Ναυτιλίας θα πρέπει να καταγράψουν τις τιμές που ισχύουν αυτή τη στιγμή για όλες τις γραμμές και όλα τα πλοία

Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Θετικά και αρνητικά σημεία στην απόφαση του ΙΜΟ για την πράσινη μετάβαση της ναυτιλίας
Η πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστώ, Μελίνα Τραυλού μιλάει για άδικη μεταχείριση του LNG που υπονομεύει τις επενδύσεις που έχουν πραγματοποιηθεί

Οι Ευρωπαίοι εφοπλιστές χαιρετίζουν τη συμφωνία για τις ανθρακούχες εκπομπές
Η συμφωνία επιτεύχθηκε μετά από ψηφοφορία, ένα γεγονός σπάνιο στον ΙΜΟ όπου πάντα επιδιώκεται η ομοφωνία

Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: +100 υποτροφίες για το Ακαδημαϊκό Έτος 2025-2026
Η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών χορηγεί και φέτος +100 Υποτροφίες, καθώς και την υποτροφία με τη συμβολική ονομασία «Αριστεία»

ΟΤ Delphi Economic Forum X – Β. Κικίλιας: Κλειστός διαγωνισμός 4 χρόνων για τις άγονες γραμμές
Ο κ. Κικίλιας έκανε λόγο για οριζόντιο τρόπο συγκράτησης των τιμών στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια με τη μείωση κατά 50% των λιμενικών τελών

ΟΤ Delphi Economic Forum X – Frederiksen (AEC) – Σημαντικός ο ρόλος των Ελλήνων εφοπλιστών στην Αρκτική
Για την ελληνική ναυτιλία μίλησε στο ΟΤ Delphi Economic Forum X ο Mads Frederiksen, εκτελεστικός διευθυντής στο Arctic Economic Council

Κικίλιας: Τι ζητεί να αλλάξει στο επιβατικό λιμάνι Πειραιά
«Η άμεση αναβάθμιση και ο εκσυγχρονισμός των υπηρεσιών του με παράλληλη επίλυση των όποιων προβλημάτων έχουν ανακύψει είναι πρώτη προτεραιότητα» δηλώνει στα «ΝΕΑ»

«Φρένο» στις τιμές των εισιτήριων μέσω της μείωσης των λιμενικών τελών
Μειώνονται κατά 50% από την 1η Μαΐου του τρέχοντος έτους και για ένα χρόνο τα λιμενικά τέλη για τους επιβάτες

Πράσινη μετάβαση: Κανονιστικές εξελίξεις στις θαλασσιες μεταφορές
Με κοινό κείμενο 10 από τους μεγαλύτερους ομιλους διεθνώς ζητούν από τον ΙΜΟ δίκαιο και επιστημονικά τεκμηριωμένο πλαίσιο

Capital Link: Ο Πόλυς Χατζηιωάννου χτύπησε το «Closing Bell» στη Νέα Υόρκη
Το 3rd Capital Link Cyprus Business Forum διοργανώθηκε σε συνεργασία με την Κυπριακή Ένωση Εφοπλιστών με την υποστήριξη του κυπριακού υφυπουργείου Ναυτιλίας