«Kανένας εθνικός και ευρωπαϊκός αναπτυξιακός σχεδιασμός δεν μπορεί να είναι βιώσιμος εάν δεν λαμβάνει υπόψη το οικοσύστημα του εμπορίου, τόσο στην εγχώρια όσο και την διεθνή αγορά», επισημαίνουν εκπρόσωποι του εμπορίου σε δηλώσεις τους με αφορμή τον εορτασμό της Ημέρας Ελληνικού Εμπορίου.
Υπογράμμισαν, δε, ότι«απαιτούνται από τη πολιτεία στοχευμένες και κυρίως ευέλικτες πολιτικές για την εξέλιξη του ελληνικού εμπορίου».
ΕΣΕΕ: Ζητά βελτίωση των όρων χρηματοδότησης και μεγαλύτερο μερίδιο απο τους ευρωπαϊκούς πόρους
Η Ημέρα Ελληνικού Εμπορίου καθιερώθηκε το 2005, με πρωτοβουλία της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας και γιορτάζεται, κάθε χρόνο, στις 22 Σεπτεμβρίου για να τιμηθεί η συμβολή του εμπορίου στην ανάπτυξη, την απασχόληση, την κοινωνική συνοχή και την ευημερία.
Σε δήλωσή του ο πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιώς επίτιμος πρόεδρος ΕΣΕΕ Βασίλης Κορκίδης αναφέρει πως έχουμε συνηθίσει να «εορτάζουμε» κατ’ έτος διάφορες ημέρες «αφιερωμένες» σε κάτι.
Αλλά φέτος ο εορτασμός της «Ημέρας Ελληνικού Εμπορίου» προσλαμβάνει άλλης βαρύτητας και σημασίας. Μέσα σε ένα ρευστό διεθνώς οικονομικό περιβάλλον, μέσα σε μία «εκρηκτική» γεωπολιτική κρίση «γύρω από την αυλή μας» το ελληνικό εμπόριο συνεχίζει να είναι ανθεκτικό και κυρίως συνεχίζει να μάχεται σε ένα αντίξοο περιβάλλον, με τις μικρομεσαίες εμπορικές επιχειρήσεις να βρίσκονται σε πορεία ψηφιακού και πράσινου μετασχηματισμού, αλλά και εξωστρέφειας.
Αυτή είναι άλλωστε και η αναγκαία συνθήκη για την επίτευξη της ανταγωνιστικότητας και συνακόλουθα της βιωσιμότητας.
Το ελληνικό εμπόριο είναι εδώ, διαδραματίζοντας πρωταγωνιστικό ρόλο στο οικονομικό γίγνεσθαι της χώρας μας και είναι σημαντικό να αναγνωριστεί αυτός ο ρόλος του, ως πολλαπλασιαστή στην οικονομία, την απασχόληση και την κοινωνία. Κανένας εθνικός και ευρωπαϊκός αναπτυξιακός σχεδιασμός δεν μπορεί να είναι βιώσιμος εάν δεν λαμβάνει υπόψη το οικοσύστημα του εμπορίου, τόσο στην εγχώρια όσο και την διεθνή αγορά.
Απαιτούνται ωστόσο από τη πολιτεία στοχευμένες και κυρίως ευέλικτες πολιτικές για την εξέλιξη του ελληνικού εμπορίου.
Η ανάπτυξη της οικονομίας είναι κυκλική και η ισχύς της εφοδιαστικής αλυσίδας προσμετράται από την ισχύ του εμπορικού κρίκου.
Εμπόριο: Τι δήλωσε η ΕΣΕΕ
Ο πρόεδρος της ΕΣΕΕ Γιώργος Καρανίκας δήλωσε ότι στην τροχιά της δύσκολης αλλά και απολύτως απαραίτητης μετάβασης στη ψηφιακή εποχή βρίσκει τον εμπορικό κόσμο η εφετινή «Ημέρα Ελληνικού Εμπορίου». Όντας ο κλάδος που δικαίως χαρακτηρίζεται ως μεγαλύτερος εργοδότης, καθώς σε αυτόν δραστηριοποιούνται περί τις 227 χιλιάδες επιχειρήσεις με περισσότερους από 700 χιλιάδες εργαζόμενους, το ελληνικό εμπόριο έχει την τιμή να αποτελεί τον βασικό κορμό της μικρομεσαίας επιχειρηματικότητας, η οποία είναι σταθερά ο κύριος πυλώνας ανάπτυξης της οικονομίας και της κοινωνικής συνοχής, έχοντας επιδείξει ισχυρές αντοχές στις συνεχείς, διεθνείς και εγχώριες, κρίσεις των τελευταίων 15 ετών.
Η πανδημία αποτέλεσε στη χώρα μας τον καταλύτη και την αφετηρία μίας, μακράς όπως όλα δείχνουν, ψηφιακής κούρσας για τις εμπορικές επιχειρήσεις, που έκτοτε βρίσκονται ενώπιον πρωτόγνωρων προκλήσεων αλλά και σημαντικών ευκαιριών. Έτσι σήμερα, ενώ μία ελληνική επιχείρηση είναι πιο εύκολο από ποτέ να διεισδύσει σε διεθνείς αγορές μέσω του διαδικτύου, άλλο τόσο γρήγορα κινδυνεύει να απωλέσει ανταγωνιστική ισχύ και πελατολόγιο, αντιμετωπίζοντας πολυάριθμους εγχώριους και πολυεθνικούς εμπορικούς κολοσσούς που διαθέτουν ανεξάντλητους οικονομικούς πόρους, τεχνογνωσία και, πολλές φορές, δύναμη επιρροής στα κέντρα των αποφάσεων.
Σήμερα περισσότερο από ποτέ η Ελλάδα έχει ανάγκη τις ισχυρές εμπορικές επιχειρήσεις, που είναι εξωστρεφείς, καινοτομούν και προσφέρουν ποιοτικές θέσεις εργασίας. Η χώρα μας μπορεί να περιμένει πολλαπλά οφέλη εάν διευρύνει τις διακλαδικές συνεργασίες του ελληνικού Εμπορίου με τους άλλους μεγάλους αναπτυξιακούς κλάδους της οικονομίας, όπως είναι ο τουρισμός και η αγροδιατροφή.
Η Πολιτεία πρέπει να στηρίξει τα εμπορικά καταστήματα για να γίνουν κέντρα αναζωογόνησης των υποβαθμισμένων συνοικιών στις πόλεις, καθώς και των περιφερειών που ερημώνουν λόγω της δημογραφικής γήρανσης και του brain drain.
Σε αυτό το πλαίσιο, τα ζητήματα ισότιμης αντιμετώπισης και χρηματοδότησης των ΜμΕ, προστασίας του υγιούς ανταγωνισμού και αναβάθμισης των δεξιοτήτων ιδιοκτητών και εργαζομένων καθίστανται κομβικής σημασίας για το παρόν και το μέλλον όχι μόνο του Εμπορίου, αλλά και της ελληνικής οικονομίας στο σύνολό της.
Εμπορικός Σύλλογος Πειραιά
Με αφορμή την «Ημέρα Ελληνικού Εμπορίου» ο Εμπορικός Σύλλογος Πειραιά δήλωσε ότι η «Ημέρα Ελληνικού Εμπορίου» είναι μία ημέρα κατά την οποία το ελληνικό εμπόριο τιμά την ιστορία του και την παράδοσή του, προβληματίζεται για τις προκλήσεις του παρόντος και σχεδιάζει το μέλλον του.
Σε μια εποχή ραγδαίων αλλαγών και έντονου ανταγωνισμού, οι ελληνικές επιχειρήσεις καλούνται να ανταποκριθούν σε νέες προκλήσεις και να αξιοποιήσουν νέες ευκαιρίες.
Η αβεβαιότητα που δημιουργείται από γεωπολιτικές αναταράξεις και οικονομικές κρίσεις σε συνδυασμό με την ψηφιακή μετάβαση και τις κλιματικές αλλαγές, δημιουργεί ένα σύνθετο και απαιτητικό περιβάλλον. Οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις, ως ο πυρήνας της ελληνικής οικονομίας, αντιμετωπίζουν ιδιαίτερα σοβαρές προκλήσεις, όπως η περιορισμένη πρόσβαση σε χρηματοδότηση, η υψηλή φορολογία, η γραφειοκρατία και ο έντονος ανταγωνισμός από μεγαλύτερες επιχειρήσεις.
Παρά τις προκλήσεις όμως, διαθέτουν σημαντικά πλεονεκτήματα, όπως την ευελιξία, την καινοτομία και την προσωπική σχέση με τους πελάτες. Η ψηφιακή μετάβαση και η ανάγκη για βιώσιμες λύσεις δημιουργούν νέες ευκαιρίες για ανάπτυξη. Οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις μπορούν να πρωταγωνιστήσουν σε αυτές τις αλλαγές, αναπτύσσοντας νέα προϊόντα και υπηρεσίες, διεθνoποιώντας τις δραστηριότητές τους και υιοθετώντας βιώσιμες πρακτικές. Για αυτό και αναζητούν στοχευμένες πολιτικές που θα τις στηρίξει για να γίνουν πιο ανταγωνιστικές, καινοτόμες και εξωστρεφείς.
Ο Εμπορικός Σύλλογος Πειραιά καλεί όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, την πολιτεία, τους καταναλωτές και τις επιχειρήσεις να ενωθούν σε αυτήν την προσπάθεια. Μέσα από συνεργασίες, επενδύσεις στην εκπαίδευση και την καινοτομία, καθώς και την προώθηση της επιχειρηματικότητας, μπορεί να δημιουργηθεί ένα πιο δυναμικό και ανταγωνιστικό επιχειρηματικό περιβάλλον. Είναι σημαντικό να αναγνωρίσουμε ότι οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις αποτελούν τον ακρογωνιαίο λίθο της ελληνικής οικονομίας και ότι η επιτυχία τους είναι συνυφασμένη με την ευημερία της χώρας μας.
Latest News
Καραμολέγκος: Άγνωστα τα αίτια της πυρκαγιάς
Η πρώτη ανακοίνωση της εταιρείας μετά την εκδήλωση της πυρκαγιάς στο Κορωπί
Alter Ego Media: Στη διάθεση του επενδυτικού κοινού το ενημερωτικό δελτίο
Η Alter Ego Media προχωρά σε δημόσια προσφορά έως 14.249.000 νέων μετοχών - Ποιο είναι το αναμενόμενο χρονοδιάγραμμα
Μειώνει τα ασφάλιστρα υγείας η Interamerican
Ο μέσος όρος της αναπροσαρμογής των ασφαλίστρων των μακροχρόνιων προγραμμάτων υγείας διαμορφώνεται σε ποσοστό της τάξεως του 50% του δείκτη υγείας του ΙΟΒΕ
Ίδρυση αστικού συνεταιρισμού μέσα από την e-υπηρεσία μιας «στάσης»
Τι θα πρέπει να γνωρίζουν οι ενδιαφερόμενοι
Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς: Εγκρίθηκε το ενημερωτικό δελτίο της Alter Ego Media για εισαγωγή στο ΧΑ
Με απόφαση του το διοικητικό συμβούλιο της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς ενέκρινε το περιεχόμενο του ενημερωτικού δελτίου της Alter Ego Media
Εθνική Ασφαλιστική: Προσαρμογή προς τα...κάτω στα ισόβια ασφάλιστρα υγείας - Στο 7% η αύξηση
Η Εθνική Ασφαλιστική υπογραμμίζει τη δέσμευση της εταιρίας στην διασφάλιση του οφέλους των ασφαλισμένων
Κορυφαία επιλογή της BofA η Eurobank - Οι τιμές στόχοι για τις τράπεζες [γραφήματα]
Μετά από βελτιωμένη καθοδήγηση σχετικά με τα αποτελέσματα του 3ου τριμήνου, η BofA αναμένει άνοδο των χορηγήσεων στην Ελλάδα κατά 7-10%
Μειώνει τις...αυξήσεις και η Generali: Υψηλότερα 6,9% τα ασφάλιστρα υγείας το 2025
Η Generali σημειώνει πως οι αυξήσεις τίθενται σε ισχύ από την 01.01.2025 και έως το τέλος του τρέχοντος έτους
«Ψαλιδίζει» τις αυξήσεις στα ασφάλιστρα υγείας η Eurolife
Η μείωση αναμένεται να φτάσει σε ποσοστό της τάξεως του 50% του δείκτη υγείας του ΙΟΒΕ, σύμφωνα με την ασφαλιστική εταιρεία Eurolife
Η Παπουτσάνης μπαίνει στην αγορά των μαλακτικών με τα Aromatics
Τα μπουκάλια της σειράς μαλακτικών της Παπουτσάνης περιέχουν 30% ανακυκλωμένο πλαστικό