«Μέτωπο» με παραγωγούς καυσίμων συνέστησαν οι ευρωπαίοι εφοπλιστές με στόχο η ναυτιλία να αποκτήσει πιο εύκολη πρόσβαση σε καθαρά ναυτιλιακά καύσιμα που θα οδηγήσουν τον κλάδο στην απαλλαγή του από τον άνθρακα.
Η πράσινη μετάβαση αποτελεί κορυφαία προτεραιότητα για την ευρωπαϊκή πλοιοκτησία και απαιτεί, σύμφωνα με την έκθεση Ντράγκι, ετήσιες επενδύσεις ύψους 40 δισ. ευρώ από το 2031 μέχρι το 2050.
Ακτοπλοΐα: Τι φέρνουν στον κλάδο τα νέα πιο ακριβά καύσιμα και οι εξαγορές
Ναυτιλία με καθαρά καύσιμα
Προκειμένου να αναζητηθούν οι κατάλληλες λύσεις η European Community Shipowners Associations’ (ECSA), ανέλαβε μία πρωτοβουλία σε συνεργασία με φορείς παραγωγής εναλλακτικών καυσίμων με στόχο, όπως επισημαίνει, να δημιουργηθεί «μια αλυσίδα εφοδιασμού για καθαρά καύσιμα».
Η νέα πλατφόρμα καθαρών ναυτιλιακών καυσίμων είναι μια πρωτοβουλία του κλάδου με στόχο την ενίσχυση της επικοινωνίας μεταξύ του ναυτιλιακού τομέα και των παραγωγών καυσίμων και τον εντοπισμό κοινών προκλήσεων και πιθανών λύσεων, λαμβάνοντας υπόψη την εφαρμογή της δέσμης μέτρων Fit for 55 και τη μετάβαση σε μια οικονομία καθαρού μηδενικού ισοζυγίου έως το 2050.
Η πλατφόρμα και οι παραγωγοί
Στη δημιουργία της πλατφόρμας συμμετέχουν φορείς παραγωγής υδρογόνου (HydrogenEurope), μεθανόλης (Methanol Institute), βιοκαυσίμων (EWABA), καυσίμων από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας (FuelsEurope) και e-καυσίμων (eFuel Alliance).
Η πλατφόρμα θα επικεντρωθεί στις πολιτικές και τα εργαλεία για την υποστήριξη της παραγωγής και υιοθέτησης καθαρών ναυτιλιακών καυσίμων στην Ευρώπη, αξιοποιώντας την ένταξη της ναυτιλίας στο Σύστημα Εμπορίας Δικαιωμάτων Εκπομπών (ΣΕΔΕ) της ΕΕ αλλά και άλλες ευκαιρίες χρηματοδότησης.
Ένωση δυνάμεων
Σε δηλώσεις τους οι εκπρόσωποι των φορέων που συμμετέχουν στην πλατφόρμα εξέφρασαν την ικανοποίησή τους για την πρωτοβουλία αυτή.
«Η ναυτιλιακή και η ενεργειακή βιομηχανία ενώνουν τις δυνάμεις τους και εγκαινιάζουν μια πλατφόρμα διαλόγου που μπορεί να διευκολύνει την καλύτερη ροή πληροφοριών σχετικά με τις κοινές προκλήσεις που αντιμετωπίζουμε.
Για να επιτύχουμε τους στόχους μας, χρειαζόμαστε καθαρά καύσιμα διαθέσιμα στην αγορά σε επαρκείς ποσότητες και σε προσιτή τιμή», δήλωσε ο Σωτήρης Ράπτης, γενικός γραμματέας της ECSA.
«Η δρομολόγηση της πλατφόρμας καθαρών ναυτιλιακών καυσίμων αποτελεί σημαντικό ορόσημο στο συλλογικό μας ταξίδι προς τη βιώσιμη ναυτιλία στην Ευρώπη. Αυτή η συνεργασία θα βοηθήσει και τους δύο κλάδους να είναι στην πρώτη γραμμή της συμβολής στους στόχους Fit for 55 και Green Deal», δήλωσε η Λιάνα Γούτα, γενική διευθύντρια της FuelsEurope.
Προκλήσεις
«Υπάρχουν πολυάριθμες προκλήσεις για την ταχεία και αξιόπιστη προμήθεια ανανεώσιμων ναυτιλιακών καυσίμων, δήλωσε ο Ralf Diemer», διευθύνων σύμβουλος της eFuel Alliance. «Μέσω της τακτικής ανταλλαγής απόψεων με άλλους εκπροσώπους του κλάδου και της υποβολής συγκεκριμένων προτάσεων για τη βελτιστοποίηση του ευρωπαϊκού κανονιστικού πλαισίου, στοχεύουμε να σημειώσουμε άμεση πρόοδο για τη ναυτιλιακή βιομηχανία και άλλους τομείς μεταφορών με την πρωτοβουλία αυτή», πρόσθεσε.
«Είμαστε πολύ ενθουσιασμένοι που εγκαινιάζουμε σήμερα την Πλατφόρμα Καθαρών Ναυτιλιακών Καυσίμων. Τα 55+ μέλη μας από όλη την ΕΕ εργάζονται ακούραστα για την παραγωγή βιοντίζελ με βάση τα απόβλητα και προηγμένου βιοντίζελ με τις υψηλότερες ποιοτικές απαιτήσεις και την εξοικονόμηση αερίων του θερμοκηπίου για να φέρουν μια νέα εποχή καθαρής ναυτιλίας στην Ευρώπη», σημείωσε ο Angel Alvarez Alberdi, γενικός γραμματέας της EWABA και υπογράμμισε ότι μια στενότερη συνεργασία μεταξύ των προμηθευτών ανανεώσιμων καυσίμων και των πλοιοκτητών θα μειώσει σημαντικά τα τεχνικά, λειτουργικά και οικονομικά εμπόδια σε ολόκληρη την αλυσίδα εφοδιασμού για την ανάπτυξη και την υιοθέτηση ανανεώσιμων ναυτιλιακών καυσίμων.
Πηγή: Premium έκδοση ΤΑ ΝΕΑ
Latest News
Γιατί η Royal Caribbean ποντάρει σε πολυτελείς ποτάμιες κρουαζιέρες
Η premium θυγατρική της Royal Caribbean Group σχεδιάζει να δρομολογήσει 10 κρουαζιερόπλοια σε ποταμούς από το 2027
Επανεξελέγη πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών η Μελίνα Τραυλού
Συγκροτήθηκε σε σώμα το νέο διοικητικό συμβούλιο της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών για την επόμενη τριετία
Στον Τέλη Μυστακίδη κι επίσημα η ABBank – Έκλεισε και η οικονομική συναλλαγή
Ο Τέλης Μυστακίδης θα ελέγχει το 48% των μετοχών της ABBank, ενώ στο πλαίσιο της συναλλαγής η τράπεζα αποτιμήθηκε 1,1 φορές τη λογιστική της αξία
Τραυλού: «Η Ελλάδα ναυπηγεί 589 πλοία – Υπερέχουμε σε επενδύσεις και τεχνολογία»
Η Μελίνα Τραυλού πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών σημείωσε στην ετήσια Γ.Σ. για τον πρωταγωνιστικό ρόλο της ελληνικής ναυτιλίας στην πράσινη μετάβαση
Το νέο Δ.Σ. της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών
Η ετήσια γενική συνέλευση της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών και οι αρχαιρεσίες ολοκληρώθηκαν - Πρόεδρος για δεύτερη θητεία, αναμένεται να εκλεγεί, η Μελίνα Τραυλού
Αύξηση εσόδων 64% για την Capital Clean Energy Carriers – Μέρισμα 0,15 δολ/ μετοχή
Η Capital Clean Energy Carriers ανακοίνωσε τα οικονομικά αποτελέσματα για το τέταρτο τρίμηνο του 2024
Ναυτιλία: Ποιοι κερδίζουν και ποιοι χάνουν από τους πολέμους των δασμών
Κατά τον προηγούμενο «εμπορικό πόλεμο» καταγράφηκε μια πτώση της ζήτησης στα εμπορευματοκιβώτια, σύμφωνα με την DNB Markets
Έσπασε το φράγμα των 2 δισ. δολ. σε έσοδα το 2024 η Costamare
H Costamare συνεχίζει τη στρατηγική ανανέωσης του ιδιόκτητου στόλου και την αύξηση του μέσου μεγέθους του
Επανεξελέγη πρόεδρος του ΣΕΕΝ ο Διονύσης Θεοδωράτος
Ο Πρόεδρος του ΣΕΕΝ κ. Διονύσιος Θεοδωράτος δήλωσε πως η επανεκλογή ρου στη θέση του Προέδρου αποτελεί μία μεγάλη τιμή
Πάνω απο 7.000 επιβάτες αναχώρησαν με πλοία από την Σαντορίνη τις δυο τελευταίες ημέρες
Τι αναφέρει το Υπουργείο Ναυτιλίας όσα συμβαίνουν στη Σαντορίνη