
Την περασμένη εβδομάδα στις Βρυξέλλες τα συνδικάτα βρέθηκαν στο πλευρό των εργαζομένων του εργοστασίου της Audi στο Βέλγιο, διαμαρτυρόμενοι για το σχέδιο της εταιρείας να κλείσει την μονάδα παραγωγής ηλεκτρικών οχημάτων, που ξεκίνησε κάποτε εκεί, ως πρότυπο τεχνολογίας και νεωτερικότητας.
Η εταιρεία, θυγατρική της Volkswagen, αντιμετωπίζει προβλήματα που για τους αναλυτές είναι ενδεικτικά της κακοδαιμονίας του κλάδου. Η μητρική εταιρεία διαρρέει εδώ και κάποιο διάστημα την πρόθεσή της να κλείσει μονάδες και στην ίδια τη Γερμανία, κάτι που θα μπορούσε να οδηγήσει σε απολύσεις μέχρι και 30.000 εργαζόμενων.
Γιατί οι δασμοί της ΕΕ δεν θα επηρεάσουν την επέλαση των κινεζικών EV
Ένας κλάδος σε νευρική κρίση
Στο Βέλγιο οι θέσεις που απειλούνται είναι περίπου 3.000 και οι συνδικαλιστές είναι εξοργισμένοι. Η οργή τους πάντως σε μεγάλο βαθμό κατευθύνεται ενάντια στους πολιτικούς, όπως μαρτυρούν και οι δηλώσεις του συνδικαλιστή Ντομινίκ Μπράι: «Οι πραγματικοί ένοχοι είναι οι πολιτικοί, αυτό είναι ξεκάθαρο. Μπορούμε να δούμε ότι έχουμε αφήσει να μας καταπιεί η ασιατική αγορά, η κινεζική αγορά. Είναι κάτι που δεν θα έπρεπε να είχαμε αφήσει να συμβεί. Όλοι αυτοί οι κανόνες για τους κινητήρες εσωτερικής καύσης μας έχουν προκαλέσει μεγάλες δυσκολίες στην κατασκευή οχημάτων. Θέλησαν να προχωρήσουν πάρα πολύ γρήγορα με αυτά τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα».
Έκκληση για βοήθεια
Το πρόβλημα δεν αφορά μόνο τη συγκεκριμένη εταιρεία ή μόνο τη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία. Την περασμένη εβδομάδα η Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων σε επιστολή της προς την Κομισιόν ζητούσε χαλάρωση των αυστηρών προδιαγραφών για τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα και επεσήμαινε την σημαντική πτώση στις πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων τον τελευταίο χρόνο.
Βιάστηκαν οι Ευρωπαίοι να υιοθετήσουν τόσο αυστηρές προδιαγραφές; Πυροβόλησαν τα γόνατά τους; Αυτό μοιάζει να πιστεύει ο Καρμέλο Λιμπέρτο, ένας άλλος εκπρόσωπος των συνδικάτων: «Εξαιτίας των πολιτικών αποφάσεων, ο κλάδος έχει εγκαταλειφθεί στην Ευρώπη. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο διαδηλώνουμε σήμερα.»
Ανάλογη αντίληψη έχει ένας συνάδελφός του, συνδικαλιστής από τον χώρο της ενέργειας, ο Φιλίπ Λεκόκ: «Τα ευρωπαϊκά πρότυπα για το περιβάλλον είναι πολύ καλά, αλλά βρισκόμαστε σε δύσκολη θέση, επειδή εμείς στην Ευρώπη είμαστε οι μόνοι στον κόσμο που το κάνουμε αυτό. Έτσι, θυσιάζουμε τους εαυτούς μας στον βωμό της παγκοσμιοποίησης».
Η πληροφορία για ενδεχόμενη μεταφορά του εργοστασίου εκτός Ευρώπης εξοργίζει ακόμα περισσότερο τους εργάτες. «Με την Audi, το τρέχον μοντέλο μας, πηγαίνει στο Μεξικό. Υπάρχουν λοιπόν πολιτικές που στην πραγματικότητα ευνοούν την άφιξη εταιρειών εις βάρος της Ευρώπης».
Είναι λύση οι δασμοί;
Η επιλογή της Κομισιόν να απαντήσει με δασμούς στον ανταγωνισμό από την Κίνα αμφισβητείται τόσο από τους ειδικούς όσο και από κυβερνήσεις, όπως η γερμανική ή η ισπανική, που φοβούνται τις συνέπειες ενός εμπορικού πολέμου με το Πεκίνο. Η εξίσωση είναι δύσκολη. Η βιομηχανία ασθμαίνει, οι εργαζόμενοι φοβούνται, οι καταναλωτές διστάζουν και οι πολιτικοί συνεχίζουν να κάνουν σχέδια επί χάρτου, τα οποία συχνά αποδεικνύεται δύσκολο να λειτουργήσουν στην πραγματική ζωή. Οι προκλήσεις για την ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία κάποιες στιγμές μοιάζουν αξεπέραστες.
Πηγή: DW/ Κώστας Αργυρός


Latest News

Η TotalEnergies εμμένει στη καθαρή ενέργεια καθώς οι ανταγωνιστές της αλλάζουν ρότα
Η TotalEnergies διατηρεί τη δέσμευσή του να επεκτείνει τις δραστηριότητές του σε υδρογονάνθρακες αλλά και πράσινη ενέργεια, ενώ BP και Shell στρέφονται στα ορυκτά καύσιμα
![Πλημμύρες: Σημειώθηκαν σε επίπεδα ρεκόρ στην Ευρώπη το 2024 [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/04/FLOOD_HUNGRY-600x450.jpg)
Το 2024 η Ευρώπη επλήγη απο εκτεταμένες πλημμύρες [γράφημα]
Οι πλημμύρες το 2024 επηρέασαν περίπου 413.000 πολίτες, σύμφωνα με την Υπηρεσία Κλιματικής Αλλαγής Copernicus της Ευρωπαϊκής Ένωσης και τον Παγκόσμιο Μετεωρολογικό Οργανισμό

Ξεκινούν την κατασκευή οκτώ φωτοβολταϊκών σταθμών MORE και ΔΕΗ Ανανεώσιμες
Καθοριστικό βήμα στη διαδικασία αδειοδότησης για τη MORE και τη ΔΕΗ Ανανεώσιμες στη Μακεδονία

Δυναμική η ανάπτυξη των φωτοβολταϊκών στην Ελλάδα το 2024
Τα φωτοβολταϊκά αποτελούσαν το 93,5% όλης της νέας εγκατεστημένης ισχύος από ΑΠΕ για το 2024

Οι στόχοι της Ελλάδας για την πράσινη μετάβαση - Τι είπαν Παπασταύρου - Hoekstra
Οι προτεραιότητες για την πράσινη μετάβαση - Εξελίξεις για το Κοινωνικό Ταμείο για το Κλίμα

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα «made in China» στη... Σερβία
Η JMEV επιβεβαίωσε την κατασκευή του εργοστασίου στη Σερβία

Made in Serbia - Τι σχεδιάζουν οι Κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες
Η JMEV επιβεβαίωσε την κατασκευή του εργοστασίου

ΔΕΗ blue: Στην Πάτρα το πιο ισχυρό Hub φόρτισης της Ελλάδας
Με συνολική ισχύ 1,2 MW, το νέο ΔΕΗ blue Hub υποστηρίζει την ταυτόχρονη φόρτιση έως και 29 οχημάτων

Masdar: Εδραιώνει την παρουσία της στην Ευρώπη με την ολοκλήρωση της εξαγοράς του 100% της ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ
Η ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ θα διαδραματίσει καθοριστικό ρόλο στην ανάπτυξη του χαρτοφυλακίου της Masdar στην Ευρώπη, στο πλαίσιο του στρατηγικού στόχου της εταιρείας για 100 GW παγκόσμιας εγκατεστημένης ισχύος έως το 2030

ΟΤ Delphi Economic Forum X – Καρτάλης (ΕΚΠΑ): «Χωρίς τις ΑΠΕ, η Ελλάδα θα είχε υπερδιπλάσια τιμή ρεύματος»
Οι συνθήκες που διαμορφώνονται υπό την προεδρία Τραμπ στις ΗΠΑ, επηρεάζουν και θα επηρεάσουν την ενεργειακή μετάβαση, είπε ο Κώστας Καρτάλης, καθηγητής του ΕΚΠΑ, στο ΟΤ Delphi Economic Forum X