Η αύξηση στα κατοικίδια που παρατηρείται τα τελευταία χρόνια και στη χώρα μας, έχει δημιουργήσει ανάγκες που οι επιχειρήσεις από τους κλάδους της βιομηχανίας τροφίμων, της υγείας, των υπηρεσιών φύλαξης και καλλωπισμού, ακόμα και των ασφαλειών, καλούνται να καλύψουν.
Ήδη στην Ελλάδα, σύμφωνα με εκτιμήσεις της αγοράς, ο τζίρος σε τροφές, αξεσουάρ, υπηρεσίες υγείας (φάρμακα και ιατρικές υπηρεσίες) ξεπερνά τα 550 εκατ. ευρώ. Μόνο για τροφές, η εκτίμηση κυμαίνεται μεταξύ 300-350 εκατ. ευρώ τον χρόνο, με ανοδική τάση.
Ζώα συντροφιάς: Στο Gov.gr Wallet τα στοιχεία τους
Το 43% των Ελλήνων δηλώνουν ότι έχουν κατοικίδια, σύμφωνα με έρευνα της διαΝΕΟσις, στοιχείο που έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον για την ανάπτυξη της συγκεκριμένης αγοράς, όπως και το γεγονός ότι σχεδόν δύο στους δέκα (17,3%) έχουν στην κατοχή τους περισσότερα από ένα κατοικίδια.
Κατοικίδια: Νέοι οι περισσότεροι ιδιοκτήτες
Οι νεότερες ηλικίες δείχνουν να αποτελούν την πολυπληθέστερη ομάδα ιδιοκτητών. Ένας στους δύο που έχει κατοικίδια, είναι κάτω των 40 ετών. Το ποσοστό στις ηλικίες άνω των 65 ετών κυμαίνεται στο 32%.
Σκύλοι και γάτες είναι οι δημοφιλέστεροι φίλοι των Ελλήνων με τα ποσοστά να φτάνουν για τους σκύλους το 66,1% και για τις γάτες το 42%.
Το 8,3% των ελληνικών νοικοκυριών κατέχει κάποιο πτηνό, ενώ το 3,6% ψάρι και το 4% κάποιο άλλο κατοικίδιο ζώο.
Σχεδόν το 30% από τα κατοικίδια αγοράζονται από pet shop, εκτός από εκείνα για τα οποία πλέον απαγορεύεται η αγοραπωλησία, αλλά επιτρέπεται η υιοθεσία, όπως σκύλοι και γάτες. Αποκτώνται μόνο από συγκεκριμένους εκτροφείς, ως αδέσποτα ή από φιλοζωικές οργανώσεις κ.ά.
Αύξηση πωλήσεων
Την τελευταία δεκαετία και παρά την οικονομική κρίση η αγορά των ειδών και των υπηρεσιών για κατοικίδια δεν κάμφθηκε. Αντιθέτως, επεκτάθηκε και μάλιστα σε ορισμένες κατηγορίες ο ρυθμός ανάπτυξης ήταν διψήφιος. Η ανάπτυξη του κλάδου άνοιξε την όρεξη σε επενδύσεις στο κομμάτι της λιανικής με την είσοδο επενδυτικών κεφαλαίων σε υπάρχουσες εταιρείες που αύξησαν τα δίκτυα των καταστημάτων τους και ανέπτυξαν και ηλεκτρονικές πωλήσεις. Τη μερίδα του λέοντος έχουν οι εξειδικευμένες αλυσίδες pet shop. Σύμφωνα με στοιχεία της Convert Group για το α’ εξάμηνο του 2024, οι πωλήσεις που γίνονται μέσω σουπερμάρκετ, οι διαδικτυακές πωλήσεις σε τροφές και ορισμένα κατοικίδια αυξήθηκαν κατά 14%, σε ετήσια βάση.
Ερευνες και εκτιμήσεις της αγοράς σημειώνουν ότι πάνω από ένας στους δύο Ελληνες ξοδεύουν έως 50 ευρώ τον μήνα για προϊόντα και υπηρεσίες που αφορούν τα κατοικίδια (τροφή, κτηνιατρικές υπηρεσίες, καλλωπισμός, ακόμα και ασφαλιστική κάλυψη).
Στα έξοδα προστίθενται τα τελευταία χρόνια και οι υπηρεσίες φιλοξενίας σε πανσιόν μικρών ζώων, καθώς υπολογίζεται ότι οι τρεις στους δέκα Ελληνες που έχουν στην κατοχή τους ζκατοικίδια, επιλέγουν ξενώνες φιλοξενίας όταν λείπουν από το σπίτι για διακοπές ή δουλειές.
Ασφάλειες και μόδα
Ο κλάδος των ασφαλειών για κατοικίδια αναπτύσσεται πλέον και στην Ελλάδα με τις ασφαλιστικές εταιρείες να δημιουργούν ειδικά ασφαλιστικά πακέτα για την κάλυψη της πρωτοβάθμιας και της δευτεροβάθμιας περίθαλψης των κατοικιδίων και συγκεκριμένα για σκύλους και γάτες. Ενα ασφαλιστικό πρόγραμμα για κατοικίδια κυμαίνεται μεταξύ 75 και 95 ευρώ τον χρόνο ανάλογα με το πακέτο.
Οσο για τον κλάδο της μόδας, ειδικά για τους τετράποδους συντρόφους, ανά τον κόσμο, μικρές επιχειρήσεις και μεγάλοι οίκοι ειδών πολυτελείας έχουν αναπτύξει σειρές προϊόντων από παιχνίδια και βαλίτσες μεταφοράς έως σκεύη για φαγητό και αρώματα.
Πηγή: Premium έκδοση «Τα ΝΕΑ»
Latest News
Πώς θα λειτουργήσουν τα καταστήματα την Black Friday - Ανοιχτά και την Κυριακή 1 Δεκεμβρίου
«Στηρίξτε τις ελληνικές ΜμΕ» προτρέπει τους καταναλωτές με αφορμή τη Black Friday ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών
Έκλεισε 70 χρόνια η Ελίν και μπαίνει σε μια νέα εποχή - Η ανάγκη για ενεργειακή μετάβαση
«Η ενεργειακή μετάβαση είναι αναγκαία», αναγνώρισε ο Πρόεδρος της Ελίν και Διευθύνων Σύμβουλος, Ιωάννης Αληγιζάκης
Το double στα κέρδη της Βενέτης και τι φέρνει η εξαγορά των Παγωτών Δωδώνη
Η Βενέτης με τα… χίλια πρόσωπα και η νέα σελίδα στην 76χρονη ιστορία της πιο γνωστής αλυσίδας αρτοποιίας στη χώρα
Με ποιες αγορές φλερτάρει ο Σκλαβενίτης – To roadmap για τις νέες υποδομές
Oι μπίζνες του ομίλου Σκλαβενίτης στο real estate – Πού εστιάζει σε Ελλάδα και Κύπρο – Τα σχέδια επέκτασης στην Κεντρική Ευρώπη
Ανατροπή στα αποτελέσματα εννεαμήνου για την AS Company με αύξηση πωλήσεων
O δείκτης EBIDTA για την AS Company διαμορφώνεται στο 19,4% επί των πωλήσεων
Κωτσόβολος: Restart με νέα επωνυμία – Η αλλαγή που φέρνει η ΔΕΗ
Αλλαγή σελίδας μετά από 19 χρόνια για την αλυσίδα Κωτσόβολος – Οι προσθήκες και οι τροποποιήσεις στο καταστατικό της εταιρείας
«Ευρώπη Holdings» το νέο όνομα της Κλουκίνας- Λάππας
Η νέα επωνυμία της Κλουκίνας Λάππας θα ισχύει από τις 25 Νοεμβρίου
Ομολογιακό δάνειο 19 εκατ. ευρώ για εξαγορές - Οι κλάδοι ενδιαφέροντος για την Quality & Reliability
Η Quality & Reliability έχει έρθει σε πρώιμες επαφές με κάποιες εταιρείες για το ενδεχόμενο εξαγοράς μέρους ή του συνόλου των μετοχών τους
Πως θα λειτουργήσουν τα καταστήματα την περίοδο Χριστουγέννων και Πρωτοχρονιάς
Το ωράριο που προτείνει για την εορταστική περίοδο ο Εμπορικός Σύλλογος Αθηνών
Black Friday με… «εγγύηση χαμηλότερης τιμής» από τα Public
Η νέα υπηρεσία από τα Public που μετατρέπει τις προσφορές σε μια «σίγουρη» αγοραστική εμπειρία