Χρειάστηκε να περάσουν δύο χρόνια, δύο φθινόπωρα… για να δουν οι Έλληνες οδηγοί Ι.Χ. τις τιμές στα καύσιμα να υποχωρούν κάτω από τα 2 ευρώ/λίτρο.
Αυτήν την περίοδο οι τιμές στα καύσιμα κίνησης δείχνουν την αμόλυβδη βενζίνη σε μέσα επίπεδα στα 1,745 ευρώ/λίτρο και το πετρέλαιο κίνησης στα 1,526 ευρώ/λίτρο.
Χαμηλότερα περιθώρια διύλισης βλέπει για Motor Oil και Helleniq Energy η Goldman Sachs
Το 2023 τέτοια εποχή η αμόλυβδη βενζίνη ήταν στα 2,041 ευρώ/λίτρο και το 2022 κινούταν στην περιοχή των 2 ευρώ/λίτρο
Η μείωση στα καύσιμα
Το 2023 τέτοια εποχή η αμόλυβδη βενζίνη σε μέσα επίπεδα ήταν στα 2,041 ευρώ/λίτρο και το πετρέλαιο κίνησης στα 1,848 ευρώ/λίτρο.
Τα καύσιμα από πέρυσι έχουν υποχωρήσει πάνω από 14,5%, ενώ το 2022 η αμόλυβδη κινούταν στην περιοχή των 2 ευρώ/λίτρο.
Οι μειώσεις που καταγράφονται φέτος δίνουν μία σημαντική ανάσα στους οδηγούς Ι.Χ. αλλά και στις επιχειρήσεις και τους επαγγελματίες στον κλάδο των μεταφορών και όχι μόνο.
Οι απαισιόδοξες εκτιμήσεις για την οικονομία υπερτερούν των γεωπολιτικών αναταραχών στην αγορά πετρελαίου, λέει ο CEO της Ελίν
Οι μειώσεις
Γιατί, όμως, χρειάστηκαν δύο χρόνια για να επιστρέψει η τιμή της βενζίνης σε επίπεδα κάτω των 2 ευρώ/λίτρο;
Ο CEO της Ελίν Γιάννης Αληγιζάκης μιλώντας στον ΟΤ κάνει λόγο για ένα παράδοξο στη διεθνή αγορά των πετρελαιοειδών: «Παρά την αναταραχή στη Μέση Ανατολή, εντούτοις το πετρέλαιο Μπρεντ κινείται σε επίπεδα της τάξης των 74 δολαρίων ανά βαρέλι. Αν δούμε τα δεδομένα της αγοράς, παραγωγή πετρελαίου υπάρχει με τις ΗΠΑ να καλύπτουν τις όποιες ανάγκες και μάλιστα παρά τη μείωση της παραγωγής που έκαναν τα κράτη μέλη του ΟΠΕΚ. Υπάρχουν επίσης και επαρκή αποθέματα στην αγορά».
Ο κ. Αληγιζάκης συνεχίζει λέγοντας στον ΟΤ πώς «οι τιμές κινούνται σε χαμηλά επίπεδα όταν την προηγούμενη διετία το μπρεντ πετούσε… στα 95 με 98 δολάρια το βαρέλι εξαιτίας της ύφεσης. Η υποχώρηση των ρυθμών ανάπτυξης καταγράφονται στην Ευρώπη, όπως στη Γερμανία αλλά και στην Κίνα. Άρα επιβραδύνεται και η ζήτηση για καύσιμα. Την προηγούμενη διετία και μετά την άρση των λοκντάουν της πανδημίας η αγορά ανέπτυσσε πρωτοφανείς ταχύτητες συνοδευόμενη και από υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης των οικονομιών που είχαν συμπιεστεί λόγω της απαγόρευσης των μετακινήσεων και των όποιων δραστηριοτήτων στην οικονομία».
Σύμφωνα με τον ίδιο «αυτήν την περίοδο οι απαισιόδοξες εκτιμήσεις για την οικονομία υπερτερούν των γεωπολιτικών αναταραχών. Χωρίς βέβαια να αποκλείουμε τις επιπτώσεις από ενδεχόμενη επέκταση της ανάφλεξης στη Μέση Ανατολή».
Ακόμα κι αν μηδένιζε η τιμή του Μπρεντ η αμόλυβδη βενζίνη στην Ελλάδα θα είχε τιμή 1,10 ευρώ/λίτρο
Το ελληνικό φαινόμενο
Στην ελληνική αγορά καυσίμων οι τιμές κινούνται πτωτικά με την αμόλυβδη να πωλείται σε πρατήρια της Αττικής ακόμη και κάτω από τα 1,70 ευρώ/λίτρο.
Ο CEO της Ελίν εξηγεί στον ΟΤ, ότι «οι μειώσεις θα έπρεπε να ήταν ακόμη μεγαλύτερες». Και γιατί δεν συμβαίνει αυτό; Ποιο είναι το φρένο…;
Ο ίδιος δείχνει τους φόρους στα καύσιμα: «Μόνο στην τιμή της αμόλυβδης βενζίνης οι φόροι, όπως ο ΕΦΚ, ο ΦΠΑ, τέλη κλπ, αντιστοιχούν στο 70% της συνολικής αξίας. Άρα οι όποιες μειώσεις γίνονται στις διεθνείς αγοράς περνούν μόνο στο 30% της τελικής τιμής. Ουσιαστικά οι φόροι ψαλιδίζουν τις μειώσεις», λέει ο κ. Αληγιζάκης.
Ο ίδιος αναφέρει και το ακόλουθο παράδειγμα: «Ακόμη κι αν η τιμή του μπρεντ μηδένιζε η αμόλυβδη βενζίνη στην Ελλάδα θα πωλούταν προς 1,10 ευρώ το λίτρο…!»
Latest News
Η Λιβύη θέλει να αλλάξει πίστα στην παραγωγή πετρελαίου - Το deal με 22 θαλάσσια οικόπεδα
Η Εθνική Εταιρεία Πετρελαίου στη Λιβύη (NOC) σχεδιάζει διαγωνισμό για 22 χερσαία και υπεράκτια τετράγωνα εξερεύνησης πετρελαίου
Πρωταγωνίστρια στα PPAs η Ελλάδα
Τα τεχνολογικά μεγαθήρια όπως η Amazon, η Google και η Microsoft επιλέγουν την Ελλάδα για επενδύσεις στην ανανεώσιμη ενέργεια
Μαθήματα τουρκικών από την Gazprom στους εργαζομένους της - Ο ρόλος της Άγκυρας
Υπάλληλοι της Gazprom μετακομίζουν στην Κωνσταντινούπολη με παχυλούς μισθούς
Επέλαση των «ταύρων» στην αγορά του ουρανίου - Το πυρηνικό στοίχημα της Big Tech
Η αναγέννηση της πυρηνικής ενέργειας φέρνει το ουράνιο στο προσκήνιο, ωστόσο οι προκλήσεις είναι πολλές και τα προβλήματα ποικίλα
Εκτεταμένες κυρώσεις στον ρωσικό πετρελαϊκό τομέα από τις ΗΠΑ - Ράλι στο Brent
Η κίνηση στο πετρέλαιο έρχεται από την απερχόμενη κυβέρνηση του Τζο Μπάιντεν σε συντονισμό με το Ηνωμένο Βασίλειο
«Τριμερής» Κοπελούζου – ΑΔΜΗΕ – EETC για είσοδο στον GREGY – Στα «σκαριά» η επενδυτική συμφωνία
Για το καλώδιο Ελλάδας – Αιγύπτου η Elica του ομίλου Κοπελούζου, ο ΑΔΜΗΕ και ο Αιγύπτιος Διαχειριστής (EETC) πυκνώνουν τις επαφές τους
Protergia: Οι πρώτες νικητές του Powergiving
Μέσα από το Powergiving, η Protergia θα πραγματοποιήσει μέσα στο 2025, 12 μηνιαίες κληρώσεις με 111 νικητές
ΔΕΗ: Ξεκινά η κατασκευή μονάδας ΣΗΘΥΑ για τηλεθέρμανση στη Δυτική Μακεδονία
Η μονάδα θα καλύπτει ποσοστό ενεργειακής εξοικονόμησης πάνω από 10%, καθώς και συνολικό βαθμό απόδοσης μεγαλύτερο από 75%, σύμφωνα με τη ΔΕΗ
Bloomberg: Το 2030 βλέπει ο Κοπελούζος να ξεκινάει η ηλεκτρική διασύνδεση Ελλάδας - Αιγύπτου
Η Ελλάδα καθίσταται πύλη εισαγωγών στην Ευρώπη με το έργο GREGY, γράφει το Bloomberg
Άλμα 32% στις τιμές φυσικού αερίου το δωδεκάμηνο - Οι κίνδυνοι για τη βιομηχανία [γράφημα]
Καμπανάκι για τον πληθωρισμό από συνολικό κόστος ενέργειας και αυξήσεις στο ρεύμα - Οι προκλήσεις στο φυσικό αέριο