Πρώτα η ασφάλεια είναι το μήνυμα του υπουργού Ναυτιλίας Χρήστου Στυλιανίδη με αφορμή τον εορτασμό της Παγκόσμιας Ημέρας Ναυτιλίας την 26η Σεπτεμβρίου 2024.
Ο δρόμος προς τη βελτίωση της ασφάλειας της ναυσιπλοΐας βασιζόταν και συνεχίζει να βασίζεται, στην υιοθέτηση αποτελεσματικών διεθνών κανόνων και κανονισμών οι οποίοι τηρούνται από όλα τα ναυτιλιακά κράτη σε παγκόσμιο επίπεδο, τονίζει ο υπουργός και προσθέτει ότι η πράσινη μετάβαση προϋποθέτει τη διάθεση ασφαλών καυσίμων.
Ναυτιλία: Ενιαίο μέτωπο από εφοπλιστές και παραγωγούς εναλλακτικών μορφών ενέργειας
Όπως κάθε χρόνο, έτσι και φέτος, η τελευταία εβδομάδα του Σεπτεμβρίου αφιερώνεται στον εορτασμό της Παγκόσμιας Ημέρας Ναυτιλίας. Ο εορτασμός της καθιερώθηκε το 1978 από τον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό (ΙΜΟ), με στόχο την υπενθύμιση του σπουδαίου έργου του στην αναβάθμιση της ναυτιλίας, της ασφάλειας της ναυσιπλοΐας (safety) και ασφάλειας στη θάλασσα (security), της προστασίας του θαλασσίου περιβάλλοντος, της εκπαίδευσης των ναυτικών και των συνθηκών εργασίας και διαβίωσης στα πλοία.
H ναυτιλία μεταφέρει περίπου το 80% του παγκόσμιου εμπορίου
Στο μήνυμά του ο υπουργός τονίζει μεταξύ άλλων ότι ο ΙΜΟ αποτελεί τον Οργανισμό που παρέχει τον μηχανισμό, μέσω του οποίου, τα ναυτιλιακά κράτη έχουν τη δυνατότητα να συνεργάζονται και να αποφασίζουν τα πρότυπα που πρέπει να εφαρμόζονται στα πλοία που εκτελούν διεθνείς πλόες. Η συνδυασμένη γνώση και εμπειρία του Οργανισμού αξιοποιείται σε κάθε πρότυπο, κατευθυντήρια γραμμή ή κώδικα πρακτικής, επιφέροντας ένα ισορροπημένο, λογικό και αποτελεσματικό ρυθμιστικό καθεστώς που τυγχάνει εφαρμογής στο 100% σχεδόν της διεθνούς ναυτιλίας.
Σε άλλο σημείο επισημαίνει ότι «η ναυτιλία μεταφέρει περίπου το 80% του παγκόσμιου εμπορίου, αποτελώντας το λιγότερο επιβλαβές για το περιβάλλον, μέσο μεταφοράς, λαμβάνοντας υπόψη την παραγωγική του αξία. Ο ΙΜΟ, συμμετέχοντας ενεργά σε μια παγκόσμια προσπάθεια για την από – ανθρακοποίηση της ναυτιλίας, συνδράμει στην περαιτέρω ενίσχυση της ενεργειακής απόδοσης των πλοίων και στη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου (GHG) μέσω κανονισμών, ενώ ταυτόχρονα παρέχει τεχνική συνεργασία και δραστηριότητες ανάπτυξης ικανοτήτων για την υποστήριξη της εφαρμογής των εν λόγω κανονισμών από τα κράτη μέλη. Όμως η ασφάλεια θα πρέπει να βρίσκεται πρώτη σε προτεραιότητα».
Πράσινη ναυτιλία
Αναφερόμενος στις πρωτοβουλίες του ΙΜΟ για τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου υπογραμμίζει ότι «η επιτυχής υλοποίηση μιας φιλόδοξης και επιταχυνόμενης πολιτικής μείωσης των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου απαιτεί, αναμφίβολα, την αξιολόγηση των σχετικών κινδύνων για την ασφάλεια των πλοίων και τη θέσπιση των απαραίτητων διεθνών κανονισμών ασφαλείας. Στο επίκεντρο τίθεται η ενίσχυση της ασφάλειας και της αποτελεσματικότητας της ναυτιλίας, στο πλαίσιο της συνεχούς και ασφαλούς ροής του διεθνούς θαλάσσιου εμπορίου. Υπό αυτό το πρίσμα, η Επιτροπή Ναυτικής Ασφάλειας, κατά την 107η σύνοδό της (MSC 107) τον Ιούνιο του 2023, ενέκρινε μία νέα θεματική ενότητα (output) με αντικείμενο την ανάπτυξη ενός ρυθμιστικού πλαισίου για την ασφαλή μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου από τα πλοία που χρησιμοποιούν εναλλακτικά καύσιμα και νέες τεχνολογίες. Συναφώς, συστήθηκε Ομάδα Εργασίας κατά τις εργασίες της 108ης Συνόδου της Επιτροπής Ναυτικής Ασφάλειας (MSC 108), την Προεδρία της οποίας κατέχει η χώρα μας, διατηρώντας την έως την περάτωση του έργου της Ομάδας Εργασίας το 2025».
«Η ταχεία ανάπτυξη ενός διεθνούς ρυθμιστικού πλαισίου για την ασφαλή μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου από τα πλοία, καθίσταται πλέον αναγκαία», σημειώνει ο υπουργός και υπογραμμίζει ότι «στο πλαίσιο αυτό, αποτελεί και μία πρόκληση για όλους τους φορείς της παγκόσμιας ναυτιλίας να έχουν την ικανότητα και δυνατότητα να παρέχουν και να χρησιμοποιούν εναλλακτικά καύσιμα με ασφάλεια, για τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου και για την καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής».
«Η θεματική ενότητα του τρέχοντος έτους «Πλοηγώντας στο μέλλον: Πρώτα η ασφάλεια!», παρέχει μια καλή ευκαιρία να οραματιστούμε το μέλλον της ελληνικής και της παγκόσμιας ναυτιλίας. Με τις σκέψεις αυτές, σας προσκαλώ να γιορτάσουμε τη φετινή Παγκόσμια Ημέρα Ναυτιλίας και να συνεχίσουμε να προάγουμε το διάλογο και την ανταλλαγή γνώσεων για την περαιτέρω ενίσχυση της ασφάλειας στη ναυσιπλοΐα, για ένα πιο ασφαλές και βιώσιμο μέλλον για την ναυτιλία, εξελίσσοντας τις θαλάσσιες μεταφορές ένα βήμα παραπάνω» καταλήγει στο μήνυμα του ο κ. Στυλιανίδης.
Latest News
Αυξήσεις φωτιά στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια και το 2025
Τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια σύμφωνα με τον Σύνδεσμο Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας θα αυξηθούν έως 12% από τον Μάιο λόγω του υψηλού κόστους από το νέο καύσιμο με μειωμένο θείο
Dreyfus για ΟΛΘ: Δεν θα διαγράψουμε τις μετοχές από το Χρηματιστήριο Αθηνών
Τι αναφέρει η Leonidsport της οικογένειας Dreyfus στο ενημερωτικό δελτίο για την δημόσια πρόταση στον ΟΛΘ
Χρήστος Στυλιανίδης: Προς παράταση η «πράσινη μετάβαση» της ακτοπλοΐας
Ο κ. Στυλιανίδης είπε επίσης ότι στις Βρυξέλες συζητήθηκε και το θέμα της χρηματοδότησης των αγόνων γραμμών μέσω ΣΔΙΤ
Οι αμερικανικές κυρώσεις στο ρωσικό πετρέλαιο εκτινάσουν τις τιμές των ναύλων στα τάνκερ
Πολλά από τα πλοία που τέθηκαν υπό καθεστώς κυρώσεων αποτελούν μέρος του ρωσικού «σκιώδους στόλου», μετέφεραν πετρέλαιο σε Ινδία και Κίνα
Το 2,1% του ΟΛΘ απέκτησαν οι Dreyfus - Το τίμημα
Η Leonidsport Β.V απέκτησε 212.114 μετοχές του ΟΛΘ στις 13 Ιανουαρίου - Σε εξέλιξη η δημόσια προσφορά
Οι Dreyfus «πατάνε το κουμπί» – Αρχίζει η δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ
Ξεκινάει σήμερα η πρόταση της LeonidsPort για το 21% του μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΘ – Τα σενάρια και οι μετοχικές ισορροπίες
«Ριζικό λίφτινγκ» στις μαρίνες με επενδύσεις 180 εκατ. - Στα σκαριά πάνω από 40 project
Αναβαθμίζονται οι μαρίνες της χώρας και μαζί το τουριστικό προϊόν - Ποια projects εγκρίθηκαν, ποια απορρίφθηκαν
Στυλιανίδης: «Στηρίζουμε τις ευρωπαϊκές πρωτοβουλίες που ενισχύουν την ανταγωνιστικότητα της ναυτιλίας»
Ο υπουργός Ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης στις συναντήσεις του στις Βρυξέλλες ενημέρωσε, μεταξύ άλλων, για την εξέλιξη των έργων που χρηματοδοτούνται από την ΕΕ
Στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ η Cosco: H Αθήνα «μετρά» τις επιπτώσεις - Τι λένε πηγές στο Reuters
Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν στο Reuters ότι μέχρι στιγμής το λιμάνι του Πειραιά λειτουργεί κανονικά
OΛΘ: Πιάνει λιμάνι(;) η LeonidsPort – Οι νέες μετοχικές ισορροπίες με Σαββίδη – CMA CGM και Υπερταμείο
Στον ΟΛΘ η δισεκατομμυριούχος Margarita Louis – Dreyfus επιδιώκει την απόκτηση του 21% - Τα σενάρια για τη νέα μετοχική σύνθεση