«Μέτωπο» με παραγωγούς καυσίμων συνέστησαν οι ευρωπαίοι εφοπλιστές με στόχο η ναυτιλία να αποκτήσει πιο εύκολη πρόσβαση σε καθαρά ναυτιλιακά καύσιμα που θα οδηγήσουν τον κλάδο στην απαλλαγή του από τον άνθρακα.
Η πράσινη μετάβαση αποτελεί κορυφαία προτεραιότητα για την ευρωπαϊκή πλοιοκτησία και απαιτεί, σύμφωνα με την έκθεση Ντράγκι, ετήσιες επενδύσεις ύψους 40 δισ. ευρώ από το 2031 μέχρι το 2050.
Ακτοπλοΐα: Τι φέρνουν στον κλάδο τα νέα πιο ακριβά καύσιμα και οι εξαγορές
Ναυτιλία με καθαρά καύσιμα
Προκειμένου να αναζητηθούν οι κατάλληλες λύσεις η European Community Shipowners Associations’ (ECSA), ανέλαβε μία πρωτοβουλία σε συνεργασία με φορείς παραγωγής εναλλακτικών καυσίμων με στόχο, όπως επισημαίνει, να δημιουργηθεί «μια αλυσίδα εφοδιασμού για καθαρά καύσιμα».
Η νέα πλατφόρμα καθαρών ναυτιλιακών καυσίμων είναι μια πρωτοβουλία του κλάδου με στόχο την ενίσχυση της επικοινωνίας μεταξύ του ναυτιλιακού τομέα και των παραγωγών καυσίμων και τον εντοπισμό κοινών προκλήσεων και πιθανών λύσεων, λαμβάνοντας υπόψη την εφαρμογή της δέσμης μέτρων Fit for 55 και τη μετάβαση σε μια οικονομία καθαρού μηδενικού ισοζυγίου έως το 2050.
Η πλατφόρμα και οι παραγωγοί
Στη δημιουργία της πλατφόρμας συμμετέχουν φορείς παραγωγής υδρογόνου (HydrogenEurope), μεθανόλης (Methanol Institute), βιοκαυσίμων (EWABA), καυσίμων από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας (FuelsEurope) και e-καυσίμων (eFuel Alliance).
Η πλατφόρμα θα επικεντρωθεί στις πολιτικές και τα εργαλεία για την υποστήριξη της παραγωγής και υιοθέτησης καθαρών ναυτιλιακών καυσίμων στην Ευρώπη, αξιοποιώντας την ένταξη της ναυτιλίας στο Σύστημα Εμπορίας Δικαιωμάτων Εκπομπών (ΣΕΔΕ) της ΕΕ αλλά και άλλες ευκαιρίες χρηματοδότησης.
Ένωση δυνάμεων
Σε δηλώσεις τους οι εκπρόσωποι των φορέων που συμμετέχουν στην πλατφόρμα εξέφρασαν την ικανοποίησή τους για την πρωτοβουλία αυτή.
«Η ναυτιλιακή και η ενεργειακή βιομηχανία ενώνουν τις δυνάμεις τους και εγκαινιάζουν μια πλατφόρμα διαλόγου που μπορεί να διευκολύνει την καλύτερη ροή πληροφοριών σχετικά με τις κοινές προκλήσεις που αντιμετωπίζουμε.
Για να επιτύχουμε τους στόχους μας, χρειαζόμαστε καθαρά καύσιμα διαθέσιμα στην αγορά σε επαρκείς ποσότητες και σε προσιτή τιμή», δήλωσε ο Σωτήρης Ράπτης, γενικός γραμματέας της ECSA.
«Η δρομολόγηση της πλατφόρμας καθαρών ναυτιλιακών καυσίμων αποτελεί σημαντικό ορόσημο στο συλλογικό μας ταξίδι προς τη βιώσιμη ναυτιλία στην Ευρώπη. Αυτή η συνεργασία θα βοηθήσει και τους δύο κλάδους να είναι στην πρώτη γραμμή της συμβολής στους στόχους Fit for 55 και Green Deal», δήλωσε η Λιάνα Γούτα, γενική διευθύντρια της FuelsEurope.
Προκλήσεις
«Υπάρχουν πολυάριθμες προκλήσεις για την ταχεία και αξιόπιστη προμήθεια ανανεώσιμων ναυτιλιακών καυσίμων, δήλωσε ο Ralf Diemer», διευθύνων σύμβουλος της eFuel Alliance. «Μέσω της τακτικής ανταλλαγής απόψεων με άλλους εκπροσώπους του κλάδου και της υποβολής συγκεκριμένων προτάσεων για τη βελτιστοποίηση του ευρωπαϊκού κανονιστικού πλαισίου, στοχεύουμε να σημειώσουμε άμεση πρόοδο για τη ναυτιλιακή βιομηχανία και άλλους τομείς μεταφορών με την πρωτοβουλία αυτή», πρόσθεσε.
«Είμαστε πολύ ενθουσιασμένοι που εγκαινιάζουμε σήμερα την Πλατφόρμα Καθαρών Ναυτιλιακών Καυσίμων. Τα 55+ μέλη μας από όλη την ΕΕ εργάζονται ακούραστα για την παραγωγή βιοντίζελ με βάση τα απόβλητα και προηγμένου βιοντίζελ με τις υψηλότερες ποιοτικές απαιτήσεις και την εξοικονόμηση αερίων του θερμοκηπίου για να φέρουν μια νέα εποχή καθαρής ναυτιλίας στην Ευρώπη», σημείωσε ο Angel Alvarez Alberdi, γενικός γραμματέας της EWABA και υπογράμμισε ότι μια στενότερη συνεργασία μεταξύ των προμηθευτών ανανεώσιμων καυσίμων και των πλοιοκτητών θα μειώσει σημαντικά τα τεχνικά, λειτουργικά και οικονομικά εμπόδια σε ολόκληρη την αλυσίδα εφοδιασμού για την ανάπτυξη και την υιοθέτηση ανανεώσιμων ναυτιλιακών καυσίμων.
Πηγή: Premium έκδοση ΤΑ ΝΕΑ
Latest News
Επενδύσεις σε υποδομές και όχι τέλη - Το μήνυμα της MSC για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας
Ο επικεφαλής της MSC στάθηκε στην ανάγκη αναβάθμισης των υποδομών στα λιμάνια - Kρουαζιέρες με home port τον Πειραιά όλο τον χειμώνα
Στοχευμένα μέτρα για τον «σκιώδη στόλο» της Ρωσίας
Με ψήφισμά τους οι ευρωβουλευτές ζητούν επιπλέον κυρώσεις και τερματισμό των εισαγωγών ρωσικών ορυκτών καυσίμων στην ΕΕ
Κωνσταντίνος Καπετανάκης: Τα εναλλακτικά καύσιμα είναι είδος εν ανεπαρκεία
Η ναυτιλία μπαίνει σε μια εποχή πολλαπλών καυσίμων, μόλις υπάρξουν επαρκείς ποσότητες, λέει ο πρόεδρος της International Bunker Industry Association (IBIA), Κωνσταντίνος Καπετανάκης
Celestyal: Επιπλέον 47 καμπίνες στο Celestyal Discovery
Η Celestyal ανακοινώνει επίσης τη σημαντική ενίσχυση των παροχών στις premium καμπίνες του στόλου της
Επενδύσεις 2 δισ. «υπόσχεται» ο Στυλιανίδης στα λιμάνια και ακτοπλοΐα
Τις εξαγγελίες του υπουργού τις υποδέχεται θετικά ο κλάδος της ακτοπλοΐας
Στυλιανίδης: Δεσμευόμαστε να προωθήσουμε πρωτοβουλίες στο τρίπτυχο ασφάλεια-εκσυγχρονισμός-αναδιάρθρωση
Ο Χρήστος Στυλιανίδης επισήμανε ότι η ενίσχυση της ασφάλειας στις θαλάσσιες συγκοινωνίες αποτελεί κύρια προτεραιότητα του υπουργείου
Δεμένα τα πλοία στις 20 Νοεμβρίου – Τα αιτήματα
Χωρίς πλοία θα παραμείνει η χώρα στις 20 Νοεμβρίου για ένα εικοσιτετράωρο, λόγω της συμμετοχής της ΠΝΟ σε απεργία
Βαρδής Βαρδινογιάννης: Από τους Καλούς Λιμένες, στην ναυτιλιακή αυτοκρατορία
Από τη ΣΕΚΑ της μίας «μάνας» ξεκίνησε η αυτοκρατορία της οικογένειας - Ο Βαρδής Βαρδινογιάννης και η Avin International
Η Κίνα το μεγαλύτερο ναυπηγείο του κόσμου
Η Κίνα είναι μακράν η μεγαλύτερη ναυπηγική δύναμη του πλανήτη
Μεγάλες ευκαιρίες απασχόλησης στη γαλάζια οικονομία
Η γαλάζια οικονομία περιλαμβάνει όλες τις οικονομικές δραστηριότητες οι οποίες σχετίζονται με τους ωκεανούς, τις θάλασσες και τους υδάτινους όγκους