Ζήτημα κατεπείγουσας αναθεώρησης της απαγόρευσης πόλωησης νέων αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης μετά το 2035, όπως προβλέπεται στην «Πράσινη Συμφωνία» θέτει ο υπουργός Βιομηχανίας της Ιταλίας, υποστηρίζοντας ότι η διάταξη έχει δημιουργήσει σοβαρή κρίση στης ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες.
Ο Αντόλφο Ούρσο προειδοποίησε ότι εκατοντάδες χιλιάδες θέσεις εργασίας στην ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία κινδυνεύουν, εάν οι Βρυξέλλες δεν επανεξετάσουν και δεν χαλαρώσουν τους φιλόδοξους περιβαλλοντικούς στόχους τους για τον κλάδο.
Mercedes: Πρόβλεψη για χαμηλότερα έσοδα – «Kακός οιωνός» για τη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία
Καθυστέρηση και χαλάρωση
«Ο οδικός χάρτης της Πράσινης Συμφωνίας, όπως σχεδιάστηκε, έχει ήδη δείξει τις αντιφάσεις του με την κατάρρευση της ευρωπαϊκής αγοράς ηλεκτρικών οχημάτων και τη σοβαρή κρίση των ευρωπαϊκών αυτοκινητοβιομηχανιών», δήλωσε ο Ούρσο σε συνέντευξή του. «Τα δεδομένα μιλούν από μόνα τους. Είναι ήδη ξεκάθαρο ότι ο οδικός χάρτης δεν είναι βιώσιμος», πρόσθεσε.
Ο υπουργός Βιομηχανίας της Μελόνι θα έχει συναντήσεις υψηλού επιπέδου στις Βρυξέλλες αυτή την εβδομάδα, σύμφωνα με τους FT, προκειμένου να απαιτήσει επείγουσα αναθεώρηση των κανόνων για τις εκπομπές ρύπων και την απαγόρευση των κινητήρων εσωτερικής καύσης το 2035, η οποία είπε ότι θα πρέπει να καθυστερήσει και να χαλαρώσει για να επιτρέψει την πώληση άλλων μορφών οχημάτων καθαρής τεχνολογίας, συμπεριλαμβανομένων αυτών που χρησιμοποιούν βιοκαύσιμο ή συνθετικό καύσιμο.
Οι ισχυρισμοί του ιταλού υπουργού είναι συνδέονται με την ανησυχία που εκφράζεται ευρύτερα στην ΕΕ κάτω από την πίεση των αυτοκινητοβιομηχανιών οι οποίες προειδοποιούν πως οι εισαγωγές φθηνότερων ηλεκτρικών οχημάτων μπορεί να πλήξει καίρια τον κλάδο μόλις τεθεί σε ισχύ και η απαγόρευση της πώλησης νέων κινητήρων εσωτερικής καύσης.
Η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ιταλίας, η Stellantis, ανέστειλε την παραγωγή αυτοκινήτων στο ιστορικό της εργοστάσιο στο Τορίνο για ένα μήνα, έως τα μέσα Οκτωβρίου, λόγω της χαμηλής ζήτησης για την ηλεκτρική έκδοση του Fiat 500, η τιμή του οποίου είναι 30.000 ευρώ, έναντι 17.700 ευρώ της υβριδικής έκδοσης.
Η Volkswagen, η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Γερμανίας, προειδοποίησε πρόσφατα τους εργαζομένους ότι δεν θα τηρεί πλέον την εγγύηση εργασίας που τηρούσε για δεκαετίες. Υπολογίζεται ότι 165.000 άνθρωποι εργάζονται στην αυτοκινητοβιομηχανία της Ιταλίας και περίπου 780.000 στη Γερμανία.
Ναι στη μετάβαση υπό όρους
Σύμφωνα με τον Ούρσο τα ηλεκτρικά οχήματα «κοστίζουν πάρα πολύ σε σύγκριση με τα εισοδήματα των Ευρωπαίων και των Ιταλών» και προειδοποίησε ότι η βιαστική «αγκαλιά» της Ευρώπης για την ηλεκτροκίνηση χωρίς πρώτα να αναπτύξει τις δικές της εγχώριες αλυσίδες εφοδιασμού μπορεί να δημιουργήσει υπερβολική εξάρτηση από την Κίνα.
«Ο κίνδυνος είναι να περάσουμε από την εξάρτηση από τα ρωσικά ορυκτά καύσιμα στην εξάρτηση από κρίσιμες πρώτες ύλες που προέρχονται -παράγονται ή έχουν περάσει από επεξεργασία- στην Κίνα», τόνισε, υποστηρίζοντας την αναγκαιότητα η Ευρώπη να εξετάσει τη «στρατηγική αυτονομία» της παραγωγικής της ικανότητας σε περίπτωση περαιτέρω πολέμων ή άλλης πανδημίας.
Και, ενώ η Ευρώπη πρόκειται να επανεξετάσει την απαγόρευση των νέων κινητήρων εσωτερικής καύσης το 2026, σύμφωνα με το ισχύον χρονοδιάγγραμμα, ο Ούρσο επιδιώκει αυτό να γίνει νωρίτερα, λόγω της διαφαινόμενης απειλής για απώλειες θέσεων εργασίας.
«Όλοι γνωρίζουν ότι αν δεν κινηθούμε βιαστικά, μέσα σε λίγους μήνες, στις Βρυξέλλες, στο Στρασβούργο και σε άλλες ευρωπαϊκές πρωτεύουσες, θα βρούμε όχι μόνο αγρότες με τα τρακτέρ τους, αλλά και εργάτες. Αρχίζουμε να νιώθουμε αυτή την ατμόσφαιρα σε όλη την Ευρώπη», είπε χαρακτηριστικά.
Πρόσθεσε, δε, ότι εάν η Επιτροπή επιμείνει στη διατήρηση της απαγόρευσης των κινητήρων εσωτερικής καύσης του 2035, θα πρέπει να παρέχει σημαντικούς οικονομικούς πόρους για να επιταχύνει τη μετάβαση.
«Η βιομηχανική πολιτική και η περιβαλλοντική πολιτική πρέπει να ευθυγραμμιστούν», είπε. «Συμφωνούμε με τη μετάβαση προς τα ηλεκτρικά οχήματα εφόσον είναι βιώσιμη».
Latest News
Η συνεργασία Uber με κινεζική startup φέρνει τα ρομποταξί στους δρόμους των ΗΑΕ
Η Uber Technologies και η κινεζική startup τεχνολογίας WeRide ανακοίνωσαν την έναρξη συνεργασίας τους την Τετάρτη
Αυξάνονται οι επενδύσεις των εταιρειών σε θέματα βιωσιμότητας
Τι αποκαλύπτει έρευνα της Deloitte σε στελέχη για τις επιδόσεις των εταιρειών σε θέματα βιωσιμότητας
H Eurobank xρηματοδοτεί φωτοβολταϊκά έργα της Metlen ύψους 221,5 εκατ. ευρώ
Τα έργα θα γίνουν στις Περιφερειακές Ενότητες Θεσσαλονίκης και Λάρισας και είναι συνολικού προϋπολογισμού 221,5 εκατ. ευρώ
Νέο μπαράζ εξαγορών από τη ΔΕΗ - Αποκτά ΑΠΕ και το 20% του Κοπελούζου στο CCGT Αλεξανδρούπολης
Τι περιλαμβάνει το νέο mega deal της ΔΕΗ
Economist: Η εθελοντική αγορά άνθρακα γίνεται ελπίδα διάσωσης του Αμαζονίου
Η Βραζιλία διαθέτει ορισμένα πλεονεκτήματα που μπορούν να βάλουν τέλος στις αναδασώσεις του Αμαζονίου, σύμφωνα με τον Economist
«Φόρος Τακτικών Αεροπορικών Επιβατών» για τη σωτηρία του πλανήτη
Για να σωθεί το περιβάλλον, μπαίνουν στο στόχαστρο και οι «νέοι, πλούσιοι και μορφωμένοι αστοί» που χρησιμοποιούν συχνότερα το αεροπλάνο για αναψυχή
Παραγωγή ανεμογεννητριών στην Ευρώπη σχεδιάζει η κινεζική Sany
Η κινεζική Sany βρίσκεται σε προχωρημένες συνομιλίες με πιθανούς ευρωπαίους πελάτες, λέει εκπρόσωπός της
Κλιματική αλλαγή: Η Μεσόγειος φλέγεται – Πάνω από 1,5 βαθμούς η αύξηση της θερμοκρασίας σε 30 χρόνια
Σε περιοχές νότια της Κρήτης και της Ρόδου, η άνοδος της θερμοκρασίας την περίοδο 1991-2020 ξεπερνά τους 2,0 βαθμούς Κελσίου
Πώς θα επιτευχθεί ο στόχος για τριπλασιασμό της ενέργειας από ΑΠΕ μέχρι το 2030
Νέα έκθεση του ΔΟΕ αποτυπώνει τις πραγματικές δυνατότητες και τις προϋποθέσεις για να επιτευχθούν οι στόχοι της COP28
Η Καλιφόρνια μηνύει την ExxonMobil για τον ρόλο της στην παγκόσμια ρύπανση από πλαστικά απόβλητα
Ο Γενικός Εισαγγελέας της Καλιφόρνιας Ρομπ Μπόντα ανακοίνωσε ότι η πολιτεία μήνυσε την Exxon μετά την ολοκλήρωση μιας σχεδόν διετούς έρευνας