![Οικογένεια Κορτέση: Το σφυρί… χτυπάει ακόμη δέκα χρόνια μετά την πτώχευση για τον όμιλο Στακόρ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/02/in_pleisthriasmoi-768x450-1.png)
Κάποτε αποτελούσε μια από τις ισχυρότερες οικογένειες που δραστηριοποιούνταν στο χώρο του αυτοκινήτου. Ο λόγος για την οικογένεια Κορτέση που επί δεκαετίες ήταν επίσημος αντιπρόσωπος των αυτοκινήτων Mazda και Ford στην Ελλάδα.
Ράδιο Κορασίδη: Ο γίγαντας των ηλεκτρικών ειδών που περνά το κατώφλι των πλειστηριασμών
Η οικονομική κρίση και τα μεγάλα ανοίγματα σε υψηλό δανεισμό «τράβηξαν το χαλί» και έτσι η εταιρεία βρέθηκε σε κατάσταση πτώχευσης το 2014. Παρόλα αυτά η ιστορία της πτώχευσης δεν έχει τελειώσει καθώς στις 10 Οκτωβρίου ξαναβγαίνουν στο σφυρί ακίνητα της εταιρείας.
Τα ακίνητα που βγαίνουν στο σφυρί
Πρόκειται για επαναληπτικό πλειστηριασμό καθώς οι προηγούμενοι ήταν άγονοι. Αφορά δύο κτίρια (Κτίριο Α και Κτίριο Β). Η αρχική τους χρήση ήταν συνεργείο και εκθεσιακός χώρος αυτοκινήτων όπου στεγαζόταν η εταιρεία εμπορίου αυτοκινήτων Mazda και Ford Στακόρ.
Το 2016 το μεγαλύτερο τμήμα του Κτιρίου Α μισθώθηκε στον ΟΠΑΠ. Το Κτίριο Α περιλαμβάνει χώρους συνολικής επιφάνειας 4.764,53 τ.μ.
Το Κτίριο Β βρίσκεται στο τμήμα του οικοπέδου επί της συμβολής των οδών Πολυκράτους και Ποσειδίππου. Είναι τετραώροφο και αποτελείται από υπόγειο, ισόγειο και τρεις ορόφους. Το Κτίριο Β περιλαμβάνει χώρους συνολικής επιφάνειας 8.467,28 τ.μ.
![](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/09/κορτέσης1-10.png)
Όσον αφορά την αγοραία αξία του ακινήτου, κατά την έκθεση εκτίμησης για το Κτίριο Α ανέρχεται σε 11.982.00 ευρώ και για το Κτίριο Β σε 6.154.000ευρώ.
Παρόλα αυτά η τιμή πρώτης προσφοράς έχει οριστεί στα 9.737.000 ευρώ δηλαδή στο μισό της εκτιμηθείσας αξίας των ακινήτων.
Η ιστορία της Στακόρ
Η εταιρεία Στακόρ Α.Β.Ε.Ε.Α., συμφερόντων της οικογένειας Κορτέση, υπήρξε για χρόνια αντιπρόσωπος των αυτοκινήτων Ford και Mazda. Η οικογένεια όμως είχε παρουσία και στο χώρο του real estate.
Tο 1936, ο Ιωάννης Κορτέσης είχε αναλάβει την αντιπροσώπευση των προϊόντων και αυτοκινήτων της Ford μέσω της εταιρείας Στακόρ, η οποία με τη μετέπειτα εταιρική μορφή της συστάθηκε τον Νοέμβριο του 1951.
O Iωάννης Κορτέσης δεν ήταν τυχαίος στον χώρο του αυτοκινήτου καθώς ήταν γιος του Μιχαήλ Κορτέση, ο οποίος παλιότερα κατασκεύαζε αμαξώματα φορτηγών και λεωφορείων σε πλαίσια Ford.
Αρχικά η οικογένεια Κορτέση είχε την αντιπροσωπεία των τρακτέρ Fordson, αλλά και φορτηγών, λεωφορείων και επιβατικών της Ford.
Το 1982 η οικογένεια Κορτέση ίδρυσε την ΕΛΜΑ επίσημο και αποκλειστικό εισαγωγέα και διανομέα της Mazda στην Ελλάδα, ενώ στη συνέχεια ο όμιλος εμπορευόταν και αυτοκίνητα Renault και Dacia.
Τα ακίνητα
Στον τομέα του Real Estate έγιναν σημαντικές επενδύσεις από την οικογένεια. Ένα μεγάλο τμήμα της ακίνητης περιουσίας του ομίλου αφορούσε κτίρια στα οποία στεγάζονταν αντιπροσωπείες πώλησης αυτοκινήτων και συνεργεία τα οποία εκμεταλλευόταν.
Η μεγάλη ακίνητη περιουσία του ομίλου, αξίας 37 εκατ. ευρώ, δεν στάθηκε ικανή να λειτουργήσει ως σωσίβιο για τον όμιλο.
Ο όμιλος ήταν μάλιστα και από τους πρώτους που προέβλεψαν την άνοδο του ελληνικού real estate από το 2000 και δημιούργησε ένα από τα πρώτα ψυχαγωγικά κέντρα στην Ελλάδα, στην οδό Αχαρνών, όπου λειτουργούσε ο πολυκινηματογράφος Ster Cinemas.
Η επένδυση αυτή δεν αποδείχθηκε ιδιαίτερα επιτυχημένη αφού η κρίση οδήγησε στην διακοπή λειτουργίας το 2011 των Ster Cinemas.
Η πορεία προς την πτώση
Το 2012 ξεκίνησαν τα μεγάλα προβλήματα με το δανεισμό, καθώς εκείνη την περίοδο το σύνολο των βραχυπρόθεσμων υποχρεώσεων του ομίλου έφταναν τα 128 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων τα 117 εκατ. ευρώ αφορούσαν δάνεια, ενώ ο κύκλος εργασιών είχε κατρακυλήσει στα 13 εκατ. ευρώ, όταν το 2008 βρισκόταν στα 124,18 εκατ. ευρώ.
Οι καθαρές ζημιές προ φόρων του ομίλου και της εταιρείας, κατά το έτος του 2012, ανήλθαν σε 22,96 εκατ. ευρώ για τον όμιλο και σε 6 εκατ. ευρώ για την εταιρεία, εμφανίζοντας πάντως.
Για περίπου μια τριετία η διοίκηση προσπάθησε να «σώσει» την εταιρεία εφαρμόζοντας την γνωστή τακτική της περικοπής δαπανών και προχωρούσε ταυτόχρονα και σε κλείσιμο υποκαταστημάτων.
Οι διαπραγματεύσεις με τράπεζες
Παρόλο την προσπάθεια δεν κατάφερε να ανατρέψει το δρόμο προς την πτώχευση. Τα προβλήματα ρευστότητας εντάθηκαν από το 2012 και μετά, οπότε μέρος του μακροπρόθεσμου δανεισμού της εταιρείας μετατράπηκε σε βραχυπρόθεσμο και έτσι ξεκίνησαν οι διαπραγματεύσεις με τις τράπεζες.
Οι προσπάθειες των διαπραγματεύσεων με τις τράπεζες ήταν άκαρπες και έτσι εν συνεχεία ήρθε και η αίτηση πτώχευσης. Στις 25 Σεπτεμβρίου 2014 το Πολυμελές Πρωτοδικείο Αθηνών κήρυξε τελικά την εταιρεία σε πτώχευση.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Βιομηχανικές περιοχές: Σύσκεψη βουλευτών της ΝΔ και εκπροσώπων του ΠΑΣΕΒΙΠΕ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/1213-600x450.jpg)
Διορθωτικές παρεμβάσεις στο νόμο 4982/22 για τις βιομηχανικές περιοχές ζητούν οι επιχειρήσεις των ΒΙΠΕ
Οι βουλευτές της ΝΔ μαζί με εκπροσώπους του ΠΑΣΕΒΙΠΕ, θα επιδιώξουν συνάντηση με τον υπουργό Ανάπτυξης «ώστε να διαμορφωθεί ενα βιώσιμο μέλλον» για τις βιομηχανικές περιοχές
![Miele Hellas: Επεκτείνεται σε Σλοβενία, Κροατία και Βοσνία](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/Miele-600x400.jpg)
Η Miele Hellas επεκτείνεται σε Σλοβενία, Κροατία και Βοσνία
Η επιτυχημένη πορεία της Miele Hellas οδηγεί σε ανάληψη της νέας αρμοδιότητας του νέου Miele Cluster Adria Aegean
![Jumbo: Αυξήθηκαν κατά 11% οι πωλήσεις τον Ιανουάριο](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/12/jumbo55.png)
Jumbo: Αύξηση 11% στις πωλήσεις τον Ιανουάριο
Αυξημένες 15% οι πωλήσεις στην Ελλάδα τον Ιανουάριο - Τι αναφέρει η διοίκηση της Jumbo
![Κλωστοϋφαντουργία: Υψηλό το ενεργειακό κόστος λένε οι κλωστοϋφαντουργοί -Υπόμνημα σε Σκυλακάκη](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/klostoyfantoyrgia-768x430-1-600x336.jpg)
Υψηλό το ενεργειακό κόστος λένε οι κλωστοϋφαντουργοί - Υπόμνημα σε Σκυλακάκη
Υπεισέρχεται πλέον στο κόστος του προϊόντος περίπου κατά 50%, και είναι 40% υψηλότερο από Ισπανία και Πορτογαλία αναφέρει σε ανακοίνωσή του ο ΣΕΒΚ
![ΑΧΙΑ για Πειραιώς: Μια εύστοχη στρατηγική κίνηση εν μέσω πιέσεων των επιτοκιακών εσόδων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/ot_peiraios_megalou333-600x352.png)
ΑΧΙΑ για Πειραιώς: Μια εύστοχη στρατηγική κίνηση εν μέσω πιέσεων των επιτοκιακών εσόδων
Το σενάριο της απόκτησης της Εθνικής Ασφαλιστικής το 2025 - Βραχυπρόθεσμες προκλήσεις
![Public: Δύο νέα “Public + home” καταστήματα σε Ίλιον και Ηράκλειο Κρήτης](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/thumbnail_Publichome_Ηράκλειο-600x400.jpg)
Δύο νέα “Public + home” καταστήματα σε Ίλιον και Ηράκλειο Κρήτης
Τα νέα μεγάλα “Public + home” αποτελούν μέρος του τριετούς επενδυτικού πλάνου των €10 εκατ. ευρώ που υλοποιεί η εταιρία
![Profile Software: Νέο κέντρο ερευνας και ανάπτυξης στην Πάτρα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/06/profile-software-600x300.webp)
Νέο κέντρο R&D στην Πάτρα για την Profile Software
Το νέο κέντρο R&D της Profile Software θα εστιάζει στη δημιουργία Χρηματοοικονομικών και Επιχειρησιακών λύσεων με χρήση AI και LLM
![Σούπερ μάρκετ: Αύξηση τζίρου 9% στα online – Τι προτιμούν οι καταναλωτές [γραφήματα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/02/online-supermarket-768x402-1-600x314.jpg)
«Άλμα» 9% στις πωλήσεις των online σούπερ μάρκετ - Η δημοφιλής ημέρας [γραφήματα]
Ποιες κατηγορίες προϊόντων πρωταγωνιστούν στα online σούπερ μάρετ
![Goldman Sachs: Ανεβάζει τις τιμές στόχους των ελληνικών τραπεζών – Αναβαθμίζει την Alpha [πίνακες]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/golman-sachs-600x400.jpg)
Ανεβάζει τις τιμές στόχους των ελληνικών τραπεζών η Goldman Sachs - Αναβαθμίζει την Alpha [πίνακες]
Η Goldman Sachs, υποβαθμίζει την Eurobank – «Αγορά» συστήνει για ΕΤΕ, Πειραιώς
![Motor Oil: Στην ΝRG το 35% της Κόρινθος Power – Στα 56 εκατ. ευρώ το τίμημα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/01/MOTOROIL_Refineries_yerolymbos-29-600x399.jpg)
Motor Oil: Στην ΝRG το 35% της Κόρινθος Power – Στα 56 εκατ. ευρώ το τίμημα
Τι αναφέρει σε ανακοίνωση η Motor Oil