Οι μεγαλύτερες σε ηλικία γενιές στις ΗΠΑ φαίνεται πως καθοδηγούν τις ισχυρές καταναλωτικές δαπάνες, σύμφωνα με τη Μέρεντιθ Γουίτνεϊ, την αποκαλούμενη κάποτε και «Μάντισσα της Wall Street» καθώς ήταν εκείνη που προέβλεψε τη Μεγάλη Χρηματοπιστωτική Κρίση.

Παρά το τέλος της τόνωσης που σχετίζεται με την πανδημία και τις προειδοποιήσεις από τις εκπτωτικές αλυσίδες λιανικής πώλησης, όπως η Dollar Tree και η Dollar General, για την κατακόρυφη πτώση της ζήτησης, άλλα στοιχεία δείχνουν ότι οι καταναλωτές προτίθενται να δαπανήσουν χρήματα -και μάλιστα πολλά- σε άλλους τομείς της οικονομίας.

Baby Boomers: Γιατί οι ΗΠΑ τους θέλουν και δεν τους θέλουν

Σε άρθρο της στους Financial Times την περασμένη Κυριακή, η διευθύνουσα σύμβουλος της Meredith Whitney Advisory Group σημείωσε ότι τα στοιχεία της American Express είναι ξεκάθαρα: η Gen Z και οι millennials ξοδεύουν με ρυθμό που είναι πέντε φορές μεγαλύτερος από τον ρυθμό των boomers.

«Έχουν τη δυνατότητα να ξοδεύουν σε πράγματα όπως ο καφές φίλτρου, οι εμπειρίες αναψυχής που μπορούν να αναπαρασταθούν στο Instagram, τα online τυχερά παιχνίδια και τα αθλητικά στοιχήματα, καθώς και το… τοστ με αβοκάντο», έγραψε.

Η Γουίτνεϊ σημείωσε ότι τα νοικοκυριά που κερδίζουν πάνω από 100.000 δολάρια ετησίως δεν είδαν σχεδόν καμία αλλαγή στο εισόδημά τους μετά από φόρους μεταξύ 2019 και 2022.

Εν τω μεταξύ, στις ΗΠΑ τα νοικοκυριά που κερδίζουν πάνω από 150.000 δολάρια διατήρησαν τις δαπάνες τους σχετικά σταθερές κατά το τελευταίο έτος, ακόμη και όταν μετατοπίστηκαν από τα διακριτικά είδη στα βασικά.

ΗΠΑ: Πώς οι γονείς «σώζουν» τις νεότερες γενιές

«Η γενιά μεταξύ 24 και 38 ετών αντιπροσωπεύει το 20% του πληθυσμού των ΗΠΑ και έχει τη μεγαλύτερη διακριτική αγοραστική δύναμη από οποιαδήποτε άλλη ηλικιακή ομάδα», πρόσθεσε η Γουίτνεϊ. «Έχουν και συνεχίζουν να επωφελούνται από ένα διαφορετικό είδος επιδότησης: τους γονείς τους».

Αυτές οι νεότερες γενιές ζουν με τους γονείς τους σε επίπεδα ρεκόρ, είπε, προσθέτοντας ότι απολαμβάνουν δαπάνες που επιδοτούνται από τους γονείς, όπως τα προγράμματα κινητής τηλεφωνίας.

Και δεδομένου ότι σχεδόν το 20% των ανδρών και σχεδόν το 12% των γυναικών ηλικίας 24-35 ετών ζουν στο σπίτι με τους γονείς τους, δεν ξοδεύουν επίσης τα χρήματά τους σε έξοδα που σχετίζονται με τη στέγαση, όπως η ασφάλιση, οι φόροι ακινήτων και οι υπηρεσίες κοινής ωφέλειας, επισήμανε η Γουίτνεϊ.

«Όσο συνεχίζονται αυτές οι τάσεις, αυτή η ηλικιακή ομάδα θα παραμείνει ο βασικός μοχλός των διακριτικών δαπανών στις ΗΠΑ», προέβλεψε. «Δεν είναι να απορεί κανείς γιατί υπάρχει τόσο μεγάλη συζήτηση σχετικά με την πραγματική κατάσταση της αμερικανικής οικονομίας».

Η ανάλυσή της ήρθε λίγες ημέρες πριν από τη μηνιαία έκθεση του Υπουργείου Εμπορίου για τις λιανικές πωλήσεις, η οποία παρουσίασε μια απροσδόκητη άνοδο, υποδηλώνοντας ότι οι καταναλωτές εξακολουθούν να είναι ικανοί και πρόθυμοι να ξοδέψουν περισσότερα χρήματα παρά τον επί χρόνια υψηλό πληθωρισμό και το κόστος δανεισμού.

Επαναλάμβανε επίσης αυτό που είπε ο «βασιλιάς των ομολόγων» Μπιλ Γκρος τον περασμένο μήνα, όταν δημοσίευσε μια παρόμοια άποψη για το Χ, αν και χωρίς υποστηρικτικά στοιχεία.

«Δύσκολο να μετρηθεί, αλλά υποψιάζομαι ότι η ανώτερη μεσαία τάξη και οι πλούσιοι Boomers χρηματοδοτούν τις δαπάνες των millennials και των νεότερων γενεών στις ΗΠΑ, μεταφέροντας περιουσιακά στοιχεία/ μετρητά και πληρώνοντας λογαριασμούς, και στη διαδικασία αντλούν τις λιανικές πωλήσεις και την οικονομία», έγραψε. «Στην ουσία ρευστοποιούν για να πληρώσουν τις δαπάνες. Αυτό είναι πιθανό να συνεχιστεί όσο οι τιμές των μετοχών/ακινήτων παραμένουν αυξημένες».

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή