«Μέτωπο» με παραγωγούς καυσίμων συνέστησαν οι ευρωπαίοι εφοπλιστές με στόχο η ναυτιλία να αποκτήσει πιο εύκολη πρόσβαση σε καθαρά ναυτιλιακά καύσιμα που θα οδηγήσουν τον κλάδο στην απαλλαγή του από τον άνθρακα.
Η πράσινη μετάβαση αποτελεί κορυφαία προτεραιότητα για την ευρωπαϊκή πλοιοκτησία και απαιτεί, σύμφωνα με την έκθεση Ντράγκι, ετήσιες επενδύσεις ύψους 40 δισ. ευρώ από το 2031 μέχρι το 2050.
Ακτοπλοΐα: Τι φέρνουν στον κλάδο τα νέα πιο ακριβά καύσιμα και οι εξαγορές
Ναυτιλία με καθαρά καύσιμα
Προκειμένου να αναζητηθούν οι κατάλληλες λύσεις η European Community Shipowners Associations’ (ECSA), ανέλαβε μία πρωτοβουλία σε συνεργασία με φορείς παραγωγής εναλλακτικών καυσίμων με στόχο, όπως επισημαίνει, να δημιουργηθεί «μια αλυσίδα εφοδιασμού για καθαρά καύσιμα».
Η νέα πλατφόρμα καθαρών ναυτιλιακών καυσίμων είναι μια πρωτοβουλία του κλάδου με στόχο την ενίσχυση της επικοινωνίας μεταξύ του ναυτιλιακού τομέα και των παραγωγών καυσίμων και τον εντοπισμό κοινών προκλήσεων και πιθανών λύσεων, λαμβάνοντας υπόψη την εφαρμογή της δέσμης μέτρων Fit for 55 και τη μετάβαση σε μια οικονομία καθαρού μηδενικού ισοζυγίου έως το 2050.
Η πλατφόρμα και οι παραγωγοί
Στη δημιουργία της πλατφόρμας συμμετέχουν φορείς παραγωγής υδρογόνου (HydrogenEurope), μεθανόλης (Methanol Institute), βιοκαυσίμων (EWABA), καυσίμων από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας (FuelsEurope) και e-καυσίμων (eFuel Alliance).
Η πλατφόρμα θα επικεντρωθεί στις πολιτικές και τα εργαλεία για την υποστήριξη της παραγωγής και υιοθέτησης καθαρών ναυτιλιακών καυσίμων στην Ευρώπη, αξιοποιώντας την ένταξη της ναυτιλίας στο Σύστημα Εμπορίας Δικαιωμάτων Εκπομπών (ΣΕΔΕ) της ΕΕ αλλά και άλλες ευκαιρίες χρηματοδότησης.
Ένωση δυνάμεων
Σε δηλώσεις τους οι εκπρόσωποι των φορέων που συμμετέχουν στην πλατφόρμα εξέφρασαν την ικανοποίησή τους για την πρωτοβουλία αυτή.
«Η ναυτιλιακή και η ενεργειακή βιομηχανία ενώνουν τις δυνάμεις τους και εγκαινιάζουν μια πλατφόρμα διαλόγου που μπορεί να διευκολύνει την καλύτερη ροή πληροφοριών σχετικά με τις κοινές προκλήσεις που αντιμετωπίζουμε.
Για να επιτύχουμε τους στόχους μας, χρειαζόμαστε καθαρά καύσιμα διαθέσιμα στην αγορά σε επαρκείς ποσότητες και σε προσιτή τιμή», δήλωσε ο Σωτήρης Ράπτης, γενικός γραμματέας της ECSA.
«Η δρομολόγηση της πλατφόρμας καθαρών ναυτιλιακών καυσίμων αποτελεί σημαντικό ορόσημο στο συλλογικό μας ταξίδι προς τη βιώσιμη ναυτιλία στην Ευρώπη. Αυτή η συνεργασία θα βοηθήσει και τους δύο κλάδους να είναι στην πρώτη γραμμή της συμβολής στους στόχους Fit for 55 και Green Deal», δήλωσε η Λιάνα Γούτα, γενική διευθύντρια της FuelsEurope.
Προκλήσεις
«Υπάρχουν πολυάριθμες προκλήσεις για την ταχεία και αξιόπιστη προμήθεια ανανεώσιμων ναυτιλιακών καυσίμων, δήλωσε ο Ralf Diemer», διευθύνων σύμβουλος της eFuel Alliance. «Μέσω της τακτικής ανταλλαγής απόψεων με άλλους εκπροσώπους του κλάδου και της υποβολής συγκεκριμένων προτάσεων για τη βελτιστοποίηση του ευρωπαϊκού κανονιστικού πλαισίου, στοχεύουμε να σημειώσουμε άμεση πρόοδο για τη ναυτιλιακή βιομηχανία και άλλους τομείς μεταφορών με την πρωτοβουλία αυτή», πρόσθεσε.
«Είμαστε πολύ ενθουσιασμένοι που εγκαινιάζουμε σήμερα την Πλατφόρμα Καθαρών Ναυτιλιακών Καυσίμων. Τα 55+ μέλη μας από όλη την ΕΕ εργάζονται ακούραστα για την παραγωγή βιοντίζελ με βάση τα απόβλητα και προηγμένου βιοντίζελ με τις υψηλότερες ποιοτικές απαιτήσεις και την εξοικονόμηση αερίων του θερμοκηπίου για να φέρουν μια νέα εποχή καθαρής ναυτιλίας στην Ευρώπη», σημείωσε ο Angel Alvarez Alberdi, γενικός γραμματέας της EWABA και υπογράμμισε ότι μια στενότερη συνεργασία μεταξύ των προμηθευτών ανανεώσιμων καυσίμων και των πλοιοκτητών θα μειώσει σημαντικά τα τεχνικά, λειτουργικά και οικονομικά εμπόδια σε ολόκληρη την αλυσίδα εφοδιασμού για την ανάπτυξη και την υιοθέτηση ανανεώσιμων ναυτιλιακών καυσίμων.
Πηγή: Premium έκδοση ΤΑ ΝΕΑ
Latest News
Στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ η Cosco: H Αθήνα «μετρά» τις επιπτώσεις - Τι λένε πηγές στο Reuters
Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν στο Reuters ότι μέχρι στιγμής το λιμάνι του Πειραιά λειτουργεί κανονικά
OΛΘ: Πιάνει λιμάνι(;) η LeonidsPort – Οι νέες μετοχικές ισορροπίες με Σαββίδη – CMA CGM και Υπερταμείο
Στον ΟΛΘ η δισεκατομμυριούχος Margarita Louis – Dreyfus επιδιώκει την απόκτηση του 21% - Τα σενάρια για τη νέα μετοχική σύνθεση
Σπάνε ρεκόρ οι ναυπηγήσεις νεότευκτων πλοίων - Στα 204 δισ. τα συμβόλαια
Στα ναυπηγεία το 2024 η ζήτηση για κατασκευές νέων πλοίων ήταν ισχυρή στο σύνολο και ανά ναυτιλιακό κλάδο, σύμφωνα με τον οίκο Clarksons
Δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ από την LeonidsPort - Σημαντικό premium 26,6%
H LeonidsPort B.V. προτίθεται να αγοράσει μετοχές του ΟΛΘ και απευθείας μέσω της χρηματιστηριακής αγοράς ή εξωχρηματιστηριακά στο προσφερόμενο τίμημα
Κοντά σε ιστορική συμφωνία ο IMO για τους ρύπους – Η συμβολή των Ελλήνων εφοπλιστών
Η διεθνής ναυτιλία βρίσκεται πολύ κοντά σε ιστορική συμφωνία για το πώς θα μειωθούν οι ρύποι με τη συμβολή της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών
Τι θα κρίνει την πορεία της αγοράς πλοίων μεταφοράς LNG
Ενας εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ - Πεκίνου θα στρέψει την Κίνα σε νέες πηγές προμήθειας που είναι πιο κοντά της, όπως το Κατάρ, η Ρωσία και η Αυστραλία
Έκρηξη νέων επενδύσεων- 44 νέα ρυμουλκά στο ελληνικό νηολόγιο
Ο αριθμός αυτός είναι εντυπωσιακός και αποτελεί ρεκόρ εκσυγχρονισμού για μια μόνο κατηγορία του ελληνικού εμπορικού στόλου σε τέτοιο χρονικό διάστημα
Containers: Αύξηση 149% στις τιμές ναύλων σε έναν χρόνο
Στα πλοία μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου η ναυλαγορά «εξέπληξε» θετικά καθώς στα μεγαλύτερα μεγέθους πλοία, τα Capes, ο μέσος ναύλος κινήθηκε ανοδικά κατά 76%
Η MSC η πιο δυναμικά αναπτυσσόμενη ναυτιλιακή στη μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων [πίνακας]
Η MSC μεγάλωσε την απόσταση από τη δεύτερη Maersk στη σχετική κατάταξη των ναυτιλιακών όπως ανακοίνωσε η Alphaliner
Γιάννης Ξυλάς: Η Intercargo ισχυρή όσο ποτέ
Η Intercargo έφτασε σε ιστορικά υψηλά επίπεδα αριθμού μελών, προωθώντας κρίσιμες πρωτοβουλίες που ενίσχυσαν τον ρόλο της, τονίζει ο κ. Ξυλάς