Η Γερμανία επιδιώκει να καθυστερήσει τη ΕΕ σε ορισμένους από τους κανόνες που επιχειρεί να επιβάλει στο πράσινο υδρογόνο και τον τρόπο παραγωγής του, με στόχο να επιτρέψει στη βιομηχανία της να αναπτυχθεί και να παράγει καθαρό υδρογόνο με χαμηλότερο κόστος.
Υδρογόνο: Πώς μπορεί να αλλάξει το μέλλον της διαστημικές εξερεύνησης
Για τον σκοπό αυτό, πριν από λίγες ημέρες ο υπουργός Οικονομίας της Γερμανίας Ρόμπερτ Χάμπεκ απέστειλε επιστολή του προς την Επίτροπο Ενέργειας της ΕΕ, Κάντρι Σίμσον, και έφερε στη δημοσιότητα το Bloomberg.
Η ΕΕ και η Γερμανία θέλουν να επενδύσουν σημαντικά στο πράσινο υδρογόνο ως καύσιμο για τη βιομηχανία.
Η ΕΕ έχει θέσει ως προτεραιότητα την ανάπτυξη πράσινου υδρογόνου και τη βοήθεια της απορρόφησης του, καθώς και άλλων παραγώγων όπως η αμμωνία, σε ενεργοβόρες βιομηχανικές διεργασίες και σε κλάδους που είναι δύσκολο να απελευθερωθούν από τον άνθρακα, όπως οι μεταφορές.
Το μπλοκ στοχεύει να παράγει 10 εκατομμύρια τόνους και να εισάγει άλλα 10 εκατομμύρια τόνους πράσινου υδρογόνου μέχρι το 2030.
Σύμφωνα με τους κανόνες της ΕΕ, το 2028 «εκτός εάν το σύστημα ηλεκτρικής ενέργειας έχει ήδη απελευθερωθεί σε μεγάλο βαθμό, είναι σημαντικό να αντιστοιχιστεί η ζήτηση ηλεκτρικής ενέργειας για την παραγωγή υδρογόνου με πρόσθετη παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές».
Η αποκαλούμενη ιδέα της «προσθετικότητας» είναι να διασφαλιστεί ότι η αυξημένη παραγωγή υδρογόνου συμβαδίζει με νέες δυναμικότητες παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές, σύμφωνα με την ΕΕ.
Πράσινο υδρογόνο: Τι προτείνει ο Γερμανός υπουργός Οικονομίας
Αυτός ο κανόνας «προσθετικότητας» θα πρέπει να καθυστερήσει μέχρι το 2035, υποστηρίζει ο Γερμανός υπουργός στην επιστολή του προς την ΕΕ, λέγοντας ότι «η πραγματικότητα έχει δείξει ότι αυτές οι απαιτήσεις ήταν ακόμη πολύ υψηλές και επιβραδύνουν την άνοδο των έργων για την παραγωγή πράσινου υδρογόνου στη Γερμανία και πολλά άλλα κράτη μέλη».
Επιπλέον, ο υπουργός έγραψε: «Πολλές εταιρείες μου είπαν ότι οι προϋποθέσεις συχνά δεν επιτρέπουν την οικονομική υλοποίηση έργων ηλεκτρόλυσης στη Γερμανία».
Ενώ η Γερμανία υποστηρίζει και δεσμεύεται στους κανονισμούς της ΕΕ, η καθυστέρηση της σταδιακής εισαγωγής των κριτηρίων προσθετικότητας θα βοηθούσε τη βιομηχανία να επιταχύνει την ανάπτυξή της, δήλωσε στο Bloomberg εκπρόσωπος του γερμανικού υπουργείου Οικονομίας.
Τον Ιούνιο, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή επέτρεψε στη Γερμανία να χορηγήσει κρατική βοήθεια 3 δισεκατομμυρίων ευρώ για την υποστήριξη της κατασκευής ενός συστήματος αγωγών για τη μεταφορά υδρογόνου.
Η Επιτροπή ενέκρινε, σύμφωνα με τους κανόνες της ΕΕ για τις κρατικές ενισχύσεις, το γερμανικό καθεστώς για τη στήριξη της κατασκευής του Δικτύου Πυρήνα Υδρογόνου (HCN). Το δίκτυο αναμένεται να είναι η ραχοκοκαλιά των αγωγών μεταφοράς υδρογόνου σε μεγάλες αποστάσεις στη Γερμανία και μέρος του ευρωπαϊκού δικτύου μεταφοράς υδρογόνου που θα συνδέει πολλά κράτη μέλη της ΕΕ.
Latest News
Η συνεργασία Uber με κινεζική startup φέρνει τα ρομποταξί στους δρόμους των ΗΑΕ
Η Uber Technologies και η κινεζική startup τεχνολογίας WeRide ανακοίνωσαν την έναρξη συνεργασίας τους την Τετάρτη
Αυξάνονται οι επενδύσεις των εταιρειών σε θέματα βιωσιμότητας
Τι αποκαλύπτει έρευνα της Deloitte σε στελέχη για τις επιδόσεις των εταιρειών σε θέματα βιωσιμότητας
H Eurobank xρηματοδοτεί φωτοβολταϊκά έργα της Metlen ύψους 221,5 εκατ. ευρώ
Τα έργα θα γίνουν στις Περιφερειακές Ενότητες Θεσσαλονίκης και Λάρισας και είναι συνολικού προϋπολογισμού 221,5 εκατ. ευρώ
Νέο μπαράζ εξαγορών από τη ΔΕΗ - Αποκτά ΑΠΕ και το 20% του Κοπελούζου στο CCGT Αλεξανδρούπολης
Τι περιλαμβάνει το νέο mega deal της ΔΕΗ
Γιατί η Ιταλία κρούει καμπανάκι κινδύνου για μαζικές απολύσεις στην αυτοκινητοβιομηχανία
Οι Βρυξέλλες πρέπει να αναθεωρήσουν τους φιλόδοξους περιβαλλοντικούς στόχους τους για την αυτοκινητοβιομηχανία, προειδοποιεί ο ιταλός υπουργός Βιομηχανίας
Economist: Η εθελοντική αγορά άνθρακα γίνεται ελπίδα διάσωσης του Αμαζονίου
Η Βραζιλία διαθέτει ορισμένα πλεονεκτήματα που μπορούν να βάλουν τέλος στις αναδασώσεις του Αμαζονίου, σύμφωνα με τον Economist
«Φόρος Τακτικών Αεροπορικών Επιβατών» για τη σωτηρία του πλανήτη
Για να σωθεί το περιβάλλον, μπαίνουν στο στόχαστρο και οι «νέοι, πλούσιοι και μορφωμένοι αστοί» που χρησιμοποιούν συχνότερα το αεροπλάνο για αναψυχή
Παραγωγή ανεμογεννητριών στην Ευρώπη σχεδιάζει η κινεζική Sany
Η κινεζική Sany βρίσκεται σε προχωρημένες συνομιλίες με πιθανούς ευρωπαίους πελάτες, λέει εκπρόσωπός της
Κλιματική αλλαγή: Η Μεσόγειος φλέγεται – Πάνω από 1,5 βαθμούς η αύξηση της θερμοκρασίας σε 30 χρόνια
Σε περιοχές νότια της Κρήτης και της Ρόδου, η άνοδος της θερμοκρασίας την περίοδο 1991-2020 ξεπερνά τους 2,0 βαθμούς Κελσίου
Πώς θα επιτευχθεί ο στόχος για τριπλασιασμό της ενέργειας από ΑΠΕ μέχρι το 2030
Νέα έκθεση του ΔΟΕ αποτυπώνει τις πραγματικές δυνατότητες και τις προϋποθέσεις για να επιτευχθούν οι στόχοι της COP28