Την κατάκτηση από την Ελλάδα της 2ης θέσης παγκοσμίως στον τομέα των βέλτιστων διαγωνιστικών διαδικασιών στα έργα Σύμπραξης Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) σύμφωνα με την Έκθεση «Benchmarking Infrastructure Development 2024» της Παγκόσμιας Τράπεζας, ανακοινώνει ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Νίκος Παπαθανάσης.
ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Στα «χέρια» της εταιρείας το αρδευτικό του Νέστου
Συγκεκριμένα, ανάμεσα στα κριτήρια που λαμβάνονται υπόψιν στην Έκθεση για την κατάταξη των χωρών, είναι η διασφάλιση του υγιούς ανταγωνισμού, η οικονομική αποδοτικότητα των έργων και η διαφάνεια της διαγωνιστικής διαδικασίας.
Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι η Μονάδα Συμπράξεων Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα του Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών έχει αναπτύξει καινοτόμους τρόπους χρηματοδότησης των έργων. Η συμμετοχή Ευρωπαϊκών Τραπεζών (EIB, EBRD) στη χρηματοδότηση των έργων, η μίξη ευρωπαϊκών και ιδιωτικών πόρων και η αξιοποίηση χρηματοδοτικών εργαλείων, αποτελούν δοκιμασμένες βέλτιστες πρακτικές, αναδεικνύοντας την χώρα μας ως μία από τις πλέον καινοτόμες χώρες στη χρηματοδότηση έργων ΣΔΙΤ.
«Ψήφος εμπιστοσύνης»
Ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Νίκος Παπαθανάσης, υπογράμμισε: «Αυτή η κορυφαία θέση στον παγκόσμιο χάρτη, από έναν διεθνή Οργανισμό με το ειδικό βάρος της Παγκόσμιας Τράπεζας, έρχεται σε συνέχεια ανάλογων θετικών αξιολογήσεων για την πορεία της οικονομίας και της χώρας γενικότερα, μετά από το 2019, από διεθνείς και ευρωπαϊκούς θεσμούς. Αποτελεί μια ακόμα ψήφο εμπιστοσύνης για την Ελλάδα και αναδεικνύει την ορθότητα της ακολουθούμενης πολιτικής των κυβερνήσεων του Κυριάκου Μητσοτάκη. Αποδεικνύει ότι η ανάπτυξη δεν είναι τυχαία, αλλά το αποτέλεσμα της εφαρμογής συγκεκριμένου σχεδίου, με στοχοθεσία, συντονισμό και σκληρή δουλειά. Συνιστά όμως, και την καλύτερη απάντηση απέναντι σε έωλες αιτιάσεις περί αδιαφάνειας και αναποτελεσματικότητας στις διαγωνιστικές διαδικασίες, εν προκειμένω στις Συμπράξεις Δημοσίου και Ιδιωτικού τομέα. Αξιοποιώντας κάθε διαθέσιμο ευρώ, συνεχίζουμε να προσελκύουμε επενδύσεις, να βελτιώνουμε υποδομές και την καθημερινότητα των συμπολιτών μας, κυρίως όμως να δημιουργούμε νέες θέσεις εργασίας με στόχο την αύξηση των εισοδημάτων για όλους».
«Ταχύτητα και αποτελεσματικότητα, παρέχοντας ίσες ευκαιρίες»
Ο Διευθυντής της Μονάδας ΣΔΙΤ του Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Νίκος Σέργης, τόνισε: «Οι συμπράξεις δημόσιου και ιδιωτικού τομέα, αποτελούν έναν από τους πλέον αποτελεσματικούς μηχανισμούς για την υλοποίηση μεγάλων έργων υποδομής, καθώς συνδυάζουν τη χρηματοδοτική ευελιξία του ιδιωτικού τομέα με την κοινωνική ευθύνη και την στρατηγική κατεύθυνση του δημόσιου τομέα. Η χώρα υιοθετεί βέλτιστες πρακτικές στη διαγωνιστική διαδικασία των έργων αυτών, οι οποίες διασφαλίζουν την ταχύτητα και την αποτελεσματικότητα, παρέχοντας ίσες ευκαιρίες σε όλους τους συμμετέχοντες. Δημιουργούν με τον τρόπο αυτό ένα πλαίσιο διαφάνειας, που ενισχύει την εμπιστοσύνη της διεθνούς και εγχώριας αγοράς και συμβάλλουν στην βιωσιμότητα, προσελκύοντας επενδυτές και διεθνείς φορείς που ενδιαφέρονται να συμβάλουν σε μεγάλης κλίμακας αναπτυξιακά έργα».
Latest News
Δύο δεσμευτικές προσφορές για το φράγμα Πύλου - Μεσσήνης ύψους 126 εκατ. ευρώ
Το έργο καλύπτει, σύμφωνα με το ΥπΑΑΤ, τις αρδευτικές ανάγκες 35.000 στρεμμάτων
Από ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και Μυτιληναίο οι δεσμευτικές προσφορές για το αρδευτικό Λάρισας - Καρδίτσας
Το έργο καλύπτει τις αρδευτικές ανάγκες 67.800 στρεμμάτων
Σταϊκούρας: 18 παρεμβάσεις για εκσυγχρονισμό του σιδηροδρομικού τομέα
Ο υπουργός Μεταφορών ενημέρωσε Τη Διαρκή Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής
Άνοιξε ο δρόμος για τις μονάδες επικίνδυνων αποβλήτων – Το Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης
Απαραίτητη η μονάδα στην Τανάγρα - Ανοιχτός ο δρόμος για επιπλέον ιδιωτικούς χώρους απόθεσης
Στις 6 Οκτωβρίου η Αττική Οδός περνά στη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – Η επίσημη ανακοίνωση
Τα υπουργεία Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών και Υποδομών και Μεταφορών ανακοίνωσαν ότι η Αττική Οδός μεταβιβάζεται στις 6 Οκτωβρίου στο νέο παραχωρησιούχο
Στη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ το αρδευτικό του Νέστου
Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ αναλαμβάνει το έργο «Μεταφορά και διανομή νερού από τον ποταμό Νέστο στην πεδιάδα της Ξάνθης για αρδευτικούς σκοπούς»
Στις ράγες μπαίνουν τρία μεγάλα σιδηροδρομικά projects - Το σχέδιο ΕΡΓΟΣΕ
Αυτά τα σιδηροδρομικά έργα θα επιτρέψουν στην Ελλάδα να εκμεταλλευθεί τους ευρωπαϊκούς σιδηροδρομικούς άξονες
Επενδυτικός χορός δισεκατομμυρίων στα logistics – Τα 3+1 projects που τρέχουν
Πώς η Ελλάδα ξεδιπλώνει, με όχημα τα logistics, την στρατηγική της για να καταστεί «γέφυρα» της Ευρώπης με Αφρική και Μέση Ανατολή
Χρήστος Σταϊκούρας: Η αναβάθμιση της ασφάλειας στα δίκτυα μεταφορών εστιάζει στον σιδηρόδρομο
Στην ανάγκη η Ευρώπη να συνεχίσει να επενδύει και να αναπτύσσει καινοτόμα χρηματοδοτικά εργαλεία για τον τομέα των μεταφορών, εστίασε ο Χρήστος Σταϊκούρας
Υποβλήθηκε δεσμευτική προσφορά για τα δίκτυα ύδρευσης Ταυρωπού
Το Έργο του Δικτύου Άρδευσης Ταυρωπού, αφορά τη μελέτη, χρηματοδότηση, κατασκευή, λειτουργία και συντήρηση του υπογειοποιημένου κλειστού αρδευτικού δικτύου, που θα εξυπηρετεί έκταση 115.000 στρεμμάτων