
Με αντικείμενο τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει η παγκόσμια ναυτιλία σε θέματα βιωσιμότητας πραγματοποιήθηκε χθες το 14th Annual Operational Excellence in Shipping Forum της Capital Link με θέμα «Best Industry Practices – Building Long Term Value Through Sustainability».
Οι καλές πρακτικές σε κρίσιμους τομείς όπως η απαλλαγή της ναυτιλίας από τον άνθρακα, η ασφάλεια πλοίων και πληρωμάτων και η ψηφιοποίηση του κλάδου κυριάρχησαν στις συζητήσεις του συνεδρίου.
Ναυτιλία: Τι ανησυχεί τους ηγέτες της παγκόσμιας ναυτιλίας
Ο υπουργός Ναυτιλίας
Σε μήνυμα του ο Υπουργός Ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης τόνισε ότι η πράσινη μετάβαση είναι η μεγαλύτερη πρόκληση για τη ναυτιλία και υπογράμμισε την σημασία της προσεχούς συνόδου της Επιτροπής Προστασίας Θαλασσίου περιβάλλοντος του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού που θα πραγματοποιηθεί την επόμενη εβδομάδα στο Λονδίνο για την λήψη αποφάσεων για την απανθρακοποίηση της ναυτιλίας.
Η ψηφιοποίηση
Η ναυτιλία είναι πρώτα, οι άνθρωποι της οι ναυτικοί και αυτό που θέλουμε πρωτίστως είναι η ασφάλεια των ναυτικών και των πλοίων είπε μεταξύ άλλων ο Δημήτρης Φαφαλιός πρόεδρος της Intercargo και γενικός γραμματέας της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών.
Υπογράμμισε μάλιστα αναφερόμενος στην ψηφιοποίηση ότι η ναυτιλία πρέπει να είναι πολύ προσεκτική γιατί με την μεταφορά δεδομένων στη στεριά υπάρχει ο κίνδυνος ο ναυτικός να θεωρήσει ότι οι ευθύνες μεταφέρονται στην στεριά και φεύγουν από πάνω του. Πρέπει λοιπόν να είμαστε πολύ, πολύ προσεκτικοί με την ψηφιοποίηση. Πρέπει οι ναυτικοί μας για το καλό τους να παραμείνουν πολύ, καλοί ναυτικό, υπογράμμισε και συμπλήρωσε «πρέπει να βεβαιωθούμε ότι είναι ναυτικοί πρώτα απ’ όλα και ότι η ασφάλεια είναι στο μυαλό τους». Σημείωσε επίσης ότι εκτός από τα δεδομένα και η κατασκευή των πλοίων έχει αντίκτυπο στην ασφάλεια. Πρέπει να είμαστε σε θέση να συνδυάσουμε το σχεδιασμό των πλοίων και την κατασκευή των πλοίων με την ασφαλή λειτουργία των πλοίων, υπογράμμισε.
Η Capital Clean Energy Carriers και η τεχνολογία δέσμευσης και αποθήκευσης άνθρακα
Στη νέα αγορά που ανοίγει η τεχνολογία δέσμευσης και αποθήκευσης άνθρακα στο πλαίσιο αντιμετώπισης της κλιματικής κρίσης αναφέρθηκε σε ένα άλλο πάνελ συζήτησης ο διευθύνων σύμβουλος της Capital Clean Energy Carriers Corp κ. Γεράσιμος Καλογηράτος. Αναγνωρίζεται είπε ως μία μέθοδος απαλλαγής από τον άνθρακα και είναι πολύ σημαντική για τις βιομηχανίες που είναι δύσκολο να απαλλαγούν από τον άνθρακα όπως είναι οι τσιμεντοβιομηχανίες, οι επιχειρήσεις της πρωτογενούς παραγωγής και άλλες. Επίσης είναι πολύ σημαντική τεχνολογία γιατί μπορεί να παρατείνει τη διάρκεια ζωής των έργων εξόρυξης πετρελαίου και φυσικού αερίου.
Παράλληλα πολλοί από τους τεχνολογικούς γίγαντες στο πλαίσιο της πολιτικής αντιστάθμισης του άνθρακα αναμένεται να αξιοποιήσουν την εν λόγω αγορά. Μέχρι το 2030 σύμφωνα με τον κ. Καλογηράτο, θα διαμορφωθεί μια αγορά 400 εκατ. τόνων ετησίως CO2 υπό αποθήκευση όπως υπολογίζουν οι αναλυτές και εκτιμάται ότι περίπου το 20% αυτού ή λίγο περισσότερο θα μεταφέρεται σε χώρους αποθήκευσης με πλοία. Εμείς ως Capital, τόνισε ο κ. Καλογηράτος, έχουμε τοποθετηθεί νωρίς σε αυτή την αγορά και έχουμε παραγγείλει τα πρώτα τέσσερα πλοία αποθήκευσης και μεταφοράς άνθρακα (LCO2) των 22.000 κυβικών μέτρων μεταφορικής ικανότητας το ένα. Είναι τα πρώτα του είδους τους και του μεγέθους τους στον κόσμο.
Στο ίδιο συνέδριο μίλησε, ο πρόεδρος του Διεθνούς Ναυτιλιακού Επιμελητηρίου (ICS) Emanuele Grimaldi, τον οποίο προλόγισε η Πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών Μελίνα Τραυλού η οποία τόνισε ότι ο κ. Grmaldi με την παρουσία του στο ICS έθεσε μια ασφαλή πορεία για τον ναυτιλιακό κλάδο, σε δύσκολους καιρούς, προωθώντας πάντα ρεαλιστικές λύσεις, οι οποίες υποστηρίζουν το κοινό καλό του ναυτιλιακού κλάδου.
Ο Πρόεδρος του ICS Emanuele Grimaldi αρχικά ανέφερε ότι η ελληνική ναυτιλία διαδραματίζει σπουδαίο και ηγετικό ρόλο στον παγκόσμιο χώρο. Στη συνέχεια αναφέρθηκε στις μεγάλες προκλήσεις που αντιμετωπίζει η ναυτιλία, ξεχωρίζοντας την πράσινη μετάβαση, τις γεωπολιτικές εντάσεις, την έλλειψη ναυτικών, και τον προστατευτισμό που τον θεωρεί μία από τις μεγαλύτερες απειλές που αντιμετωπίζει ο ναυτιλιακός κλάδος.


Latest News

Εμπόδια και προκλήσεις για τα εναλλακτικά καύσιμα - Οι προτάσεις της ECSA
Η ευρωπαϊκή ναυτιλιακή κοινότητα τονίζει την ανάγκη η ΕΕ να στραφεί πιο αποφασιστικά σε μια πολιτική στήριξης για την παραγωγή και διανομή καθαρών καυσίμων

Η ανακοίνωση του ΟΛΘ για την την ακύρωση του διαγωνισμού για το λιμάνι του Βόλου
Η ΟΛΘ Α.Ε. έχει ζητήσει τη σχετική απόφαση από το Υπερταμείο και θα επανέλθει με νεότερη ανακοίνωση για τυχόν ενέργειες

Απέτυχε η δημόσια πρόταση της οικογένειας Ντρέιφους για τον ΟΛΘ
Σύμφωνα με ανακοίνωση του ΟΛΘ στην περίοδο της δημόσιας πρότασης της LeonidsPort για την απόκτηση του 21% των μετοχών της εταιρείας, η εταιρεία Ντρέιφους απέκτησε μόλις το 2,58%

Τι αναμένεται στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κρουαζιέρας 2025
Σημαντικές παρουσίες στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Κρουαζιέρας - Τι ετοιμάζει η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA)

Capital Ship Management: Παγκόσμια πρώτη για τάνκερ με παροχή ηλεκτρικής ενέργειας από ξηράς
Το έργο αυτό συνετέλεσε ώστε τα τάνκερ τύπου Suezmax 155k της Capital, ‘Argeus’, ‘Aristoklis’, ‘Archelaos’, ‘Aristodimos’, ‘Ayrton’, ‘Amor’, που βρίσκονται υπό κατασκευή και θα παραδοθούν μεταξύ 2025 - 2027

Η απόφαση βόμβα για το λιμάνι Βόλου, τα σενάρια της επόμενης ημέρας και μία σύμπτωση…
Το Υπερταμείο για το λιμάνι Βόλου μετά την ακύρωση του διαγωνισμού εξετάζει τα μοντέλα αξιοποίησης της Αλεξανδρούπολης και Καβάλας

Ακυρώνει η κυβέρνηση τον διαγωνισμό για το λιμάνι του Βόλου
Ο διαγωνισμός για την παραχώρηση του λιμανιού του Βόλου που είχε κερδίσει ο ΟΛΘ συμφερόντων Ιβάν Σαββίδη ακυρώνεται - Η ανακοίνωση του Υπερταμείου

Υπηρεσίες του Εφετείου Θεσσαλονίκης θα στεγασθούν στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης
Η σύμβαση μεταξύ ΟΛΘ, Dimera Land & Property Investments και Ελληνικού Δημοσίου προβλέπει τη μακροχρόνια υποπαραχώρηση περίπου 9.000 τ.μ.

Xclusiv: Ποια πλοία πλήτονται απο τους δασμούς Τραμπ σε χάλυβα και αλουμίνιο
Τι αναφέρει ο ναυλομεσιτικός οίκος Xclusiv για τους δασμούς Τραμπ και τις επιπτώσεις στη ναυτιλία

Τι θα αλλάξει από μια συμφωνία για το Ουκρανικό
Οι προβλέψεις για τον αντίκτυπο στις εμπορικές ροές και την αγορά των τάνκερ