Το ποδόσφαιρο γυναικών έχει αναπτυχθεί σημαντικά την τελευταία πενταετία, με πάνω από τους μισούς φιλάθλους να έχουν αρχίσει να το παρακολουθούν τα τελευταία 3 χρόνια.

Τα brands διαδραματίζουν κρίσιμο ρόλο στη μεταμόρφωση του αθλήματος και μεγαλύτερες επενδύσεις θα βοηθήσουν να φτάσει το μέγιστο της δυναμικής του.

Δίτε ολόκληρη την έρευνα

Την τελευταία πενταετία η δημοτικότητα, η προβολή, η αναγνωρισιμότητα και η οικονομική επιτυχία του ποδοσφαίρου γυναικών έχουν ενισχυθεί. Αυτό προκύπτει από τη μελέτη που διενήργησε η Visa στην οποία αποτυπώνεται η ανάπτυξη και η εξέλιξη του αθλήματος, αλλά και αναδεικνύονται οι προϋποθέσεις που απαιτούνται για να αναπτύξει πλήρως της δυναμική του.

Λιονέλ Μέσι: Πώς «σκοράρει» εκτοξεύοντας τα έσοδα της Ίντερ Μαιάμι

Παράλληλα με τις χορηγίες, το ποδόσφαιρο γυναικών έχει σημαντικό οικονομικό αντίκτυπο παγκοσμίως. Σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποιήθηκε μετά το Παγκόσμιο Κύπελλο Ποδοσφαίρου Γυναικών FIFA 2023, το τουρνουά συνεισέφερε σχεδόν 1,9 δισεκατομμύρια δολάρια στο παγκόσμιο ΑΕΠ, δημιούργησε πάνω από 38.000 θέσεις εργασίας και πρόσθεσε 932 εκατομμύρια δολάρια στα εισοδήματα των νοικοκυριών. Με την οικονομική επιρροή του ποδοσφαίρου γυναικών να αυξάνεται χρόνο με το χρόνο, το επερχόμενο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Γυναικών UEFA 2025 αναμένεται να αποτελέσει μια σημαντική στιγμή για το άθλημα.

Καθοριστικοί παράγοντες

Στη νέα της μελέτη, «Η σύνθετη επίδραση στο γυναικείο ποδόσφαιρο», η Visa αναδεικνύει τους σημαντικότερους παράγοντες που διαμορφώνουν το άθλημα:

  • Οι χορηγίες στο ποδόσφαιρο γυναικών έχουν αυξηθεί σημαντικά, με τις εταιρείες να αναγνωρίζουν τη δύναμη του αθλήματος.
  • Τα δικαιώματα μετάδοσης των αγώνων από τα ΜΜΕ αφήνουν όλο και περισσότερο το αποτύπωμά τους στο άθλημα, με νέες συμφωνίες και επενδυτές.
  • Η αύξηση των επενδύσεων πυροδότησε την εξέλιξη του παιχνιδιού και βελτίωσε την εμπειρία για τις επαγγελματίες παίκτριες.
  • Περισσότεροι αγώνες διεξάγονται σε μεγαλύτερα στάδια, γεγονός που επέφερε καλύτερες τηλεοπτικές μεταδόσεις και πιο συναρπαστικές εμπειρίες για τους φιλάθλους τόσο εντός σταδίων όσο και μέσω ψηφιακών καναλιών.
  • Το ποδόσφαιρο γυναικών είναι διαφορετικό και έχει μοναδική απήχηση, η εμπειρία των φιλάθλων είναι πιο συμπεριληπτική ενώ οι παίκτριες και οι προσωπικότητές τους είναι καθοριστικές για την επιτυχία του αθλήματος.

Ο ρόλος των brands

Στο πλαίσιο αυτής της μελέτης, έρευνα που διεξήχθη από τη Visa σε 7.000 φιλάθλους σε επτά χώρες αποκαλύπτει τα εξής:

  • Περισσότεροι από τους μισούς φιλάθλους του ποδοσφαίρου γυναικών (53%) ανέπτυξαν το ενδιαφέρον τους για το άθλημα τα τελευταία τρία χρόνια, ποσοστό που αυξάνεται σε 62% στις ηλικίες 18 έως 24 ετών.
  • Σχεδόν οι μισοί (44%) φίλαθλοι αναμένουν να ασχοληθούν περισσότερο με το άθλημα τα επόμενα τρία χρόνια.
  • Επτά στους δέκα (70%) φιλάθλους πιστεύουν ότι τα brands συμβάλλουν στην ενίσχυση της προβολής του αθλήματος, ενώ τα δύο τρίτα (67%) θεωρούν ότι είναι απαραίτητα για την ανάπτυξή του.
  • Οι φίλαθλοι του ποδοσφαίρου γυναικών έχουν μεγαλύτερη αγοραστική δύναμη, ξοδεύοντας 71% περισσότερο σε αθλητικά είδη και 41% περισσότερο σε ψυχαγωγία, σε σχέση με τον γενικό πληθυσμό του Ηνωμένου Βασιλείου.

Τα ευρήματα επιβεβαιώνουν τα δεδομένα που καταδεικνύουν μια πρωτόγνωρη ανάπτυξη του αθλήματο, επισημαίνουν ο συντάκτες της έρευνας. Η μέση προσέλευση θεατών στο κορυφαίο πρωτάθλημα ποδοσφαίρου γυναικών στην Αγγλία έχει τριπλασιαστεί τις τελευταίες τρεις σεζόν, ενώ ο αριθμός των αναζητήσεων στο διαδίκτυο για το «UEFA Women’s Champions League» το 2024 ήταν ο υψηλότερος των τελευταίων πέντε ετών.

Δηλώσεις

Η Ελεάννα Κοσκινά, Head of Marketing της Visa για Ελλάδα, Κύπρο, Μάλτα και Ισραήλ δήλωσε: «Πιστεύουμε ότι βρισκόμαστε σε μια κρίσιμη στιγμή που θα μπορούσε να πάει το άθλημα στο επόμενο επίπεδο. Βοηθήσαμε να τεθούν οι βάσεις για μια μεγάλη ανάπτυξη του γυναικείου αθλήματος και δεσμευόμαστε να ενισχύσουμε το κίνημα αυτό ακόμη περισσότερο.  Η νέα μας μελέτη αναδεικνύει τις τεράστιες δυνατότητες που μπορεί να αποκτήσει το ποδόσφαιρο γυναικών, καθώς συνεχίζει να σπάει ρεκόρ και να αιχμαλωτίζει τις καρδιές των φιλάθλων παγκοσμίως».

Η Karen Carney OBE OLY, δημοσιογράφος και πρώην διεθνής της Εθνικής Αγγλίας, δήλωσε: «Οι διεθνείς διοργανώσεις είναι πάντα καταλύτης, ιδιαίτερα όταν προβάλλονται στις σωστές ζώνες μετάδοσης. Το Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Γυναικών UEFA 2025 θα αποτελέσει το μεγαλύτερο τουρνουά μέχρι στιγμής και δεν πρέπει να χάσουμε την ευκαιρία να διασφαλίσουμε ότι οι παίκτριες και οι φίλαθλοι θα λάβουν την προσοχή και την αναγνώριση που τους αξίζει»..

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Business of Sport
Το πρώτο Pop – Up American Space σε γήπεδο είναι στο Γ. Καραϊσκάκης: Χώρος εκπαίδευσης και κοινωνικής ένταξης
Business of Sport |

Το πρώτο Pop – Up American Space σε γήπεδο είναι στο Γ. Καραϊσκάκης: Χώρος εκπαίδευσης και κοινωνικής ένταξης

Το νέο «Pop-Up American Space» εγκαινίασαν στο γήπεδο «Γ. Καραϊσκάκης» ο πρέσβης των ΗΠΑ, Γιώργος Τσούνης, ο Πρόεδρος της ΠΑΕ Ολυμπιακός, Βαγγέλης Μαρινάκης και ο Δήμαρχος Πειραιά, Γιάννης Μώραλης