Η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία BYD έχει προχωρήσει στον πλήρη έλεγχο της κοινοπραξίας που είχε στην Κίνα με τη Mercedes-Benz Group AG. Την ώρα που όλο και περισσότερες διεθνείς αυτοκινητοβιομηχανίες εισέρχονται στην κινεζική αγορά, τη μεγαλύτερη του κόσμου, ο γερμανικός κολοσσός αποφασίζει να αποχωρήσει.
Η BYD απέκτησε το υπόλοιπο 10% των μετοχών που δεν κατείχε ήδη σε μια εταιρεία που ιδρύθηκε για την εμπορία της μάρκας ηλεκτρικών οχημάτων υψηλής ποιότητας Denza, σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση.
BYD: Ο κινεζικός κολοσσός των ΕV ετοιμάζει εργοστάσιο στο Πακιστάν
Με αυτόν τον τρόπο τερματίζει μια 13ετή συνεργασία και εισέρχεται στην περίοδο αυξανόμενων εμπορικών εντάσεων μεταξύ Κίνας και Ευρώπης, καθώς η Ευρωπαϊκή Επιτροπή επιβάλλει πρόσθετους δασμούς στα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα έως και 36,3%, με τη σχετική ψηφοφορία από τα κράτη μέλη να έχει προγραμματιστεί για την επόμενη εβδομάδα.
Ιδρύθηκε το 2011
Η Denza, που έχει συσταθεί ως Shenzhen BYD New Energy Co., ιδρύθηκε από την BYD και τη Mercedes το 2011 με την καθεμιά να κατέχει ποσοστό 50%.
Τον Φεβρουάριο του 2021, η γερμανική επιχειρηματική εφημερίδα Handelsblatt ανέφερε ότι οι σχέσεις μεταξύ των συνιδιοκτητών της Denza ήταν σε κρίση, καθώς οι πωλήσεις της δεν ανταποκρίθηκαν στις προσδοκίες της Mercedes, η οποία φέρεται να εξέφρασε την επιθυμία να τερματίσει το εγχείρημα. Ωστόσο, αυτές οι πληροφορίες διαψεύστηκαν.
Λόγω του αβέβαιου μέλλοντος της Denza, εκπονήθηκε ένα σχέδιο ανάκαμψης και ανακοινώθηκαν αλλαγές στη δομή της κοινής επιχείρησης τον Δεκέμβριο του 2021. Διακόπηκε η παραγωγή του μη δημοφιλούς SUV Denza X και η κοιπραξία άλλαξε το όνομά της σε Shenzhen Denza New Energy Vehicle Co. Με τη σειρά του, ο Όμιλος Mercedes-Benz μείωσε τις μετοχές του από 50% σε 10% υπέρ του υψηλότερου ποσοστού 90% της BYD.
Μετά από μια επαναφορά στρατηγικής το επόμενο έτος, η Denza βρήκε νέα δημοτικότητα στα πολυτελή φορτηγά της με το minivan D9 που κατατάσσεται ως το best-seller στην κατηγορία για το 2023. Σύμφωνα με αναφορές εγχώριων μέσων, η Denza πρόκειται να λανσάρει το μοντέλο Z9GT αργότερα αυτή την εβδομάδα με τιμή προπώλησης που ξεκινά από 339.800 γιουάν ($47.900).
Latest News
Το διάστημα είναι το νέο πεδίο ανταγωνισμού μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας - Οι συμμαχίες
Οι ΗΠΑ νικούν την Κίνα στον αγώνα για να κερδίσουν συμμάχους στην κούρσα για το διάστημα
Η Κίνα βάζει στο στόχαστρο πλούσιους και εταιρείες για να αυξήσει τα έσοδα
Οι αρχές στην Κίνα τους ζητούν να κάνουν «αυτοελέγχους» και να πληρώσουν τυχόν φορολογικές υποχρεώσεις που αμέλησαν
Τα υπερκέρδη της βιομηχανίας όπλων και οι θιασώτες της στήριξής τους
Οι ευρωπαϊκές αμυντικές εταιρείες βγάζουν πολλά χρήματα — και αυτό είναι πρόβλημα, γράφει το Politico
Πώς ξόδεψαν οι καταναλωτές στο κινεζικό Black Friday
Το Singles Day είναι το αντίστοιχο Black Friday στην Κίνα και διαρκεί για βδομάδες
Η Gen Z είναι τελικά η γενιά που τα βρήκε πιο δύσκολα από τις προηγούμενες;
Τα τελευταία στοιχεία δείχνουν ότι είναι πιο δύσκολο από ποτέ για τους νέους να γίνουν οικονομικά ανεξάρτητοι, σε ένα τοπίο αυξανόμενης οικονομικής ανασφάλειας
Το κρυφό υπερόπλο των αλυσίδων φαστ φουντ - Πώς κρατούν πιστούς τους καταναλωτές
Οι αλυσίδες φαστ φουντ προσφέρουν αποκλειστικές υπηρεσίες σε πιστούς πελάτες και κερδίζουν μία σίγουρη πηγή εσόδων
Ανταγωνισμοί στους λιωμένους πάγους - Πώς θα αποφευχθεί το χάος στην παρθένα ήπειρο
Το μόνο που βρίσκεται μεταξύ του status quo και του χάους στην Ανταρκτική είναι μια εύθραυστη Συνθήκη του 1959
Η επόμενη μέρα για την οικονομία - Τα σενάρια μετά τις εκλογές στις ΗΠΑ [γράφημα]
Τεράστια πρόκληση το μεγάλο έλλειμμα - Κλειδί οι ισορροπίες στο Κογκρέσο μετά τις εκλογές
Το δυστύχημα στα Τέμπη, δεν έπρεπε να συμβεί - Η ασφάλεια κορυφαία προτεραιότητά μου, λέει ο Τζιτζικώστας
Ο υποψήφιος για τη θέση του Επιτρόπου Μεταφορών μιλώντας στο Ευρωπαικό Κοινοβούλιο είπε ότι « Ένα τέτοιο δυστύχημα δεν πρέπει να ξανασυμβεί πουθενά στην Ευρώπη»
Μείωση ρεκόρ, 250 μονάδες βασης, στα επιτόκια απο την κεντρική τράπεζα του Πακιστάν
Μετα τη μείωση, το βασικό επιτόκιο της κεντρικής τράπεζας του Πακιστάν είναι στο 15%