
Η Rolex, μη μπορώντας να καλύψει πλήρως τη ζήτηση για τα ρολόγια της, προχώρησε σε μία εναλλακτική λύση. Πλέον, μπορεί καταστήματα που πουλάνε τα μοντέλα της ελβετικής ωρολογοποιίας να μην έχουν διαθέσιμα νέα μοντέλα, όμως όποιος θέλει ένα μπορεί να αγοράσει μεταχειρισμένα, αρκεί να πληρώσει περισσότερο από ότι θα κόστιζε το καινούριο, όπως αναφέρει το Bloomberg.
Ένα κοντινό ισοδύναμο από το 2020 του πλατινένιου Rolex Daytona με γαλάζιο καντράν και καφέ κεραμική στεφάνη, το οποίο είναι καινούργιο (αλλά μη διαθέσιμο) κοστίζει 74.400 ελβετικά φράγκα (87.600 δολάρια) στο ισόγειο ενός καταστήματος της Bucherer AG, μπορεί να αποκτηθεί όμως μεταχειρισμένο για 110.000 φράγκα στον τέταρτο όροφο.
Ξεπουλάνε τα πανάκριβα Rolex στην Ελλάδα – H αποζημίωση για τη ληστεία
Αυτό σημαίνει σχεδόν 9.000 φράγκα επιπλέον για κάθε όροφο που ανεβαίνει, αλλά για ορισμένους πελάτες αξίζει τον κόπο, επειδή η εταιρεία που κατασκευάζει ίσως τα πιο επιθυμητά ρολόγια στον κόσμο μπήκε πλέον στην αγορά των μεταχειρισμένων.
Η Rolex αποκαλεί το πρόγραμμα αυτό «Certified pre-owned» (πιστοποιημένο και μεταχειρισμένο), αλλά αυτό που έχει σημασία για τους πελάτες είναι να γνωρίζουν ότι το ρολόι που αγοράζουν είναι σίγουρα Rolex και όχι απομίμηση.

Η κίνηση έκπληξη της Rolex
Είναι «αναμφισβήτητα η πιο σημαντική κίνηση που θα μπορούσε να κάνει ένας κατασκευαστής για να νομιμοποιήσει τη δευτερογενή αγορά», δήλωσε ο Τζόσουα Γκανιέι, διευθύνων σύμβουλος της European Watch Company με έδρα τη Βοστώνη.
Για τη Rolex, που είναι βαθιά ριζωμένη στην παράδοση, ήταν ένα ριζοσπαστικό βήμα να εισέλθει στην αγορά των μεταχειρισμένων ρολογιών πριν από λίγο περισσότερο από ένα χρόνο. Ήρθε επίσης αμέσως μετά από μια άλλη έκπληξη, την είσοδό της στο λιανικό εμπόριο, όταν αγόρασε την Bucherer, μια επιχείρηση με εκτιμώμενη αξία μετοχών άνω των 4 δισ. φράγκων εκείνη την εποχή, σύμφωνα με τη Vontobel.
Το πρόγραμμα CPO δίνει στην ελβετική εταιρεία άμεση πρόσβαση σε μια αγορά που εκτιμάται ότι αξίζει συνολικά 20 δισ. δολάρια και αναμένεται να αυξηθεί στα 35 δισ. δολάρια μέχρι το 2030, σύμφωνα με την Deloitte.
Αυτό σημαίνει μια επιπλέον ροή εσόδων σε μια εποχή που η αγορά πολυτελών ρολογιών υποχωρεί από τα υψηλά επίπεδα των τελευταίων ετών. Οι Ελβετοί ωρολογοποιοί ανησυχούν τόσο πολύ που ζήτησαν ακόμη και κρατική βοήθεια. Παρά την κλίμακα της αγοράς μεταχειρισμένων, η Rolex κρατούσε επί μακρόν αποστάσεις.
Απαντώντας σε ερωτήσεις, οι εκπρόσωποι της Rolex στη Γενεύη δήλωσαν ότι το πρόγραμμα CPO έχει ως στόχο να δώσει στους πελάτες «την ευκαιρία να αγοράσουν επίσημα μεταχειρισμένα ρολόγια, επωφελούμενοι παράλληλα από την ποιότητα και την τελειότητα που είναι αναπόσπαστο μέρος της μάρκας».
Πόσο κερδοφόρα είναι τα μεταχειρισμένα;
Οι έμποροι λιανικής πώλησης αντιμετωπίζουν μια σειρά από εμπόδια για την ανάπτυξη αυτής της νέας αγοράς. Ένα από αυτά είναι η εξεύρεση αρκετών ρολογιών για να τα ελέγξουν και να τα επικυρώσουν οι τεχνικοί της Rolex, παρά το γεγονός ότι κυκλοφορούν περίπου 30 εκατομμύρια ρολόγια.
Υπάρχει επίσης το ζήτημα της κερδοφορίας. Οι εξουσιοδοτημένοι αντιπρόσωποι συνήθως κερδίζουν μικτά περιθώρια κέρδους άνω του 30% για ένα νέο Rolex. Για τα μεταχειρισμένα κομμάτια, είναι πολύ λιγότερο. Οι τιμές πρέπει επίσης να αντικατοπτρίζουν τις αμοιβές της Rolex για την αυθεντικοποίηση, συνήθως περίπου 10-15% της τιμής πώλησης, σύμφωνα με τον Τζον Σμέλερ, διευθύνοντα σύμβουλο της The 1916 Company, ενός εμπόρου λιανικής πώλησης που συμμετέχει στο πρόγραμμα CPO.
Οι πωλητές χρεώνουν στους πελάτες τους υψηλά ασφάλιστρα για τα πιστοποιημένα ρολόγια. Σύμφωνα με την εταιρεία ανάλυσης αγοράς WatchCharts, οι τιμές CPO στην Bucherer στην Ευρώπη ήταν περίπου 36% υψηλότερες από άλλες μεταχειρισμένες Rolex στις αρχές Σεπτεμβρίου. Στα Watches of Switzerland στις ΗΠΑ, η διαφορά ήταν 42%. Εν τω μεταξύ, το ασφάλιστρο CPO έναντι των μη-CPO στην The 1916 Company ήταν μόνο 15%.
«Ο καταναλωτής κάνει μια καλή συμφωνία όσον αφορά την ηρεμία του μυαλού του», δήλωσε ο Σμέλερ.


Latest News

Η Harley-Davidson, μόνη, ψάχνει νέο... CEO
Γιατί ο Γιόχεν Ζάιτς σχεδιάζει να αποσυρθεί μετά από πέντε χρόνια στη θέση του Διευθύνοντος Συμβούλου της Harley-Davidson

Πρώην αρχικατάσκοπος της CIA σε ρόλο κλειδί στην KKR
Η επενδυτική - διαχειριστές χρημάτων KKR προσέλαβε στο Ντέιβιντ Πετρέους για να επιβλέψει τομέα Από τον οποίο προσδοκά τεράστια ανάπτυξη
![F-35: Το ακριβό μαχητικό που διεκδικούν αρκετές χώρες [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/03/f-35-1-600x400.jpg)
Οι παραγγελίες του F-35 - Ενα ακριβό μαχητικό που διεκδικούν αρκετές χώρες [γράφημα]
Η συνολική παραγγελία της αμερικανικής πολεμικής αεροπορίας για τα αεροσκάφη F-35 προς την κατασκευάστρια εταιρεία Lockheed Martin, φτάνει τις 1.763 μονάδες

Οι δασμοί δεν θα φέρουν πίσω στις ΗΠΑ την παραγωγή - Τι λένε οι αμερικανοί επιχειρηματίες
Η επαναφορά των αλυσίδων εφοδιασμού στις ΗΠΑ θα μπορούσε να διπλασιάσει το κόστος - Αντί για αυτό οι επιχειρηματίες προτιμού να αναζητήσουν χώρες με χαμηλούς δασμούς

Η «βαριοπούλα» των δασμών συντρίβει την παγκόσμια τάξη πραγμάτων - Τι λέει η ING
Τις τελευταίες δύο εβδομάδες ο κόσμος βιώνει μια βόλτα με το τρενάκι του τρόμου, σημειώνουν οι αναλυτές της ING

Οργισμένοι επενδυτές της Stellantis για πληρωμή μαμούθ στον πρώην CEO
Ο πρώην CEO της Stellantis θα λάβει υπέρογκη αμοιβή την στιγμή που οι επενδυτές τον θεωρούν υπεύθυνο για σειρά αποτυχιών και μείωση κερδοφορίας

Το Netflix στοχεύει σε κεφαλαιοποίηση $1 τρισεκατομμυρίου
Το Netflix μοιράζεται στόχους οικονομικών επιδόσεων με το προσωπικό τονίζοντας την κυριαρχία της

Γιατί συρρικνώνονται τα σπίτια των Αμερικανών
Το αμερικανικό όνειρο της ιδιοκτησίας σπιτιού μειώνεται λόγω κρίσης οικονομικής προσιτότητας στις ΗΠΑ

Προειδοποίηση Ντίμον για τον εμπορικό πόλεμο - «Οι ΗΠΑ μπορεί να χάσουν την ηγετική τους θέση»
Ο Ντίμον εκτίμησε ότι ο εμπορικός πόλεμος μπορεί να βλάψει την φερεγγυότητα των ΗΠΑ και κάλεσε σε προσέγγιση ΗΠΑ-Πεκίνου

Οι δασμοί θα φέρουν χάος στις παραδόσεις αεροσκαφών λέει ο CEO της Ryanair
Αεροπορικές εταιρείες και κατασκευαστές αεροπλάνων ετοιμάζονται να παλέψουν για το ποιος πληρώνει για τους δασμούς