Έχοντας βαρεθεί να περιμένει αιώνες για να φορτώσει και να ξεφορτώσει το ρυμουλκούμενο του στις ΗΠΑ, ο Malcolm McLean, πρώην οδηγός φορτηγού, ανέπτυξε εμπορευματοκιβώτια, τα οποία μπορούσαν εύκολα να ανυψωθούν πάνω και έξω από φορτηγά και πλοία, σύμφωνα με τον Economist.

Λιμάνια: Γιατί «ζουν» ημέρες πανδημίας στις ΗΠΑ

Mε αυτό τον τρόπο άλλαξε η  βιομηχανία εμπορευματικών μεταφορών. Το πρώτο πλοίο που μετέφερε εμπορευματοκιβώτια έφυγε από το λιμάνι του Newark, το οποίο αποτελεί μέρος της Λιμενικής Αρχής της Νέας Υόρκης και του New Jersey (PANY / NJ), το 1956.

Σήμερα το PANY / NJ λειτουργεί το μεγαλύτερο λιμάνι στην ανατολική ακτή της Αμερικής: τα εμπορευματοκιβώτια, στοιβαγμένα σαν Lego, αφθονούν. Αλλά οι γιγάντιοι γερανοί του, οι οποίοι μοιάζουν με διασταύρωση μεταξύ μεταλλικών δεινοσαύρων και οχημάτων Star Wars, μπορεί σύντομα να σταματήσουν τη φόρτωση και εκφόρτωση πλοίων. Οι λιμενεργάτες σε 36 λιμάνια από το Τέξας έως το Μέιν λένε ότι θα αποχωρήσουν από τη δουλειά την 1η Οκτωβρίου μετά τη λήξη της σύμβασής τους.

Διαμάχες

Πρόκειται για την πρώτη εργατική διαμάχη στο λιμάνι της ανατολικής ακτής από το 1977. Τα τελευταία χρόνια η αβεβαιότητα που σχετίζεται με την εργασία ήταν πιο συχνή στη δυτική ακτή, η οποία έχει διαφορετική σύμβαση. Πολλά λιμάνια στην ανατολική ακτή και στον Κόλπο του Μεξικού επένδυσαν δισεκατομμύρια δολάρια στις υποδομές τους, εμβαθύνοντας τα κανάλια και τις αποβάθρες για μεγαλύτερα πλοία.

Σύμφωνα με την S&P Global Market Intelligence, μια εταιρεία ανάλυσης δεδομένων, τα λιμάνια της ανατολικής ακτής και του Κόλπου απομακρύνουν σταθερά το μερίδιο αγοράς από τη δύση.

Μια απεργία θα μπορούσε να διαταράξει την παράδοση καταναλωτικών αγαθών αξίας δισεκατομμυρίων δολαρίων κατά τη διάρκεια της περιόδου αιχμής της ναυτιλίας. Περίπου το 60% του εμπορίου εμπορευματοκιβωτίων της Αμερικής θα επηρεαστεί. Η αξία των εισαγωγών εμπορευματοκιβωτίων στα 36 λιμάνια ανήλθε πέρυσι σε 588 δισ. δολάρια. Μια απεργία θα κλείσει πέντε από τα δέκα πιο πολυσύχναστα λιμάνια της Βόρειας Αμερικής.

Τρομάζει η αυτοματοποίηση

Οι συνομιλίες μεταξύ των λιμενεργατών και της Ναυτιλιακής Συμμαχίας των Ηνωμένων Πολιτειών, η οποία εκπροσωπεί τερματικούς σταθμούς και μεταφορείς, κατέρρευσαν τον Ιούνιο.

Το συνδικάτο φοβάται την αυτοματοποίηση των λιμένων και θέλει αύξηση μισθών σχεδόν 80%, εν μέρει ως ευχαριστίες για τη διατήρηση της λειτουργίας των λιμένων κατά τη διάρκεια της πανδημίας, όταν οι γραμμές εμπορευματοκιβωτίων κέρδισαν κέρδη ρεκόρ. Οι μεταφορείς λένε ότι ήταν ένα μοναδικό γεγονός.

Ακόμη και αν η απεργία ακυρωθεί πριν από την 1η Οκτωβρίου, «είναι πολύ αργά», λέει ο Peter Tirschwell της S&P. Λιμάνια, μεταφορείς, λιανοπωλητές, αποθήκες και σιδηροδρομικές εταιρείες προετοιμάζονται εδώ και μήνες για πιθανό κλείσιμο.

Αβεβαιότητα

Οι αποστολές έχουν εκτραπεί στη δυτική ακτή. Τα λιμάνια και στις δύο ακτές και στον Κόλπο βλέπουν υψηλότερους όγκους από το συνηθισμένο, επειδή οι φορτωτές προσπαθούν να πάρουν όσο το δυνατόν περισσότερα εμπορεύματα διακοπών πριν από μια απεργία.

«Μπορείτε να αισθανθείτε το άγχος στον αέρα», λέει η Donna Lemm της IMC, η οποία μεταφέρει εμπορεύματα από και προς τα λιμάνια. Οι φορτωτές, λέει, «πάλεψαν για χώρο για μήνες πριν καν αρχίσουμε να μιλάμε δυνατά για απεργία». Ορισμένοι εξαγωγείς δεν έχουν την πολυτέλεια να εκτρέψουν προς τη δυτική ακτή.

Οι εξαγωγείς γαλακτοκομικών προϊόντων, γεωργικών εκμεταλλεύσεων και τροφίμων ανησυχούν ιδιαίτερα. Το 2015, κατά τη διάρκεια ενός lockout στη δυτική ακτή, πολλά ευπαθή προϊόντα σάπισαν στα κοντέινέρ τους.

Ο Bethann Rooney, διευθυντής του PANY / NJ, σημειώνει ότι κανονικά «το λιμενικό οικοσύστημα είναι πολύ ανθεκτικό στις διαταραχές». Όταν ένα πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων χτύπησε μια γέφυρα στη Βαλτιμόρη τον Μάρτιο, προκαλώντας την κατάρρευσή της, άλλα λιμάνια της ανατολικής ακτής συσπειρώθηκαν για να διατηρήσουν τις προμήθειες σε κίνηση.

Ωστόσο, μια απεργία που επηρεάζει τόσα πολλά λιμάνια θα έχει πολύ μεγαλύτερο αντίκτυπο. Η δυτική ακτή μπορεί να επωφεληθεί από το επιπλέον εμπόριο, αλλά αυτό έχει επίσης κόστος στη συμφόρηση των πλοίων και των φορτηγών. Ορισμένοι οδηγοί, οι οποίοι δεν πληρώνονται εκτός εάν μετακινούνται, περιμένουν περίπου πέντε ώρες για μια ανάκαμψη αντί για τη συνηθισμένη ώρα.

Δεν βοήθησε ο Μπάιντεν

Η πολιτική δεν βοήθησε. Ο πρόεδρος Τζο Μπάιντεν ήταν απρόθυμος να εμπλακεί, σε αντίθεση με πριν από ένα χρόνο, όταν παρενέβη κατά τη διάρκεια συνομιλιών στη δυτική ακτή.

Θα μπορούσε να επικαλεστεί τον νόμο Taft-Hartley για να αναγκάσει τους λιμενεργάτες να επιστρέψουν στη δουλειά, αλλά δεν θέλει να ανταγωνιστεί το συνδικάτο ή τους αδελφούς του σε άλλες βιομηχανίες πριν από τις εκλογές. Το πρόβλημα θα μπορούσε σύντομα να είναι δύσκολο να αγνοηθεί.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή
Indian Creek: Το απόρθητο φρούριο των κροίσων – Τα απίστευτα μέτρα προστασίας και οι πάμπλουτοι ιδιοκτήτες
Διεθνή |

Το απόρθητο φρούριο των κροίσων - Τα απίστευτα μέτρα προστασίας και οι πάμπολουτοι ιδιοκτήτες

Σε κάθε 5 κατοίκους του Indian Creek αναλογεί 1 αστυνομικός - Ο εθνικός μέσος όρος είναι περίπου 2,4 αστυνομικοί ανά 1.000 κατοίκους - Οι υπερπλούσιοι έχουν... άλλους νόμους