«Παιχνίδια πουλάω, αλλά παιχνιδιάρης δεν είμαι!» Αυτή ήταν η απάντηση του Απόστολου Βακάκη, επικεφαλής της Jumbo, σε μέτοχο που εξέφρασε ενστάσεις για την απόφαση της διοίκησης να προχωρήσει στην αγορά ιδίων μετοχών τους επόμενους 24 μήνες και μέχρι το 10% του μετοχικού κεφαλαίου με σκοπό την ακύρωσή τους.

Jumbo: Κερδοφορία +14,3% στο α’ εξάμηνο – Σήμερα η έγκριση για επαναγορά και ακύρωση ιδίων μετοχών

Ο κος Βακάκης ανέφερε στη χθεσινή έκτακτη Γενική Συνέλευση της εισηγμένης, που ενέκρινε το πρόγραμμα επαναγοράς ιδίων μετοχών κατά πλειοψηφία, ότι μ’ αυτό τον τρόπο η εταιρεία θωρακίζεται διπλά σε ένα περιβάλλον αβεβαιότητας, επιβραβεύοντας ταυτόχρονα τους υφιστάμενους μετόχους που είναι πιστοί στην εταιρεία.

Ως κατώτατη τιμή αγοράς αποφασίστηκε το ποσό του 1 ευρώ ανά μετοχή και ως ανώτατη τιμή αγοράς τους το ποσό των 27,20 ευρώ η κάθε μία.

«Εάν ήταν κόλπο τα μεγάλα χαρτοφυλάκια δεν θα το ψήφιζαν. Εγώ είμαι μειοψηφία άρα το σύστημα αυτοελέγχεται, δεν το ελέγχω εγώ. Και εγώ ανήκω στους μικρομετόχους κανονικά. Δεν θα έκανα κάτι εναντίον στα συμφέροντα μου», σημείωσε ο κος Βακάκης.

Σε ερώτηση μετόχου ο διοικητικός άρχων της εταιρείας διευκρίνισε ότι το μέρισμα χρήσεων διατηρείται ενώ θα επανεξεταστεί η διανομή επιπλέον μερίσματος η οποία ακολουθήθηκε το προηγούμενο διάστημα.

«Αν μειωθεί το μέρισμα θεωρητικά αυτό είναι πολύ πιο επικερδές για τους υφιστάμενους μετόχους. Αν ‘ταβανώσει’ δηλαδή αν ξεπεράσει τα 27,2 ευρώ θα γυρίσει σε μέρισμα. Μέρισμα θα υπάρχει πάντα αλλά όχι υπερ-μέρισμα αν δεν ταβανώσει».

Το κόστος πολέμου κατά τον Απόστολο Βακάκη

Περιγράφοντας τις συνθήκες αβεβαιότητας λόγω των πολέμων που βρίσκονται σε εξέλιξη ο κος Βακάκης αναφέρθηκε στο «κόστος πολέμου».

«Αύριο μπορεί να τελειώσει ο πόλεμος. Απ’ τη μία βλέπουμε μια αναθέρμανση και απ’ την άλλη ακούμε για επικείμενες συμφωνίες. Τα μηνύματα δεν είναι ξεκάθαρα. Η ανθρωπότητα όμως έχει αντιληφθεί πως το κόστος έχει επιβαρύνει υπέρμετρα τον καταναλωτή. Το κόστος ακρίβειας πρέπει να το λέμε κόστος πολέμου», σημείωσε.

Μάλιστα ο κος Βακάκης είπε ότι το κόστος αυτό δεν διαφεύγει των οικονομολόγων, των τραπεζών κ.ο.κ. και υποστήριξε ότι είναι τόσο αφόρητο και δυσβάστακτο για όλους που θα βρουν τρόπο να συμβιβαστούν.

«Είναι προς όφελος της ανθρωπότητας και για εμάς που είμαστε κουκίδα στον ωκεανό να τελειώσει αυτή η εκκρεμότητα γιατί είναι αφόρητο. Η ανάγκη θα τους οδηγήσει όλους να κατανοήσουν ότι αυτό το κόστος είναι ενάντια στον απλό άνθρωπο και είναι μη διαχειρίσιμο».

Αμετάβλητο guidance

Μπροστά σ’ αυτήν αβεβαιότητα η διοίκηση διατηρεί το guidance ως προς τα συνολικά μεγέθη του έτους παρά τα καλά αποτελέσματα του οκταμήνου, περίοδος κατά την οποία οι πωλήσεις του ομίλου εμφανίζονται αυξημένες κατά +7% περίπου.

Δηλαδή ότι ο ρυθμός αύξησης των πωλήσεων του 2024 θα είναι της τάξης του +4% με την κερδοφορία στα επίπεδα του 2023.

Το πρόβλημα των ελλείψεων στα ράφια

Αναφερόμενος ο βιομήχανος της χαράς στη διαταραχή της εφοδιαστικής αλυσίδας που έχει σαν αποτέλεσμα την έλλειψη προϊόντων στο ράφι τόνισε ότι πηγάζει από δυο παραμέτρους.

Η πρώτη αφορά στη στρατηγική επιλογή της εταιρείας να μην προμηθεύεται προϊόντα που θα δείξουν ανατίμηση στο ράφι και η δεύτερη έχει να κάνει με τη μεγάλη διάρκεια του τροφοδοτικού κύκλου, που λόγω των προβλημάτων στη Διώρυγα του Σουέζ από 45 ημέρες έχει επιμηκυνθεί σε 2,5 μήνες, προκαλώντας καθυστερήσεις στην αναπλήρωση. «Θα διορθωθεί αλλά αργά. Τώρα μπορεί να προμηθευόμαστε προϊόντα για την επόμενη σχολική χρονιά…», ανέφερε.

Αναπτυξιακό πλάνο

Σχετικά με το πλάνο επέκτασης του δικτύου καταστημάτων ο κος Βακάκης επεσήμανε ότι η εταιρεία αρέσκεται στην έωλη ανάπτυξη «προσπαθούμε να την κατοχυρώνουμε».

«Έχουμε ένα πρόγραμμα νέων καταστημάτων. Στην Ελλάδα κατά διαστήματα θα παρουσιάζονται νέα καταστήματα. Π.χ. το Ηράκλειο έχει μόνο ένα κατάστημα, σίγουρα χρειάζεται δεύτερο. Ίσως και ένα στο εξωτερικό, υπάρχει ο χώρος, όμως υπάρχει και το πρόβλημα της υπογεννητικότητας. Είναι το ίδιο κόστος με το κόστος πολέμου», ανέφερε.

Υπενθυμίζεται ότι κατά το πρώτο εξάμηνο του 2024, ξεκίνησαν την επαναλειτουργία τους, τα πλήρως ανακαινισμένα υπερκατάστηματα Jumbo στην Λάρισα και στην Καρδίτσα που παρέμεναν κλειστά λόγω της κακοκαιρίας Daniel.

Επίσης, στην πόλη Oradea στη Ρουμανία ξεκίνησε να λειτουργεί το νέο ιδιόκτητο υπερκατάστημα, το δεύτερο Jumbo στην πόλη.

Μέχρι το τέλος του 2024, αναμένεται να λειτουργήσουν ένα ιδιόκτητο υπερ-καταστήμα στο Βουκουρέστι (Ρουμανία) και ένα ιδιόκτητο υπερ-καταστήμα στην Κύπρο.

Κατά την 30η Ιουνίου 2024, ο Όμιλος Jumbo αριθμούσε 86 καταστήματα. Τα 53 βρίσκονται στην Ελλάδα, 5 στην Κύπρο, 10 στη Βουλγαρία και 18 στη Ρουμανία. Ο Όμιλος διέθετε ηλεκτρονικά καταστήματα στην Ελλάδα, στην Κύπρο και στην Ρουμανία. Κατά την ίδια ημερομηνία μέσω συνεργασιών, είχε παρουσία με 36 καταστήματα που φέρουν το σήμα της Jumbo, σε 7 χώρες (Αλβανία, Κόσοβο, Σερβία, Βόρεια Μακεδονία, Βοσνία, Μαυροβούνιο και Ισραήλ).

Άνοιξε δεύτερο κατάστημα στο Ισραήλ

Αν και στο Ισραήλ, όπου η Jumbo έχει επεκταθεί μέσω master franchise, οι εισπράξεις (σ.σ. τοις μετρητοίς) είναι στο 1/5 συγκριτικά με όσα θα αποκόμιζε η εταιρεία εάν λειτουργούσε δικά της καταστήματα, ο Απόστολος Βακάκης δεν έχει σκοπό να αλλάξει το στάτους. Συνολικά στο Ισραήλ σχεδιάζεται να ανοίξουν 8 καταστήματα.

Ας σημειωθεί ότι πριν λίγες μέρες ξεκίνησε η λειτουργία και δεύτερου καταστήματος Jumbo συνολικής επιφάνειας 10.000 τ.μ. στην περιοχή της Χάιφας (σ.σ. το πρώτο λειτουργεί στο Eilat, στη λεγόμενη «πόλη των βασιλέων») και σύμφωνα με τις προβλέψεις του επικεφαλής η αγορά του Ισραήλ θεωρητικά θα φθάσει την Ελλάδα. «Ζητάνε σαν μην υπάρχει αύριο».

«Το καλάθι είναι τρεις φορές το δικό μας στο Ισραήλ, αλλά μια σωρεία πραγμάτων που πρέπει οι άνθρωποι να κάνουν δεν τα προλαβαίνουν διότι όλη η δομή της χώρας είναι εστιασμένη στον πόλεμο, όχι στην οικονομία», σημείωσε ο κος Βακάκης.

Η Ρουμανία θα φθάσει τον τζίρο της Ελλάδας

Σε ιδιαίτερα σημαντική αγορά για τη Jumbo εξελίσσεται η Ρουμανία όπου λειτουργούν 18 καταστήματα και έως το τέλος του έτους αναμένεται να λειτουργήσει ένα νέο ιδιόκτητο υπερκατάστημα στο Βουκουρέστι, όπως προαναφέρθηκε.

Η διοίκηση της εισηγμένη αναμένει ότι στην πλήρη ανάπτυξή της η αγορά της Ρουμανίας θα έχει ίδιο τζίρο με την Ελλάδα, ενώ ο επικεφαλής της Jumbo συγκρίνοντας τις δύο χώρες να επανέλαβε ζητήματα αγοράς που θεωρεί ως παθογένειες στην Ελλάδα.

Νομοτέλεια η επταήμερη εργασία

Όπως είπε ότι η Ρουμανία είναι μια χώρα με φορολογία 17%, ΦΠΑ 19% και είναι πιο ισορροπημένη αγορά γιατί έχουν προλάβει και έχουν βάλει δικλείδες ασφαλείας.

Έκανε αναφορά στα πρόστιμα τονίζοντας ότι είναι λελογισμένα και δεν έχουν στόχο να κλείσουν την επιχείρηση αλλά να την συνετίσουν. «Τα μεγάλα πρόστιμα δημιουργούν μεγάλες παρανομίες», σημείωσε.

Επανάφερε δε το θέμα της λειτουργίας των καταστημάτων επτά ημέρες την εβδομάδα σημειώνοντας ότι το κόστος αδράνειας στην Ελλάδα λόγω αργιών και Κυριακών είναι 1,5% ακριβότερο από άλλες χώρες όπως η Βουλγαρία, η Ρουμανία και η Κύπρος.

Προέβλεψε δε ότι νομοτελειακά θα οδηγηθεί κάποια στιγμή η αγορά σε αυτό το σημείο, καθώς έτσι συμβαίνει σε όλη την Ευρώπη.

«Τι συμφέρει τον καταναλωτή; Να δουλεύουμε 7 μέρες την εβδομάδα. Έρχεται η συντεχνία και αντιδρά. Εμένα με συμφέρει η συντεχνία όμως βλέπω πέρα απ’ τη μύτη μου. Πρέπει να προστατεύσω τον καταναλωτή που δεν κάνει παιδιά, δεν ξοδεύει και στο τέλος έρχεται μπούμερανγκ. Η μεγάλη παρεξήγηση στην Ελλάδα είναι πως όλοι μιλάμε ερήμην του καταναλωτή», τόνισε.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Επιχειρήσεις