Μια ντουζίνα φουσκωτά καγιάκ ακτιβιστών των περιβαλλοντικών οργανώσεων Extinction Rebellion και Stop cruises ήρκεσε για να αποκλείσει επί δύο ώρες, από τις 7 έως τις 9 το πρωί του Σαββάτου, το λιμάνι της Μασσαλίας στη νότια Γαλλία από την προσέγγιση κρουαζιερόπλοιων. Σκάφη του Λιμενικού Σώματος της Γαλλίας απομάκρυναν τα πλεούμενα των ακτιβιστών που διαμαρτύρονταν κυρίως για την ατμοσφαιρική ρύπανση που προκαλούν οι «πολυώροφοι γίγαντες των θαλασσών».
Τουλάχιστον τρία κρουαζιερόπλοια και ένα φέρι μποτ που έφθανε από την Κορσική εμποδίστηκαν να «πιάσουν» λιμάνι, σύμφωνα με το Γαλλικό Πρακτορείο Ειδήσεων (AFP). Στις 7 το πρωί προσέγγισε το «Aidastella» της γερμανικής εταιρείας θαλάσσιου τουρισμού Aida με περίπου 2.000 επιβαίνοντες. Δώδεκα κανοέ-καγιάκ με ακτιβιστές είχαν αποκλείσει τη βόρεια ράδα αναγκάζοντας το πλοίο να κάνει αναστροφή.
Κρουαζιέρα: Στη μόδα οι θεματικές – Από Tέιλορ Σουίφτ μέχρι… Star Trek
Δύο ακόμα κρουαζιερόπλοια αναγκάστηκαν να πράξουν το ίδιο. Το Costa Smeralda και το MSC World Europa, το έκτο μεγαλύτερο κρουαζιερόπλοιο στον κόσμο που έχει τη δυνατότητα να μεταφέρει 6.000 τουρίστες και διαθέτει περισσότερες από 2.600 καμπίνες, 13 εστιατόρια και ένα εμπορικό κέντρο.
Τα τρία κρουαζιερόπλοια και το φέρι μποτ από την Κορσική περίμεναν μέχρι τις 9.30’ προκειμένου να διώξουν οι λιμενικοί τους ακτιβιστές και να ανοίξει πάλι το λιμάνι της δεύτερης σε κατοίκους πόλης της Γαλλίας και ένα εκ των μεγαλύτερων της Μεσογείου, πλέον όχι μόνο σε διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων αλλά και σε τουριστική κίνηση.
Τα τελευταία χρόνια η Μασσαλία έχει γίνει κορυφαίος προορισμός των κρουαζιερόπλοιων της Μεσογείου. Κατά το Τουριστικό Παρατηρητήριο της πόλης, το 2022 (την πρώτη χρονιά που διοργανώθηκαν μαζικά κρουαζιέρες μετά την πανδημία Covid-19) είχε υποδεχθεί 1,5 εκατομμύρια επιβάτες κρουαζιερόπλοιων, ενώ την περυσινή χρονιά υποδέχθηκε 2,5 εκατομμύρια τουρίστες.
«Είμαστε πολύ θυμωμένοι»
Μέσα τα καγιάκ τους περίπου είκοσι ακτιβιστές με σωσίβια είχαν υψώσει πανό που έγραφαν «Μυρίζει Καυσαέριο» και «Είμαστε πολύ θυμωμένοι με την MSC Cruises». Η Stop Cruises καταγγέλλει την ατμοσφαιρική ρύπανση που προκαλείται από αυτά τα «τεράστια αυτά πλοία, που μοιάζουν με πραγματικές πόλεις πάνω στο νερό». Η οργάνωση καταγγέλλει επίσης τις εργασιακές συνθήκες που επικρατούν στα πλοία της MSC Cruises.
Εκπρόσωπος της Stop Cruises είπε ότι «ο αντίκτυπος των κρουαζιερόπλοιων στην υγεία των πληθυσμών και τη θαλάσσια βιοποικιλότητα είναι δυσανάλογα μεγάλος για τις υπηρεσίες που προσφέρουν».
Έρευνα που διενήργησε το Παρατηρητήριο Ποιότητας της Ατμόσφαιρας στις επαρχίες της Προβηγκίας, των Άλπεων και της Κυανής Ακτής AtmoSud, κατέληξε στο συμπέρασμα ότι οι θαλάσσιες δραστηριότητες και η συγκοινωνία με κέντρο το λιμάνι της Μασσαλίας ευθύνονται για το 39% των εκπομπών διοξειδίου του αζώτου στη δεύτερη σε πληθυσμό πόλη της Γαλλίας, ενώ η οδική κυκλοφορία ευθύνεται για το 45% των εκπομπών του ρύπου αυτού.
Στοχοποίηση της κρουαζιέρας
Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι η κρουαζιέρα αποτελεί πηγή εισοδήματος για πολλές παραθαλάσσιες πόλεις της Ευρώπης. Ωστόσο ο κλάδος στοχοποιείται όλο και περισσότερο καθώς θεωρείται επιβλαβής τόσο για την υγεία των κατοίκων των λιμανιών που προσεγγίζουν τα πλοία όσο και για το ευρύτερο περιβάλλον.
Σύμφωνα με μελέτη της Μη Κυβερνητικής Οργάνωσης Transport and Environment τα κρουαζιερόπλοια που έπλευσαν στα ευρωπαϊκά ύδατα το 2022 εξέπεμψαν περισσότερους από 8 εκατ. τόνους διοξειδίου του άνθρακα, ποσότητα που αντιστοιχεί στους ρύπους 50.000 πτήσεων στη γραμμή Παρίσι-Νέα Υόρκη, όπως γράφει η «Le Figaro».
Τα τελευταία χρόνια οι δημοτικές αρχές της Βενετίας και του Άμστερνταμ έχουν θέσει περιορισμούς στους πλωτούς γίγαντες να προσεγγίζουν και να αποβιβάζουν τουρίστες. Ειδικότερα οι αρχές του Άμστερνταμ στο πλαίσιο της υιοθέτησης μιας «βιώσιμης τουριστικής οικονομίας, αποφάσισε να περιορίσει από το 2026 τον αριθμό των κρουαζιερόπλοιων που προσεγγίζουν στο λιμάνι της πόλης.
Στις 18 του περασμένου Αυγούστου η ιδρυθείσα το 2018 στη Βρετανία Extinction Rebellion εμπόδισε επί πολλές ώρες την προσέγγιση του γιγαντιαίου κρουαζιερόπλοιου «Serenade of the Seas» στο λιμάνι του Άμστερνταμ. Το «Serenade of the Seas» διαθέτει 1.000 καμπίνες επιβατών.
Latest News
Πόσοι κρύβουν χρήματα από τους συντρόφους τους
Οι δικηγόροι λένε ότι μυστικοί λογαριασμοί έρχονται συχνά στο φως κατά τη διάρκεια αιτήσεων για στεγαστικά δάνεια
Ρεκόρ για την Tesco - Έζησε τα... καλύτερα Χριστούγεννα όλων των εποχών
Πώς έφτασε η Tesco να ελέγχει πλέον το 28,5% της βρετανικής αγοράς - Οι εκτιμήσεις για το 2025
Πόλος έλξης των Αμερικανών η Ισπανία - Τι γίνεται με τη χρυσή βίζα
Τον Απρίλιο τελειώνει το πρόγραμμα golden visa στην Ισπανία και οι Αμερικανοί σπεύδουν να εξασφαλίσουν τη διαμονή τους
Ποιοι θέλουν να εξαγοράσουν το Tik Tok - Μήπως όμως δεν... πωλείται;
Ο Κέβιν Ο' Λίρι του ριάλιτι «Shark Tank» και ο δισεκατομμυριούχος Φραν ΜακΚορτ θέλουν να αγοράσουν την TikTok στις ΗΠΑ
ΕΕ: Καμπανάκι για την οικονομία – Επιβεβαιώνεται η έκθεση Ντράγκι
Τι αναφέρει έκθεση που περιγράφει τις μελλοντικές προκλήσεις για την ανταγωνιστικότητα της ΕΕ
Μία μόνο μείωση των επιτοκίων από την Fed βλέπουν οι traders για το 2025
Τα στοιχεία για την αγορά εργασίας που ενισχύουν την εκτίμηση για λιγότερες μειώσεις επιτοκίων από την Fed
Mega deal 16,4 δισ. δολ στον ενεργειακό τομέα των ΗΠΑ - Η Constellation Energy αποκτά την Calpine
Για την Constellation Energy, με τον συνυπολογισμό του χρέους, η συναλλαγή αποτιμά την Calpine στα 26,6 δισ. δολάρια.
ESG: Γιατί δικαστής στο Τέξας έβγαλε παράνομες τις επενδύσεις για συνταξιοδοτικά προγράμματα
Η αγωγή των πιλότων έναντι της American Airlines και τις επενδύσεις με κριτήρια ESG
H Stellantis κατακτά το στόχο για τα αποθέματα της Β Αμερικής- Μειώθηκαν κατά 100.000 οχήματα
Τα αποθέματα του ομίλου Stellantis στη Βόρεια Αμερική μειώθηκαν κατα 100.000
Ανησυχητικά χαμηλά τα επίπεδα αποθέματος φυσικού αερίου στη Βρετανία, λέει η Centrica
Τα επίπεδα αποθήκευσης φυσικού αεριου στη Βρετανία είναι 26% χαμηλότερα απο την αντίστοιχη περυσινή περίοδο