
«Μέτωπο» με παραγωγούς καυσίμων συνέστησαν οι ευρωπαίοι εφοπλιστές με στόχο η ναυτιλία να αποκτήσει πιο εύκολη πρόσβαση σε καθαρά ναυτιλιακά καύσιμα που θα οδηγήσουν τον κλάδο στην απαλλαγή του από τον άνθρακα.
Η πράσινη μετάβαση αποτελεί κορυφαία προτεραιότητα για την ευρωπαϊκή πλοιοκτησία και απαιτεί, σύμφωνα με την έκθεση Ντράγκι, ετήσιες επενδύσεις ύψους 40 δισ. ευρώ από το 2031 μέχρι το 2050.
Ακτοπλοΐα: Τι φέρνουν στον κλάδο τα νέα πιο ακριβά καύσιμα και οι εξαγορές
Ναυτιλία με καθαρά καύσιμα
Προκειμένου να αναζητηθούν οι κατάλληλες λύσεις η European Community Shipowners Associations’ (ECSA), ανέλαβε μία πρωτοβουλία σε συνεργασία με φορείς παραγωγής εναλλακτικών καυσίμων με στόχο, όπως επισημαίνει, να δημιουργηθεί «μια αλυσίδα εφοδιασμού για καθαρά καύσιμα».
Η νέα πλατφόρμα καθαρών ναυτιλιακών καυσίμων είναι μια πρωτοβουλία του κλάδου με στόχο την ενίσχυση της επικοινωνίας μεταξύ του ναυτιλιακού τομέα και των παραγωγών καυσίμων και τον εντοπισμό κοινών προκλήσεων και πιθανών λύσεων, λαμβάνοντας υπόψη την εφαρμογή της δέσμης μέτρων Fit for 55 και τη μετάβαση σε μια οικονομία καθαρού μηδενικού ισοζυγίου έως το 2050.
Η πλατφόρμα και οι παραγωγοί
Στη δημιουργία της πλατφόρμας συμμετέχουν φορείς παραγωγής υδρογόνου (HydrogenEurope), μεθανόλης (Methanol Institute), βιοκαυσίμων (EWABA), καυσίμων από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας (FuelsEurope) και e-καυσίμων (eFuel Alliance).
Η πλατφόρμα θα επικεντρωθεί στις πολιτικές και τα εργαλεία για την υποστήριξη της παραγωγής και υιοθέτησης καθαρών ναυτιλιακών καυσίμων στην Ευρώπη, αξιοποιώντας την ένταξη της ναυτιλίας στο Σύστημα Εμπορίας Δικαιωμάτων Εκπομπών (ΣΕΔΕ) της ΕΕ αλλά και άλλες ευκαιρίες χρηματοδότησης.
Ένωση δυνάμεων
Σε δηλώσεις τους οι εκπρόσωποι των φορέων που συμμετέχουν στην πλατφόρμα εξέφρασαν την ικανοποίησή τους για την πρωτοβουλία αυτή.
«Η ναυτιλιακή και η ενεργειακή βιομηχανία ενώνουν τις δυνάμεις τους και εγκαινιάζουν μια πλατφόρμα διαλόγου που μπορεί να διευκολύνει την καλύτερη ροή πληροφοριών σχετικά με τις κοινές προκλήσεις που αντιμετωπίζουμε.
Για να επιτύχουμε τους στόχους μας, χρειαζόμαστε καθαρά καύσιμα διαθέσιμα στην αγορά σε επαρκείς ποσότητες και σε προσιτή τιμή», δήλωσε ο Σωτήρης Ράπτης, γενικός γραμματέας της ECSA.
«Η δρομολόγηση της πλατφόρμας καθαρών ναυτιλιακών καυσίμων αποτελεί σημαντικό ορόσημο στο συλλογικό μας ταξίδι προς τη βιώσιμη ναυτιλία στην Ευρώπη. Αυτή η συνεργασία θα βοηθήσει και τους δύο κλάδους να είναι στην πρώτη γραμμή της συμβολής στους στόχους Fit for 55 και Green Deal», δήλωσε η Λιάνα Γούτα, γενική διευθύντρια της FuelsEurope.
Προκλήσεις
«Υπάρχουν πολυάριθμες προκλήσεις για την ταχεία και αξιόπιστη προμήθεια ανανεώσιμων ναυτιλιακών καυσίμων, δήλωσε ο Ralf Diemer», διευθύνων σύμβουλος της eFuel Alliance. «Μέσω της τακτικής ανταλλαγής απόψεων με άλλους εκπροσώπους του κλάδου και της υποβολής συγκεκριμένων προτάσεων για τη βελτιστοποίηση του ευρωπαϊκού κανονιστικού πλαισίου, στοχεύουμε να σημειώσουμε άμεση πρόοδο για τη ναυτιλιακή βιομηχανία και άλλους τομείς μεταφορών με την πρωτοβουλία αυτή», πρόσθεσε.
«Είμαστε πολύ ενθουσιασμένοι που εγκαινιάζουμε σήμερα την Πλατφόρμα Καθαρών Ναυτιλιακών Καυσίμων. Τα 55+ μέλη μας από όλη την ΕΕ εργάζονται ακούραστα για την παραγωγή βιοντίζελ με βάση τα απόβλητα και προηγμένου βιοντίζελ με τις υψηλότερες ποιοτικές απαιτήσεις και την εξοικονόμηση αερίων του θερμοκηπίου για να φέρουν μια νέα εποχή καθαρής ναυτιλίας στην Ευρώπη», σημείωσε ο Angel Alvarez Alberdi, γενικός γραμματέας της EWABA και υπογράμμισε ότι μια στενότερη συνεργασία μεταξύ των προμηθευτών ανανεώσιμων καυσίμων και των πλοιοκτητών θα μειώσει σημαντικά τα τεχνικά, λειτουργικά και οικονομικά εμπόδια σε ολόκληρη την αλυσίδα εφοδιασμού για την ανάπτυξη και την υιοθέτηση ανανεώσιμων ναυτιλιακών καυσίμων.
Πηγή: Premium έκδοση ΤΑ ΝΕΑ


Latest News

Το στοίχημα Κικίλια για μείωση των τιμών
Οι αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Ναυτιλίας θα πρέπει να καταγράψουν τις τιμές που ισχύουν αυτή τη στιγμή για όλες τις γραμμές και όλα τα πλοία

Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Θετικά και αρνητικά σημεία στην απόφαση του ΙΜΟ για την πράσινη μετάβαση της ναυτιλίας
Η πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστώ, Μελίνα Τραυλού μιλάει για άδικη μεταχείριση του LNG που υπονομεύει τις επενδύσεις που έχουν πραγματοποιηθεί

Οι Ευρωπαίοι εφοπλιστές χαιρετίζουν τη συμφωνία για τις ανθρακούχες εκπομπές
Η συμφωνία επιτεύχθηκε μετά από ψηφοφορία, ένα γεγονός σπάνιο στον ΙΜΟ όπου πάντα επιδιώκεται η ομοφωνία

Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: +100 υποτροφίες για το Ακαδημαϊκό Έτος 2025-2026
Η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών χορηγεί και φέτος +100 Υποτροφίες, καθώς και την υποτροφία με τη συμβολική ονομασία «Αριστεία»

ΟΤ Delphi Economic Forum X – Β. Κικίλιας: Κλειστός διαγωνισμός 4 χρόνων για τις άγονες γραμμές
Ο κ. Κικίλιας έκανε λόγο για οριζόντιο τρόπο συγκράτησης των τιμών στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια με τη μείωση κατά 50% των λιμενικών τελών

ΟΤ Delphi Economic Forum X – Frederiksen (AEC) – Σημαντικός ο ρόλος των Ελλήνων εφοπλιστών στην Αρκτική
Για την ελληνική ναυτιλία μίλησε στο ΟΤ Delphi Economic Forum X ο Mads Frederiksen, εκτελεστικός διευθυντής στο Arctic Economic Council

Κικίλιας: Τι ζητεί να αλλάξει στο επιβατικό λιμάνι Πειραιά
«Η άμεση αναβάθμιση και ο εκσυγχρονισμός των υπηρεσιών του με παράλληλη επίλυση των όποιων προβλημάτων έχουν ανακύψει είναι πρώτη προτεραιότητα» δηλώνει στα «ΝΕΑ»

«Φρένο» στις τιμές των εισιτήριων μέσω της μείωσης των λιμενικών τελών
Μειώνονται κατά 50% από την 1η Μαΐου του τρέχοντος έτους και για ένα χρόνο τα λιμενικά τέλη για τους επιβάτες

Πράσινη μετάβαση: Κανονιστικές εξελίξεις στις θαλασσιες μεταφορές
Με κοινό κείμενο 10 από τους μεγαλύτερους ομιλους διεθνώς ζητούν από τον ΙΜΟ δίκαιο και επιστημονικά τεκμηριωμένο πλαίσιο

Capital Link: Ο Πόλυς Χατζηιωάννου χτύπησε το «Closing Bell» στη Νέα Υόρκη
Το 3rd Capital Link Cyprus Business Forum διοργανώθηκε σε συνεργασία με την Κυπριακή Ένωση Εφοπλιστών με την υποστήριξη του κυπριακού υφυπουργείου Ναυτιλίας