Σήμερα περισσότερο από ποτέ η Ελλάδα έχει ανάγκη τις ισχυρές εμπορικές επιχειρήσεις, που είναι εξωστρεφείς, καινοτομούν και προσφέρουν ποιοτικές θέσεις εργασίας. Αυτό επισημαίνει, μεταξύ άλλων, ο πρόεδρος της ΕΣΕΕ, Γιώργος Καρανίκας, σε δήλωσή του με αφορμή την Ημέρα Ελληνικού Εμπορίου, προσθέτοντας πως τα ζητήματα ισότιμης αντιμετώπισης και χρηματοδότησης των ΜμΕ, προστασίας του υγιούς ανταγωνισμού και αναβάθμισης των δεξιοτήτων ιδιοκτητών και εργαζομένων καθίστανται κομβικής σημασίας για το παρόν και το μέλλον όχι μόνο του Εμπορίου, αλλά και της ελληνικής οικονομίας στο σύνολό της.
Ελληνικές επιχειρήσεις: Η «θηλιά» στον λαιμό τους σε ένα αβέβαιο περιβάλλον
Ολόκληρη η δήλωση του κ. Καρανίκα έχει ως εξής:
«Στην τροχιά της δύσκολης αλλά και απολύτως απαραίτητης μετάβασης στη ψηφιακή εποχή βρίσκει τον εμπορικό κόσμο η εφετινή «Ημέρα Ελληνικού Εμπορίου». Όντας ο κλάδος που δικαίως χαρακτηρίζεται ως μεγαλύτερος εργοδότης, καθώς σε αυτόν δραστηριοποιούνται περί τις 227 χιλιάδες επιχειρήσεις με περισσότερους από 700 χιλιάδες εργαζόμενους, το Ελληνικό Εμπόριο έχει την τιμή να αποτελεί τον βασικό κορμό της μικρομεσαίας επιχειρηματικότητας, η οποία είναι σταθερά ο κύριος πυλώνας ανάπτυξης της οικονομίας και της κοινωνικής συνοχής, έχοντας επιδείξει ισχυρές αντοχές στις συνεχείς, διεθνείς και εγχώριες, κρίσεις των τελευταίων 15 ετών.
Η ψηφιακή κούρσα
Η πανδημία αποτέλεσε στη χώρα μας τον καταλύτη και την αφετηρία μίας, μακράς όπως όλα δείχνουν, ψηφιακής κούρσας για τις εμπορικές επιχειρήσεις, που έκτοτε βρίσκονται ενώπιον πρωτόγνωρων προκλήσεων αλλά και σημαντικών ευκαιριών. Έτσι σήμερα, ενώ μία ελληνική επιχείρηση είναι πιο εύκολο από ποτέ να διεισδύσει σε διεθνείς αγορές μέσω του διαδικτύου, άλλο τόσο γρήγορα κινδυνεύει να απωλέσει ανταγωνιστική ισχύ και πελατολόγιο, αντιμετωπίζοντας πολυάριθμους εγχώριους και πολυεθνικούς εμπορικούς κολοσσούς που διαθέτουν ανεξάντλητους οικονομικούς πόρους, τεχνογνωσία και, πολλές φορές, δύναμη επιρροής στα κέντρα των αποφάσεων.
Σήμερα περισσότερο από ποτέ η Ελλάδα έχει ανάγκη τις ισχυρές εμπορικές επιχειρήσεις, που είναι εξωστρεφείς, καινοτομούν και προσφέρουν ποιοτικές θέσεις εργασίας.
Συνεργασίες
Η χώρα μας μπορεί να περιμένει πολλαπλά οφέλη εάν διευρύνει τις διακλαδικές συνεργασίες του ελληνικού Εμπορίου με τους άλλους μεγάλους αναπτυξιακούς κλάδους της οικονομίας, όπως είναι ο τουρισμός και η αγροδιατροφή. Παράλληλα, η Πολιτεία πρέπει να στηρίξει τα εμπορικά καταστήματα για να γίνουν κέντρα αναζωογόνησης των υποβαθμισμένων συνοικιών στις πόλεις, καθώς και των περιφερειών που ερημώνουν λόγω της δημογραφικής γήρανσης και του brain drain.
Οι ανάγκες
Σε αυτό το πλαίσιο, τα ζητήματα ισότιμης αντιμετώπισης και χρηματοδότησης των ΜμΕ, προστασίας του υγιούς ανταγωνισμού και αναβάθμισης των δεξιοτήτων ιδιοκτητών και εργαζομένων καθίστανται κομβικής σημασίας για το παρόν και το μέλλον όχι μόνο του Εμπορίου, αλλά και της ελληνικής οικονομίας στο σύνολό της».
Latest News
Intracom: Το σχέδιο για τη συγχώνευση με την Κλουκίνας – Λάππας
Προχωρά η συγχώνευση της Intracom με την Κλουκίνας - Λάππας - Ποιο είναι το χρονοδιάγραμμα για την ολοκλήρωση
Λαμία: Εμπρησμό δείχνουν τα στοιχεία για τη φωτιά στο εργοστάσιο σχολικών γευμάτων
Σύμφωνα με το πόρισμα της Πυροσβεστικής η φωτιά ξεκίνησε από ένα αυτοκίνητο που βρισκόταν στο υπόστεγο του εργοστασίου
Ισχυρές επιδόσεις από ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ - Στα 65,7 εκατ. τα καθαρά κέρδη για το α' εξάμηνο και ανεκτέλεστο στα 5 δισ.
Αυξημένα κατά 20,1% τα καθαρά κέρδη προς τους μετόχους - Το ορόσημο για Αττική Οδό και το roadmap των μεγάλων έργων της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
Eκτίναξη κερδών στα 19,4 εκατ. για την ΑΒΑΞ - Στα 3,23 δισ. το ανεκτέλεστο υπόλοιπο των έργων
Τα ΕΒΙΤDA του Ομίλου ΑΒΑΞ από συνεχιζόμενες δραστηριότητες ανήλθαν σε €54,2 εκατομμύρια στο α’ εξάμηνο του 2024
AKRITAS: Μείωση 3,7% στον κύκλο εργασιών - Βελτίωση στα περιθώρια κερδών για το α' εξάμηνο
Η πτώση στον τζίρο της AKRITAS οφείλεται κατά κύριο λόγο στη γενικότερη μείωση των τιμών
ΕΒΕΠ: Ανάπτυξη συνεργασιών με επιχειρήσεων της κινεζικής επαρχίας Jiangsu
Επίσκεψη του πρέσβη της Κίνας και του περιφερειάρχη της επαρχίας Jiangsu στην έδρα του ΕΒΕΠ
ΕΛΤΑ: Περιόρισαν τις ζημιές - Σε εφαρμογή το νέο επιχειρησιακό σχέδιο
Μέσα στο 2023, ξεκίνησε η σταδιακή μετάβαση των ΕΛΤΑ στα νέα δίκτυα διαλογής και διανομής
Ζυθοποιία Μακεδονίας Θράκης: Nέος Μarketing & Trade Marketing Manager ο Γιώργος Κανάκης
Ο Γ. Κανάκης σκοπεύει να ενισχύσει την trade marketing πολιτική της εταιρείας και να χρησιμοποιήσει όλες τις βέλτιστες πρακτικές του κλάδου
Ποιος κλάδος έχει την πρωτιά σε αριθμό επιχειρήσεων και κύκλο εργασιών
Στο χονδρικό και λιανικό εμπόριο δραστηριοποιούνται οι περισσότερες επιχειρήσεις, οι οποίες αποτελούν το 24,6% του συνόλου
Ο «Βογιατζόγλου» αγόρασε το ακίνητο της Cardico στο Σχηματάρι
Τι αναφέρει η εταιρεία σε ανακοίνωσή της