Χρειάζονται πολλά για να εκθρονίσει κανείς τον μεγαλύτερο influencer του YouTube, Τζέιμς Ντόναλντσον, ευρύτερα γνωστό και ως MrBeast. Με μισό περίπου δισεκατομμύριο θαυμαστές, μια προσωπική περιουσία πολλών εκατομμυρίων δολαρίων και μια παγκόσμια επιχειρηματική αυτοκρατορία, τι θα μπορούσε εξάλλου να πάει στραβά;

Μια αγωγή 54 σελίδων από πέντε γυναίκες διαγωνιζόμενες στην επερχόμενη εκπομπή «Beast Games» του Prime Video, εναντίον της εταιρείας παραγωγής του MrB2024 και της Amazon στο Λος Άντζελες. Κάτι που πλήττει ξεκάθαρα τον πυρήνα της εικόνας του MrBeast ως ένα από τα πιο καλά παιδιά στο διαδίκτυο.

Influencer: Σκληρή μάχη για την παγκόσμια πίτα των 21 δισ. ευρώ

Με το όνομα της μεγαλύτερης σειράς ριάλιτι διαγωνισμών που έχει γίνει ποτέ, 1.000 διαγωνιζόμενοι θα διαγωνιστούν για ένα βραβείο 5 εκατομμυρίων δολαρίων (3,7 εκατομμύρια λίρες) όταν το σόου βγει στον αέρα – ή αν βγει στον αέρα καθώς η αγωγή έχει βυθίσει το σόου σε κρίση.

Κι αυτό γιατί το νομικό έγγραφο περιλαμβάνει ισχυρισμούς από τις πέντε διαγωνιζόμενες πως «υπέφεραν ιδιαίτερα και συλλογικά» σε ένα περιβάλλον που «καλλιεργούσε συστηματικά μια κουλτούρα μισογυνισμού και σεξισμού». Επίσης πως οι συμμετέχοντες ήταν «υποσιτισμένοι και υπερκουρασμένοι». Τα γεύματα παρέχονταν «σποραδικά και αραιά», γεγονός που «έθετε σε κίνδυνο την υγεία και την ευημερία» των διαγωνιζομένων, όπως υποστηρίζεται.

Τον Αύγουστο, οι New York Times μίλησαν με περισσότερους από 12 συμμετέχοντες στην εκπομπή και ανέφεραν ότι υπήρξαν «αρκετές νοσηλείες» στο πλατό, με ένα άτομο να λέει στην εφημερίδα ότι είχε περάσει πάνω από 20 ώρες χωρίς να τραφεί. Άλλοι ισχυρίστηκαν επίσης ότι δεν είχαν λάβει εγκαίρως τα φάρμακά τους.

Influencer: Φήμη και φιλανθρωπία παρά τα προβλήματα

Δεν είναι η πρώτη φορά που ο MrBeast εμπλέκεται σε τέτοιες διαμάχες – ωστόσο πάντα έβγαινε αλώβητος.

Τον Ιούλιο, ο 26χρονος Αμερικανός δήλωσε ότι είχε προσλάβει ερευνητές αφού η πρώην συμπαρουσιάστριά του Ava Kris Tyson κατηγορήθηκε για παρενόχληση μιας έφηβης σε νεότερη ηλικία. Η Ava αρνήθηκε τους ισχυρισμούς, αλλά ζήτησε συγγνώμη για τη «συμπεριφορά του παρελθόντος» που ήταν «μη αποδεκτή», ενώ ο ίδιος ο MrBeast δήλωσε ότι ήταν «αηδιασμένος».

Όπως αποκάλυψε και το BBC, υπήρχε και συνέχεια με κατηγορίες σχετικά με τις επιχειρηματικές πρακτικές σε ένα ανώνυμο κανάλι στο YouTube, από υποτιθέμενους πρώην υπαλλήλους.

Ορισμένες από τις φιλανθρωπικές του προσπάθειες – όπως η κατασκευή πηγαδιών στην Αφρική και η πληρωμή χειρουργικών επεμβάσεων για άτομα με μειωμένη όραση και ακοή – έχουν προκαλέσει επικρίσεις γύρω από την εκμετάλλευση των αδυνάμων για προσωπική προβολή.

Αλλά η αυτοκρατορία του εξακολουθούσε να μεγαλώνει. Μια μέρα πριν από την αποκάλυψη της μήνυσης για το ριάλιτι, αποκάλυψε μια συνεργασία με τα υπόλοιπα διάσημα πρόσωπα KSI και Logan Paul – μια νέα σειρά τροφίμων με την οποία ήθελε να ανταγωνιστεί τα Lunchables της Kraft Heinz.

Τα βίντεό του είναι εμπειρίες μεγάλου προϋπολογισμού, με το πιο δημοφιλές του – που έχει προβληθεί 652 εκατομμύρια φορές – να αναπαριστά το επιτυχημένο Squid Game του Netflix στην πραγματική ζωή με έπαθλο 456.000 δολάρια (342.000 λίρες).

influencer

Στην τελετή των Nickelodeon Kids Awards το 2023

Το μεγαλύτερο μέρος της φιλανθρωπίας του είναι λιγότερο αμφιλεγόμενο -συμπεριλαμβανομένης της δωρεάς σπιτιών, μετρητών και αυτοκινήτων- το οποίο έχει λειτουργήσει για να δημιουργήσει την εικόνα του ως ένα από τα καλά παιδιά του διαδικτύου. Σύμφωνα με την ιστοσελίδα του, έχει παραδώσει περισσότερα από 25 εκατομμύρια γεύματα σε άπορους σε όλο τον κόσμο.

Ο κόσμος συνεχίζει να συρρέει στα κοινωνικά του κανάλια. Τον Ιούνιο, απέκτησε αρκετούς ακολούθους για να κάνει το κανάλι του στο YouTube το μεγαλύτερο που έχει ένας influencer σήμερα στον κόσμο.

Σύμφωνα με την Socialblade, ο MrBeast απέκτησε επιπλέον πέντε εκατομμύρια συνδρομητές μόνο τις τελευταίες 30 ημέρες – χωρίς να γνωρίζουμε την ίδια στιγμή όπως πόσοι διαγράφηκαν από το κανάλι του. Όπως επισημαίνει το BBC αυτό που είναι σίγουρο είναι ότι ο αριθμός των ανθρώπων που αποφάσισαν ενεργά να σταματήσουν να παρακολουθούν τα βίντεό του επισκιάστηκε από εκείνους που αποφάσισαν να εγγραφούν.

Η συγγνώμη στο YouTube

Δεν θα ήταν ο μόνος YouTuber του οποίου η δημοτικότητα κρατάει μέσα από αντιπαραθέσεις – άλλοι έχουν αντιμετωπίσει πολύ πιο σημαντικές θύελλες από τον MrBeast, με λίγους να αντιμετωπίζουν πολλές συνέπειες εκτός από μια δημόσια συγγνώμη.

Ο Logan Paul αντιμετώπισε μαζικές αντιδράσεις το 2018 αφού ανέβασε ένα βίντεο στους 15 εκατομμύρια συνδρομητές του, το οποίο έδειχνε το σώμα ενός ατόμου που είχε προφανώς αυτοκτονήσει. Αφού αφαίρεσε το αρχικό βίντεο, μοιράστηκε μια λιγότερο από δίλεπτη συγγνώμη με τον απλό τίτλο: «Λυπάμαι πολύ».

Τώρα, έχει 23 εκατομμύρια συνδρομητές, είναι ιδιοκτήτης ενός απίστευτα δημοφιλούς αθλητικού ποτού και μέχρι τον Αύγουστο ήταν πρωταθλητής του WWE στις Ηνωμένες Πολιτείες. Είχε επίσης αρκετούς αγώνες πυγμαχίας επί πληρωμή.

Άλλοι υψηλού προφίλ YouTubers, όπως ο Pewdiepie, ο James Charles και ο Jeffree Star είχαν όλοι τις δικές τους διαμάχες και συνέχισαν την καριέρα τους αφού ανέβασαν βίντεο με απολογίες.

Ένα πιο σύγχρονο παράδειγμα είναι ο Herschel «Guy» Beahm, γνωστός στο διαδίκτυο ως Dr Disrespect, ο οποίος παραδέχτηκε ότι έστειλε μηνύματα σε «έναν ανήλικο» το 2017. Τόνισε ότι «δεν συνέβη τίποτα παράνομο, δεν μοιράστηκαν φωτογραφίες, δεν διαπράχθηκαν εγκλήματα» και βγήκε εκτός σύνδεσης για δύο μήνες μετά την ανάρτηση της δήλωσης.

Το livestream της επιστροφής του νωρίτερα αυτό το μήνα προσέλκυσε περισσότερες από τρεις εκατομμύρια προβολές, παρά τις επικρίσεις που δέχτηκε από άλλους υψηλού προφίλ streamers. Ο Dr Disrespect παραμένει ο δεύτερος influencer streamer με τη μεγαλύτερη τηλεθέαση στις ΗΠΑ φέτος, σύμφωνα με τα Streams Charts.

Το θέμα είναι ότι oι YouTubers τείνουν να συγχωρούνται γρήγορα.

Το πλήγμα

Ενώ η βάση των θαυμαστών του MrBeast συνεχίζει να αυξάνεται, οποιαδήποτε νομική εμπλοκή θα μπορούσε να επηρεάσει μακροπρόθεσμα την ανάπτυξή του.

Ο James Lunn, επικεφαλής στρατηγικής της Savvy Marketing, επισημαίνει πως ο αστέρας βρίσκεται «σε μια απίστευτα μοναδική θέση» με ένα «πολύπλευρο» εμπορικό σήμα που καλύπτει πολλές βιομηχανίες.

«Βρισκόμαστε όντως σε αχαρτογράφητα νερά», λέει, και «μια προληπτική προσέγγιση, που θα αντιμετωπίζει τα ζητήματα με διαφάνεια και θα διασφαλίζει τη λογοδοσία, θα μπορούσε να προστατεύσει το εμπορικό του σήμα».

Η ειδικός σε θέματα εμπορικών σημάτων Catherine Shuttleworth λέει ότι η «τεράστια κλίμακα» της φήμης του MrBeast μπορεί να λειτουργήσει ως ανάχωμα έναντι των αντιδράσεων, αλλά η τελευταία αγωγή θα μπορούσε να είναι δύσκολη.

«Όταν πρόκειται για τα επιχειρηματικά του εγχειρήματα, ιδίως αυτά που απευθύνονται σε οικογένειες και παιδιά είναι μια διαφορετική ιστορία», εξηγεί στο BBC. «Οι γονείς, οι οποίοι συχνά κατέχουν την αγοραστική δύναμη, τείνουν να είναι λιγότερο ανεκτικοί σε διαμάχες που αφορούν την ασφάλεια, τη δικαιοσύνη και την ηθική».

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή