Την κατάκτηση από την Ελλάδα της 2ης θέσης παγκοσμίως στον τομέα των βέλτιστων διαγωνιστικών διαδικασιών στα έργα Σύμπραξης Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) σύμφωνα με την Έκθεση «Benchmarking Infrastructure Development 2024» της Παγκόσμιας Τράπεζας, ανακοινώνει ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Νίκος Παπαθανάσης.

ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Στα «χέρια» της εταιρείας το αρδευτικό του Νέστου

Συγκεκριμένα, ανάμεσα στα κριτήρια που λαμβάνονται υπόψιν στην Έκθεση για την κατάταξη των χωρών, είναι η διασφάλιση του υγιούς ανταγωνισμού, η οικονομική αποδοτικότητα των έργων και η διαφάνεια της διαγωνιστικής διαδικασίας.

Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι η Μονάδα Συμπράξεων Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα του Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών έχει αναπτύξει καινοτόμους τρόπους χρηματοδότησης των έργων. Η συμμετοχή Ευρωπαϊκών Τραπεζών (EIB, EBRD) στη χρηματοδότηση των έργων, η μίξη ευρωπαϊκών και ιδιωτικών πόρων και η αξιοποίηση χρηματοδοτικών εργαλείων, αποτελούν δοκιμασμένες βέλτιστες πρακτικές, αναδεικνύοντας την χώρα μας ως μία από τις πλέον καινοτόμες χώρες στη χρηματοδότηση έργων ΣΔΙΤ.

«Ψήφος εμπιστοσύνης»

Ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Νίκος Παπαθανάσης, υπογράμμισε: «Αυτή η κορυφαία θέση στον παγκόσμιο χάρτη, από έναν διεθνή Οργανισμό με το ειδικό βάρος της Παγκόσμιας Τράπεζας, έρχεται σε συνέχεια ανάλογων θετικών αξιολογήσεων για την πορεία της οικονομίας και της χώρας γενικότερα, μετά από το 2019, από διεθνείς και ευρωπαϊκούς θεσμούς. Αποτελεί μια ακόμα ψήφο εμπιστοσύνης για την Ελλάδα και αναδεικνύει την ορθότητα της ακολουθούμενης πολιτικής των κυβερνήσεων του Κυριάκου Μητσοτάκη. Αποδεικνύει ότι η ανάπτυξη δεν είναι τυχαία, αλλά το αποτέλεσμα της εφαρμογής συγκεκριμένου σχεδίου, με στοχοθεσία, συντονισμό και σκληρή δουλειά. Συνιστά όμως, και την καλύτερη απάντηση απέναντι σε έωλες αιτιάσεις περί αδιαφάνειας και αναποτελεσματικότητας στις διαγωνιστικές διαδικασίες, εν προκειμένω στις Συμπράξεις Δημοσίου και Ιδιωτικού τομέα. Αξιοποιώντας κάθε διαθέσιμο ευρώ, συνεχίζουμε να προσελκύουμε επενδύσεις, να βελτιώνουμε υποδομές και την καθημερινότητα των συμπολιτών μας, κυρίως όμως να δημιουργούμε νέες θέσεις εργασίας με στόχο την αύξηση των εισοδημάτων για όλους».

«Ταχύτητα και αποτελεσματικότητα, παρέχοντας ίσες ευκαιρίες»

Ο Διευθυντής της Μονάδας ΣΔΙΤ του Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Νίκος Σέργης, τόνισε: «Οι συμπράξεις δημόσιου και ιδιωτικού τομέα, αποτελούν έναν από τους πλέον αποτελεσματικούς μηχανισμούς για την υλοποίηση μεγάλων έργων υποδομής, καθώς συνδυάζουν τη χρηματοδοτική ευελιξία του ιδιωτικού τομέα με την κοινωνική ευθύνη και την στρατηγική κατεύθυνση του δημόσιου τομέα. Η χώρα υιοθετεί βέλτιστες πρακτικές στη διαγωνιστική διαδικασία των έργων αυτών, οι οποίες διασφαλίζουν την ταχύτητα και την αποτελεσματικότητα, παρέχοντας ίσες ευκαιρίες σε όλους τους συμμετέχοντες. Δημιουργούν με τον τρόπο αυτό ένα πλαίσιο διαφάνειας, που ενισχύει την εμπιστοσύνη της διεθνούς και εγχώριας αγοράς και συμβάλλουν στην βιωσιμότητα, προσελκύοντας επενδυτές και διεθνείς φορείς που ενδιαφέρονται να συμβάλουν σε μεγάλης κλίμακας αναπτυξιακά έργα».

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Κατασκευές
Edison για AVAX: Ανεβάζει στα 4 ευρώ την τιμή στόχο με περιθώριο ανόδου 88%
Επιχειρήσεις |

Edison για AVAX: Ανεβάζει στα 4 ευρώ την τιμή στόχο με περιθώριο ανόδου 88%

Η αναβάθμιση της AVAX έρχεται σε συνέχεια αναπροσαρμογής προς τα πάνω της πρόβλεψης για επίτευξη τα επόμενα χρόνια αυξημένου περιθωρίου EBITDA από την κατασκευή που εξασφαλίζει το υφιστάμενο ανεκτέλεστο υπόλοιπο έργων της εταιρίας

Τέμπη: Το «χάος» στον ελληνικό σιδηρόδρομο – Πού ρίχνει ευθύνες το πόρισμα του ΕΟΔΑΣΑΑΜ
Κατασκευές |

Το «χάος» στον ελληνικό σιδηρόδρομο - Πού ρίχνει ευθύνες το πόρισμα για τα Τέμπη

Στο πόρισμα του ΕΟΔΑΣΑΑΜ για τα Τέμπη υπογραμμίζονται οι παραλείψεις ΟΣΕ, Hellenic Train, ΡΑΣ και κυβερνήσεων - Ανεκπαίδευτο προσωπικό, απουσία τηλεδιοίκησης και ανεξέλεγκτες ταχύτητες από τα τρένα

Σαρακήνικο: Τι ισχύει με τον πολεοδομικό σχεδιασμό – Οι απαντήσεις του Υπουργείου Περιβάλλοντος
Κατασκευές |

Τι ισχύει με τον πολεοδομικό σχεδιασμό για το Σαρακήνικο - Οι απαντήσεις του Υπουργείου Περιβάλλοντος

Διευκρινίσεις για το Σαρακήνικο και όσα ερωτήματα έχουν προκύψει με τις άδειες και τις κατασκευές, έδωσε το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας