Με επίσημο πλέον τρόπο η κυβέρνηση έκανε γνωστή την ακριβή ημερομηνία για την αλλαγή του παραχωρησιούχου στην Αττική Οδό.
Όπως ανακοίνωσαν τα συναρμόδια υπουργεία Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών και Υποδομών και Μεταφορών την Κυριακή 6 Οκτωβρίου ο νέος παραχωρησιούχος, η «Νέα Αττική Οδός Α.Ε.» που ανήκει στη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ παραλαμβάνει από την υφιστάμενη κοινοπραξία τον αυτοκινητόδρομο «Αττική Οδός».
Αττική Οδός: Έπεσαν οι υπογραφές με ΓΕΚ ΤΕΡΝA για τη νέα σύμβαση
Η ανακοίνωση
Πιο συγκεκριμένα τα δύο συναρμόδια υπουργεία ανακοινώνουν ότι «σε συνέχεια της υπογραφής της σύμβασης για την παραχώρηση υπηρεσιών για τη χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση της Αττικής Οδού, στις 12 Σεπτεμβρίου 2024, η παράδοση από το Ελληνικό Δημόσιο του αυτοκινητοδρόμου της Αττικής Οδού στο νέο παραχωρησιούχο (Νέα Αττική Οδός Α.Ε.) θα γίνει την Κυριακή, 6 Οκτωβρίου 2024».
Στο πλαίσιο αυτό, μέχρι τότε, θα έχουν ολοκληρωθεί οι διαδικασίες μετάβασης του οδικού άξονα στο νέο καθεστώς παραχώρησης, δηλαδή, μεταξύ άλλων, η κύρωση της σύμβασης παραχώρησης από τη Βουλή και το χρηματοοικονομικό κλείσιμο της συναλλαγής με την εφάπαξ καταβολή του τιμήματος.
Συνεργασία
Σύμφωνα πάντα με την κοινή ανακοίνωση: «Προς τούτο, οι αρμόδιες Διευθύνσεις του υφιστάμενου και του νέου παραχωρησιούχου βρίσκονται ήδη, το τελευταίο διάστημα, σε απευθείας συνεργασία για την ομαλή ολοκλήρωση της διαδικασίας, υπό τις κατευθύνσεις Ελληνικού Δημοσίου – ΤΑΙΠΕΔ».
Σημειώνεται ότι με την είσπραξη του τιμήματος των 3,27 δισ. ευρώ, που είναι το υψηλότερο που έχει επιτευχθεί σε διαγωνιστική διαδικασία του ΤΑΙΠΕΔ, μειώνεται ισόποσα το δημόσιο χρέος της χώρας, σχεδόν κατά 1,5 ποσοστιαία μονάδα του ΑΕΠ.
Η μετάβαση
Αξίζει να σημειωθεί ότι την περασμένη εβδομάδα ο αρμόδιος υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Νίκος Ταχιάος στη διάρκεια ομιλίας του δεν αποσαφήνιζε με ακρίβεια το χρόνο μετάβασης της Αττικής Οδού στο νέο παραχωρησιούχο.
Ο διαγωνισμός
Με την ολοκλήρωση του διαγωνισμού που διενήργησε το ΤΑΙΠΕΔ για την Αττική Οδό και την υπογραφή της Σύμβασης Παραχώρησης τίθεται σε τροχιά υλοποίησης η μετάβαση του οδικού άξονα στο νέο καθεστώς παραχώρησης.
Ο Παραχωρησιούχος, που θα αναλάβει για 25 έτη τη χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση της Αττικής Οδού, πέραν του εφάπαξ οικονομικού ανταλλάγματος, θα αποδίδει ετησίως στο ΤΑΙΠΕΔ ποσοστό που θα ανέρχεται σε 7,5% επί των πάσης φύσεως εσόδων από την εκμετάλλευση του αυτοκινητοδρόμου, ενώ προβλέπονται περαιτέρω επενδύσεις και δαπάνες αναβαθμίσεων και εκσυγχρονισμού ύψους 380 εκατ. ευρώ στο σύνολο διάρκειας της παραχώρησης. Με τη νέα σύμβαση παραχώρησης, το αντίτιμο των διοδίων για τα οχήματα κατηγορίας 2 μειώνεται σε 2,50 ευρώ από 2,80 ευρώ.
Latest News
Στη 2η θεση παγκοσμίως η Ελλάδα για τους διαγωνισμούς ΣΔΙΤ - Η έκθεση της Παγκόσμιας Τράπεζας
Oι διαγωνισμοί ΣΔΙΤ ανεβάζουν την χώρα μας - Aνάμεσα στα κριτήρια που λαμβάνονται υπόψιν η διασφάλιση του υγιούς ανταγωνισμού και η οικονομική αποδοτικότητα
Δύο δεσμευτικές προσφορές για το φράγμα Πύλου - Μεσσήνης ύψους 126 εκατ. ευρώ
Το έργο καλύπτει, σύμφωνα με το ΥπΑΑΤ, τις αρδευτικές ανάγκες 35.000 στρεμμάτων
Από ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και Μυτιληναίο οι δεσμευτικές προσφορές για το αρδευτικό Λάρισας - Καρδίτσας
Το έργο καλύπτει τις αρδευτικές ανάγκες 67.800 στρεμμάτων
Σταϊκούρας: 18 παρεμβάσεις για εκσυγχρονισμό του σιδηροδρομικού τομέα
Ο υπουργός Μεταφορών ενημέρωσε Τη Διαρκή Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής
Άνοιξε ο δρόμος για τις μονάδες επικίνδυνων αποβλήτων – Το Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης
Απαραίτητη η μονάδα στην Τανάγρα - Ανοιχτός ο δρόμος για επιπλέον ιδιωτικούς χώρους απόθεσης
Στη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ το αρδευτικό του Νέστου
Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ αναλαμβάνει το έργο «Μεταφορά και διανομή νερού από τον ποταμό Νέστο στην πεδιάδα της Ξάνθης για αρδευτικούς σκοπούς»
Στις ράγες μπαίνουν τρία μεγάλα σιδηροδρομικά projects - Το σχέδιο ΕΡΓΟΣΕ
Αυτά τα σιδηροδρομικά έργα θα επιτρέψουν στην Ελλάδα να εκμεταλλευθεί τους ευρωπαϊκούς σιδηροδρομικούς άξονες
Επενδυτικός χορός δισεκατομμυρίων στα logistics – Τα 3+1 projects που τρέχουν
Πώς η Ελλάδα ξεδιπλώνει, με όχημα τα logistics, την στρατηγική της για να καταστεί «γέφυρα» της Ευρώπης με Αφρική και Μέση Ανατολή
Χρήστος Σταϊκούρας: Η αναβάθμιση της ασφάλειας στα δίκτυα μεταφορών εστιάζει στον σιδηρόδρομο
Στην ανάγκη η Ευρώπη να συνεχίσει να επενδύει και να αναπτύσσει καινοτόμα χρηματοδοτικά εργαλεία για τον τομέα των μεταφορών, εστίασε ο Χρήστος Σταϊκούρας
Υποβλήθηκε δεσμευτική προσφορά για τα δίκτυα ύδρευσης Ταυρωπού
Το Έργο του Δικτύου Άρδευσης Ταυρωπού, αφορά τη μελέτη, χρηματοδότηση, κατασκευή, λειτουργία και συντήρηση του υπογειοποιημένου κλειστού αρδευτικού δικτύου, που θα εξυπηρετεί έκταση 115.000 στρεμμάτων