Κάποτε αποτελούσε μια από τις ισχυρότερες οικογένειες που δραστηριοποιούνταν στο χώρο του αυτοκινήτου. Ο λόγος για την οικογένεια Κορτέση που επί δεκαετίες ήταν επίσημος αντιπρόσωπος των αυτοκινήτων Mazda και Ford στην Ελλάδα.

Ράδιο Κορασίδη: Ο γίγαντας των ηλεκτρικών ειδών που περνά το κατώφλι των πλειστηριασμών

Η οικονομική κρίση και τα μεγάλα ανοίγματα σε υψηλό δανεισμό «τράβηξαν το χαλί» και έτσι η εταιρεία βρέθηκε σε κατάσταση πτώχευσης το 2014. Παρόλα αυτά η ιστορία της πτώχευσης δεν έχει τελειώσει καθώς στις 10 Οκτωβρίου ξαναβγαίνουν στο σφυρί ακίνητα της εταιρείας.

Τα ακίνητα που βγαίνουν στο σφυρί

Πρόκειται για επαναληπτικό πλειστηριασμό καθώς οι προηγούμενοι ήταν άγονοι. Αφορά δύο κτίρια (Κτίριο Α και Κτίριο Β). Η αρχική τους χρήση ήταν συνεργείο και εκθεσιακός χώρος αυτοκινήτων όπου στεγαζόταν η εταιρεία εμπορίου αυτοκινήτων Mazda και Ford Στακόρ.

Το 2016 το μεγαλύτερο τμήμα του Κτιρίου Α μισθώθηκε στον ΟΠΑΠ. Το Κτίριο Α περιλαμβάνει χώρους συνολικής επιφάνειας 4.764,53 τ.μ.

Το Κτίριο Β βρίσκεται στο τμήμα του οικοπέδου επί της συμβολής των οδών Πολυκράτους και Ποσειδίππου. Είναι τετραώροφο και αποτελείται από υπόγειο, ισόγειο και τρεις ορόφους. Το Κτίριο Β περιλαμβάνει χώρους συνολικής επιφάνειας 8.467,28 τ.μ.

Όσον αφορά την αγοραία αξία του ακινήτου, κατά την έκθεση εκτίμησης για το Κτίριο Α ανέρχεται σε 11.982.00 ευρώ και για το Κτίριο Β σε 6.154.000ευρώ.

Παρόλα αυτά η τιμή πρώτης προσφοράς  έχει οριστεί στα 9.737.000 ευρώ δηλαδή στο μισό της εκτιμηθείσας αξίας των ακινήτων.

Η ιστορία της Στακόρ

Η εταιρεία Στακόρ Α.Β.Ε.Ε.Α., συμφερόντων της οικογένειας Κορτέση, υπήρξε για χρόνια αντιπρόσωπος των αυτοκινήτων Ford και Mazda. Η οικογένεια όμως είχε παρουσία και στο χώρο του real estate.

Tο 1936, ο Ιωάννης Κορτέσης είχε αναλάβει την αντιπροσώπευση των προϊόντων και αυτοκινήτων της Ford μέσω της εταιρείας Στακόρ, η οποία με τη μετέπειτα εταιρική μορφή της συστάθηκε τον Νοέμβριο του 1951.

O Iωάννης Κορτέσης δεν ήταν τυχαίος στον χώρο του αυτοκινήτου καθώς ήταν γιος του Μιχαήλ Κορτέση, ο οποίος παλιότερα κατασκεύαζε αμαξώματα φορτηγών και λεωφορείων σε πλαίσια Ford.

Αρχικά η οικογένεια Κορτέση είχε την αντιπροσωπεία των τρακτέρ Fordson, αλλά και φορτηγών, λεωφορείων και επιβατικών της Ford.

Το 1982 η οικογένεια Κορτέση ίδρυσε την ΕΛΜΑ επίσημο και αποκλειστικό εισαγωγέα και διανομέα της Mazda στην Ελλάδα, ενώ στη συνέχεια ο όμιλος εμπορευόταν και αυτοκίνητα Renault και Dacia.

Τα ακίνητα

Στον τομέα του Real Estate έγιναν σημαντικές επενδύσεις από την οικογένεια. Ένα μεγάλο τμήμα της ακίνητης περιουσίας του ομίλου αφορούσε κτίρια στα οποία στεγάζονταν αντιπροσωπείες πώλησης αυτοκινήτων και συνεργεία τα οποία εκμεταλλευόταν.

Η μεγάλη ακίνητη περιουσία του ομίλου, αξίας 37 εκατ. ευρώ, δεν στάθηκε ικανή να λειτουργήσει ως σωσίβιο για τον όμιλο.

Ο όμιλος ήταν μάλιστα και από τους πρώτους που προέβλεψαν την άνοδο του ελληνικού real estate από το 2000 και δημιούργησε ένα από τα πρώτα ψυχαγωγικά κέντρα στην Ελλάδα, στην οδό Αχαρνών, όπου λειτουργούσε ο πολυκινηματογράφος Ster Cinemas.

Η επένδυση αυτή δεν αποδείχθηκε ιδιαίτερα επιτυχημένη αφού η κρίση οδήγησε στην διακοπή λειτουργίας το 2011 των Ster Cinemas.

Η πορεία προς την πτώση

Το 2012 ξεκίνησαν τα μεγάλα προβλήματα με το δανεισμό, καθώς εκείνη την περίοδο το σύνολο των βραχυπρόθεσμων υποχρεώσεων του ομίλου έφταναν τα 128 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων τα 117 εκατ. ευρώ αφορούσαν δάνεια, ενώ ο κύκλος εργασιών είχε κατρακυλήσει στα 13 εκατ. ευρώ, όταν το 2008 βρισκόταν στα 124,18 εκατ. ευρώ.

Οι καθαρές ζημιές προ φόρων του ομίλου και της εταιρείας, κατά το έτος του 2012, ανήλθαν σε 22,96 εκατ. ευρώ για τον όμιλο και σε 6 εκατ. ευρώ για την εταιρεία, εμφανίζοντας πάντως.

Για περίπου μια τριετία η διοίκηση προσπάθησε να «σώσει» την εταιρεία εφαρμόζοντας την γνωστή τακτική της περικοπής δαπανών και προχωρούσε ταυτόχρονα και σε κλείσιμο υποκαταστημάτων.

Οι διαπραγματεύσεις με τράπεζες

Παρόλο την προσπάθεια δεν κατάφερε να ανατρέψει το δρόμο προς την πτώχευση. Τα προβλήματα ρευστότητας εντάθηκαν από το 2012 και μετά, οπότε μέρος του μακροπρόθεσμου δανεισμού της εταιρείας μετατράπηκε σε βραχυπρόθεσμο και έτσι ξεκίνησαν οι διαπραγματεύσεις με τις τράπεζες.

Οι προσπάθειες των διαπραγματεύσεων με τις τράπεζες ήταν άκαρπες και έτσι εν συνεχεία ήρθε και η αίτηση πτώχευσης. Στις 25 Σεπτεμβρίου 2014 το Πολυμελές Πρωτοδικείο Αθηνών κήρυξε τελικά την εταιρεία σε πτώχευση.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Επιχειρήσεις