Χρειάστηκε να περάσουν δύο χρόνια, δύο φθινόπωρα… για να δουν οι Έλληνες οδηγοί Ι.Χ. τις τιμές στα καύσιμα να υποχωρούν κάτω από τα 2 ευρώ/λίτρο.
Αυτήν την περίοδο οι τιμές στα καύσιμα κίνησης δείχνουν την αμόλυβδη βενζίνη σε μέσα επίπεδα στα 1,745 ευρώ/λίτρο και το πετρέλαιο κίνησης στα 1,526 ευρώ/λίτρο.
Χαμηλότερα περιθώρια διύλισης βλέπει για Motor Oil και Helleniq Energy η Goldman Sachs
Το 2023 τέτοια εποχή η αμόλυβδη βενζίνη ήταν στα 2,041 ευρώ/λίτρο και το 2022 κινούταν στην περιοχή των 2 ευρώ/λίτρο
Η μείωση στα καύσιμα
Το 2023 τέτοια εποχή η αμόλυβδη βενζίνη σε μέσα επίπεδα ήταν στα 2,041 ευρώ/λίτρο και το πετρέλαιο κίνησης στα 1,848 ευρώ/λίτρο.
Τα καύσιμα από πέρυσι έχουν υποχωρήσει πάνω από 14,5%, ενώ το 2022 η αμόλυβδη κινούταν στην περιοχή των 2 ευρώ/λίτρο.
Οι μειώσεις που καταγράφονται φέτος δίνουν μία σημαντική ανάσα στους οδηγούς Ι.Χ. αλλά και στις επιχειρήσεις και τους επαγγελματίες στον κλάδο των μεταφορών και όχι μόνο.
Οι απαισιόδοξες εκτιμήσεις για την οικονομία υπερτερούν των γεωπολιτικών αναταραχών στην αγορά πετρελαίου, λέει ο CEO της Ελίν
Οι μειώσεις
Γιατί, όμως, χρειάστηκαν δύο χρόνια για να επιστρέψει η τιμή της βενζίνης σε επίπεδα κάτω των 2 ευρώ/λίτρο;
Ο CEO της Ελίν Γιάννης Αληγιζάκης μιλώντας στον ΟΤ κάνει λόγο για ένα παράδοξο στη διεθνή αγορά των πετρελαιοειδών: «Παρά την αναταραχή στη Μέση Ανατολή, εντούτοις το πετρέλαιο Μπρεντ κινείται σε επίπεδα της τάξης των 74 δολαρίων ανά βαρέλι. Αν δούμε τα δεδομένα της αγοράς, παραγωγή πετρελαίου υπάρχει με τις ΗΠΑ να καλύπτουν τις όποιες ανάγκες και μάλιστα παρά τη μείωση της παραγωγής που έκαναν τα κράτη μέλη του ΟΠΕΚ. Υπάρχουν επίσης και επαρκή αποθέματα στην αγορά».
Ο κ. Αληγιζάκης συνεχίζει λέγοντας στον ΟΤ πώς «οι τιμές κινούνται σε χαμηλά επίπεδα όταν την προηγούμενη διετία το μπρεντ πετούσε… στα 95 με 98 δολάρια το βαρέλι εξαιτίας της ύφεσης. Η υποχώρηση των ρυθμών ανάπτυξης καταγράφονται στην Ευρώπη, όπως στη Γερμανία αλλά και στην Κίνα. Άρα επιβραδύνεται και η ζήτηση για καύσιμα. Την προηγούμενη διετία και μετά την άρση των λοκντάουν της πανδημίας η αγορά ανέπτυσσε πρωτοφανείς ταχύτητες συνοδευόμενη και από υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης των οικονομιών που είχαν συμπιεστεί λόγω της απαγόρευσης των μετακινήσεων και των όποιων δραστηριοτήτων στην οικονομία».
Σύμφωνα με τον ίδιο «αυτήν την περίοδο οι απαισιόδοξες εκτιμήσεις για την οικονομία υπερτερούν των γεωπολιτικών αναταραχών. Χωρίς βέβαια να αποκλείουμε τις επιπτώσεις από ενδεχόμενη επέκταση της ανάφλεξης στη Μέση Ανατολή».
Ακόμα κι αν μηδένιζε η τιμή του Μπρεντ η αμόλυβδη βενζίνη στην Ελλάδα θα είχε τιμή 1,10 ευρώ/λίτρο
Το ελληνικό φαινόμενο
Στην ελληνική αγορά καυσίμων οι τιμές κινούνται πτωτικά με την αμόλυβδη να πωλείται σε πρατήρια της Αττικής ακόμη και κάτω από τα 1,70 ευρώ/λίτρο.
Ο CEO της Ελίν εξηγεί στον ΟΤ, ότι «οι μειώσεις θα έπρεπε να ήταν ακόμη μεγαλύτερες». Και γιατί δεν συμβαίνει αυτό; Ποιο είναι το φρένο…;
Ο ίδιος δείχνει τους φόρους στα καύσιμα: «Μόνο στην τιμή της αμόλυβδης βενζίνης οι φόροι, όπως ο ΕΦΚ, ο ΦΠΑ, τέλη κλπ, αντιστοιχούν στο 70% της συνολικής αξίας. Άρα οι όποιες μειώσεις γίνονται στις διεθνείς αγοράς περνούν μόνο στο 30% της τελικής τιμής. Ουσιαστικά οι φόροι ψαλιδίζουν τις μειώσεις», λέει ο κ. Αληγιζάκης.
Ο ίδιος αναφέρει και το ακόλουθο παράδειγμα: «Ακόμη κι αν η τιμή του μπρεντ μηδένιζε η αμόλυβδη βενζίνη στην Ελλάδα θα πωλούταν προς 1,10 ευρώ το λίτρο…!»
Latest News
Κάτι τρέχει με τις εισαγωγές ρωσικού αερίου στη Γερμανία
Γιατί το υπουργείο Οικονομίας στη Γερμανία έδωσε εντολή στους γερμανικούς σταθμούς LNG να μη δέχονται φορτία με ρωσικό αέριο. Τι συνέβαινε μέχρι τώρα;
Σε ανοδική τροχιά το φυσικό αέριο - Τι δείχνουν οι κινήσεις στο LNG
Η κίνηση της Gazprom είναι μια υπενθύμιση της φθίνουσας, αλλά ακόμα ισχυρής ενεργειακής επιρροής της Ρωσίας στην ΕΕ με αιχμή το φυσικό αέριο
Στρατηγικό σχέδιο ΗΠΑ για τριπλασιασμό της παραγωγής πυρηνικής ενέργειας έως το 2050 [γράφημα]
Περιζήτητο το εμπλουτισμένο ουράνιο για αντιδραστήρες παραγωγής ενέργειας - Πανίσχυρος παίκτης στην αγορά εμπλουτισμού η Ρωσία
Ενισχύεται περαιτέρω το δίκτυο small-scale LNG της ΔΕΠΑ Εμπορίας
Τέθηκε σε λειτουργία, από τη ΔΕΠΑ Εμπορίας, ο πρώτος σταθμός αεριοποίησης υγροποιημένου φυσικού αερίου μονάδας ΣΗΘΥΑ εκτός δικτύου αγωγών
Στην COP29 η ηλεκτρική διασύνδεση Ελλάδας-Αιγύπτου - Τα οφέλη της
Το καλώδιο Ελλάδας - Αιγύπτου θα αποφέρει οφέλη τόσο για την ελληνική όσο και την ευρωπαϊκή βιομηχανία
Ξεκινά ο διαγωνισμός για την ηλεκτρική διασύνδεση Κορίνθου - Κω
Ο προϋπολογισμός για το καλωδιακό τμήμα της διασύνδεσης ανέρχεται σε 630 εκατ. ευρώ
Πλαφόν από τα παλιά… στις τιμές ρεύματος – Το σχέδιο για το φρένο στις αυξήσεις
Την επαναφορά του Μηχανισμού Ανάκτησης Εσόδων για να φρενάρει τις αυξήσεις στο ρεύμα σχεδιάζει ο υπουργός Ενέργειας Θ. Σκυλακάκης
Το «Drill, Baby, Drill» είναι πολιτικό σύνθημα, όχι ένα επιχειρηματικό σχέδιο
Εταιρείες όπως η ExxonMobil , η Chevron , η ConocoPhillips και η Diamondback Energy έχουν αναδειχθεί ως οι μεγάλοι νικητές στην αγορά
Παίρνουν φωτιά τα γεωτρύπανα - Οι αποφάσεις για Κρήτη και Ιόνιο και το παγκόσμιο ρεκόρ
Επανέρχονται στο προσκήνιο οι υδρογονάνθρακες - Τι δείχνει ο «Clarksons Offshore Index» - «Drill baby drill» και στην Ελλάδα;
Νέο ράλι στο φυσικό αέριο - Πόσο αντέχουν τα αποθέματα [γράφημα]
Το φυσικό αέριο εξακολουθεί να είναι εξαιρετικά ευάλωτο σε κάθε γεγονός που διαταράσσει ή απειλεί να διαταράξει τον εφοδιασμό