Με αντικείμενο τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει η παγκόσμια ναυτιλία σε θέματα βιωσιμότητας πραγματοποιήθηκε χθες το 14th Annual Operational Excellence in Shipping Forum της Capital Link με θέμα «Best Industry Practices – Building Long Term Value Through Sustainability».
Οι καλές πρακτικές σε κρίσιμους τομείς όπως η απαλλαγή της ναυτιλίας από τον άνθρακα, η ασφάλεια πλοίων και πληρωμάτων και η ψηφιοποίηση του κλάδου κυριάρχησαν στις συζητήσεις του συνεδρίου.
Ναυτιλία: Τι ανησυχεί τους ηγέτες της παγκόσμιας ναυτιλίας
Ο υπουργός Ναυτιλίας
Σε μήνυμα του ο Υπουργός Ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης τόνισε ότι η πράσινη μετάβαση είναι η μεγαλύτερη πρόκληση για τη ναυτιλία και υπογράμμισε την σημασία της προσεχούς συνόδου της Επιτροπής Προστασίας Θαλασσίου περιβάλλοντος του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού που θα πραγματοποιηθεί την επόμενη εβδομάδα στο Λονδίνο για την λήψη αποφάσεων για την απανθρακοποίηση της ναυτιλίας.
Η ψηφιοποίηση
Η ναυτιλία είναι πρώτα, οι άνθρωποι της οι ναυτικοί και αυτό που θέλουμε πρωτίστως είναι η ασφάλεια των ναυτικών και των πλοίων είπε μεταξύ άλλων ο Δημήτρης Φαφαλιός πρόεδρος της Intercargo και γενικός γραμματέας της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών.
Υπογράμμισε μάλιστα αναφερόμενος στην ψηφιοποίηση ότι η ναυτιλία πρέπει να είναι πολύ προσεκτική γιατί με την μεταφορά δεδομένων στη στεριά υπάρχει ο κίνδυνος ο ναυτικός να θεωρήσει ότι οι ευθύνες μεταφέρονται στην στεριά και φεύγουν από πάνω του. Πρέπει λοιπόν να είμαστε πολύ, πολύ προσεκτικοί με την ψηφιοποίηση. Πρέπει οι ναυτικοί μας για το καλό τους να παραμείνουν πολύ, καλοί ναυτικό, υπογράμμισε και συμπλήρωσε «πρέπει να βεβαιωθούμε ότι είναι ναυτικοί πρώτα απ’ όλα και ότι η ασφάλεια είναι στο μυαλό τους». Σημείωσε επίσης ότι εκτός από τα δεδομένα και η κατασκευή των πλοίων έχει αντίκτυπο στην ασφάλεια. Πρέπει να είμαστε σε θέση να συνδυάσουμε το σχεδιασμό των πλοίων και την κατασκευή των πλοίων με την ασφαλή λειτουργία των πλοίων, υπογράμμισε.
Η Capital Clean Energy Carriers και η τεχνολογία δέσμευσης και αποθήκευσης άνθρακα
Στη νέα αγορά που ανοίγει η τεχνολογία δέσμευσης και αποθήκευσης άνθρακα στο πλαίσιο αντιμετώπισης της κλιματικής κρίσης αναφέρθηκε σε ένα άλλο πάνελ συζήτησης ο διευθύνων σύμβουλος της Capital Clean Energy Carriers Corp κ. Γεράσιμος Καλογηράτος. Αναγνωρίζεται είπε ως μία μέθοδος απαλλαγής από τον άνθρακα και είναι πολύ σημαντική για τις βιομηχανίες που είναι δύσκολο να απαλλαγούν από τον άνθρακα όπως είναι οι τσιμεντοβιομηχανίες, οι επιχειρήσεις της πρωτογενούς παραγωγής και άλλες. Επίσης είναι πολύ σημαντική τεχνολογία γιατί μπορεί να παρατείνει τη διάρκεια ζωής των έργων εξόρυξης πετρελαίου και φυσικού αερίου.
Παράλληλα πολλοί από τους τεχνολογικούς γίγαντες στο πλαίσιο της πολιτικής αντιστάθμισης του άνθρακα αναμένεται να αξιοποιήσουν την εν λόγω αγορά. Μέχρι το 2030 σύμφωνα με τον κ. Καλογηράτο, θα διαμορφωθεί μια αγορά 400 εκατ. τόνων ετησίως CO2 υπό αποθήκευση όπως υπολογίζουν οι αναλυτές και εκτιμάται ότι περίπου το 20% αυτού ή λίγο περισσότερο θα μεταφέρεται σε χώρους αποθήκευσης με πλοία. Εμείς ως Capital, τόνισε ο κ. Καλογηράτος, έχουμε τοποθετηθεί νωρίς σε αυτή την αγορά και έχουμε παραγγείλει τα πρώτα τέσσερα πλοία αποθήκευσης και μεταφοράς άνθρακα (LCO2) των 22.000 κυβικών μέτρων μεταφορικής ικανότητας το ένα. Είναι τα πρώτα του είδους τους και του μεγέθους τους στον κόσμο.
Στο ίδιο συνέδριο μίλησε, ο πρόεδρος του Διεθνούς Ναυτιλιακού Επιμελητηρίου (ICS) Emanuele Grimaldi, τον οποίο προλόγισε η Πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών Μελίνα Τραυλού η οποία τόνισε ότι ο κ. Grmaldi με την παρουσία του στο ICS έθεσε μια ασφαλή πορεία για τον ναυτιλιακό κλάδο, σε δύσκολους καιρούς, προωθώντας πάντα ρεαλιστικές λύσεις, οι οποίες υποστηρίζουν το κοινό καλό του ναυτιλιακού κλάδου.
Ο Πρόεδρος του ICS Emanuele Grimaldi αρχικά ανέφερε ότι η ελληνική ναυτιλία διαδραματίζει σπουδαίο και ηγετικό ρόλο στον παγκόσμιο χώρο. Στη συνέχεια αναφέρθηκε στις μεγάλες προκλήσεις που αντιμετωπίζει η ναυτιλία, ξεχωρίζοντας την πράσινη μετάβαση, τις γεωπολιτικές εντάσεις, την έλλειψη ναυτικών, και τον προστατευτισμό που τον θεωρεί μία από τις μεγαλύτερες απειλές που αντιμετωπίζει ο ναυτιλιακός κλάδος.
Latest News
Επενδύσεις σε υποδομές και όχι τέλη - Το μήνυμα της MSC για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας
Ο επικεφαλής της MSC στάθηκε στην ανάγκη αναβάθμισης των υποδομών στα λιμάνια - Kρουαζιέρες με home port τον Πειραιά όλο τον χειμώνα
Στοχευμένα μέτρα για τον «σκιώδη στόλο» της Ρωσίας
Με ψήφισμά τους οι ευρωβουλευτές ζητούν επιπλέον κυρώσεις και τερματισμό των εισαγωγών ρωσικών ορυκτών καυσίμων στην ΕΕ
Κωνσταντίνος Καπετανάκης: Τα εναλλακτικά καύσιμα είναι είδος εν ανεπαρκεία
Η ναυτιλία μπαίνει σε μια εποχή πολλαπλών καυσίμων, μόλις υπάρξουν επαρκείς ποσότητες, λέει ο πρόεδρος της International Bunker Industry Association (IBIA), Κωνσταντίνος Καπετανάκης
Celestyal: Επιπλέον 47 καμπίνες στο Celestyal Discovery
Η Celestyal ανακοινώνει επίσης τη σημαντική ενίσχυση των παροχών στις premium καμπίνες του στόλου της
Επενδύσεις 2 δισ. «υπόσχεται» ο Στυλιανίδης στα λιμάνια και ακτοπλοΐα
Τις εξαγγελίες του υπουργού τις υποδέχεται θετικά ο κλάδος της ακτοπλοΐας
Στυλιανίδης: Δεσμευόμαστε να προωθήσουμε πρωτοβουλίες στο τρίπτυχο ασφάλεια-εκσυγχρονισμός-αναδιάρθρωση
Ο Χρήστος Στυλιανίδης επισήμανε ότι η ενίσχυση της ασφάλειας στις θαλάσσιες συγκοινωνίες αποτελεί κύρια προτεραιότητα του υπουργείου
Δεμένα τα πλοία στις 20 Νοεμβρίου – Τα αιτήματα
Χωρίς πλοία θα παραμείνει η χώρα στις 20 Νοεμβρίου για ένα εικοσιτετράωρο, λόγω της συμμετοχής της ΠΝΟ σε απεργία
Βαρδής Βαρδινογιάννης: Από τους Καλούς Λιμένες, στην ναυτιλιακή αυτοκρατορία
Από τη ΣΕΚΑ της μίας «μάνας» ξεκίνησε η αυτοκρατορία της οικογένειας - Ο Βαρδής Βαρδινογιάννης και η Avin International
Η Κίνα το μεγαλύτερο ναυπηγείο του κόσμου
Η Κίνα είναι μακράν η μεγαλύτερη ναυπηγική δύναμη του πλανήτη
Μεγάλες ευκαιρίες απασχόλησης στη γαλάζια οικονομία
Η γαλάζια οικονομία περιλαμβάνει όλες τις οικονομικές δραστηριότητες οι οποίες σχετίζονται με τους ωκεανούς, τις θάλασσες και τους υδάτινους όγκους