Η Rolex, μη μπορώντας να καλύψει πλήρως τη ζήτηση για τα ρολόγια της, προχώρησε σε μία εναλλακτική λύση. Πλέον, μπορεί καταστήματα που πουλάνε τα μοντέλα της ελβετικής ωρολογοποιίας να μην έχουν διαθέσιμα νέα μοντέλα, όμως όποιος θέλει ένα μπορεί να αγοράσει μεταχειρισμένα, αρκεί να πληρώσει περισσότερο από ότι θα κόστιζε το καινούριο, όπως αναφέρει το Bloomberg.
Ένα κοντινό ισοδύναμο από το 2020 του πλατινένιου Rolex Daytona με γαλάζιο καντράν και καφέ κεραμική στεφάνη, το οποίο είναι καινούργιο (αλλά μη διαθέσιμο) κοστίζει 74.400 ελβετικά φράγκα (87.600 δολάρια) στο ισόγειο ενός καταστήματος της Bucherer AG, μπορεί να αποκτηθεί όμως μεταχειρισμένο για 110.000 φράγκα στον τέταρτο όροφο.
Ξεπουλάνε τα πανάκριβα Rolex στην Ελλάδα – H αποζημίωση για τη ληστεία
Αυτό σημαίνει σχεδόν 9.000 φράγκα επιπλέον για κάθε όροφο που ανεβαίνει, αλλά για ορισμένους πελάτες αξίζει τον κόπο, επειδή η εταιρεία που κατασκευάζει ίσως τα πιο επιθυμητά ρολόγια στον κόσμο μπήκε πλέον στην αγορά των μεταχειρισμένων.
Η Rolex αποκαλεί το πρόγραμμα αυτό «Certified pre-owned» (πιστοποιημένο και μεταχειρισμένο), αλλά αυτό που έχει σημασία για τους πελάτες είναι να γνωρίζουν ότι το ρολόι που αγοράζουν είναι σίγουρα Rolex και όχι απομίμηση.
Η κίνηση έκπληξη της Rolex
Είναι «αναμφισβήτητα η πιο σημαντική κίνηση που θα μπορούσε να κάνει ένας κατασκευαστής για να νομιμοποιήσει τη δευτερογενή αγορά», δήλωσε ο Τζόσουα Γκανιέι, διευθύνων σύμβουλος της European Watch Company με έδρα τη Βοστώνη.
Για τη Rolex, που είναι βαθιά ριζωμένη στην παράδοση, ήταν ένα ριζοσπαστικό βήμα να εισέλθει στην αγορά των μεταχειρισμένων ρολογιών πριν από λίγο περισσότερο από ένα χρόνο. Ήρθε επίσης αμέσως μετά από μια άλλη έκπληξη, την είσοδό της στο λιανικό εμπόριο, όταν αγόρασε την Bucherer, μια επιχείρηση με εκτιμώμενη αξία μετοχών άνω των 4 δισ. φράγκων εκείνη την εποχή, σύμφωνα με τη Vontobel.
Το πρόγραμμα CPO δίνει στην ελβετική εταιρεία άμεση πρόσβαση σε μια αγορά που εκτιμάται ότι αξίζει συνολικά 20 δισ. δολάρια και αναμένεται να αυξηθεί στα 35 δισ. δολάρια μέχρι το 2030, σύμφωνα με την Deloitte.
Αυτό σημαίνει μια επιπλέον ροή εσόδων σε μια εποχή που η αγορά πολυτελών ρολογιών υποχωρεί από τα υψηλά επίπεδα των τελευταίων ετών. Οι Ελβετοί ωρολογοποιοί ανησυχούν τόσο πολύ που ζήτησαν ακόμη και κρατική βοήθεια. Παρά την κλίμακα της αγοράς μεταχειρισμένων, η Rolex κρατούσε επί μακρόν αποστάσεις.
Απαντώντας σε ερωτήσεις, οι εκπρόσωποι της Rolex στη Γενεύη δήλωσαν ότι το πρόγραμμα CPO έχει ως στόχο να δώσει στους πελάτες «την ευκαιρία να αγοράσουν επίσημα μεταχειρισμένα ρολόγια, επωφελούμενοι παράλληλα από την ποιότητα και την τελειότητα που είναι αναπόσπαστο μέρος της μάρκας».
Πόσο κερδοφόρα είναι τα μεταχειρισμένα;
Οι έμποροι λιανικής πώλησης αντιμετωπίζουν μια σειρά από εμπόδια για την ανάπτυξη αυτής της νέας αγοράς. Ένα από αυτά είναι η εξεύρεση αρκετών ρολογιών για να τα ελέγξουν και να τα επικυρώσουν οι τεχνικοί της Rolex, παρά το γεγονός ότι κυκλοφορούν περίπου 30 εκατομμύρια ρολόγια.
Υπάρχει επίσης το ζήτημα της κερδοφορίας. Οι εξουσιοδοτημένοι αντιπρόσωποι συνήθως κερδίζουν μικτά περιθώρια κέρδους άνω του 30% για ένα νέο Rolex. Για τα μεταχειρισμένα κομμάτια, είναι πολύ λιγότερο. Οι τιμές πρέπει επίσης να αντικατοπτρίζουν τις αμοιβές της Rolex για την αυθεντικοποίηση, συνήθως περίπου 10-15% της τιμής πώλησης, σύμφωνα με τον Τζον Σμέλερ, διευθύνοντα σύμβουλο της The 1916 Company, ενός εμπόρου λιανικής πώλησης που συμμετέχει στο πρόγραμμα CPO.
Οι πωλητές χρεώνουν στους πελάτες τους υψηλά ασφάλιστρα για τα πιστοποιημένα ρολόγια. Σύμφωνα με την εταιρεία ανάλυσης αγοράς WatchCharts, οι τιμές CPO στην Bucherer στην Ευρώπη ήταν περίπου 36% υψηλότερες από άλλες μεταχειρισμένες Rolex στις αρχές Σεπτεμβρίου. Στα Watches of Switzerland στις ΗΠΑ, η διαφορά ήταν 42%. Εν τω μεταξύ, το ασφάλιστρο CPO έναντι των μη-CPO στην The 1916 Company ήταν μόνο 15%.
«Ο καταναλωτής κάνει μια καλή συμφωνία όσον αφορά την ηρεμία του μυαλού του», δήλωσε ο Σμέλερ.
Latest News
Κατά μέτωπον επίθεση Amazon σε Temu και Shein - Η πρόκληση του Amazon Haul
Το Amazon Haul ήρθε για να «χτυπήσει» τις χαμηλές τιμές που δίνουν οι κινεζικές πλατφόρμες - Το πείραμα της Amazon και το πρόβλημα με τις αποστολές
Η Γερμανία απαγορεύει την εισαγωγή ρωσικού LNG μέσω λιμανιών της
Το υπουργείο Οικονομίας δίνει εντολή στον τερματικό σταθμό εισαγωγής στη Γερμανία να αρνηθεί την προγραμματισμένη αποστολή LNG
Χωρίς... «ταραμασαλάτα» τα σούπερ μάρκετ στη Βρετανία - Τι έχει συμβεί
Η απεργία που έχει ξεκινήσει σε εργοστάσιο παραγωγής σαλτσών και ντιπ στην Αγγλία, έχει αφαιρέσει την νοστιμιά από το αγγλικό τραπέζι!
Η απεργία έληξε, τα δύσκολα παραμένουν για την Boeing
Η Boeing έλυσε τα εύκολα - Τώρα έρχονται τα πιο σκληρά, υπαρξιακά προβλήματα
Στα 50 δισ. η αξία των Rolex Submariner που έχουν κατασκευαστεί μέχρι σήμερα
Δεκάδες μοντέλα της Rolex διαπραγματεύονται πάνω από τις τιμές λιανικής τους στη δευτερογενή αγορά
Θέλει ο Τραμπ εμπορικό πόλεμο; Πώς θα πρέπει να θωρακιστεί η ΕΕ;
Μετά την επανεκλογή Τραμπ πολλές ευρωπαϊκές εταιρείες ανησυχούν - Ορισμένες φοβούνται ακόμη και έναν εμπορικό πόλεμο - Θα πρέπει η ΕΕ να θωρακιστεί καλύτερα;
Ηχηρή προειδοποίηση ΔΝΤ για την παραγωγικότητα στην Ευρώπη [γράφημα]
Η μεγάλη διαφορά στο κατά κεφαλήν εισόδημα της Ευρώπης με τις Ηνωμένες Πολιτείες αντανακλά πρωτίστως το αυξανόμενο έλλειμμα παραγωγικότητα υποστηρίζει το ΔΝΤ
Η Ευρώπη στο... χακί – Το 1/3 του προϋπολογισμού της ΕΕ για αμυντικές δαπάντες
Η ΕΕ αλλάζει πολιτική μετά την εκλογή Τραμπ - Σχεδόν 400 δισ. ευρώ από τα κοινοτικά κονδύλια θα δαπανηθούν για άμυνα και ασφάλεια
Η Wall Street καλωσορίζει την επιστροφή των παχυλών μπόνους
Μετά από δύο χρόνια ισχνών ή και καθόλου μπόνους, τα golden boys της Wall Street έχουν κάθε λόγο να χαίρονται
Η Volkswagen αυξάνει την επένδυση στη Rivian σε 5,8 δισ. δολάρια - Στα σκαριά η κοινοπραξία
Πόσο αυξάνει την επένδυσή της στη Rivian η Volkswagen - Η συμμετοχή της μητρικής εταιρείας και οι βλέψεις για την κυκλοφορία των ηλεκτρικών μοντέλων