Οι μεγαλύτερες τράπεζες της Ευρωπαϊκής Ένωσης πέρασαν τα τελευταία χρόνια δημιουργώντας αθόρυβα έναν νέο τρόπο για πληρωμές, το Wero, που θα μπορούσε τελικά να επιτρέψει στους πελάτες να εγκαταλείψουν τις κάρτες Visa και Mastercard, σε ένα ακόμη σημάδι ότι η Ευρώπη επιδιώκει να ανταγωνιστεί δύο από τις πολυτιμότερες χρηματοπιστωτικές εταιρείες στον πλανήτη, όπως αναφέρει το Bloomberg.
Το Wero επεκτείνεται τώρα σε μεγάλο μέρος της Δυτικής Ευρώπης. Με την υποστήριξη 16 μεγάλων τραπεζών και πλατφορμών που επεξεργάζονται πληρωμές, συμπεριλαμβανομένων των BNP Paribas SA, Deutsche Bank AG και Worldline SA, η πλατφόρμα θα επιτρέψει τελικά σε έναν Γερμανό πελάτη να εξοφλήσει άμεσα, για παράδειγμα, ένα ξενοδοχείο στη Γαλλία χρησιμοποιώντας τον δικό του τραπεζικό λογαριασμό αντί για μια Visa ή Mastercard.
Μήνυση στη Visa από το υπουργείο Δικαιοσύνης των ΗΠΑ – Τι διαπίστωσαν οι αρχές
Αυτό μπορεί να ακούγεται απλό, αλλά αν οι εταιρείες το πετύχουν, θα μπορούσε να καταλήξει να κοστίσει στους δύο γίγαντες πληρωμών δισεκατομμύρια δολάρια από τις προμήθειες που αποκομίζουν από τους Ευρωπαίους εμπόρους κάθε φορά που οι καταναλωτές περνούν μια από τις κάρτες τους στο ταμείο.
Αλλά το πιο σημαντικό είναι ότι πρόκειται για ένα παράδειγμα της ανησυχίας της Ευρώπης να βασίζεται στις ΗΠΑ για βασικά κομμάτια της υποδομής ή χρηματοοικονομικής, σημειώνει το Bloomberg. Από τότε που η Ρωσία εισέβαλε στην Ουκρανία και τόσο η Visa όσο και η Mastercard αφαίρεσαν τη δυνατότητα της πρώτης να πραγματοποιεί καθημερινές πληρωμές, οι κυβερνήσεις σε όλο τον κόσμο είναι επιφυλακτικές ως προς την εμβάθυνση της εξάρτησής τους από αυτές.
«Η Visa και η Mastercard είναι τόσο μεγάλες, που έχουν στα χέρια τους μεγάλη δύναμη ελέγχου της αγοράς», δήλωσε η Μαρτίνα Βάιμερτ, διευθύνουσα σύμβουλος της European Payments Initiative, της εταιρείας που βρίσκεται πίσω από το Wero. Η ιδέα είναι να δημιουργηθεί μια «εναλλακτική λύση στις διεθνείς πληρωμές, προκειμένου να προσφερθεί στους Ευρωπαίους παίκτες και καταναλωτές μια ευρωπαϊκή επιλογή».
Η Wero έχει πολύ δρόμο να διανύσει μέχρι να ανταγωνιστεί τη Visa και τη Mastercard, οι οποίες επεξεργάζονται συνολικά συναλλαγές δεκάδες τρισεκατομμυρίων δολαρίων παγκοσμίως κάθε χρόνο, ή ακόμη και τη νέα γενιά εταιρειών ψηφιακών πληρωμών που μπαίνουν στο παιχνίδι και διεκδικούν μερίδια αγοράς.
Η Βάιμερτ παραδέχτηκε ότι «θα ήταν πολύ αλαζονικό» να αποκαλέσουμε την εταιρεία ανταγωνιστή. «Είμαστε ένα είδος νεοφυούς επιχείρησης», είπε, αν και διαθέτει ήδη 500 εκατομμύρια ευρώ από τους χρηματοδότες της και μια έτοιμη πελατειακή βάση από τους συμμετέχοντες στον τραπεζικό τομέα.
Έχουν εμφανιστεί πολλά αντίστοιχα project εθνικής εμβέλειας στην Ευρώπη με την πάροδο των ετών, όπως η Swish στη Σουηδία, η Twint στην Ελβετία και η iDeal στην Ολλανδία. Κανένας όμως από αυτούς δεν είναι τόσο διαδεδομένος όσο η Visa ή η Mastercard. Για παράδειγμα, η iDeal διαχειρίζεται το 70% του διαδικτυακού εμπορίου στην Ολλανδία, αλλά δεν επιτρέπει ακόμη στους καταναλωτές να πραγματοποιούν πληρωμές στα καταστήματα. Συχνά, οι Ευρωπαίοι δεν μπορούν να χρησιμοποιήσουν αυτά τα εργαλεία σε γειτονικές χώρες, οπότε αναγκάζονται να επιλέξουν αμερικανικές μάρκες.
Η Wero, η οποία εξαγόρασε την iDeal καθώς και την Payconiq με έδρα το Λουξεμβούργο πέρυσι, επιδιώκει να καλύψει αυτά τα κενά, λένε οι τράπεζες. Οι υπηρεσίες της θα είναι διαθέσιμες τόσο μέσω της δικής της εφαρμογής όσο και μέσω των πλατφορμών των τραπεζών που συμμετέχουν στο εγχείρημα.
Η Ευρώπη δεν τα πήγε καλά στις προηγούμενες προσπάθειές της σε αυτόν τον χώρο, αναφέρει χαρακτηριστικά το Bloomberg. Το σχέδιο Monnet προσπάθησε να δημιουργήσει ένα πανευρωπαϊκό εμπορικό σήμα καρτών, αλλά συνάντησε εμπόδια πριν από μια δεκαετία μετά από διαφωνίες σχετικά με το επιχειρηματικό μοντέλο. Το έργο EPI ξεκίνησε το 2020 με μια παρόμοια ιδέα, αλλά αναγκάστηκε να περιορίσει το πεδίο εφαρμογής του, καθώς οι ισπανικές τράπεζες αποχώρησαν.
Latest News
Το απόρθητο φρούριο των κροίσων - Τα απίστευτα μέτρα προστασίας και οι πάμπολουτοι ιδιοκτήτες
Σε κάθε 5 κατοίκους του Indian Creek αναλογεί 1 αστυνομικός - Ο εθνικός μέσος όρος είναι περίπου 2,4 αστυνομικοί ανά 1.000 κατοίκους - Οι υπερπλούσιοι έχουν... άλλους νόμους
Η Ινδία αρνείται να ενταχθεί στη μεγαλύτερη εμπορική συμφωνία στον κόσμο - Γιατί κατηγορεί την Κίνα
Κανείς στην Ινδία δεν θα ήθελε να έχει μια συμφωνία ελεύθερου εμπορία με μια αδιαφανή οικονομία, είπε ο υπουργός Εμπορίου και Βιομηχανίας της χώρας
Πώς ένα stealth βομβαρδιστικό «απογειώνεται» αλλάζοντας όσα ξέρουμε για τα αεροπλάνα
Μία αμερικανική startup έχοντας σαν μπούσουλα το Stealth αλλάζει ριζικά τα δεδομένα στην αεροπορική βιομηχανία
Ο Μίλευ σχεδιάζει την πώληση του κρατικού αερομεταφορέα της Αργεντινής
Την απόφαση του προέδρου της Αργεντινής μπορεί να «μπλοκάρει» το Κογκρέσο, όπως έχει κάνει και στο παρελθόν
Η ΕΕ «φρενάρει» το λογισμικό στα κινεζικά αυτοκίνητα - Ποια μέτρα εξετάζει
Εντείνονται οι διαμάχες μεταξύ Κίνας, ΕΕ, ΗΠΑ για το ποιος ελέγχει βασικές τεχνολογίες
Φουρτούνες στις ΗΠΑ από απεργία σε 36 λιμάνια – Πάνω από 500 εκατ. το κόστος
Με παράλυση κινδυνεύει η εφοδιαστική αλυσίδα στις ΗΠΑ
Ο ισπανός «Ρομπέν των τραπεζών» συνελήφθη και δικάζεται στη Γαλλία για ξέπλυμα κρυπτονομισμάτων
Πριν τη Γαλλία, ο Ενρίκ Ντουράν ξεκίνησε τη δράση του το 2008 «κλέβοντας» 492.000 ευρώ από 39 τράπεζες
Έκκληση του ΟΗΕ για την σπατάλη τροφίμων - Πόσα τρόφιμα πετάμε [γράφημα]
Στην ΕΕ παράγονται 59,2 εκατ. τόνοι αποβλήτων τροφίμων, τα οποία περιλαμβάνουν βρώσιμα και μη βρώσιμα μέρη
Μεγαλύτερα έσοδα αναμένει η ITA Airways λίγο πριν την ενταξή της στον όμιλο της Lufthansa
Ο ιταλικός αερομεταφορέας ITA Airways αναμένει ότι οι πωλήσεις για το σύνολο του έτους θα φτάσουν τα 2,7 δισ. ευρώ
JP Morgan: Γιατί ο Ντίμον ετοιμάζεται να μηνύσει την αμερικανική κυβέρνηση
Η προοπτική μιας τράπεζας να μηνύσει την εποπτική της αρχή θα ήταν ανήκουστη σε παλαιότερη εποχή, αλλά η JP Morgan αλλάζει τα δεδομένα