Δέκα χιλιάδες βήματα την ημέρα είναι ο κανόνας για τη διατήρηση ή και τη βελτίωση της σωματικής και ψυχικής υγείας, σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας. Πόσοι Έλληνες ακολουθούν αυτή τη «συνταγή»; Μάλλον λίγοι εάν λάβουμε υπόψη τα στοιχεία από το Ευρωβαρόμετρο για το 2022. Ειδικότερα, στην ερώτηση «πόσο συχνά γυμνάζεστε ή κάνετε κάποιο άθλημα», το 68% των Ελλήνων δήλωσε ποτέ και το 9% σπάνια. Τακτικά γυμνάζεται το 4% των Ελλήνων και όχι τόσο τακτικά το 19%. Ποτέ ή σπάνια γυμνάζονται το 45% και το 17% των πολιτών των χωρών της Ε.Ε.
Athleisure: Αυτή είναι η νέα «φλέβα χρυσού» στα αθλητικά – Πώς ανακατεύεται η τράπουλα
Την ίδια ώρα όμως, το δρομικό κίνημα αναπτύσσεται σημαντικά στη χώρα μας. Δεκάδες δήμοι, από τον πιο μικρό έως τον πιο μεγάλο, διοργανώνουν αγώνες δρόμου, τα running clubs (σ.σ. το απόλυτο trend αυτή τη στιγμή στο παγκόσμιο fitness community) έχουν αρχίσει να εμφανίζονται στις μεγάλες πόλεις, ενώ το τρέξιμο, με ποσοστό 55,7%, είναι η πιο δημοφιλής αθλητική δραστηριότητα στην Ελλάδα, σύμφωνα με έρευνα της Klarna, η οποία επιλέγεται κυρίως από Millennials, Gen X και Baby Boomers (62,5%, 52,7%, και 57% αντίστοιχα).
Στο… τρέξιμο και οι Λάτσης, Φουρλής Nestle
Την αυξανόμενη αγάπη για το τρέξιμο (ή το περπάτημα για τους λιγότερους μυημένους) σπεύδει να εκμεταλλευτεί εμπορικά η επενδυτική κοινότητα.
Ακριβώς στην αγορά του running επενδύει η οικογένεια του Σπύρου Λάτση, που βρίσκεται πίσω από τη νέα εταιρεία Ena Athletics, όπως ανέφερε πριν δύο μέρες ο ΟΤ.
Η startup με έδρα την Αθήνα, λανσάροντας το πρώτο Ελληνικό running παπούτσι υψηλών προδιαγραφών (supershoe), φιλοδοξεί να αλλάξει τα δεδομένα της κατηγορίας «που βιώνει τεράστια ανάπτυξη στις μέρες μας, όπως αποδεικνύεται περίτρανα και από τις συμμετοχές του φετινού Αυθεντικού Μαραθωνίου της Αθήνας, του οποίου οι θέσεις εξαντλήθηκαν σε λιγότερο από δύο μήνες».
Την ίδια στιγμή ο όμιλος Φουρλής, προσδοκά σημαντικά οφέλη όχι μόνο από τα αθλητικά είδη (βλέπε τη συμφωνία με τη Foot Locker για τη λειτουργία καταστημάτων της αμερικανικής αλυσίδας sneakers στην Ελλάδα και σε ακόμη 7 αγορές των δυτικών Βαλκανίων), αλλά και από τον κλάδο της υγείας και της ευεξίας αναπτύσσοντας την αλυσίδα Holland & Barrett, οι πωλήσεις της οποίας καταγράφουν αύξηση 60% σε επίπεδο like for like το πρώτο εξάμηνο του έτους.
Κι αυτό γιατί όσοι τρέχουν σε ημιμαραθώνιους, μαραθώνιους και running events, αλλά ακόμη και γύρω από το πάρκο της γειτονιάς τους, θεωρούν πως μέσω των ειδικών συμπληρωμάτων διατροφής και των βιταμινών ότι θα ενισχύσουν την αντοχή τους και θα διατηρήσουν την ενέργειά τους σε κάθε προπόνηση.
Επίσης στην εγχώρια αγορά των συμπληρωμάτων διατροφής και βιταμινών, συνολικής αξίας 160 εκατ. ευρώ, που αναπτύσσεται ταχύτατα, ισχυρή παρουσία θέλει να αποκτήσει και η Nestle Ελλάς.
Η ελληνική θυγατρική του πολυεθνικού κολοσσού έχει αποκτήσει από πρόπερσι τη δραστηριότητα της Solgar, κορυφαίας εταιρείας στην κατηγορία.
Είναι ενδεικτικό ότι με βάση έρευνα αγοράς που παρουσίασε η Nestle Ελλάς το 2019 το ποσοστό στην Ελλάδα όσων είχαν δοκιμάσει έστω και μια φορά συμπλήρωμα διατροφής ήταν 88%, τώρα ανέρχεται σε 94%. Μάλιστα, εξ αυτών το 60% είναι χρήστες πολλών κατηγοριών συμπληρωμάτων διατροφής έναντι ποσοστού μόλις 14% το 2019.
Σε καμιά περίπτωση βεβαίως δεν παίρνουν όλοι οι Έλληνες παίρνουν συμπληρώματα διατροφής γιατί τρέχουν ή γενικά γιατί αθλούνται, αλλά αποτυπώνεται η τάση.
Το φαινόμενο της μπάρας
Την ίδια ώρα, οι ερασιτέχνες αθλητές και οι λάτρεις της σωματικής άσκησης προκειμένου να καλύψουν τις υψηλότερες απαιτήσεις σε πρωτεΐνη για τη συντήρηση και την αποκατάσταση των μυών, επιλέγουν τρόφιμα «high protein», με τις μπάρες να είναι και το πιο καθιερωμένο προϊόν στην κατηγορία, ενώ με υψηλές ταχύτητες έχουν αρχίσει να «τρέχουν» εσχάτως και τα πρωτεϊνούχα επιδόρπια γιαουρτιού.
Σε ό,τι αφορά τις μπάρες, εκτός από τους πολυεθνικούς κολοσσούς, όπως η Nestle, η Kellogg’s και η General Mills, στη μάχη της… πρωτεΐνης έχουν ριχτεί και σχεδόν όλες οι μεγάλες ελληνικές εταιρείες που παράγουν σνακ. Από τις ιστορικές βιομηχανίες Παπαδοπούλου, ION και Γιώτης μέχρι την εταιρεία μπισκότων Βιολάντα και την INTROFEX με το σήμα Millhouse.
Ταυτόχρονα μερίδιο διεκδικούν και μικρότεροι «παίκτες», όπως η Σδούκος που δραστηριοποιείται στους ξηρούς καρπούς και η ΓΙΑΝΝΗΣ ΑΕΒΕ (Jannis) με ειδικότητα στα παστέλια.
Ακόμη όμως και βιομηχανίες που μέχρι πρότινος δεν είχαν σχέση με την εν λόγω κατηγορία έχουν κάνει την είσοδό τους, με χαρακτηριστικό παράδειγμα την γαλακτοβιομηχανία Ήπειρος.
Ενδεικτικό είναι πως το μέγεθος της παγκόσμιας αγοράς των protein bars έφτασε τα 3,6 δισεκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ το 2023. Σύμφωνα με τις προβλέψεις της εταιρείας ερευνών, IMARC αναμένεται ότι η αγορά θα φτάσει τα 5,6 δισεκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ έως το 2032, παρουσιάζοντας σύνθετο ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης (CAGR) 5% κατά την περίοδο 2024-2032.
Latest News
Πώς η αθόρυβη Cavino έφτασε στην κορυφή του ελληνικού κρασιού
Το success story της Cavino που κατάφερε να εξελιχθεί στη μεγαλύτερη οινοποιητική βιομηχανία της χώρας – Ο ρόλος Τσάνταλη, Μπουτάρη και Κουρτάκη
Motor Oil: Πώς θα χτίσει… «πράσινα» EBITDA 500 εκατ. το 2030
Τα επόμενα επενδυτικά ορόσημα της Motor Oil για τον μετασχηματισμό του ομίλου - Τα κέρδη από ηλεκτρισμό και κυκλική οικονομία
Unilever: Τι συμβαίνει με το σχέδιο αναδιάρθρωσης – Πώς το παγωτό σώζει την παρτίδα
Ο βραχίονας παγωτού της Unilever είναι παγκόσμιος ηγέτης στην κατηγορία του, με την αποτίμησή του να αγγίζει και τα 19 δισεκατομμύρια δολάρια
Τράπεζες: Το 2026 η επιστροφή των εσόδων στα επίπεδα του 2024
Για μια χρονιά χαμηλών πτήσεων όσον αφορά στα καθαρά έσοδα από τόκους προετοιμάζονται οι τράπεζες
ElvalHalcor: Ανθεκτικότητα με EBITDA στα 180 εκατ. το εννεάμηνο – Μείωση κατά 171 εκατ. στον καθαρό δανεισμό
Τα ενοποιημένα μικτά κέρδη της ElvalHalcor ανήλθαν στα 210,1 εκατ. ευρώ το εννεάμηνο του 2024, έναντι 165,2 εκατ. ευρώ πέρυσι
Motor Oil: «Πράσινο» το 40% των EBITDA μέχρι το 2030 – Η στρατηγική μετασχηματισμού του ομίλου
Ο Όμιλος Motor Oil από το 2022 έχει επενδύσει 1,8 δισ. ευρώ στην πράσινη μετάβαση
ΟΠΑΠ: Εκτινάχθηκαν τα κέρδη στο 9μηνο - Έφτασαν στα 352 εκατ. ευρώ
Αύξηση 14,4% στα καθαρά κέρδη του ΟΠΑΠ, φτάνοντας τα 352 εκατ. ευρώ - Τι έδωσαν πρακτορεία και online στοίχημα
Κέρδη μετά από φόρους στα 33 εκατ. στο εννιάμηνο για την Quest
Κατά το ίδιο διάστημα, ο όμιλος Quest κατέγραψε ενοποιημένες πωλήσεις ύψους 926 εκατ. ευρώ.
Τρία νέα στελέχη στην Εθνική Ασφαλιστική
Ποια είναι τα νέα στελέχη
Τέσσερις νέες καινοτόμες μορφές περιεχομένου από την Alter Ego Media
Η Alter Ego Media παρουσιάζει νέες, καινοτόμες μορφές ειδησεογραφικού περιεχομένου που ανταποκρίνονται στις ανάγκες του σήμερα, όπως το Mega 4, το Bullet(in), το Shorts καθώς και το Vima 5a.m