Μητσοτάκης – Ερντογάν

Δεν μας πρόσθεσε κάτι νέο η συνάντηση του Κυριάκου Μητσοτάκη με τον Ταγίπ Ερντογάν. Δεν αναμέναμε άλλωστε, καθώς αυτές οι συναντήσεις δύσκολα βγάζουν κάποιο νόημα πέραν της εσωτερικής κατανάλωσης.

Απλά βλέπω ότι η κυβέρνηση επιστρέφει στην ατζέντα των περιφερειακών σχέσεων, στη γραμμή που έχει τελευταία, δηλαδή του αφηγήματος του πυλώνα γεωπολιτικής σταθερότητας, την ώρα που τριγύρω καίνε διάφορες… φωτιές.

Οι «νόμιμοι» τουρίστες…

Άλλωστε, ακόμη και με τα όσα είπε ο εκπρόσωπος Παύλος Μαρινάκης, οι προτεραιότητες του πρωθυπουργού στη συνάντηση που είχε με τον Τούρκο πρόεδρο στη Νέα Υόρκη ήταν ο εκμηδενισμός των παραβιάσεων, η καλή συνεργασία στην αντιμετώπιση των λαθροδιακινητών και η προσέλκυση… νόμιμων τουριστών.

Δεν κατάλαβα τι εννοούσε με τους “νόμιμους τουρίστες”… αλλά συμφωνώ!

Καλό είναι να αποφεύγουμε τους παράνομους τουρίστες…

————————

Το πρόβλημα είναι η στάση εργασίας

Δεν ξέρει κανείς από που να αρχίσει… όταν μιλά για τον «σιδηρόδρομο» σε αυτή τη χώρα.

Και το βάζω σε εισαγωγικά… γιατί δεν μπορεί κανείς να μιλήσει για ένα ολοκληρωμένο και αξιόπιστο δίκτυο.

Και πάνω σε αυτό που χάρην… ευκολίας χαρακτηρίζουμε «σιδηρόδρομο», μαλώνουν διοίκηση και εργαζόμενοι για μια στάση εργασίας.

Ναι καλά διαβάσατε… στάση εργασίας.

σιδηροδρομικά έργα

Τα λένε οι εργαζόμενοι…

Βέβαια, οι εργαζόμενοι έχουν δίκιο. Και η ιστορία τους δικαιώνει ακόμη περισσότερο. Δυστυχώς και λυπηρώς…

Το υλικό είναι γερασμένο, η τεχνική βάση υποστελεχωμένη, οι εγκαταστάσεις απαρχαιωμένες.

Και όλα αυτά όταν υπάρχει κρατική επιχορήγηση 65 εκατ. ευρώ για τις… άγονες γραμμές, για μια εταιρεία που εμφανίζει αρνητικά ίδια κεφάλαια ύψους -44,5 εκατ. ευρώ.

Που πήγε η ασφάλιση;

Όπως μάλιστα μου ανέφερε άνθρωπος που γνωρίζει εκ των έσω την οικονομική κατάσταση, η εικόνα της Hellenic Train είναι απόρροια του τραγικού δυστυχήματος στα Τέμπη αλλά και των τεράστιων καταστροφών στη Θεσσαλία εξαιτίας της κακοκαιρίας Daniel.

Δύο γεγονότα που καθήλωσαν για μήνες την επιβατική και εμπορευματική κυκλοφορία. Ποιος έμπαινε άλλωστε… μην βαυκαλιζόμαστε άδικα.

Αλλά όπως αναρωτήθηκε η ίδια η πηγή μου… που πήγε η προσπάθεια της κυβέρνησης στο μέτωπο της ιδιωτικής ασφάλισης;

Δεν φτάνει μόνο να κυνηγά τους αγρότες και τους ιδιοκτήτες να ασφαλίζονται για φυσικές καταστροφές…, μου ανέφερε χαρακτηριστικά.

18 παρεμβάσεις

Πάντως, ο αρμόδιος Υπουργός ενημέρωσε τη Βουλή για τις παρεμβάσεις στον σιδηροδρομικό τομέα, με αρκετές εξ αυτών να έχουν πολύ ενδιαφέρον.

Ήταν μάλιστα 18…

Οι 6 αφορούσαν το τι έγινε πέρσι… 2 αφορούσαν αναθέσεις σε εργολάβους, άλλοι 2 για δέντρα και «φυτοτεχνικές εργασίες», και αρκετά που είχαν σχέση με τη συνεργασία της Κομισιόν.

Επίσης, ανέφερε και την πρόσληψη 117 υπαλλήλων και έχει ήδη εγκριθεί η διαδικασία 100 επιπλέον θέσεων.

Μισό δισ.

Και για να επανέλθω στο κόστος του Daniel… ο ίδιος ο υπουργός ανέφερε ότι προχωρά η οριστική αποκατάσταση του σιδηροδρομικού δικτύου από τις εκτεταμένες ζημιές που προέκυψαν από τον Daniel.

Το κόστος των εν λόγω εργασιών ανέρχεται στα 463 εκατ. ευρώ, με ΦΠΑ!

Μην βάλουμε μέσα και τις αποζημιώσεις των πληγέντων…

——————————

Αυτή την ΕΝΑ ποιος θα την πάρει;

Η οικογένεια Σκλαβενίτη δεν ενδιαφέρεται πια για τα καταστήματα χονδρικής της ΑΒ Βασιλόπουλος. Απέσυρε το ενδιαφέρον της.

Έγκυρες πηγές μου αναφέρουν πως οι διαπραγματεύσεις για την απόκτηση της ΕΝΑ απέβησαν άκαρπες, χωρίς να διευκρινίζουν τον λόγο του… ναυαγίου.

Αν και η σκέψη όλων μοιραία πηγαίνει στο τίμημα.

Τα λεφτά πάντα σε αυτές τις περιπτώσεις παίζουν τον ρόλο τους, λένε άνθρωποι της αγοράς.

Θυμίζουμε πως για τον τομέα χονδρικής της ΑΒ Βασιλόπουλος είχαν δείξει ενδιαφέρον τόσο η οικογένεια Παντελιάδη που διατηρεί ισχυρή παρουσία στον χώρο μέσω του ομίλου METRO, αλλά και ο Μασούτης που αναπτύσσεται δυναμικά τα τελευταία χρόνια.

Το ερώτημα βεβαίως που τίθεται είναι τι θα πράξουν οι Ολλανδοί με την εν Ελλάδι θυγατρική τους.

———————-

Απομάκρυνση (;)

Πάντως, άλλα αφεντικά στην Ελλάδα δεν διστάζουν να απομακρύνουν στελέχη τους, έστω κι αν αυτά τα καλωσόριζαν στους ομίλους τους με τυμπανοκρουσίες…, όπως με διθυραμβικές ανακοινώσεις Τύπου, συνεντεύξεις, κοινές εμφανίσεις σε συνέδρια κλπ.

Αναφέρομαι στην Alphabet Education (ΙΕΚ ΑΚΜΗ και Μητροπολιτικό Κολλέγιο) της BC Partners και τη διευθύνουσα σύμβουλο Μαριάννα Πολιτοπούλου.

Οι πληροφορίες που κυκλοφορούν στην αγορά φέρουν τη διεθνή επενδυτική εταιρεία BC Partners, που την προσέλαβε τον Δεκέμβριο του 2023 και ανακοίνωνε πανηγυρικά την ένταξη της στον εκπαιδευτικό βραχίονα του fund, να την απομακρύνουν…

Προσδοκίες

Πηγές από την αγορά μου έλεγαν ότι η πρώην CEO της ασφαλιστικής ΝΝ και νυν μέλος του ΔΣ της Attica Bank, δεν εκπλήρωσε τις προσδοκίες της ιδιοκτησίας της BC Partners καθώς και ό,τι δεν εφάρμοζε το πλάνο που είχε θέσει…

Λέτε να έπεσαν τόσο έξω εκεί στη BC Partners…;

———————–

Η Pepsico κι ο Μάικλ Τζάκσον

«Λίγους μήνες αφού έγινα διευθυντής στην Pepsi – στις 11 Νοεμβρίου 1983, την ημέρα που γινόμουν 39 χρονών – υπέγραψα το πιο ακριβό συμβόλαιο με διασημότητα στην ιστορία στην ιστορία της διαφήμισης: 5 εκατομμύρια δολάρια για δικαίωμα δύο διαφημιστικών και το πατρονάρισμα μιας περιοδείας, που παρουσίασε ένα νεαρό, ταλαντούχο αλλά ντροπαλό, ο οποίος τραγουδούσε με μία ψιλή φωνή και χόρευε προς τα πίσω.

Πολλοί νόμιζαν ότι είχα τρελαθεί. Πολλοί έγραψαν και μου το είπαν. Ακόμη κι εγώ άρχισα να πιστεύω ότι ίσως νά ΄χαν δίκιο».

Ο νεαρός τραγουδιστής δεν ήταν δεν ήταν άλλος από τον Μάικλ Τζάκσον. Κι αυτός που αφηγείται την ιστορία ενός επιχειρηματικού πολέμου στις Ηνωμένες Πολιτείες, είναι ο μετέπειτα πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Pepsico Ρότζερ Ενρίκο.

Το άλλο μέρος του «πολέμου» δεν είναι παρά ο κολοσσός της Coca Cola. Σε εκείνο το bras de fer νίκησε η Pepsico – εξού και ο τίτλος του βιβλίου του Ενρίκο «Ο αντίπαλος έκανε πίσω»!

Αποτυχίες

Όλα αυτά βέβαια είναι μακρινά πράγματα – όχι μόνο με βάση τον χρόνο, αλλά και τη γεωγραφία. Και στα καθ΄ ημάς μικρή σημασία έχουν.

Κυρίως μόνο ως προς την σισύφειο προσπάθεια της – πλέον – Pepsico Hellas ΑΕ, να σταθεί με ισχυρούς όρους στην ελληνικής αγορά.

Μάλιστα είναι χαρακτηριστικό το γεγονός ότι στο παρελθόν εξάντλησε όλα τα περιθώρια στρατηγικών επιλογών που είχε το – κατά καιρούς – μάνατζμεντ της εταιρείας, για να μπορέσει να το πετύχει….

PepsiCo

Και μειώσεις τιμών!

Ακόμη και direct μειώσεις τιμών έκανε ένας νεαρός μάνατζερ στα χρόνια της κρίσης – στο ύψος του 10%!

Αλλά αντί το μερίδιο της να αυξάνεται – πάντα στην κατηγορία των αναψυκτικών φυσικά – μειωνόταν.

Έκτοτε ο τότε νεαρός μάνατζερ άλλαξε και η εταιρεία πήρε την άγουσα για τη… Ρουμανία….

Στη Ρουμανία

Πούλησε ή έκλεισε την παραγωγική της δραστηριότητα και πλέον η Pepsi ερχόταν από την γειτονική χώρα, φορτωμένη με το κόστος των μεταφορικών εξόδων!

Η περίοδος της πανδημίας και της καραντίνας άλλαξε τα μεγέθη των logistics. Το μεταφορικό κόστος «απογειώθηκε»!

«Επαναπατρισμός»

Κι έτσι η διοίκηση έκρινε πως είναι προτιμότερο να «επαναπατρίσει» την παραγωγή στην Ελλάδα, από το να εισάγει τα αναψυκτικά της από την Ρουμανία.

Κι είναι αλήθεια πως η αγορά των αναψυκτικών έχει αλλάξει εντυπωσιακά. Τίποτα δεν θυμίζει το προ δέκα ετών παρελθόν της.

Έχει ανοίξει, καινούργιοι παίκτες και πιο ισχυροί βρίσκονται στο «πεδίο»….

Ανταγωνισμός

Κι ο ανταγωνισμός είναι αρκετά μεγάλος. Επίσης – κι αυτό είναι εντυπωσιακό – στο επτάμηνο του 2024 η αγορά των μη αλκοολούχων ποτών έχει ίσως τον υψηλότερο ρυθμό ανάπτυξης, έστω κι αν ένα μέρος αυτού προέρχεται από ανατιμήσεις.

Η Pepsico δεν ανατίμησε φέτος τα αναψυκτικά της!

Από την αρχή

Κι ο συνολικός της τζίρος υπολογίζεται – συμπεριλαμβανομένων όλων των δραστηριοτήτων της – ότι μπορεί να υπερβεί τα 260 εκατ. ευρώ.

Και σίγουρα απέχει πολύ από την ελληνική εκδοχή της επανάληψης τους αμερικανικού success story της δεκαετίας του 1980….

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Inside Stories