Οι εμπορευματικές μεταφορές στις εσωτερικές πλωτές οδούς της ΕΕ μειώθηκαν κατά 4,6% (ή 6 εκατομμύρια τονοχιλιόμετρα) το 2023 σε σύγκριση με το 2022, σύμφωνα με τα πρόσφατα στοιχεία της Eurostat.
Ναυτιλία: Τι ανησυχεί τους ηγέτες της παγκόσμιας ναυτιλίας
Κατά την τελευταία δεκαετία (μεταξύ 2013 και 2023), η δραστηριότητα μεταφορών στις εσωτερικές πλωτές οδούς της ΕΕ ήταν ασταθής. Η δραστηριότητα μειώθηκε κάθε χρόνο την περίοδο 2014-2016. Μικρή αύξηση παρατηρήθηκε το 2017 (+0,5%), ακολουθούμενη από απότομη πτώση το 2018 (-10,9%) και άμεση ανάκαμψη το 2019 (+6,6%). Το 2022 καταγράφηκε άλλη μια απότομη πτώση 9,8%.
Οι κύριοι τύποι εμπορευμάτων που μεταφέρθηκαν το 2023 ήταν τα «μεταλλεύματα»
Μεταφορές: Η μεγαλύτερη κατηγορία τα «μεταλλεύματα»
Οι κύριοι τύποι εμπορευμάτων που μεταφέρθηκαν το 2023 ήταν «μεταλλεύματα», «οπτάνθρακες και διυλισμένα προϊόντα πετρελαίου», «χημικά, καουτσούκ και πλαστικό, πυρηνικά καύσιμα» και «γεωργικά προϊόντα». Αυτές οι κατηγορίες αντιπροσώπευαν σχεδόν τα δύο τρίτα (65,3%) του συνόλου των μεταφορών εμπορευμάτων στις εσωτερικές πλωτές οδούς της ΕΕ.
Σε σύγκριση με το 2022, οι μεγαλύτερες αλλαγές στο μερίδιο των διαφόρων τύπων αγαθών στις συνολικές επιδόσεις μεταφορών καταγράφηκαν για τον «άνθρακα και το αργό πετρέλαιο» με μείωση κατά 2,3 ποσοστιαίες μονάδες (π.μ.) και τα «γεωργικά προϊόντα» (αύξηση κατά 1,3 π.μ. ).
Ο υψηλότερος όγκος ανά κάτοικο στην Ολλανδία
Εξετάζοντας τον όγκο των εμπορευμάτων που μεταφέρθηκαν ανά κάτοικο, σε επίπεδο ΕΕ, κατά μέσο όρο 1,0 τόνος μεταφέρθηκαν στις εσωτερικές πλωτές οδούς.
Η Ολλανδία είχε τον υψηλότερο όγκο με 18,4 τόνους ανά κάτοικο, ακολουθούμενη από το Βέλγιο (13,6 τόνους ανά κάτοικο) και το Λουξεμβούργο (7,2 τόνους ανά κάτοικο). Όλες οι άλλες χώρες κατέγραψαν λιγότερους από 2,5 τόνους ανά κάτοικο το 2023.
Latest News
Η ΕΕΕ τίμησε τους ναυτικούς για την Παγκόσμια Ημέρα Ναυτιλίας
Η Πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ) Μελίνα Τραυλού απένειμε την Τιμητική Διάκριση Ναυτοσύνης σε δύο ναυτικούς
Η «έξυπνη» ναυτιλία μειώνει και τους ρύπους
Στο 23ο Συνέδριο Navigator συζητήθηκαν τα φλέγοντα ζητήματα για το χώρο της ναυτιλίας
Πόσο μεταβλήθηκε η δύναμη του εμπορικού στόλου τον Ιούνιο
Τι δείχνουν τα αναλυτικά στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ
Παγκόσμια Ημέρα Ναυτιλίας: Πρώτα η ασφάλεια το “δόγμα” Στυλιανίδη
Η τελευταία εβδομάδα του Σεπτεμβρίου γιορτάζεται η Παγκόσμια Ημέρα Ναυτιλίας
ΟΛΘ: Αύξηση κατά 62,3% στα καθαρά κέρδη α΄εξαμήνου
Σημαντική αύξηση εσόδων, κατά 16,7%, παρουσίασε ο τερματικός σταθμός εμπορευματοκιβωτίων του ΟΛΘ - Τρέχει πρόγραμμα αναβάθμισης του λιμανιού
Capital Link Forum: Το στοίχημα της βιώσιμης ναυτιλίας
Οι προκλήσεις της απαλλαγής της ναυτιλίας από τον άνθρακα, η πράσινη μετάβαση και η ψηφιοποίηση απασχόλησαν το «14th Annual Operational Excellence in Shipping Forum» της Capital Link
Μπλόκο στο λιμάνι της Μασσαλίας λόγω των κρουαζιερόπλοιων
Ακτιβιστές διαμαρτυρόμενοι για τη ρύπανση και τον υπερτουρισμό απέκλεισαν επί δίωρο το πρωί του Σαββάτου το μεγαλύτερο λιμάνι της Γαλλίας
Επιχείρηση «καθαρά καύσιμα» στη ναυτιλία – Η συμμαχία εφοπλιστών και παραγωγών πράσινης ενέργειας
Στη ναυτιλία εφοπλιστές και παραγωγοί υδρογόνου, μεθανόλης, βιοκαυσίμων και ΑΠΕ στήνουν πλατφόρμα για καθαρά καύσιμα στα πλοία
Μπαίνει μπροστά η αντικατάσταση του στόλου της ακτοπλοΐας για μείωση του αποτυπώματος CO2
Η προμελέτη έχει ορίζοντα υλοποίησης οκτώ μηνών, με προϋπολογισμό 1.171.555,10 ευρώ
Ναυτιλία: Η αναβάθμιση της δημόσιας ναυτικής εκπαίδευσης προτεραιότητα του υπουργείου
Πρακτική Άσκηση σπουδαστών/τριών Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού επί πλοίου για την εκπλήρωση του Α΄ και Β΄ θαλάσσιου εκπαιδευτικού ταξιδιού