Αν η οικονομική κρίση του 2008-2009 μας έδωσε την φυλή των recessionistas, όπως αποκαλέστηκαν οι καταναλωτές που ακολουθούν τη μόδα με λιτό προϋπολογισμό, τα τελευταία χρόνια έχουν δημιουργήσει τους inflationistas-τους πρώην κυνηγούς designer ειδών που τώρα βρίσκουν μόδα στη λιτότητα. Και ανακάλυψαν βρει τα αντικείμενα της επιλογής τους στις ευρέως διαθέσιμες μαϊμούδες γνωστά και ως “dupes”.

Η μόδα εξαρτάται σε κάποιο βαθμό από την προβολή, έτσι οι προηγούμενες γενιές συχνά ένιωθαν ντροπή για μη επώνυμα προϊόντα. Τώρα αυτό το σενάριο έχει ανατραπεί. Από πραγματικές νοικοκυρές που ψωνίζουν στο TJ Maxx μέχρι έφηβες που περιγράφουν λεπτομερώς τις παραλαβές από το Shein στο YouTube και τη λατρεία που ακολουθεί για τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας του Trader Joe, πολλοί καταναλωτές αμφισβητούν την ανάγκη να ξοδέψουν περισσότερα και επιδεικνύουν τη λιτότητά τους.

Προϊόντα «μαϊμού»: Γιατί μαγνητίζουν τους νέους; Ο ρόλος των διεύρυνσης των ανισοτήτων

«Η λιτότητα είναι σίγουρα ωραία», ανέφερε στο Barron’s η Γκαμπριέλα Σαντανιέλο ιδρύτρια και διευθύνουσα σύμβουλος της εταιρείας συμβούλων λιανικής A Line Partners. «Είναι παντού στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης αυτή τη στιγμή, είτε είναι άνθρωποι που λένε, «Έχω περιορισμένο προϋπολογισμό», είτε ως αντίδραση ενάντια στη μαζική κατανάλωση».

Ακριβές και φτηνές μαϊμούδες

Οι υψηλής ποιότητας απομιμήσεις που σχεδόν δεν διακρίνονται από τα πραγματικά είναι διαθέσιμες εδώ και καιρό, αλλά μπορεί να είναι δύσκολο να τα προμηθευτείτε και να κοστίζουν εκατοντάδες δολάρια ή περισσότερο. Οι φτηνές μαϊμούδες που κατακλύζουν τα πεζοδρόμια μεγαλουπόλεων όπως την Canal Street της Νέας Υόρκης, αλλά απαιτούν προσωπική επαφή. Αντίθετα, οι διαδικτυακές κινεζικές εκπτωτικές εταιρείες όπως το Temu προσφέρουν τώρα μια σχεδόν ατελείωτη προσφορά εξαιρετικά φθηνών ειδών που μοιάζουν εντυπωσιακά με πιο πολυτελή προϊόντα, ακόμα κι αν από κοντά δεν αντέχουν τον έλεγχο.

Υπάρχουν κραυγαλέες μαϊμούδες προϊόντων Gucci, Hermès και Cartier που προσποιούνται ότι είναι το πραγματικό προϊόν, με ετικέτες και λογότυπα. Ωστόσο, πολλά άλλα απλά προσομοιάζουν τα επώνυμα αντικείμενα, και βρίσκονται σε έναν πιο νεφελώδη νομικό χώρο.

Είτε οι αγοραστές θέλουν να επισημάνουν πόσο καλοί είναι στο να βρίσκουν κελεπούρια είτε να τις περάσουν ως αληθινές, οι μαϊμούδες γίνονται όλο και πιο δημοφιλείς και πιο εύκολο να αγοραστούν: Ένα τσουνάμι από τέτοια προϊόντα που συχνά διαφημίζονται από διαδικτυακούς influencers, είναι τώρα μόνο ένα κλικ μακριά.

Τεράστιο ποσοστό του παγκόσμιου εμπορίου

Δεν υπάρχουν σαφείς αριθμοί, για προφανείς λόγους, αλλά τα πλαστά προϊόντα πιθανότατα αντιπροσώπευαν περίπου το 2,5% του παγκόσμιου εμπορίου τα τελευταία χρόνια, σύμφωνα με την Υπηρεσία Τελωνείων και Προστασίας Συνόρων των ΗΠΑ, η οποία κατέσχεσε 2,7 δισεκατομμύρια δολάρια σε απομιμήσεις μόνο πέρυσι. Και αυτή η εκτίμηση είναι συντηρητική, με άλλους οργανισμούς να ανεβάζουν το ποσοστό έως και 3,3%. Η εταιρεία προστασίας της επωνυμίας και εμπορικών σημάτων Corsearch υπολογίζει ότι οι απομιμήσεις θα φτάσουν το 5% του παγκόσμιου εμπορίου έως το 2030.

Οι απομιμήσεις έχουν γίνει τόσο πρόβλημα που η RealReal, ένας λιανοπωλητής μεταχειρισμένων ειδών πολυτελείας, άνοιξε ένα κατάστημα/εκθετήριο ψεύτικων ειδών τον Ιούνιο που περιείχε μόνο απομιμήσεις. «Το να αναγνωρίσεις τι είναι αληθινό και τι είναι ψεύτικο δεν ήταν ποτέ πιο δύσκολο», είπε στο Barron’s η διευθύντρια δημιουργικής της RealReal Κρίστεν Νάιμαν

Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης καθιστούν επίσης ευκολότερο να περάσουν οι μαϊμούδες ως αυθεντικά προϊόντα. Εάν δεν χρειάζεται να εμφανιστούν ζωντανά, οι μαϊμούδες είναι ένας φθηνός τρόπος για να εμφανίζεστε πλούσιοι στο διαδίκτυο. Γιατί να ξοδέψετε για ένα πραγματικό πολυτελές προϊόν εφόσον αυτοί που θα δουν την ανάρτησή δεν θα σας δουν ποτέ από κοντά;

Πόνος για τα επώνυμα προϊόντα

Εάν ένας καταναλωτής γνωρίζει ότι ένα προϊόν είναι μια αντιγραφή ενός επώνυμου προϊόντος «αλλά το αγοράζει ούτως ή άλλως, δεν αποτελεί υπαρξιακή απειλή για τις ίδιες τις μάρκες;» αναρωτιέται η αναλύτρια στην Bernstein Ανίσα Σέρμαν. «Κάποιος πρέπει μόνο να ψάξει το «Temu dupes» στο διαδίκτυο για να βρει μια ποικιλία από βίντεο και αναρτήσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης που  καυχιούνται για τις συναρπαστικές μαϊμούδες που έχουν αγοράσει στο Temu—από τσάντες σχεδιαστών, μέχρι μακιγιάζ, ρούχα, είδη σπιτιού. Μερικοί άνθρωποι πάνε για κάτι λειτουργικό, άλλοι αναζητούν ένα αρκετά καλό σκηνικό για τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης».

Η Temu λέει ότι έχει λάβει μέτρα για να περιορίσει τις φθηνές απομιμήσεις, συμπεριλαμβανομένης της απαίτησης από τους πωλητές να ταυτοποιηθούν και να υπογράψουν συμφωνίες που δηλώνουν ότι υπακούουν στο νόμο. Διαθέτει επίσης ένα σύστημα για να ανταποκρίνεται γρήγορα σε ισχυρισμούς παραποίησης/απομίμησης, είπε η εταιρεία. «Η Temu παίρνει δραστικά μέτρα κατά των προϊόντων απομιμήσεων για να προστατεύσει τα δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας των νόμιμων ιδιοκτητών», είπε ένας εκπρόσωπος του Temu στο Barron’s.

Οι απομιμήσεις είναι ένα δίκοπο μαχαίρι για τις μάρκες πολυτελείας: η ίδια η ύπαρξή τους δείχνει το πόσο ποθητές είναι, αλλά τέτοιου είδους προϊόντα μπορεί να είναι κατηγορία για παραβίαση πνευματικών δικαιωμάτων. Ωστόσο, οι μάρκες πολυτελείας αναμφισβήτητα βλάπτονται και το διακύβευμα είναι η επόμενη γενιά πελατών.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή