Να τα αλλάξει όλα φιλοδοξεί η Inga Dengel, η νέα γενική διευθύντρια της PepsiCo Hellas εδώ και ενάμισι χρόνο.
Ρωσικής καταγωγής αλλά μεγαλωμένη στη Γερμανία και με σύζυγο Έλληνα, η κα Dengel επιχειρεί να θέσει τις βάσεις για τη μεγάλη αντεπίθεση της πολυεθνικής στην άκρως ανταγωνιστική αγορά των αναψυκτικών όπου η Coca Cola 3E κατέχει μακράν το ισχυρότερο μερίδιο.
PepsiCo: Φέρνει στην Ελλάδα το 60% της παραγωγής αναψυκτικών
Παρότι τα αναψυκτικά της PepsiCo δεν διεκδίκησαν ποτέ δάφνες ανάπτυξης στην εγχώρια αγορά, ενώ ακόμη κι η πλέον ιστορική μάρκα στον χώρο των αναψυκτικών, η ΗΒΗ, αποσυνδέθηκε από τις προτιμήσεις των Ελλήνων καταναλωτών, η κα Dengel και η ομάδα της πιστεύουν ότι η εν Ελλάδι θυγατρική του πολυεθνικού κολοσσού έχει τη δυνατότητα να διπλασιάσει τον κύκλο εργασιών της, ο οποίος έκλεισε το 2023 στα 238,28 εκατ. ευρώ, αυξημένος πάνω από 18%, με την εταιρεία να παρουσιάζει κέρδη για πρώτη φορά μετά από αρκετά χρόνια.
«Υπάρχει πολλή δουλειά που πρέπει να γίνει προκειμένου οι άνθρωποι να νιώσουν σιγουριά για να στηρίξουν την ανάπτυξη. Στοχεύουμε όχι μόνο στην επόμενη μέρα αλλά και στη μέρα μετά από αυτήν», σημείωσε η κα Dengel κατά τη χθεσινή συνέντευξη Τύπου της εταιρείας.
Πώς η PepsiCo θα ξεκλειδώσει η αγορά του Ho.Re.Ca.
Σ’ αυτή την κατεύθυνση και υλοποιώντας σε πρώτη φάση τον επαναπατρισμό του 60% της παραγωγής των αναψυκτικών της PepsiCo μέσω συνεργατών, μιας και έχει αποκλειστεί η πιθανότητα επαναδημιουργίας εργοστασίου από την πολυεθνική στην Ελλάδα, η επικεφαλής έχει βάλει μπρος το project «ξεκλειδώματος» του Ho.Re.Ca.
Πρόκειται για μια αγορά με μεγαλύτερα περιθώρια κέρδους, η ανάπτυξη της οποίας, σύμφωνα με την κα Dengel, συμβάλλει ταυτόχρονα και στην ενίσχυση της λιανικής, καθώς οι καταναλωτές συνδέονται μακροπρόθεσμα με τη μάρκα.
Μάλιστα το γεγονός ότι τα αναψυκτικά της PepsiCo ξεκινούν από ένα αρκετά χαμηλό μερίδιο, που δεν ξεπερνά το 10% στο σύνολο της αγοράς (retail και out of home), θεωρείται ευκαιρία από τη διοίκηση.
Το σχέδιο της κα Dengel για να ενισχυθεί η θέση της PepsiCo στην αγορά εκτός σπιτιού βασίζεται σε μια λογική «πόρτα – πόρτα». Δηλαδή της προσέγγισης επιδραστικών επιχειρηματιών της εστίασης που έχουν τη δυνατότητα να δημιουργήσουν trend, ενώ δεν απαιτείται αποκλειστικότητα.
Ήδη η ομάδα πωλήσεων της Βορείου Ελλάδας με αυτή την πρακτική έχει πετύχει να αυξήσει το μερίδιο των αναψυκτικών Pepsi στην αγορά της Θεσσαλονίκης και τώρα θα επιχειρηθεί το ίδιο μοντέλο να εφαρμοστεί και στη μεγαλύτερη και δυσκολότερη αγορά της Αθήνας, καθώς και σε όλη τη χώρα, βάζοντας αυτή την ομάδα μπροστά.
Οι συνεργασίες στην παραγωγή
Σε ό,τι αφορά τη στρατηγική απόφαση για τον επαναπατρισμό μέρους της παραγωγής, που μετράει ήδη δύο χρόνια σχεδιασμών -όπως έχει αναφέρει ο ΟΤ- και αναμένεται να ολοκληρωθεί τον Δεκέμβριο εφέτος, ήδη η ΗΒΗ παράγεται στο εργοστάσιο της ΕΨΑ στην Αγριά Βόλου, ενώ το σχετικό συμβόλαιο έχει ισχύ για περίπου δύο χρόνια ακόμη. Στο ίδιο εργοστάσιο γίνεται και η εμφιάλωση σε αλουμινένιο κουτί για το συγκεκριμένο προϊόν.
Τον Νοέμβριο του 2016 η εταιρεία με το οριστικό κλείσιμο του εργοστασίου της στα Οινόφυτα ανακοίνωσε πως διακόπτει την παραγωγή αναψυκτικών στην Ελλάδα και αποφάσισε τη μεταφορά της στη Ρουμανία
Επιπροσθέτως η παραγωγή των αναψυκτικών σε πλαστική συσκευασία PET θα γίνεται στο εργοστάσιο της NU Aqua στο Λουτράκι, ενώ σε δεύτερο χρόνο θα προστεθεί και παραγωγή στο γυαλί.
Επίσης μέρος της παραγωγής αναψυκτικών σε κουτί αλουμινίου είτε θα γίνει σε συνεργασία με την ΕΨΑ, είτε σε συνεργασία με άλλο εργοστάσιο στην Ελλάδα που να διαθέτει παραγωγική δυνατότητα για να καλύψει της ανάγκες της PepsiCo.
Θυμίζουμε ότι τον Νοέμβριο του 2016 η εταιρεία με το οριστικό κλείσιμο του εργοστασίου της στα Οινόφυτα ανακοίνωσε πως διακόπτει την παραγωγή αναψυκτικών στην Ελλάδα και αποφάσισε τη μεταφορά της στη Ρουμανία, ενώ είχε προηγηθεί το 2013 η διακοπή παραγωγής της μονάδας εμφιάλωσης νερού στο Λουτράκι.
Latest News
Καραμολέγκος: Άγνωστα τα αίτια της πυρκαγιάς
Η πρώτη ανακοίνωση της εταιρείας μετά την εκδήλωση της πυρκαγιάς στο Κορωπί
Alter Ego Media: Στη διάθεση του επενδυτικού κοινού το ενημερωτικό δελτίο
Η Alter Ego Media προχωρά σε δημόσια προσφορά έως 14.249.000 νέων μετοχών - Ποιο είναι το αναμενόμενο χρονοδιάγραμμα
Μειώνει τα ασφάλιστρα υγείας η Interamerican
Ο μέσος όρος της αναπροσαρμογής των ασφαλίστρων των μακροχρόνιων προγραμμάτων υγείας διαμορφώνεται σε ποσοστό της τάξεως του 50% του δείκτη υγείας του ΙΟΒΕ
Ίδρυση αστικού συνεταιρισμού μέσα από την e-υπηρεσία μιας «στάσης»
Τι θα πρέπει να γνωρίζουν οι ενδιαφερόμενοι
Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς: Εγκρίθηκε το ενημερωτικό δελτίο της Alter Ego Media για εισαγωγή στο ΧΑ
Με απόφαση του το διοικητικό συμβούλιο της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς ενέκρινε το περιεχόμενο του ενημερωτικού δελτίου της Alter Ego Media
Εθνική Ασφαλιστική: Προσαρμογή προς τα...κάτω στα ισόβια ασφάλιστρα υγείας - Στο 7% η αύξηση
Η Εθνική Ασφαλιστική υπογραμμίζει τη δέσμευση της εταιρίας στην διασφάλιση του οφέλους των ασφαλισμένων
Κορυφαία επιλογή της BofA η Eurobank - Οι τιμές στόχοι για τις τράπεζες [γραφήματα]
Μετά από βελτιωμένη καθοδήγηση σχετικά με τα αποτελέσματα του 3ου τριμήνου, η BofA αναμένει άνοδο των χορηγήσεων στην Ελλάδα κατά 7-10%
Μειώνει τις...αυξήσεις και η Generali: Υψηλότερα 6,9% τα ασφάλιστρα υγείας το 2025
Η Generali σημειώνει πως οι αυξήσεις τίθενται σε ισχύ από την 01.01.2025 και έως το τέλος του τρέχοντος έτους
«Ψαλιδίζει» τις αυξήσεις στα ασφάλιστρα υγείας η Eurolife
Η μείωση αναμένεται να φτάσει σε ποσοστό της τάξεως του 50% του δείκτη υγείας του ΙΟΒΕ, σύμφωνα με την ασφαλιστική εταιρεία Eurolife
Η Παπουτσάνης μπαίνει στην αγορά των μαλακτικών με τα Aromatics
Τα μπουκάλια της σειράς μαλακτικών της Παπουτσάνης περιέχουν 30% ανακυκλωμένο πλαστικό