Ζήτημα κατεπείγουσας αναθεώρησης της απαγόρευσης πόλωησης νέων αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης μετά το 2035, όπως προβλέπεται στην «Πράσινη Συμφωνία» θέτει ο υπουργός Βιομηχανίας της Ιταλίας, υποστηρίζοντας ότι η διάταξη έχει δημιουργήσει σοβαρή κρίση στης ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες.
Ο Αντόλφο Ούρσο προειδοποίησε ότι εκατοντάδες χιλιάδες θέσεις εργασίας στην ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία κινδυνεύουν, εάν οι Βρυξέλλες δεν επανεξετάσουν και δεν χαλαρώσουν τους φιλόδοξους περιβαλλοντικούς στόχους τους για τον κλάδο.
Mercedes: Πρόβλεψη για χαμηλότερα έσοδα – «Kακός οιωνός» για τη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία
Καθυστέρηση και χαλάρωση
«Ο οδικός χάρτης της Πράσινης Συμφωνίας, όπως σχεδιάστηκε, έχει ήδη δείξει τις αντιφάσεις του με την κατάρρευση της ευρωπαϊκής αγοράς ηλεκτρικών οχημάτων και τη σοβαρή κρίση των ευρωπαϊκών αυτοκινητοβιομηχανιών», δήλωσε ο Ούρσο σε συνέντευξή του. «Τα δεδομένα μιλούν από μόνα τους. Είναι ήδη ξεκάθαρο ότι ο οδικός χάρτης δεν είναι βιώσιμος», πρόσθεσε.
Ο υπουργός Βιομηχανίας της Μελόνι θα έχει συναντήσεις υψηλού επιπέδου στις Βρυξέλλες αυτή την εβδομάδα, σύμφωνα με τους FT, προκειμένου να απαιτήσει επείγουσα αναθεώρηση των κανόνων για τις εκπομπές ρύπων και την απαγόρευση των κινητήρων εσωτερικής καύσης το 2035, η οποία είπε ότι θα πρέπει να καθυστερήσει και να χαλαρώσει για να επιτρέψει την πώληση άλλων μορφών οχημάτων καθαρής τεχνολογίας, συμπεριλαμβανομένων αυτών που χρησιμοποιούν βιοκαύσιμο ή συνθετικό καύσιμο.
Οι ισχυρισμοί του ιταλού υπουργού είναι συνδέονται με την ανησυχία που εκφράζεται ευρύτερα στην ΕΕ κάτω από την πίεση των αυτοκινητοβιομηχανιών οι οποίες προειδοποιούν πως οι εισαγωγές φθηνότερων ηλεκτρικών οχημάτων μπορεί να πλήξει καίρια τον κλάδο μόλις τεθεί σε ισχύ και η απαγόρευση της πώλησης νέων κινητήρων εσωτερικής καύσης.
Η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ιταλίας, η Stellantis, ανέστειλε την παραγωγή αυτοκινήτων στο ιστορικό της εργοστάσιο στο Τορίνο για ένα μήνα, έως τα μέσα Οκτωβρίου, λόγω της χαμηλής ζήτησης για την ηλεκτρική έκδοση του Fiat 500, η τιμή του οποίου είναι 30.000 ευρώ, έναντι 17.700 ευρώ της υβριδικής έκδοσης.
Η Volkswagen, η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Γερμανίας, προειδοποίησε πρόσφατα τους εργαζομένους ότι δεν θα τηρεί πλέον την εγγύηση εργασίας που τηρούσε για δεκαετίες. Υπολογίζεται ότι 165.000 άνθρωποι εργάζονται στην αυτοκινητοβιομηχανία της Ιταλίας και περίπου 780.000 στη Γερμανία.
Ναι στη μετάβαση υπό όρους
Σύμφωνα με τον Ούρσο τα ηλεκτρικά οχήματα «κοστίζουν πάρα πολύ σε σύγκριση με τα εισοδήματα των Ευρωπαίων και των Ιταλών» και προειδοποίησε ότι η βιαστική «αγκαλιά» της Ευρώπης για την ηλεκτροκίνηση χωρίς πρώτα να αναπτύξει τις δικές της εγχώριες αλυσίδες εφοδιασμού μπορεί να δημιουργήσει υπερβολική εξάρτηση από την Κίνα.
«Ο κίνδυνος είναι να περάσουμε από την εξάρτηση από τα ρωσικά ορυκτά καύσιμα στην εξάρτηση από κρίσιμες πρώτες ύλες που προέρχονται -παράγονται ή έχουν περάσει από επεξεργασία- στην Κίνα», τόνισε, υποστηρίζοντας την αναγκαιότητα η Ευρώπη να εξετάσει τη «στρατηγική αυτονομία» της παραγωγικής της ικανότητας σε περίπτωση περαιτέρω πολέμων ή άλλης πανδημίας.
Και, ενώ η Ευρώπη πρόκειται να επανεξετάσει την απαγόρευση των νέων κινητήρων εσωτερικής καύσης το 2026, σύμφωνα με το ισχύον χρονοδιάγγραμμα, ο Ούρσο επιδιώκει αυτό να γίνει νωρίτερα, λόγω της διαφαινόμενης απειλής για απώλειες θέσεων εργασίας.
«Όλοι γνωρίζουν ότι αν δεν κινηθούμε βιαστικά, μέσα σε λίγους μήνες, στις Βρυξέλλες, στο Στρασβούργο και σε άλλες ευρωπαϊκές πρωτεύουσες, θα βρούμε όχι μόνο αγρότες με τα τρακτέρ τους, αλλά και εργάτες. Αρχίζουμε να νιώθουμε αυτή την ατμόσφαιρα σε όλη την Ευρώπη», είπε χαρακτηριστικά.
Πρόσθεσε, δε, ότι εάν η Επιτροπή επιμείνει στη διατήρηση της απαγόρευσης των κινητήρων εσωτερικής καύσης του 2035, θα πρέπει να παρέχει σημαντικούς οικονομικούς πόρους για να επιταχύνει τη μετάβαση.
«Η βιομηχανική πολιτική και η περιβαλλοντική πολιτική πρέπει να ευθυγραμμιστούν», είπε. «Συμφωνούμε με τη μετάβαση προς τα ηλεκτρικά οχήματα εφόσον είναι βιώσιμη».
Latest News
Μπορεί η Ελλάδα να αντιμετωπίσει πυρκαγιές τύπου Λος Άντζελες - Τι απαντά ο Συνολάκης
«Οι άνεμοι είχαν ταχύτητες που φτάνανε τα 160 χιλιόμετρα την ώρα και με τέτοιες ταχύτητες δεν μπορεί κανείς να σταματήσεις τις πυρκαγιές γιατί δεν μπορούν να πετάξουν αεροπλάνα»
Πρωταγωνίστρια στα PPAs η Ελλάδα
Τα τεχνολογικά μεγαθήρια όπως η Amazon, η Google και η Microsoft επιλέγουν την Ελλάδα για επενδύσεις στην ανανεώσιμη ενέργεια
Ποιες οι περιοχές με το μεγαλύτερο προβάδισμα στο Εξοικονομώ 2025
Στον Οδηγό του προγράμματος περιλαμβάνεται η κατάταξη κάθε οικισμού της χώρας ξεχωριστά, ως προς το κριτήριο των «βαθμοημερών»
Διαφωνεί και το δείχνει - Η BlackRock γυρίζει πλάτη στις κλιματικές ανησυχίες
Η BlackRock, ο μεγαλύτερος διαχειριστής χρημάτων στον κόσμο είχε αποκτήσει φήμη ως ηγέτης βιώσιμων επενδύσεων
Πώς η Νορβηγία πρωτοστατεί στην ηλεκτροκίνηση
Μέχρι το τέλος του 2025 θα πωλούνται στη Νορβηγία μόνο ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Τι διδάγματα μπορεί να πάρει η Ευρώπη από το success-story της χώρας στην ηλεκτροκίνηση;
Αλλαγές σε ΚΤΕΟ, ηλεκτροφόρτιση και μεταχειρισμένα - Τι πρέπει να γνωρίζετε
Τι προβλέπει το νομοσχέδιο του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών που συζητήθηκε στο υπουργικό συμβούλιο
Η κλιματική αλλαγή δείχνει τα δόντια της - Προστέθηκαν 41 μέρες επικίνδυνης ζέστης
Η κλιματική αλλαγή αποτελεί τον υπ’ αριθμόν ένα κίνδυνο για την ανθρωπότητα, με τους καύσωνες εντείνονται κάθε χρόνο λόγω της καύσης ορυκτών καυσίμων που προκαλούν το φαινόμενο του θερμοκηπίου
Ο κόσμος ξεπέρασε το όριο του 1,5°C ως προς την αύξηση της μέσης θερμοκρασίας το 2024
Η συμφωνία του Παρισιού για την κλιματική αλλαγή και ο στόχος για τη συγκράτηση της αύξησης της μέσης θερμοκρασίας έμειναν μόνο στα χαρτιά
Πάνω από 320 δισ. δολ. ο «λογαριασμός» των φυσικών καταστροφών το 2024
Σύμφωνα με τον αντασφαλιστικό κολοσσό Munich Re το μεγαλύτερο ποσοστό των απωλειών είναι «ανασφάλιστες»
Αυξημένες πωλήσεις αναφέρει η σουηδική Polestar
Η Polestar ανακοίνωσε λιανικές πωλήσεις 12.256 για το τέταρτο τρίμηνο του 2024 ,έναντι 11.640 κατα το ίδιο διάστημα του 2023