Ενα σκαιό τοπίο στην παραγωγική διαδικασία το οποίο ουδεμία ασφάλεια μπορεί να εμπνεύσει στους ταξιδιώτες που πετούν με αεροπλάνα της Boeing αποκαλύπτει η ειδική έρευνα της Ομοσπονδιακής Υπηρεσίας Αεροπορίας (FAA) που δημοσιεύτηκε την Τετάρτη.
Οι διαπιστώσεις
Σύμφωνα με το CNN, στην έρευνα της αρμόδιας υπηρεσίας των ΗΠΑ γίνεται λόγος για άσκηση πιέσεων στους εργαζόμενους να δώσουν προτεραιότητα στην ταχύτητα παραγωγής εις βάρος της ποιότητας και για ανεπαρκή εκπαίδευση ώστε να μπορούν να κάνουν σωστά τη δουλειά τους.
Τα συμπεράσματα του ειδικού ελέγχου της FAA που δεν είχαν αποκαλυφθεί ποτέ, είναι πιθανό να ασκήσουν μεγαλύτερη πίεση σε μια εταιρεία που αντιμετωπίζει ήδη μια σειρά από προβλήματα, συμπεριλαμβανομένων ερωτημάτων για την ασφάλεια των αεροπλάνων της και μιας συνεχιζόμενης απεργίας 33.000 εργαζομένων μετά από 16 χρόνια.
Το ατύχημα του προηγούμενου Ιανουαρίου στο 737 Max που εκτελούσε η Alaska Airlines, λίγο μετά την απογείωση, αν και ευτυχώς δεν προκάλεσε θάνατο ή σοβαρό τραυματισμό, πυροδότησε πολυάριθμες ομοσπονδιακές έρευνες, μία από τις οποίες αποκάλυψε ότι το αεροπλάνο είχε βγει από εργοστάσιο της Boeing χωρίς τα τέσσερα μπουλόνια που χρειάζονταν για να κρατήσει στέρεο το βύσμα της πόρτας που εκτοξεύτηκε.
«Τα ευρήματα αποκαλύπτουν την έκταση των σοβαρών προβλημάτων παραγωγής, συμπεριλαμβανομένης της [πλημελούς] προσπάθειας της Boeing να εκπαιδεύσει και να εξοπλίσει επαρκώς το κατασκευαστικό προσωπικό, να τεκμηριώσει και να ελέγξει πλήρως τα μη συμμορφούμενα εξαρτήματα και να πραγματοποιήσει επαρκείς ποιοτικούς ελέγχους», αναφέρουν οι συντάκτες της έκθεσης.
Η Boeing ισχυρίστηκε ότι εργάζεται για να βελτιώσει την παραγωγή της για να δώσει προτεραιότητα στην ασφάλεια και στην ποιότητα. «Έχουμε λάβει σημαντικά βήματα για να καλλιεργήσουμε μια κουλτούρα ασφάλειας που ενδυναμώνει και ενθαρρύνει όλους τους εργαζόμενους να μοιράζονται τη γνώμη τους, αλλά θα απαιτήσει συνεχή εστίαση», ανέφερε η εταιρεία σε ανακοίνωσή της.
Ευθύνες της FAA
Ο επικεφαλής της FAA Μάικ Γουίτακερ είχε δηλώσει προηγουμένως τον Ιούνιο ότι η FAA υιοθέτησε μια αντικειμενική προσέγγιση του γίγαντα της αεροπορίας. Η νέα έκθεση δεν φείδεται κριτικής για την ίδια την υπηρεσία, υπογραμμίζοντας τον δικό της ρόλο στις «αμαρτίες» της Boeing.
«Αυτά τα ευρήματα καταδεικνύουν έναν συνεχή και επίμονο αγώνα της FAA για να διασφαλίσει ότι η Boeing διατηρεί τα υψηλότερα πρότυπα ασφαλείας στις εγκαταστάσεις παραγωγής της», επισημαίνεται στην έκθεση. «Οι πρόσφατα δημοσιευμένες πληροφορίες εγείρουν ερωτήματα σχετικά με την αποτελεσματικότητα της επίβλεψης της εταιρείας από την FAA».
Η FAA σε ανακοίνωσή της την Τετάρτη υπερασπίστηκε την επίβλεψή της για την Boeing: «Η FAA θα συνεχίσει την επιθετική επίβλεψη για να καταστήσει υπεύθυνη την Boeing και να διασφαλίσει ότι η εταιρεία επιδιορθώνει τα συστημικά ζητήματα ποιότητας παραγωγής», ανέφερε η FAA. «Ο διαχειριστής Μάικ Γουίτακερ έχει καταστήσει σαφές ότι «αυτήν την φορά δεν θα επιστρέψει στην κανονικότητα που ήξερε η Boeing σαν να μη συνέβη τίποτα».
Ελεγχοι με μη πιστοποιημένα εργαλεία
Η έκθεση τεκμηριώνει περιπτώσεις αστοχιών ασφαλείας και συντομεύσεων που πραγματοποιούνται τακτικά από τους υπαλλήλους της Boeing. Ένα από τα πιο κραυγαλέα παραδείγματα, σύμφωνα με τον έλεγχο, ήταν ένας μηχανικός της Boeing που χρησιμοποίησε μια αυτοσχέδια συσκευή μέτρησης για να ελέγξει τα κενά μεταξύ των εξαρτημάτων. «Αυτό το εργαλείο είναι μηχανικό, μη πιστοποιημένο, μη βαθμονομημένο, χωρίς σήμανση, δεν έχει απογραφεί ή αποθηκευτεί», αναφέρεται στην έκθεση. «Ο μηχανικός έχει παραδεχτεί ότι χρησιμοποιεί αυτό το εργαλείο για τουλάχιστον τρία χρόνια. Όταν ρωτήθηκε πώς οι άλλοι μηχανικοί της πόρτας λαμβάνουν αυτή τη μέτρηση, είπε ότι όλοι κάνουν το ίδιο.»
Η έκθεση υπογραμμίζει επίσης την «απουσία ελέγχου διαδικασίας για παλιοσίδερα», ένα ζήτημα που έθεσε ένας πληροφοριοδότης σε αναφορά του CNN νωρίτερα αυτό το έτος.
Είχαν «δικούς τους» ελεγκτές
Κατά τη διάρκεια κατάθεσης ενώπιον της Υποεπιτροπής Αεροπορίας της Βουλής την Τρίτη, ο Γουίτακερ ανέφερε ότι η FAA έχει πλημμυρίσει το εργοστάσιο της Boeing στο Renton, στην Ουάσιγκτον 737 με τους δικούς της επιθεωρητές, αναθέτοντάς τους να “ευλογούν” μεμονωμένα κάθε νέο αεροπλάνο.
Ο Γουίτακερ είπε, ακόμη, στα μέλη της Βουλής ότι η Boeing έχει κάνει βήματα προόδου στην αντιμετώπιση εργασιών που δεν εκτελούνται σωστά και «ταξιδεύουν» με νέα αεροσκάφη. Ωστόσο, υπάρχει ακόμη πολλή δουλειά που πρέπει να γίνει για τη διόρθωση της κουλτούρας ασφάλειας της Boeing, πρόσθεσε.
«Νομίζω ότι η αλλαγή της κουλτούρας ασφάλειας θα είναι ένα μακροπρόθεσμο έργο», είπε ο επικεφαλής της αρμόδιας υπηρεσίας αεροπορίας. «Πιστεύω ότι θα χρειαστούν χρόνια για να δοθεί αυτό το μήνυμα ασφάλειας και οι εργαζόμενοι να δουν ότι η ασφάλεια είναι πιο σημαντική από την παραγωγή πριν αλλάξει αυτή η κουλτούρα».
Latest News
Γιατί επιβραδύνονται σε όλον τον κόσμο οι πωλήσεις ειδών πολυτελείας εκτός από το Τόκιο
Το μερίδιο της Ιαπωνίας στις αγορές πολυτελείας αυξήθηκε - Οι πωλήσεις στην Ιαπωνία αντιπροσώπευαν το 9% του συνόλου της LVMH, από 7% ένα χρόνο νωρίτερα.
Εσπρέσο... τέλος στα McDonald's
Άλλο ένα κακό συναπάντημα βάζει νάρκη στις πωλήσεις της McDonald's
«Μειώστε τα ενοίκια» - Νέα διαδήλωση των κατοίκων της Βαρκελώνης
Οι διαδηλωτές στη Βαρκελώνη ζητούν προσιτά ενοίκια για όλους - Σε πολλές πόλεις στην Ισπανία η εκτόξευση του τουρισμού και το Airbnb αφήνουν χωρίς σπίτια τους κατοίκους
Economist: Πόσο κινεζική είναι η Shein
Η Shein, προσπαθεί να επαναπροσδιοριστεί ως μία παγκόσμια εταιρεία και όχι ως αμιγώς κινεζική, σημειώνει ο Economist
Ποιος είναι ο εκκεντρικός κροίσος που αγόρασε μια μπανάνα για 6,2 εκατ.
Ο Τζάστιν Σαν είναι Κινέζος επιχειρηματίας και λάτρης των κρυπτονομισμάτων, γνωστός για την ίδρυση της πλατφόρμας blockchain TRON
Πόσο θα μπορούσαν να μειώσουν το ΑΕΠ τα ζευγάρια που δεν κάνουν παιδιά
Περισσότεροι millenials επιλέγουν να μην κάνουν παιδιά αλλά αυτό θα μπορούσε να έχει σοβαρό αντίκτυπο στην οικονομία
Η Μεγάλη Παραίτηση επανέρχεται; - Γιατί αυξάνεται ξανά η δυσαρέσκεια των εργαζομένων
Η αγορά εργασίας θα μπορούσε να περιμένει ένα νέο κύμα παραιτήσεων, σύμφωνα με μια νέα έκθεση της Glassdoor.
Νέα δολιοφθορά στη Βαλτική θάλασσα - Οι καταστροφές στα υποβρύχια καλώδια [διάγραμμα]
Μετά την καταστροφή του αγωγού Nordstream μια ακόμα δολιοφθορά, σε υποδομές στη Βαλτική θάλασσα, προβληματίζει
Αντληση αερίου με δέσμευση άνθρακα από την BP - Επένδυση μαμούθ στην Ινδονησία
Η παραγωγή φυσικού αερίου της BP από το κοίτασμα Ubadari στην Ινδονησία έχει προγραμματιστεί να ξεκινήσει το 2028
Πόσο θα κοστίσει στη Goldman Sachs η πτώση της Northvolt [πίνακας]
Η Goldman Sachs, είναι ο δεύτερος μεγαλύτερος μέτοχος στη σουηδική εταιρεία κατασκευής μπαταριών, η οποία κατέθεσε αίτηση πτώχευσης