Εκατομμύρια δολάρια «ρίχνει στα πόδια» αστέρων του Χόλιγουντ η Meta, η μητρική εταιρεία των facebook και instagram, προκειμένου να αποκτήσει το δικαίωμα να ηχογραφήσει και να χρησιμοποιήσει τη φωνή τους για έργα τεχνητής νοημοσύνης, είχε επισημάνει το Bloomberg, πριν μερικές εβδομάδες.
Σύμφωνα με πληροφορίες, η Meta πρόκειται να εισαγάγει chatbots AI που εκφράζονται από διασημότητες όπως βραβευμένη με Όσκαρ Dame τζούντι Ντεντς, την κωμικό και ράπερ Awkwafina και τον επίσης κωμικό Κίγκαν-Μάικλ Κι.
Meta: Αντιμέτωπη με πρόστιμο μαμούθ λόγω Marketplace
Περίπου αυτή την περίοδο πέρυσι, η Meta παρουσίασε έναν διαφορετικό γύρο βοηθών τεχνητής νοημοσύνης διασημοτήτων ως μέρος του Messenger. Αυτά τα chatbots είχαν τα πρόσωπα διασημοτήτων όπως η Κένταλ Τζένερ, ο Mr. Beast, ο Τομ Μπρέιντι, ο Snoop Dogg και άλλοι. Περιέργως, αυτά τα chatbots χρησιμοποίησαν την όψη των διασημοτήτων, αλλά όχι τα πραγματικά τους ονόματα. Για παράδειγμα, ο χαρακτήρας “Billie”, απεικονίζεται με το πρόσωπο της Κένταλ Τζένερ.
Για τους βοηθούς τεχνητής νοημοσύνης με πρόσωπα διασημοτήτων, ο τεχνολογικός κολοσσός φέρεται να πλήρωσε έως και 5 εκατομμύρια δολάρια σε δύο χρόνια, για έξι ώρες εργασίας σε στούντιο. Η συμφωνία δεν φάνηκε να λειτούργησε πολύ καλά για την Μέτα. Τα chatbots διακόπηκαν τον Αύγουστο, λιγότερο από ένα χρόνο μετά την κυκλοφορία τους.
Για τους βοηθούς τεχνητής νοημοσύνης με πρόσωπα διασημοτήτων, η Meta φέρεται να πλήρωσε έως και 5 εκατομμύρια δολάρια σε δύο χρόνια, για έξι ώρες εργασίας σε στούντιο
Οπότε το ερώτημα είναι γιατί η Meta χρησιμοποιεί ξανά τη συνταγή τεχνητής νοημοσύνης διασημοτήτων, αν και προφανώς κάηκε από αυτή την προσπάθεια;
Οι διασημότητες μπορεί να βοηθήσουν την τεχνητή νοημοσύνη να είναι λιγότερο απειλητική
Ίσως τα περσινά chatbots να μην ήταν αποτυχημένα σε ορισμένες μετρήσεις. Σίγουρα, οι άνθρωποι δεν έδειχναν να ενδιαφέρονται να μιλάνε με τον ψεύτικο Τομ Μπρέιντι, αλλά ίσως σκοπός ήταν να προσελκύσουν αρκετούς ανθρώπους να δοκιμάσουν να χρησιμοποιήσουν ένα chatbot AI έστω μία φορά, και αυτό λειτούργησε.
Ίσως η Meta να έχει απλώς μια πραγματικά περίεργη σχέση με την έννοια της διασημότητας: Δεν είναι μια μάρκα όπως όταν κάποιο αναψυκτικό χρησιμοποιεί διασημότητες σε διαφημίσεις Super Bowl ή ένας οίκος μόδας όπου μια ηθοποιός είναι το πρόσωπο ενός αρώματος. Το Instagram έχει ενσωματωθεί τόσο πολύ στην έννοια της φήμης και της διασημότητας την τελευταία δεκαετία που είναι αδύνατο να φανταστεί κανείς τη Meta και τους διάσημους ανθρώπους να υπάρχουν ο ένας χωρίς τον άλλον.
Όταν κυκλοφόρησε το Threads της Meta το καλοκαίρι του 2023, εμφανίστηκε μια πραγματική ένταση: Κορυφαίες διασημότητες, το είδος που δεν είχε χρησιμοποιήσει το Twitter εδώ και χρόνια – συνέρρεαν ξαφνικά στη νέα πλατφόρμα, φέρνοντας μαζί τους μεγάλους αριθμούς ακολούθων. Αλλά οι περισσότερες από αυτές τις διασημότητες σώπασαν μετά από μια ή δύο μέρες, ίσως συνειδητοποιώντας ότι ένα μέσο βασισμένο σε κείμενο δεν ήταν στην πραγματικότητα κάτι που ασπάζονταν. Λίγους μήνες αργότερα, η Meta κυκλοφόρησε ένα πρόγραμμα για να δώσει μπόνους σε μετρητά σε αστέρια reality σε αντάλλαγμα για αναρτήσεις στο Threads.
Όταν η Τέιλορ Σουίφτ κυκλοφόρησε το τελευταίο της άλμπουμ, δημοσίευσε στο Threads, όπου ο Μαρκ Ζάκερμπεργκ ποστάρισε πανηγυρικά για να την καλωσορίσει. Υπήρχε ακόμη και ένα προσαρμοσμένο εφέ πυροτεχνημάτων για χρήστες που πληκτρολογούσαν το όνομα του άλμπουμ της. Αλλά αφού η Meta πανηγύρισε τον ερχομό της Σουίφτ, εκείνη δεν δημοσίευσε ποτέ ξανά στο Threads.
Και πρόσφατα, όταν η Σουίφτ ανακοίνωσε την υποστήριξη της για την Κάμαλα Χάρις, το έκανε μόνο στο Instagram.
Υπήρξαν και άλλες αποτυχίες στον κόσμο των διασημοτήτων-στην Meta. Το 2019, η Κιμ Καρντάσιαν και Τζένιφερ Λόπεζ, δύο διασημότητες των οποίων οι προωθήσεις συνήθως δεν είναι φθηνές, πρωταγωνίστησαν σε τρία τηλεοπτικά σποτ για την προώθηση το Portal του Facebook. To Portal διακόπηκε στα τέλη του 2022.
Πώς μπορούν οι διασημότητες να βοηθήσουν την Meta
Έτσι, είναι λίγο περίεργο η Meta να βασίζεται σε φωνές διασημοτήτων για τα προϊόντα AI της. Τα προϊόντα της Meta είναι τα πάνε πολύ, επειδή οι άνθρωποι αγαπούν να τα χρησιμοποιούν. Οι διασημότητες τα χρησιμοποιούν ακόμη και χωρίς να πληρώνονται!
Αλλά η επανένωση του καστ της τηλεοπτικής σειράς «Μοντέρνα Οικογένεια» για μια διαφήμιση στο WhatsApp υποδηλώνει ότι η Meta μπορεί να χρησιμοποιεί διασημότητες για να φτάσει σε κανονικά άτομα που συνήθως δεν χρησιμοποιούν AI ή WhatsApp. Και με αυτές τις τελευταίες φωνές βοηθών τεχνητής νοημοσύνης, η Meta δεν χρησιμοποιεί τους πιο δημοφιλείς Gen Z influencers, αλλά τελικά χρησιμοποιεί την Τζούντι Ντεντς.
Η Meta δεν προσέλαβε «τυχαία» έναν ήχο που μοιάζει με μια γνωστή διασημότητα για να είναι η φωνή για έναν συνεργάτη τεχνητής νοημοσύνης όπως, κάποιοι άλλοι ανταγωνιστές τεχνητής νοημοσύνης.
Ίσως είναι απλώς ότι η τεχνητή νοημοσύνη εξακολουθεί να είναι λίγο τρομακτική και απρόσωπη, και τα στελέχη της Meta πιστεύουν ότι το να βάλουν το πρόσωπο, ή την φωνή, κάποιας διασημότητας θα το κάνουν να φαίνεται πιο προσιτό. Παραδόξως, η ικανότητα της τεχνητής νοημοσύνης να υποδύεται διασημότητες είναι ένα από τα πράγματα ίσως που πολλοί άνθρωποι πραγματικά φοβούνται σχετικά με την συγκεκριμένη τεχνολογία.
Latest News
Σήμα κινδύνου από τις ευρωπαϊκές εταιρείες τεχνολογίας - Τι ζητούν από τις Βρυξέλλες μετά την εκλογή Τραμπ
Παραφράζοντας το αγαπημένο μάντρα του Nτόναλντ Τραμπ οι εταιρείες τεχνολογίας της ΕΕ ζητούν να υιοθετήσει το «πρώτα η Ευρώπη»
Κυριάκος Μητσοτάκης για AI: Τεράστια ευκαιρία για τη χώρα η Τεχνητή Νοημοσύνη
Ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης συζήτησε με το μέλος της Συμβουλευτικής Επιτροπής για την Τεχνητή Νοημοσύνη και αντιπρόεδρο του Endeavor Greece Ανδρέα Σταυρόπουλο στο πλαίσιο του GenAI Summit
Η κυριαρχία επί της ΑΙ είναι ο δρόμος για απεξάρτηση της ΕΕ από τις ΗΠΑ
Για τις υπηρεσίες που προφέρει η τεχνητή νοημοσύνη σήμερα χρησιμοποιούνται κέντρα δεδομένων που εδρεύουν στις ΗΠΑ
Μπορεί η τεχνητή νοημοσύνη να αντικαταστήσει τον άνθρωπο στις μεταφράσεις;
CEO Startup λέει ότι δεν θα χρειάζονται άνθρωποι για μετάφραση σε 3 χρόνια, καθώς κυκλοφορεί νέα εφαρμογή με τεχνητή νοημοσύνη
Σκληρή μάχη στην «αρένα» της ΑΙ - Κούρσα για τα καλύτερα... μικροτσίπ
Κορυφώνεται ο ανταγωνισμός στην κούρσα για την επικράτηση στην Τεχνητή Νοημοσύνη - Το μεγάλο στοίχημα και οι προκλήσεις
Ποιες είναι οι τάσεις στις σχέσεις καταναλωτών-Τεχνητής Νοημοσύνης
Σύμφωνα με την έρευνα της Salesforce, η εμπιστοσύνη των καταναλωτών απέναντι στις επιχειρήσεις είναι στα χαμηλότερα επίπεδα των τελευταίων ετών
Οι επιχειρήσεις φοβούνται τις κυβερνοεπιθέσεις που βασίζονται στην AI
Μελέτη επισημαίνει ότι η Τεχνητή Νοημοσύνη ενισχύει πλέον και τη δράση των κυβερνοεγκληματιών προσθέτοντας ένα επιπλέον επίπεδο απειλών στην κυβερνοασφάλεια
Η Salesforce ανακοίνωσε την παγκόσμια διαθεσιμότητα του Agentforce
Το εργαλείο Agentforce της Salesforce δημιουργεί αξιόπιστους, αυτοματοποιημένους βοηθούς Τεχνητής Νοημοσύνης που ενισχύουν το ανθρώπινο δυναμικό των επιχειρήσεων
Ενίσχυση των επιχειρηματικών επενδύσεων στην AI - Τι δείχνει έρευνα της IBM
Έρευνα της IBM δείχνει ότι τα στελέχη των επιχειρήσεων αναγνωρίζουν τα οφέλη των επενδύσεων στην πληροφορική για την ενίσχυση της βιωσιμότητας, με το 88% να σχεδιάζει να αυξήσει τις επενδύσεις
Η Δανία ανοίγει τον δρόμο για υπεύθυνες λύσεις AI στην Ευρώπη
Επιχειρήσεις και δημόσιοι οργανισμοί της Δανίας ένωσαν τις δυνάμεις τους για να καταγράψουν τις κατευθυντήριες γραμμές που θα επιταχύνουν την εφαρμογή του Ευρωπαϊκού Κανονισμού για την Τεχνητή Νοημοσύνη (AI Act)