
Μια ντουζίνα φουσκωτά καγιάκ ακτιβιστών των περιβαλλοντικών οργανώσεων Extinction Rebellion και Stop cruises ήρκεσε για να αποκλείσει επί δύο ώρες, από τις 7 έως τις 9 το πρωί του Σαββάτου, το λιμάνι της Μασσαλίας στη νότια Γαλλία από την προσέγγιση κρουαζιερόπλοιων. Σκάφη του Λιμενικού Σώματος της Γαλλίας απομάκρυναν τα πλεούμενα των ακτιβιστών που διαμαρτύρονταν κυρίως για την ατμοσφαιρική ρύπανση που προκαλούν οι «πολυώροφοι γίγαντες των θαλασσών».
Τουλάχιστον τρία κρουαζιερόπλοια και ένα φέρι μποτ που έφθανε από την Κορσική εμποδίστηκαν να «πιάσουν» λιμάνι, σύμφωνα με το Γαλλικό Πρακτορείο Ειδήσεων (AFP). Στις 7 το πρωί προσέγγισε το «Aidastella» της γερμανικής εταιρείας θαλάσσιου τουρισμού Aida με περίπου 2.000 επιβαίνοντες. Δώδεκα κανοέ-καγιάκ με ακτιβιστές είχαν αποκλείσει τη βόρεια ράδα αναγκάζοντας το πλοίο να κάνει αναστροφή.
Κρουαζιέρα: Στη μόδα οι θεματικές – Από Tέιλορ Σουίφτ μέχρι… Star Trek
Δύο ακόμα κρουαζιερόπλοια αναγκάστηκαν να πράξουν το ίδιο. Το Costa Smeralda και το MSC World Europa, το έκτο μεγαλύτερο κρουαζιερόπλοιο στον κόσμο που έχει τη δυνατότητα να μεταφέρει 6.000 τουρίστες και διαθέτει περισσότερες από 2.600 καμπίνες, 13 εστιατόρια και ένα εμπορικό κέντρο.
Τα τρία κρουαζιερόπλοια και το φέρι μποτ από την Κορσική περίμεναν μέχρι τις 9.30’ προκειμένου να διώξουν οι λιμενικοί τους ακτιβιστές και να ανοίξει πάλι το λιμάνι της δεύτερης σε κατοίκους πόλης της Γαλλίας και ένα εκ των μεγαλύτερων της Μεσογείου, πλέον όχι μόνο σε διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων αλλά και σε τουριστική κίνηση.
Τα τελευταία χρόνια η Μασσαλία έχει γίνει κορυφαίος προορισμός των κρουαζιερόπλοιων της Μεσογείου. Κατά το Τουριστικό Παρατηρητήριο της πόλης, το 2022 (την πρώτη χρονιά που διοργανώθηκαν μαζικά κρουαζιέρες μετά την πανδημία Covid-19) είχε υποδεχθεί 1,5 εκατομμύρια επιβάτες κρουαζιερόπλοιων, ενώ την περυσινή χρονιά υποδέχθηκε 2,5 εκατομμύρια τουρίστες.
«Είμαστε πολύ θυμωμένοι»
Μέσα τα καγιάκ τους περίπου είκοσι ακτιβιστές με σωσίβια είχαν υψώσει πανό που έγραφαν «Μυρίζει Καυσαέριο» και «Είμαστε πολύ θυμωμένοι με την MSC Cruises». Η Stop Cruises καταγγέλλει την ατμοσφαιρική ρύπανση που προκαλείται από αυτά τα «τεράστια αυτά πλοία, που μοιάζουν με πραγματικές πόλεις πάνω στο νερό». Η οργάνωση καταγγέλλει επίσης τις εργασιακές συνθήκες που επικρατούν στα πλοία της MSC Cruises.
Εκπρόσωπος της Stop Cruises είπε ότι «ο αντίκτυπος των κρουαζιερόπλοιων στην υγεία των πληθυσμών και τη θαλάσσια βιοποικιλότητα είναι δυσανάλογα μεγάλος για τις υπηρεσίες που προσφέρουν».
Έρευνα που διενήργησε το Παρατηρητήριο Ποιότητας της Ατμόσφαιρας στις επαρχίες της Προβηγκίας, των Άλπεων και της Κυανής Ακτής AtmoSud, κατέληξε στο συμπέρασμα ότι οι θαλάσσιες δραστηριότητες και η συγκοινωνία με κέντρο το λιμάνι της Μασσαλίας ευθύνονται για το 39% των εκπομπών διοξειδίου του αζώτου στη δεύτερη σε πληθυσμό πόλη της Γαλλίας, ενώ η οδική κυκλοφορία ευθύνεται για το 45% των εκπομπών του ρύπου αυτού.
Στοχοποίηση της κρουαζιέρας
Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι η κρουαζιέρα αποτελεί πηγή εισοδήματος για πολλές παραθαλάσσιες πόλεις της Ευρώπης. Ωστόσο ο κλάδος στοχοποιείται όλο και περισσότερο καθώς θεωρείται επιβλαβής τόσο για την υγεία των κατοίκων των λιμανιών που προσεγγίζουν τα πλοία όσο και για το ευρύτερο περιβάλλον.
Σύμφωνα με μελέτη της Μη Κυβερνητικής Οργάνωσης Transport and Environment τα κρουαζιερόπλοια που έπλευσαν στα ευρωπαϊκά ύδατα το 2022 εξέπεμψαν περισσότερους από 8 εκατ. τόνους διοξειδίου του άνθρακα, ποσότητα που αντιστοιχεί στους ρύπους 50.000 πτήσεων στη γραμμή Παρίσι-Νέα Υόρκη, όπως γράφει η «Le Figaro».
Τα τελευταία χρόνια οι δημοτικές αρχές της Βενετίας και του Άμστερνταμ έχουν θέσει περιορισμούς στους πλωτούς γίγαντες να προσεγγίζουν και να αποβιβάζουν τουρίστες. Ειδικότερα οι αρχές του Άμστερνταμ στο πλαίσιο της υιοθέτησης μιας «βιώσιμης τουριστικής οικονομίας, αποφάσισε να περιορίσει από το 2026 τον αριθμό των κρουαζιερόπλοιων που προσεγγίζουν στο λιμάνι της πόλης.
Στις 18 του περασμένου Αυγούστου η ιδρυθείσα το 2018 στη Βρετανία Extinction Rebellion εμπόδισε επί πολλές ώρες την προσέγγιση του γιγαντιαίου κρουαζιερόπλοιου «Serenade of the Seas» στο λιμάνι του Άμστερνταμ. Το «Serenade of the Seas» διαθέτει 1.000 καμπίνες επιβατών.


Latest News

Πόσα θα εισφέρει η Ford στη υπερχρεωμένη γερμανική θυγατρική της
Ο αντιπρόεδρος της Ford κάλεσε την ΕΕ να κάνει περισσότερα για να στηρίξει τα EV λέγοντας ότι είναι «θέμα ζήτησης»

Ποιος κολοσσός θα αγοράσει την αμερικανική φαρμακευτική Checkpoint
Η Checkpoint έχει λάβει έγκριση για φάρμακο για τον δεύτερο πιο κοινό τύπο καρκίνου του δέρματος στις ΗΠΑ
![Northvolt: Χρεοκοπία «καμπανάκι» για την Ευρώπη – Οι προκλήσεις στις μπαταριών ΕV [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/03/ot_northvolt_factory-600x352.png)
Η χρεοκοπία της Northvolt «καμπανάκι» για την Ευρώπη - Οι προκλήσεις στις μπαταριών ΕV [γράφημα]
Το παράδειγμα της Northvolt είναι χαρακτηριστικό των προκλήσεων που υπάρχουν

Ανησυχούν για το μέλλον και αναθεωρούν τις προβλέψεις τους οι αερομεταφορείς
ι αεροπορικές εταιρείες διαπιστώνουν κάμψη της καταναλωτικής εμπιστοσύνης λόγω οικονομικής αβεβαιότητας, Τραμπ και τραγικών συγκυριών

Kινέζοι εφοπλιστές κατά ΗΠΑ για λιμενικά τέλη - «Παραβιάζει τους κανόνες του ΠΟΕ»
Οι κινέζοι εφοπλιστές αντιτίθεται στα λιμενικά τέλη που οι ΗΠΑ θέλουν να επιβάλλουν σε θαλάσσιους μεταφορείς που κατέχουν ή έχουν παραγγείλει πλοία από την Κίνα

ΕΕ και Νότια Αφρική συζητούν για μια νέα στρατηγική εταιρική σχέση
Η πρόεδρος της ΕΕ ανακοίνωσε επενδυτικό σχέδιο ύψους 4,7 δισ. δολ. για τη δίκαιη ενεργειακή μετάβαση στη χώρα και τη στήριξη της φαρμακευτικής βιομηχανίας

Γιατί εκτινάχθηκαν κατά 390% οι μετοχές της Eutelsat την περασμένη εβδομάδα
Οι μετοχές της γαλλικής εταιρείας δορυφόρων Eutelsat εκτοξεύτηκαν σχεδόν κατά 390% την περασμένη εβδομάδα - Εικασίες ότι η Eutelsat θα μπορούσε να αντικαταστήσει την Starlink του Μασκ στην Ουκρανία

Eρευνες για πετρέλαιο στην Κασπία Θάλασσα σχεδιάζει η BP
Η παραγωγή πετρελαίου του Αζερμπαϊτζάν, όπου επενδύει η BP, μειώνεται εδώ και αρκετά χρόνια αφότου έφτασε στην κορυφή του ενός (1) εκατομμύριου βαρέλιων την ημέρα, το 2010.

3ο Capital Link Business Cyprus Forum στη Νέα Υόρκη στις 4 Απριλίου
Ο πρόεδρος και υπουργοί της Κύπρου απευθύνονται σε διεθνείς επενδυτές στο Metropolitan Club της Νέας Υόρκης στο business forum της Capital Link

Η Volkswagen αναβάλλει τον στόχο κερδοφορίας κατά τρία χρόνια
Η VW στοχεύει πλέον σε λειτουργικό περιθώριο κέρδους 6,5% το 2029, αντί για το επόμενο έτος, καθώς μειώνει τη δυναμικότητα και τους εργαζομένους της για να αντισταθμίσει τη χαμηλότερη ζήτηση σε Ευρώπη και Κίνα