Πλησιάζει το πλήρωμα του χρόνου για το placement του μεριδίου του ταμείου Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας στην Εθνική, μήπως και ανασάνει η αγορά.
Αυτήν την εβδομάδα περιμένουμε εξελίξεις. Δηλαδή τι ποσοστό θα διατεθεί, από το 18,4% που κατέχει σήμερα, και σε ποια τιμή.
Μην το δένετε…
Αλλά εγώ θα σας πω μια συμβουλή και ας την έχετε στο πίσω μέρος του μυαλού σας…
Μην τα “δένετε” όλα. Γιατί αν γίνει με τα διαδικασία του book building, το πιθανότερο σενάριο δηλαδή, θα εξαρτηθεί από το ενδιαφέρον.
Και τις προσφορές φυσικά. Και το αν υπάρχει κάποιος θεσμικός ή κάποιος μεγάλος που θα θέλει σίγουρα ποσοστό. Δηλαδή το μίγμα.
Αυτό το μίγμα θα καθοριστεί προφανώς με το πέρας της διαδικασίας.
Η τιμή
Σας είχα γράψει προ ημερών ότι η τιμή αποτελεί ένα μεγάλο ερωτηματικό.
Κι ας την τοποθετούν οι περισσότεροι μεταξύ 7,5 και 8 ευρώ.
Διότι σε ένα placement θα υπάρχει κάποιο discount.
Έτσι γίνεται συνήθως, με εξαίρεση την Πειραιώς.
Αλλά είδαμε τη συνέχεια και δεν ξέρω κατά πόσο θα το επιλέξουν οι ιθύνοντες.
Πόλεμος νεύρων…
Γι’ αυτό και βλέπουμε πιέσεις στη μετοχή τον τελευταίο μήνα.
Στα 8,22 ευρώ ήταν πριν από ένα μήνα ακριβώς, στα 7,18 σήμερα.
Πάει να βγει ο μήνας και η μετοχή έχει κάνει μόνο πέντε ανοδικές συνεδριάσεις.
Όχι ότι η αγορά πάει καλύτερα. Λογικό όμως όταν η ναυαρχίδα χωλαίνει.
Ρευστότητα
Αναμενόμενο λοιπόν αυτό που βλέπουμε στο ταμπλό και όπως μου είπε πηγή μου από τα desk, αρκεί να θυμηθούμε την IPO του Αερολιμένα Αθηνών.
Τι είχε συμβεί; Για κάθε 1000 τεμάχια που ζήτησαν πήραν… 43!
Και δεδομένης της κίνησης που έκανε η Εθνική μετά το περσινό placement πολλοί ετοιμάζονται να μπουν… και να ζητήσουν όσα περισσότερα μπορούν.
Προσφορές
Μην εκπλαγείτε λοιπόν αν δούμε προσφορές… αστρονομικές.
Θέλουν πολλοί να προλάβουν να πάρουν κομμάτια.
Θα βάλουν δηλαδή προσφορές για περισσότερα από όσα θέλουν, έτσι ώστε να πάρουν αυτά που θέλουν.
Γι’ αυτό και κρατάνε ρευστότητα.
Για το… “πρόσωπο” της προσφοράς.
Το ελατήριο…
Έτσι όσοι αναμένουν το placement για να έχουν καλύτερη εικόνα για την πορεία της αγοράς θα πρέπει να περιμένουν αρκετές ημέρες ακόμη.
Δύο εβδομάδες τουλάχιστον και στο θετικό σενάριο. Μετά το ελατήριο… θα ξεσπάσει.
Προς ποια κατεύθυνση… θα μας το δείξει η ναυαρχίδα.
—-
Και η Κύπρου στο κάδρο
Μέχρι τότε η αγορά δεν θα μας αφήσει χωρίς τραπεζικό αποτύπωμα.
Η Κύπρου μπήκε σήμερα, ή μάλλον ξαναμπήκε στο ταμπλό της Λ. Αθηνών, “καθαγιασμένη” από την κληρονομιά της κρίσης.
Δια χειρός Αράπογλου, ο οποίος είχε διατελέσει και επικεφαλής της Εθνικής.
Επιστροφή στα ελλαδικά δρώμενα
Deja vu για τους παλιούς βέβαια και το καμπανάκι από τον Τάκη Αράπογλου, όταν το talk of the market είναι το placement στην Εθνική.
Θυμίζω για τους νέους ότι ήταν αυτός που έβαλε την Εθνική στην τουρκική αγορά, μέσω της Finansbank.
Και μπορεί να δέχτηκε τεράστιο πόλεμο τότε, το 2016 η συμμετοχή πωλήθηκε δίνοντας μεγάλη ανάσα στην τράπεζα.
Ήταν η πρώτη κίνηση τότε για να προχωρήσει η τράπεζα μπροστά, μετά τα δραματικά γεγονότα του 2015.
—-
Τουρισμός
Ανεβαίνει λοιπόν ο αριθμός των χρηματιστηριακών εκπροσώπων του κλάδου. Δεν έχουμε παράπονο από αυτόν… σε άλλους χωλαίνουμε.
Όπως για παράδειγμα στον κλάδο του τουρισμού. Η “βαριά” βιομηχανία έχει λίγους “εκπροσώπους” και αυτοί πιέζονται αρκετά το τελευταίο διάστημα.
Μιλάω αρχικά για την Aegean, η οποία έχει πληρώσει βαριά το τίμημα των προβληματικών κινητήρων.
Και το θέμα είναι ότι είναι από τις εισηγμένες που πραγματικά βρίσκεται σε φάση ανάπτυξης και επενδύσεων, το κόστος της οποίας σαφώς και επηρεάζει τα αποτελέσματά της.
Δεν συζητώ τις ενέργειες της διοίκησης να καλύψει το κενό μέχρι να λυθεί το θέμα της χωρητικότητας με διάφορες συνέργειες.
—-
Και ο Αερολιμένας
Αν δει κανείς και τις πιέσεις που δέχεται και η μετοχή του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών, θα σκεφτόταν μήπως τελικά… κλείνει το μεγαλύτερο αεροδρόμιο της χώρας…
Απίστευτη η πίεση για μια εταιρεία που προφανώς και αυτή έχει σαφές πλάνο ανάπτυξης.
Αν βοηθούσαν και λίγο τα περιφερειακά αεροδρόμια, αλλά και η πολιτεία με τους ελεγκτές, δεν βλέπω κανέναν άλλον λόγο τέτοιας πίεσης στις μετοχές του τουρισμού.
Διότι οι καθυστερήσεις στα ελληνικά αεροδρόμια έσπασαν κάθε προηγούμενο αυτό το καλοκαίρι.
—–
Το Airbnb σηκώνει το γάντι στους ξενοδόχους
Για να μείνω όμως στα του τουρισμού, οι άνθρωποι του Airbnb ετοιμάζονται για επικοινωνιακή αντεπίθεση.
Μαθαίνω πως σχεδιάζουν μεγάλη καμπάνια, η οποία θα απαντά στους ξενοδόχους που υποστηρίζουν πως η βραχυχρόνια μίσθωσης είναι κοινωνικά επιζήμια με τον τρόπο που γίνεται σήμερα στην Ελλάδα.
Ιδιοκτήτες και εταιρείες που διαχειρίζονται ακίνητα θα επιχειρήσουν να αποδομήσουν τα επιχειρήματα των ξενοδόχων, τονίζοντας τη συμβολή της συγκεκριμένης δραστηριότητας στην εθνική οικονομία αλλά και στα εισοδήματα των νοικοκυριών.
«Πρέπει να σταματήσουν να πυροβολούν το Airbnb», μας λέει παράγοντες του κλάδου.
Χαρακτηρίζει δε εγκληματικους τους περιορισμούς που ζητούν οι ξενοδόχοι όσον αφορά στις προδιαγραφές των ακινήτων για συγκεκριμένα τετραγωνικά και άλλα… «Εάν γίνουν αποδεκτές από την κυβέρνηση θα δώσει τη χαριστική βολή στο Airbnb», επισημαίνουν…
—
Αργούν ακόμη για την Elpedison
Καιρό έχουμε να μάθουμε νέα γύρω από το θέμα της Elpedison.
Και εννοώ ως προς την τύχη της εταιρείας ενέργειας, η οποία να θυμίσω ανήκει εξ ημισείας στην Helleniq Energy και την Edison.
Υποτίθεται, ότι μετά το καλοκαίρι οι δύο μέτοχοι θα ξεκινούσαν τη διαδικασία της υποβολής των προσφορών ώστε αυτός που θα δώσει τα περισσότερα να αποκτήσει ολόκληρη την εταιρεία.
Τέλος Σεπτεμβρίου
Όπως μαθαίνω, υπάρχει ακόμη δρόμος για την εκκίνηση της διαδικασίας της υποβολής προσφορών.
Σειρά διαδικαστικών θεμάτων καθώς και άλλων εκκρεμοτήτων μένουν να διευθετηθούν ανάμεσα σε Helleniq Energy και Edison.
Όλα δείχνουν ότι προς το τέλος του Σεπτεμβρίου οι δύο μέτοχοι θα μπουν στην αρένα της διεκδίκησης της Elpedison…
—
Μετακομίσεις
Μετακομίσεις θα έχουμε το επόμενο διάστημα στα επιχειρηματικά στρατηγεία.
Θέμα χρόνου είναι η PwC να πάει στο κτήριο που δημιούργησε η Dimand και κατασκεύασε η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, στο “δαχτυλίδι” της Λ. Κηφισίας.
O συμβολισμός του νέου κτηρίου
Μετακόμιση και για τη διοίκηση της Attica Bank.
Φεύγει από την Κλαυθμώνος και πάει και αυτή στη Λ. Κηφισιάς. Εκεί που μέχρι πρότινος ήταν η PwC, δηλαδή στο κτίριο της οικογένειας Συγγελίδη.
Προφανώς η διοίκηση, πέραν από τις αυξημένες ανάγκες που θα αντιμετωπίζει πλέον θέλει να δώσει και έναν συμβολισμό στη μετακόμιση.
Και αν με ρωτάτε πολύ καλά κάνει.
Ο συμβολισμός πάντα έχει την αξία του.
—
Latest News
Δύσκολο Σάββατο θα έχει ο Μητσοτάκης, τα αυτογκόλ της κυβέρνησης, μεγαλώνει η οργή στην αγορά, το σήμα της Βιομηχανίας, επιδόσεις από τα… Lidl, η «μονοκαλλιέργεια» της Ελλάκτωρ…
Ας γνωριστούμε καλύτερα…
Τα πυρηνικά της Ελλάδας, το story των ΔΕΗ και ΑΔΜΗΕ, αλλαγή σχεδίων για Prodea, η «ασημένια επένδυση» της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, οι στηρίξεις του χρηματιστηρίου
Στα ψιλά...
Το timing του Bloomberg στην Αθήνα, το βαρύ πρόγραμμα του πρωθυπουργού, το μήνυμα των τραπεζιτών, το «χτίσιμο» στη ΔΕΗ, τα νέα σχέδια Στάσση και το pressing Χατζημηνά
Πολιτικό ρίσκο
Τα 3 τεστ της κυβέρνησης και ο ρόλος Goldman Sachs, ανοίγει “πανιά” η ABBank, «ξύνουν τα μολύβια» για τον Μπάρμπα Στάθη, το success της Σδούκου στο Μπακού και ένα κουίζ
Κι άλλο μέτωπο
«Πυλώνας» για την κυβέρνηση η βιομηχανία, έπαθε… Τραμπ ο Μητσοτάκης, τα λεφτά του Αγροτικής Ανάπτυξης, η αδιαφορία στο Χρηματιστήριο, τα stories σε ΔΕΗ και Helleniq Energy, σε αναβρασμό οι αρτοποιοί
Υπάρχει Υφυπουργός Βιομηχανίας
Ένα success story για το λογότυπο, το «200άρι» της ΔΕΗ, το σπριντ της Cenergy, τα κουκιά του Νεμπή, τα «διαμάντια» της Dimand, ο συναγερμός για την κερδοφορία
Σταγόνα
Μέτωπο Βιομηχάνων, το «δράμα» Χατζηδάκη, το «σκονάκι» της Αικατερινάρη, η θλίψη στη ΜΕΒΓΑΛ, «χημική» σύναξη στην Αθήνα, οι παραλαβές της Επίλεκτος
Καμπανάκια
Φεύγουν οι «μεγάλοι», στη «σίγαση» η αντιπολίτευση της ΝΔ, οι τιτλοποιήσεις της Attica Bank, στο βωμό των απαλλοτριώσεων ο… ΟΤΕ, ξεκαθάρισμα στο ΧΑ, ο κακός χαμός… στη χονδρική ρεύματος
Βαρδής Βαρδινογιάννης
Οι «κόκκινοι» υπουργοί, ξεσκονίζει τις φοροαπαλλαγές το Μαξίμου, ωστικό κύμα στα σούπερ μάρκετ, θα σώσει την Επίλεκτο η Louis Vuitton (;), η «εκδίκηση» της Alpha Bank, θα έχουμε και εργοστάσιο ΑΙ
Υποβιβασμός…
Η «κόκκινη γραμμή» του ΝΟΚ, στον αέρα ο υπερυπολογιστής Δαίδαλος, το σταυροδρόμι του χρηματιστηρίου, ο Κοκκόλης για τα χρηματιστήρια ενέργειας, η αξία της MORE Energy και το υπερ-σόου του μετρό Θεσσαλονίκης
Η «κόκκινη γραμμή»