Εκπλήξεις στη μόδα, πολυαναμενόνες εμφανίσεις, επιστροφές οίκων αλλά και πρωτοεμφανιζόμενοι σχεδιαστές τράβηξαν την προσοχή στους μυημένους της μόδας σε κάθε εβδομάδα μόδας ανά τον πλανήτη. Η φετινή φιοργάνωση στην πρωτεύουσα της μόδας, Μιλάνο, για το λανσάρισμα των κολεξιόν για τη σεζόν Άνοιξη-Καλοκαίρι 2025, ήταν για ακόμη μια φορά αποκαλυπτική, τεκμηριώνοντας με τον καλύτερο τρόπο γιατί η μόδα θεωρείται αυτή την στιγμή μια δυναμική βιομηχανία, παρά την κάμψη λόω υποχώρησης πωλήσεων για μεγάλους οίκους.

Τα έσοδα στην μόδα αναμένεται να φθάσουν τα 770,90 δισ. δολάρια το 2024, σύμφωνα με την Statista, με τον ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης να διαμορφώνεται στο 8,94%, με αποτέλεσμα ο προβλεπόμενος όγκος της αγοράς να ανέλθει σε 1.183,00 δισ. δολάρια έως το 2029.

Μόδα: Ποια είναι η νέα «πράσινη» πρωτεύουσα

Μόδα: Οι πρωτοεμφανιζόμενοι και οι επιστροφές

Αρκετές ετικέτες έκαναν το ντεμπούτο τους: Eileen, Enterprise Japan, Gio Giovanni Gerosa, L Saha, Maccapani, Max & Co. με τον Lorenzo Posocco, MSGM, Retori, Sirivannavari, Taller Marmi, Testori, Tom Ford, Weekend Max Mara by Ashley Park και Zona20.

Ενώ οι προβολείς έπεσαν στις πρωτοεμφανιζόμενες συμπράξεις στη μόδα όπως της Susan Fang, που υποστηρίζεται από την Dolce & Gabbana, του Federico Cina, που υποστηρίζεται από το Camera Moda Fashion Trust, των Chiccomao και Phan Dang Hoang.

Αφού συνεργάστηκε με τη Victoria’s Secret και άλλες εταιρείες στο παρελθόν, η Καναδο-Κινέζα σχεδιάστρια Susan Fang, με έδρα το Λονδίνο και τη Σαγκάη, αναδείχθηκε ως η σχεδιάστρια που θα έπαιρνε μέρος στο πρόγραμμα αναδυόμενων σχεδιαστών του ιταλικού οίκου μόδας Dolce & Gabbana.

Η πρωτοβουλία «Supported by Dolce & Gabbana», η οποία στο παρελθόν έχει υποστηρίξει τους Miss Sohee, Matty Bovan, Tomo Koizumi, Karoline Vitto και Feben, θα συνεργαστεί με τη Fang για να υποστηρίξει την επερχόμενη νέα της συλλογή.

Η πρωτοβουλία αυτή για τη μόδα αποτελεί μέρος της δέσμευσης των Domenico Dolce και Stefano Gabbana για την ενθάρρυνση νέων δημιουργικών ταλέντων και πραγματοποιείται σε συνεργασία με τη στυλίστρια μόδας Katie Grand, καθώς και με την Ένωση Σχεδιαστών Μόδας της Σαγκάης (SFDA) και την Camera Nazionale della Moda Italiana (CNMI).

μόδα

Η Susan Fang

Η αλλαγή σελίδας της Gucci

Η ανάληψη της καλλιτεχνικής διεύθυνσης του οίκου Gucci από τον σχεδιαστή Sabato De Sarno πριν από ένα χρόνο, αποσκοπούσε στην αλλαγή σελίδας και στην ανάταση που χρειάζονταν όλοι, προσωπικό, κολλεξιόν, πελάτες αλλά και η αγορά και η ίδια η μόδα.

Τα πρώτα δείγματα της δουλειάς του είχαν ωραία ρούχα, που δεν θύμιζαν όμως την καινοτομία των περασμένων ετών, τη μεγαλοπρέπεια και τη λιτή πολυτέλεια, κάτι που αναπόφευκτα αποτυπώθηκε και στα στοιχεία του Ιουλίου, σύμφωνα με τα οποία οι πωλήσεις της Gucci είχαν μειωθεί κατά 20% σε ετήσια βάση το δεύτερο τρίμηνο του 2024. Η Gucci όμως είναι ένα μεγάλο όνομα στην ιταλική κουλτούρα. Ο κόσμος περιμένει όχι μόνο στυλ αλλά το κάτι παραπάνω, το χάρισμα.

Το συγκεκριμένο ντεφιλέ για την Άνοιξη-Καλοκαίρι 2025 είχε ήσυχους τόνους ανθρακί μπουφάν μπόμπερ, με φερμουάρ στο λαιμό, φορεμένο με ασορτί παντελόνι και από κάτω λευκά αθλητικά παπούτσια, για να ακολουθήσει μια αυξητική πορεία -σαν σε καμπύλη ανόδου- με  ασπρόμαυρα φορέματα με πλαϊνά σκισίματα και χρυσές μεταλλικές λεπτομέρειες που παρέπεμπαν στην εποχή Gucci του Tom Ford τη δεκαετία του 1990.

μόδα

Ο Sabato de Sarno

Όπως επισημαίνει και ο Guardian «τα μεταξωτά μαντήλια και τα υπερμεγέθη γυαλιά ηλίου που φορέθηκαν με πλεκτά με πεταχτό γιακά και κοντές φούστες μιμήθηκαν την Τζάκι Κένεντι Ωνάση».

Για να τονίσουν τη νέα σελίδα ο De Sarno και η ομάδα του φορούσαν μπλουζάκια με το σύνθημα «Οικογένεια, φίλοι, ομάδες, συνεργάτες, εραστές». Το σόου έκλεισε με ένα κλασικό ιταλικό ποπ τραγούδι του Fiordaliso – «η μουσική με την οποία μεγάλωσα», εξήγησε ο De Sarno στα παρασκήνια, αφού έκανε μια στροφή για μια αγκαλιά με τους γονείς του.

Ο σχεδιαστής δήλωσε ότι είχε «εμμονή» με τη δημιουργία μιας διάθεσης που ήταν «ολοκληρωμένη και εκλεπτυσμένη … αλλά πάντα με μια ασεβή στάση». Η περιστασιακή μεγαλοπρέπεια, είπε, ήταν «η ραπτική, τα εσώρουχα, το δέρμα, οι σιλουέτες της δεκαετίας του ’60… και η στιγμή που ο ήλιος βουτάει στη θάλασσα στο τέλος μιας αυγουστιάτικης ημέρας».

μόδα

O Giorgio Armani

Η διαχρονική αισθητική του Αρμάνι

Μπορεί να έκλεισε τα 90 του χρόνια τον Ιούλιο, ο αειθαλής Giorgio Armani όμως κατέβηκε στην Εβδομάδα Μόδας Μιλάνο με μια συλλογή 114 εμφανίσεων μόνο από το σήμα Emporio Armani, που τις συνδύασε με το άνοιγμα του μεγαλύτερου καταστήματος που άνοιξε αυτή την εβδομάδα στην πόλη.

Ένα ασπρόμαυρο πορτραίτο σε μεγέθυνση κυριάρχησε στο χώρο της έκθεσης: μια γυναίκα με τα μαλλιά της κομμένα σε μια τακτοποιημένη χωρίστρα και με έντονη κόμμωση, φορώντας κοστούμι και γραβάτα, με σκούρα γυαλιστερά χείλη και μακριές βλεφαρίδες να σκιάζουν τα ζυγωματικά της. Η εικόνα, από τον Tom Munro, ενσάρκωνε την ανδρόγυνη κομψότητα πάνω στην οποία ο Armani έχτισε την αυτοκρατορία του. Το γεγονός ότι η φωτογραφία χρονολογείται από μια διαφημιστική καμπάνια του 2000, υπενθύμιζε τη διαχρονική γοητεία αυτής της αισθητικής.

Τα μοντέλα φορούσαν κομψά σακάκια και χυτά παντελόνια, γυαλιά ηλίου loafers τους, κάποιες φορές ένα slip dress ή μια κοντή φούστα, αλλά οι πρωταγωνιστές μιας επίδειξης Armani είναι πάντα τα κοστούμια.

Στο τέλος της επίδειξης, ο Armani για πρώτη φορά στην ιστορία του, εμφανίστηκε για την καθιερωμένη υπόκλιση μαζί με τέσσερα ανώτερα μέλη της σχεδιαστικής του ομάδας, ανάμεσά τους και η κατά πάσα πιθανότητα διάδοχός του, ανιψιά του Silvana.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή