
Την περασμένη εβδομάδα στις Βρυξέλλες τα συνδικάτα βρέθηκαν στο πλευρό των εργαζομένων του εργοστασίου της Audi στο Βέλγιο, διαμαρτυρόμενοι για το σχέδιο της εταιρείας να κλείσει την μονάδα παραγωγής ηλεκτρικών οχημάτων, που ξεκίνησε κάποτε εκεί, ως πρότυπο τεχνολογίας και νεωτερικότητας.
Η εταιρεία, θυγατρική της Volkswagen, αντιμετωπίζει προβλήματα που για τους αναλυτές είναι ενδεικτικά της κακοδαιμονίας του κλάδου. Η μητρική εταιρεία διαρρέει εδώ και κάποιο διάστημα την πρόθεσή της να κλείσει μονάδες και στην ίδια τη Γερμανία, κάτι που θα μπορούσε να οδηγήσει σε απολύσεις μέχρι και 30.000 εργαζόμενων.
Γιατί οι δασμοί της ΕΕ δεν θα επηρεάσουν την επέλαση των κινεζικών EV
Ένας κλάδος σε νευρική κρίση
Στο Βέλγιο οι θέσεις που απειλούνται είναι περίπου 3.000 και οι συνδικαλιστές είναι εξοργισμένοι. Η οργή τους πάντως σε μεγάλο βαθμό κατευθύνεται ενάντια στους πολιτικούς, όπως μαρτυρούν και οι δηλώσεις του συνδικαλιστή Ντομινίκ Μπράι: «Οι πραγματικοί ένοχοι είναι οι πολιτικοί, αυτό είναι ξεκάθαρο. Μπορούμε να δούμε ότι έχουμε αφήσει να μας καταπιεί η ασιατική αγορά, η κινεζική αγορά. Είναι κάτι που δεν θα έπρεπε να είχαμε αφήσει να συμβεί. Όλοι αυτοί οι κανόνες για τους κινητήρες εσωτερικής καύσης μας έχουν προκαλέσει μεγάλες δυσκολίες στην κατασκευή οχημάτων. Θέλησαν να προχωρήσουν πάρα πολύ γρήγορα με αυτά τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα».
Έκκληση για βοήθεια
Το πρόβλημα δεν αφορά μόνο τη συγκεκριμένη εταιρεία ή μόνο τη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία. Την περασμένη εβδομάδα η Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων σε επιστολή της προς την Κομισιόν ζητούσε χαλάρωση των αυστηρών προδιαγραφών για τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα και επεσήμαινε την σημαντική πτώση στις πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων τον τελευταίο χρόνο.
Βιάστηκαν οι Ευρωπαίοι να υιοθετήσουν τόσο αυστηρές προδιαγραφές; Πυροβόλησαν τα γόνατά τους; Αυτό μοιάζει να πιστεύει ο Καρμέλο Λιμπέρτο, ένας άλλος εκπρόσωπος των συνδικάτων: «Εξαιτίας των πολιτικών αποφάσεων, ο κλάδος έχει εγκαταλειφθεί στην Ευρώπη. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο διαδηλώνουμε σήμερα.»
Ανάλογη αντίληψη έχει ένας συνάδελφός του, συνδικαλιστής από τον χώρο της ενέργειας, ο Φιλίπ Λεκόκ: «Τα ευρωπαϊκά πρότυπα για το περιβάλλον είναι πολύ καλά, αλλά βρισκόμαστε σε δύσκολη θέση, επειδή εμείς στην Ευρώπη είμαστε οι μόνοι στον κόσμο που το κάνουμε αυτό. Έτσι, θυσιάζουμε τους εαυτούς μας στον βωμό της παγκοσμιοποίησης».
Η πληροφορία για ενδεχόμενη μεταφορά του εργοστασίου εκτός Ευρώπης εξοργίζει ακόμα περισσότερο τους εργάτες. «Με την Audi, το τρέχον μοντέλο μας, πηγαίνει στο Μεξικό. Υπάρχουν λοιπόν πολιτικές που στην πραγματικότητα ευνοούν την άφιξη εταιρειών εις βάρος της Ευρώπης».
Είναι λύση οι δασμοί;
Η επιλογή της Κομισιόν να απαντήσει με δασμούς στον ανταγωνισμό από την Κίνα αμφισβητείται τόσο από τους ειδικούς όσο και από κυβερνήσεις, όπως η γερμανική ή η ισπανική, που φοβούνται τις συνέπειες ενός εμπορικού πολέμου με το Πεκίνο. Η εξίσωση είναι δύσκολη. Η βιομηχανία ασθμαίνει, οι εργαζόμενοι φοβούνται, οι καταναλωτές διστάζουν και οι πολιτικοί συνεχίζουν να κάνουν σχέδια επί χάρτου, τα οποία συχνά αποδεικνύεται δύσκολο να λειτουργήσουν στην πραγματική ζωή. Οι προκλήσεις για την ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία κάποιες στιγμές μοιάζουν αξεπέραστες.
Πηγή: DW/ Κώστας Αργυρός


Latest News
![BYD: Ποιος είναι ο Γουάνγκ Τσουανφού που χτίζει τα όνειρα της Κίνας [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/03/ot_BYD_Ceo_CHUANFU-600x352.png)
Γουάνγκ Τσουανφού: Χτίζει τα Όνειρα της Κίνας με την BYD [γράφημα]
Η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία BYD του Γουάνγκ Τσουανφού ανακοίνωσε πωλήσεις για όλο το 2024 που ξεπέρασαν αυτές της Tesla

Καμπανάκι IRENA για τις ΑΠΕ - Δεν είναι αρκετές, παρά την αύξηση ρεκόρ το 2024
To συντριπτικά μεγαλύτερο μέρος τις αύξησης παραγωγής ενέργειας από ΑΠΕ προέρχεται από ηλιακά και αιολικά έργα

Η σουηδική Vattenfall θα κατασκευάσει το μεγαλύτερο αιολικό πάρκο στη Γερμανία
Το ένα απο τα δύο πάρκα που θα κατασκευάσει στη Βόρεια Θάλασσα η σουηδική Vattenfall θα είναι δυναμικότητας 980 MW

Τα οφέλη και τα εμπόδια για τη μαζική στροφή στην ηλεκτροκίνηση
Πρόσφατη μελέτη δείχνει πώς η επιλογή EV θα μπορούσε να ενισχύσει τους ιδιοκτήτες, αλλά και την ενεργειακή αυτονομία των πόλεων

Μειώνει τις επενδύσεις σε πράσινη ενέργεια η γερμανική RWE
Υπάρχει αβεβαιότητα στο επενδυτικό περιβάλλον λέει ο CEO της RWE - Τι σχεδιάζει η εταιρεία

Πώς θα είναι η Γαλλία το 2100 - Θερμότερη κατά 4°C
Η Météo France αναλύει τις επιπτώσεις από την προβλεπόμενη αύξηση της μέσης θερμοκρασίας στη χώρα τα επόμενα 75 χρόνια

Η τελευταία δεκαετία είναι η θερμότερη στα χρονικά - Εφιαλτική η συνέχεια
Οι αλλαγές στο κλίμα και ειδικά η υπερθέρμανση, είναι ιδιαίτερα εμφανής στους ωκεανούς

Ερχεται το τέλος του ESG; - Οι μεγάλες εταιρείες, οι στόχοι βιωσιμότητας και τα μπόνους στελεχών
Η υποχώρηση από τους κλιματικούς στόχους του ESG στις αμοιβές στελεχών αντανακλά και κάποιες ανησυχίες των επενδυτών

Πιο κοντά στην κατάκτηση της παγκόσμιας αγοράς η BYD - Ή μήπως όχι;
Η πεντάλεπτη φόρτιση ηλεκτρικών οχημάτων από την εταιρεία του Κινέζου δισεκατομμυριούχου Γουάνγκ Τσουανφού και οι κρίσεις σε τρεις ηπείρους

Nέο ρεκόρ θερμότητας στο κλίμα το 2024 - Γιατί κορυφαίοι επιστήμονες βρίσκονται σε απόγνωση
Απελπισμένοι εμφανίζονται οι επιστήμονες σχετικά με το κλίμα