Η σχέση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης με τις ρυθμιστικές αρχές ποτέ δεν ήταν καλή. Τελευταία τα πράγματα πάνε από το κακό στο χειρότερο, ιδίως μετά την επανάσταση της δημιουργικής ΑΙ η οποία απαιτεί μεγάλα γλωσσικά μοντέλα εκμάθησης.

Τώρα, πολυετής ανάλυση της Ομοσπονδιακής Επιτροπής Εμπορίου των ΗΠΑ (FTC) δείχνει ότι οι τιτάνες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης συμμετείχαν σε «τεράστια παρακολούθηση» για να κερδίσουν χρήματα από τα προσωπικά στοιχεία χρηστών.

Μέσα κοινωνικής δικτύωσης: Νόμος για την προστασία των ανηλίκων στη Νέα Υόρκη

Μια αναφορά βασισμένη σε ερωτήματα που κυκλοφόρησε σχεδόν πριν από τέσσερα χρόνια, με στόχο εννέα εταιρείες, διαπίστωσε ότι αποθησαύριζαν δεδομένα, μερικές φορές μέσω διαμεσολαβητών δεδομένων, και μπορούσαν να διατηρήσουν επ’ αόριστον τις πληροφορίες που συλλέγονται για χρήστες και μη χρήστες των πλατφορμών τους.

Πρόεδρος της FTC, Λίνα Καν: οι εταιρείες μέσων κοινωνικής δικτύωσης και ροής βίντεο συγκεντρώνουν τεράστιο όγκο προσωπικών δεδομένων Αμερικανών και δημιουργούν έσοδα από αυτά ύψους δισεκατομμυρίων δολαρίων ετησίως.

Δημιουργούν έσοδα από προσωπικά δεδομένα

«Η έκθεση περιγράφει τον τρόπο με τον οποίο οι εταιρείες μέσων κοινωνικής δικτύωσης και ροής βίντεο συγκεντρώνουν τεράστιο όγκο προσωπικών δεδομένων Αμερικανών και δημιουργούν έσοδα από αυτά ύψους δισεκατομμυρίων δολαρίων ετησίως», δήλωσε η πρόεδρος της FTC, Λίνα Καν.

«Η αποτυχία πολλών εταιρειών να προστατεύσουν επαρκώς τα παιδιά και τους εφήβους στο Διαδίκτυο είναι ιδιαίτερα ανησυχητική».

Τα επιχειρηματικά μοντέλα που συνήθως περιλαμβάνουν στοχευμένη διαφήμιση παρείχαν κίνητρα για τη μαζική συλλογή δεδομένων χρηστών από πολλές από τις εταιρείες, τονίζοντας το κέρδος έναντι του απορρήτου, σύμφωνα με την έκθεση.

Κίνδυνος ακόμη και stalking

«Αν και είναι επικερδείς για τις εταιρείες, αυτές οι πρακτικές παρακολούθησης μπορούν να θέσουν σε κίνδυνο την ιδιωτική ζωή των ανθρώπων, να απειλήσουν τις ελευθερίες τους και να τους εκθέσουν σε πληθώρα βλαβών, από κλοπή ταυτότητας μέχρι stalking», είπε η Καν.

Το Interactive Advertising Bureau αντέδρασε ότι οι χρήστες του Διαδικτύου κατανοούν ότι οι στοχευμένες διαφημίσεις πληρώνουν για διαδικτυακές υπηρεσίες που απολαμβάνουν δωρεάν και επεσήμανε ότι ο όμιλος του κλάδου υποστηρίζει «ενθέρμως» την ολοκληρωμένη εθνική νομοθεσία περί απορρήτου δεδομένων.

«Είμαστε απογοητευμένοι με τον συνεχιζόμενο χαρακτηρισμό της βιομηχανίας ψηφιακής διαφήμισης από την FTC ως εμπλεκόμενη σε «μαζική εμπορική επιτήρηση»», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της IAB, Ντέιβιντ Κοέν, σε ανάρτηση που απαντά στην έκθεση.

«Τίποτα δεν θα μπορούσε να απέχει περισσότερο από την αλήθεια, καθώς αμέτρητες μελέτες έχουν δείξει ότι οι καταναλωτές κατανοούν την ανταλλαγή αξίας και καλωσορίζουν την ευκαιρία να έχουν πρόσβαση σε δωρεάν ή εξαιρετικά επιδοτούμενο περιεχόμενο και υπηρεσίες».

 Δεν διαγράφηκαν τα δεδομένα;

Τα ευρήματα βασίστηκαν σε απαντήσεις μετά από αιτήματα που στάλθηκαν στα τέλη του 2020 σε εταιρείες όπως η Meta, το YouTube, η Snap, η Amazon ιδιοκτήτης του Twitch, η μητρική εταιρεία του TikTok ByteDance και η X, παλαιότερα γνωστή ως Twitter.

«Η Google έχει τις πιο αυστηρές πολιτικές απορρήτου στον κλάδο μας — δεν πουλάμε ποτέ προσωπικά στοιχεία ανθρώπων και δεν χρησιμοποιούμε ευαίσθητες πληροφορίες για την προβολή διαφημίσεων», δήλωσε στο Γαλλικό Πρακτορείο ο εκπρόσωπος της Google, Χοσέ Καστανέντα.

Ο Καστανέντα πρόσθεσε ότι η Google απαγορεύει την εξατομίκευση διαφημίσεων για χρήστες κάτω των 18 ετών και δεν εξατομικεύει τις διαφημίσεις για όσους παρακολουθούν “περιεχόμενο για παιδιά” στο YouTube.

Θλιβερά ανεπαρκείς πρακτικές

Η έκθεση διαπίστωσε ότι οι πρακτικές συλλογής δεδομένων ήταν «θλιβερά ανεπαρκείς» και ότι ορισμένες εταιρείες δεν διέγραψαν όλα τα δεδομένα που τους ζήτησαν οι χρήστες να αφαιρέσουν.

Η κοινή χρήση δεδομένων από εταιρείες προκάλεσε επίσης ανησυχίες σχετικά με το πόσο καλά προστάτευαν τα δεδομένα των χρηστών, σύμφωνα με την έκθεση.

Μαζί με τη διαβεβαίωση ότι οι εταιρείες μέσων κοινωνικής δικτύωσης ήταν χαλαρές όσον αφορά την προστασία των παιδιών χρησιμοποιώντας τις πλατφόρμες τους, το προσωπικό της FTC ανέφερε πόρισμα ότι τέτοιες πλατφόρμες βρέθηκε ότι βλάπτουν την ψυχική υγεία των νεαρών χρηστών.

Η έκθεση καλούσε τις εταιρείες μέσων κοινωνικής δικτύωσης να χαλιναγωγήσουν τις πρακτικές συλλογής δεδομένων και το Κογκρέσο των ΗΠΑ να εγκρίνει ολοκληρωμένη ομοσπονδιακή νομοθεσία περί απορρήτου για να περιορίσει την παρακολούθηση όσων χρησιμοποιούν τέτοιες πλατφόρμες.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή