Η Meta και η Apple ήταν πάντα αντίπαλοι αλλά ο ανταγωνισμός τους ανεβαίνει επίπεδα και ο Μαρκ Ζάκερμπεργκ θεωρεί ότι θα ενταθεί ακόμη περισσότερο τα επόμενα χρόνια .
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Meta μίλησε για διαφορές στην κουλτούρα των εταιρειών κατά τη διάρκεια μιας πρόσφατης ζωντανής εμφάνισης του στο podcast τεχνολογίας “Acquired” που κυκλοφόρησε την Τετάρτη.
«Νομίζω ότι από πολλές απόψεις είμαστε σαν το αντίθετο της Apple», είπε. «Σαφώς, τα προϊόντα τους επίσης δούλεψαν πολύ καλά. Ακολουθούν αυτή την προσέγγιση που μοιάζει με, “Θα χρειαστούμε πολύ χρόνο, θα το γυαλίσουμε, και μετά θα το λανσάρουμε” και ίσως για τα προϊόντα που κατασκευάζουν και χρησιμοποιούν, ίσως αυτό ταιριάζει με την κουλτούρα τους».
Ζάκερμπεργκ: Η «χρυσή» συμβουλή που έδωσε σε πρώην υπάλληλο της Meta
Ο Ζάκερμπεργκ συνέχισε λέγοντας ότι η Meta προσεγγίζει το λανσάρισμα προϊόντων με διαφορετικό τρόπο, λέγοντας: «Συζητάμε πολύ, εσωτερικά, σε σημείο που σχεδόν ντρέπεσαι για αυτό που πρόκειται να διοχετεύσεις στην αγορά».
«Θέλετε να έχετε πραγματικά μια κουλτούρα που εκτιμά την αποστολή, δηλαδή το να λανσάρετε προϊόντα γρήγορα και να δέχεστε κριτική, περισσότερο από το να χρειάζεται πάντα να θέλετε θετικές διακρίσεις αφού λανσάρετε τα προϊόντα», συνέχισε.
Το κλειστό οικοσύστημα της Apple
Βρήκε επίσης την ευκαιρία για να ασκήσει κριτική στην προσέγγιση της Apple.
«Αν θέλετε να περιμένετε μέχρι να μαζεύετε επαίνους, χάνετε πολλές ευκαιρίες να μάθετε ένα σωρό χρήσιμα πράγματα που στη συνέχεια θα τα ενσωματώσετε στην επόμενη έκδοση που πρόκειται να λανσάρετε», είπε.
Αργότερα στο podcast, ο Ζάκερμπεργκ μίλησε επίσης για το μέλλον της σχέσης των δύο εταιρειών, λέγοντας ότι οι άνθρωποι δεν θεωρούν απαραίτητα την Apple ως έναν από τους κύριους αντιπάλους της Meta, αλλά είναι «μεγαλύτερος ανταγωνιστής από ό,τι πιστεύει ο κόσμος».
Ο Ζάκερμπεργκ ανέφερε ότι ένας από τους στόχους του για τα επόμενα 10 ή 15 χρόνια είναι «να χτίσει την επόμενη γενιά ανοιχτών πλατφορμών ώστε να κερδίσουν οι ανοιχτές πλατφόρμες».
Ο συνιδρυτής του Facebook έχει μιλήσει δημοσίως υπέρ των ανοιχτών πλατφορμών σε αντίθεση με τον περίφημο «περίκλειστο κήπο» της Apple, στον οποίο ο κατασκευαστής iPhone ελέγχει προσεκτικά το οικοσύστημα υλικού και λογισμικού του, κανόνες που ο Ζάκερμπεργκ έχει βαρεθεί να πρέπει να ακολουθεί ως κατασκευαστής εφαρμογών για την πλατφόρμα της Apple, αναφέρει το Business Insider.
Ο Ζάκερμπεργκ αναγνώρισε ότι υπάρχουν «πλεονεκτήματα του να δημιουργείς ένα κλειστό και ολοκληρωμένο μοντέλο» και ότι πιστεύει ότι η Apple θα είναι ο «κύριος ανταγωνιστής» της Meta, αλλά όχι μόνο από την πλευρά του προϊόντος.
Διαφορές σε βασικές αξίες
«Πιστεύω ότι είναι, κατά κάποιο τρόπο, ανταγωνισμός πολύ βαθιά καθοδηγούμενος από αξίες γύρω από το ποιο θα πρέπει να είναι το μέλλον της βιομηχανίας τεχνολογίας και πόσο ανοιχτές θα πρέπει να είναι αυτές οι πλατφόρμες, είτε πρόκειται για πράγματα όπως το Llama και η τεχνητή νοημοσύνη είτε οι συσκευές εικονικής πραγματικότητας.»
Ο διευθύνων σύμβουλος της Apple, Τιμ Κουκ, από την άλλη πλευρά, δεν βλέπει τον Meta ως έναν από τους μεγαλύτερους αντιπάλους της εταιρείας του.
«Ναι, νομίζω ότι ανταγωνιζόμαστε σε ορισμένα πράγματα», είπε ο Κουκ στους New York Times το 2021. “Αλλά, αν με ρωτούσαν ποιοι είναι οι μεγαλύτεροι ανταγωνιστές μας, δεν θα τους έβαζα στη λίστα. Δεν συμμετέχουμε στον τομέα κοινωνικής δικτύωσης».
Αλλά από τότε, η Apple κυκλοφόρησε την συσκευή Vision Pro — ανταγωνιζόμενοι απευθείας την συσκευή Quest της Meta με χαμηλότερη τιμή και η εταιρεία αναπτύσσει τη διαφημιστική της δραστηριότητα και προετοιμάζει το δικό της προϊόν τεχνητής νοημοσύνης, Apple Intelligence, το οποίο αρχίζει να κυκλοφορεί στα iPhone τον Οκτώβριο . (Ο Ζάκερμπεργκ ποντάρει πολλά στις συσκευές εικονικής πραγματικότητας, το metaverse και το Meta AI, αλλά η εταιρεία συνεχίζει να κερδίζει τα περισσότερα χρήματα από τη διαφήμιση.)
Έτσι, ενώ μπορεί να μην ήταν η αντιπαλότητα που είχε προβλέψει η Silicon Valley πριν από μια δεκαετία, ο Ζάκερμπεργκ προετοιμάζεται σαφώς για μια μακροχρόνια μάχη.
Latest News
Πάνω από 1 εκατ. απόπειρες παρακολούθησης ημερησίως
Η παρακολούθηση στο Διαδίκτυο περιλαμβάνει τη συλλογή, αποθήκευση και ανάλυση δεδομένων για τη διαδικτυακή συμπεριφορά των χρηστών
10 τρόποι για να παραμείνετε ασφαλείς στο TikTok
Συμβουλές της πλατφόρμας TikTok για την προστασία του απορρήτου και την ασφάλεια των χρηστών της
«Αποδεκατίζεται» η ΟpenAI - Φεύγει και η Mira Murati
Η CTO Mira Murati, ο αντιπρόεδρος Έρευνας Barret Zoph και ο CRO Bob McGrew ανακοίνωσαν την αποχώρησή τους από την OpenAI
Αλλάζει ο χάρτης της ενέργειας από την τεχνητή νοημοσύνη [γράφημα]
Goldman Sachs: οι ανάγκες σε ενέργεια από data centers θα φτάνουν τη συνδυασμένη τρέχουσα κατανάλωση της Πορτογαλίας, της Ελλάδας και της Ολλανδίας
Η Google αναβαθμίζει το video editor των Photos με AI
Σημαντικές αλλαγές video των Google Photos άλλαξε, αναβαθμίστηκε σημαντικά και προσφέρει νέα εργαλεία και λειτουργίες τεχνητής νοημοσύνης για τους χρήστες Android και iOS.
Ντεμπούτο για το νέο, φθηνότερο mixed reality σετ της Meta
Η Meta Platforms ανακοίνωσε τη νέα φθηνότερη συσκευή μικτής πραγματικότητα κατά τη διάρκεια της ετήσιας εκδήλωσης Meta Connect
Η Google κατηγορεί τη Microsoft για αθέμιτες πρακτικές... στο cloud
Σύμφωνα με τους ισχυρισμούς της Google, οι όροι αδειοδότησης της Microsoft για τις υπηρεσίες cloud Azure περιορίζουν την πρόσβαση των πελατών σε ανταγωνιστικές πλατφόρμες
Μόνο το 15% ξέρει πώς να χρησιμοποιεί την AI στην καθημερινότητά του
Η Τεχνητή Νοημοσύνη θα πρέπει να επικεντρωθεί στην ενίσχυση της ψυχαγωγίας, των εργασιών του σπιτιού και της εξοικονόμησης χρόνου, λένε οι ερωτηθέντες στην έρευνα της Samsung
Τεχνητή νοημοσύνη: Οι πρώτες 100 εταιρείες υπογράφουν το Σύμφωνο της ΕΕ για την ΑΙ
Ανάμεσα στις εταιρείες που υπογράφουν το Σύμφωνο για την τεχνητή νοημοσύνη περιλαμβάνονται πολυεθνικές εταιρείες και ευρωπαϊκές ΜΜΕ
Γιατί η ζήτηση για ΑΙ μπορεί να προκαλέσει την επόμενη παγκόσμια έλλειψη ημιαγωγών
Οι ημιαγωγοί αλλάζουν το παιχνίδι στην τεχνητή νοημοσύνη αλλά ίσως αλλάξουν και τα δεδομένα στις εφοδιαστικές αλυσίδες