
Με αντικείμενο τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει η παγκόσμια ναυτιλία σε θέματα βιωσιμότητας πραγματοποιήθηκε χθες το 14th Annual Operational Excellence in Shipping Forum της Capital Link με θέμα «Best Industry Practices – Building Long Term Value Through Sustainability».
Οι καλές πρακτικές σε κρίσιμους τομείς όπως η απαλλαγή της ναυτιλίας από τον άνθρακα, η ασφάλεια πλοίων και πληρωμάτων και η ψηφιοποίηση του κλάδου κυριάρχησαν στις συζητήσεις του συνεδρίου.
Ναυτιλία: Τι ανησυχεί τους ηγέτες της παγκόσμιας ναυτιλίας
Ο υπουργός Ναυτιλίας
Σε μήνυμα του ο Υπουργός Ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης τόνισε ότι η πράσινη μετάβαση είναι η μεγαλύτερη πρόκληση για τη ναυτιλία και υπογράμμισε την σημασία της προσεχούς συνόδου της Επιτροπής Προστασίας Θαλασσίου περιβάλλοντος του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού που θα πραγματοποιηθεί την επόμενη εβδομάδα στο Λονδίνο για την λήψη αποφάσεων για την απανθρακοποίηση της ναυτιλίας.
Η ψηφιοποίηση
Η ναυτιλία είναι πρώτα, οι άνθρωποι της οι ναυτικοί και αυτό που θέλουμε πρωτίστως είναι η ασφάλεια των ναυτικών και των πλοίων είπε μεταξύ άλλων ο Δημήτρης Φαφαλιός πρόεδρος της Intercargo και γενικός γραμματέας της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών.
Υπογράμμισε μάλιστα αναφερόμενος στην ψηφιοποίηση ότι η ναυτιλία πρέπει να είναι πολύ προσεκτική γιατί με την μεταφορά δεδομένων στη στεριά υπάρχει ο κίνδυνος ο ναυτικός να θεωρήσει ότι οι ευθύνες μεταφέρονται στην στεριά και φεύγουν από πάνω του. Πρέπει λοιπόν να είμαστε πολύ, πολύ προσεκτικοί με την ψηφιοποίηση. Πρέπει οι ναυτικοί μας για το καλό τους να παραμείνουν πολύ, καλοί ναυτικό, υπογράμμισε και συμπλήρωσε «πρέπει να βεβαιωθούμε ότι είναι ναυτικοί πρώτα απ’ όλα και ότι η ασφάλεια είναι στο μυαλό τους». Σημείωσε επίσης ότι εκτός από τα δεδομένα και η κατασκευή των πλοίων έχει αντίκτυπο στην ασφάλεια. Πρέπει να είμαστε σε θέση να συνδυάσουμε το σχεδιασμό των πλοίων και την κατασκευή των πλοίων με την ασφαλή λειτουργία των πλοίων, υπογράμμισε.
Η Capital Clean Energy Carriers και η τεχνολογία δέσμευσης και αποθήκευσης άνθρακα
Στη νέα αγορά που ανοίγει η τεχνολογία δέσμευσης και αποθήκευσης άνθρακα στο πλαίσιο αντιμετώπισης της κλιματικής κρίσης αναφέρθηκε σε ένα άλλο πάνελ συζήτησης ο διευθύνων σύμβουλος της Capital Clean Energy Carriers Corp κ. Γεράσιμος Καλογηράτος. Αναγνωρίζεται είπε ως μία μέθοδος απαλλαγής από τον άνθρακα και είναι πολύ σημαντική για τις βιομηχανίες που είναι δύσκολο να απαλλαγούν από τον άνθρακα όπως είναι οι τσιμεντοβιομηχανίες, οι επιχειρήσεις της πρωτογενούς παραγωγής και άλλες. Επίσης είναι πολύ σημαντική τεχνολογία γιατί μπορεί να παρατείνει τη διάρκεια ζωής των έργων εξόρυξης πετρελαίου και φυσικού αερίου.
Παράλληλα πολλοί από τους τεχνολογικούς γίγαντες στο πλαίσιο της πολιτικής αντιστάθμισης του άνθρακα αναμένεται να αξιοποιήσουν την εν λόγω αγορά. Μέχρι το 2030 σύμφωνα με τον κ. Καλογηράτο, θα διαμορφωθεί μια αγορά 400 εκατ. τόνων ετησίως CO2 υπό αποθήκευση όπως υπολογίζουν οι αναλυτές και εκτιμάται ότι περίπου το 20% αυτού ή λίγο περισσότερο θα μεταφέρεται σε χώρους αποθήκευσης με πλοία. Εμείς ως Capital, τόνισε ο κ. Καλογηράτος, έχουμε τοποθετηθεί νωρίς σε αυτή την αγορά και έχουμε παραγγείλει τα πρώτα τέσσερα πλοία αποθήκευσης και μεταφοράς άνθρακα (LCO2) των 22.000 κυβικών μέτρων μεταφορικής ικανότητας το ένα. Είναι τα πρώτα του είδους τους και του μεγέθους τους στον κόσμο.
Στο ίδιο συνέδριο μίλησε, ο πρόεδρος του Διεθνούς Ναυτιλιακού Επιμελητηρίου (ICS) Emanuele Grimaldi, τον οποίο προλόγισε η Πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών Μελίνα Τραυλού η οποία τόνισε ότι ο κ. Grmaldi με την παρουσία του στο ICS έθεσε μια ασφαλή πορεία για τον ναυτιλιακό κλάδο, σε δύσκολους καιρούς, προωθώντας πάντα ρεαλιστικές λύσεις, οι οποίες υποστηρίζουν το κοινό καλό του ναυτιλιακού κλάδου.
Ο Πρόεδρος του ICS Emanuele Grimaldi αρχικά ανέφερε ότι η ελληνική ναυτιλία διαδραματίζει σπουδαίο και ηγετικό ρόλο στον παγκόσμιο χώρο. Στη συνέχεια αναφέρθηκε στις μεγάλες προκλήσεις που αντιμετωπίζει η ναυτιλία, ξεχωρίζοντας την πράσινη μετάβαση, τις γεωπολιτικές εντάσεις, την έλλειψη ναυτικών, και τον προστατευτισμό που τον θεωρεί μία από τις μεγαλύτερες απειλές που αντιμετωπίζει ο ναυτιλιακός κλάδος.


Latest News

Εσπασε το φράγμα των 900 πλοίων η MSC - H σύγκριση με την Maersk
Η MSC ανακοίνωσε ότι ο στόλος της έχει συνολική χωρητικότητα 6,47 εκατ. teu, σχεδόν 1 εκατ. περισσότερα από τη δεύτερη στην κατάταξη AP Moller-Maersk

Κικίλιας: Η μείωση των λιμενικών τελών από 1η Μαΐου θα περάσει απευθείας στα εισιτήρια
Για συγκράτηση ή και μείωση των τιμών έκανε λόγο ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Βασίλης Κικίλιας, από το λιμάνι του Πειραιά

Η μεταβλητότητα παραμένει το κυρίαρχο στοιχείο για τα δεξαμενόπλοια
Η πτώση για τα δεξαμενόπλοι μπορεί να μην είναι άμεση - Οι ανισορροπίες στην προσφορά και στη ζήτηση πετρελαίου θα παραμένουν παράλληλα με τις ευκαιρίες

Capital Clean Energy Carriers: Καθέλκυση του μεγαλύτερου στην ιστορία πλοίου μεταφοράς υγρού διοξειδίου του άνθρακα
Κατασκευάζεται από τα Κορεάτικα ναυπηγεία HD Hyundai Mipo και διαθέτει χωρητικότητα 22.000 κ.μ.

Αύξηση κερδών κατά 37% το 2024 για τον ΟΛΘ - Προτείνει μέρισμα 2 ευρώ/μετοχη
Το προτεινόμενο μέρισμα θα είναι στα € 2 ανά μετοχή, αυξημένο κατά 54% σε σχέση με το προηγούμενο έτος (1,3 ευρώ ανά μετοχή)

Πώς θα κινηθούν οι τιμές στα ακτοπλοϊκά φέτος – Τι θα γίνει με τα ταχύπλοα
«Υπάρχει κυβερνητική δέσμευση να μην αυξηθούν οι τιμές στα συμβατικά πλοία, ενώ στα ταχύπλοα ενδέχεται να μειωθούν» σημείωσε ο υφυπουργός Ναυτιλίας, Στέφανος Γκίκας

«Ξεπουλάνε» τα ακτοπλοϊκά για το Πάσχα - «Ζαλίζουν» οι τιμές
Οι τουριστικοί πράκτορες επισημαίνουν ότι για την Μεγάλη Τετάρτη και την Μεγάλη Πέμπτη τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια είναι ελάχιστα

Τραμπ: Εντολή στις υπηρεσίες να σχεδιάσουν τη Ναυτική Αναγέννηση των ΗΠΑ
Το εκτελεστικό διάταγμα του Τραμπ αποσκοπεί στην αντιμετώπιση της κυριαρχίας της Κίνας στη ναυτιλία των ωκεανών

Το στοίχημα Κικίλια για μείωση των τιμών
Οι αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Ναυτιλίας θα πρέπει να καταγράψουν τις τιμές που ισχύουν αυτή τη στιγμή για όλες τις γραμμές και όλα τα πλοία

Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Θετικά και αρνητικά σημεία στην απόφαση του ΙΜΟ για την πράσινη μετάβαση της ναυτιλίας
Η πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστώ, Μελίνα Τραυλού μιλάει για άδικη μεταχείριση του LNG που υπονομεύει τις επενδύσεις που έχουν πραγματοποιηθεί