Τη συνεργασία με τρίτους για την αξιοποίηση υποδομών και υπηρεσιών, την ενοποίηση των δύο εταιρειών ΕΛΤΑ και ΕΛΤΑ Courier υπό ένα και μόνο brand, τον εξορθολογισμό της  λειτουργίας και τη δημιουργία ενός νέου «πορτοφολιού» με την αξιοποίηση ακινήτων, ανακοίνωσε ο διευθύνων σύμβουλος των ΕΛΤΑ, Γρηγόρης Σκλήκας.

«Η περσινή χρονιά ήταν κομβική για τα ΕΛΤΑ και τα ΕΛΤΑ Courier καθώς ξεκίνησε ο λειτουργικός μετασχηματισμός του οργανισμού που βασίζεται σε μια σειρά από λύσεις εξορθολογισμού», πρόσθεσε ο κ. Σκλήκας σε δημοσιογραφική εκδήλωση για τα σχέδια των ΕΛΤΑ.

ΕΛΤΑ: Περιόρισαν τις ζημιές – Σε εφαρμογή το νέο επιχειρησιακό σχέδιο

Περιορίζοντας σημαντικά τις ζημιές για το 2023, τα ΕΛΤΑ προχώρησαν στην ενίσχυση της κυβερνοασφάλειας -που τα είχε οδηγήσει και στο αντίστοιχο πρόστιμο από την Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα το 2022- σε νέο επιχειρησιακό σχέδιο, όπως και στη διακοπή της ζημιογόνου ΕΛΤΑ Ενέργεια.

«Είδαμε μέσα από τρεις διαφορετικές έρευνες και μετρήσεις όπως και από την ΕΕΤΤ πως παρά την όποια αντίμηση, υπήρξε αύξηση μεριδίου στην αγορά για τα ΕΛΤΑ Courier, γεγονός που δείχνει και την εμπιστοσύνη των καταναλωτών. Κρατάμε τα θετικά στοιχεία από τις οικονομικές καταστάσεις του 2023 και παρακολουθώντας δείκτες όπως τα EBITDA, βλέπουμε πως η underline λειτουργία είναι αποδοτική. Γι’ αυτό και προχωράμε να υλοποιήσουμε το πλάνο που έχουμε καταρτίσει μέχρι και το 2025», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Σκλήκας. ΕΛΤΑ

ΕΛΤΑ: Με νέο θεσμικό πλαίσιο

Ο τρόπος λειτουργίας και η στελέχωση του οργανισμού επιδέχτηκε διορθώσεων με το νόμο Χατζηδάκη στις 31/6, ανοίγοντας νέες προοπτικές για τα ΕΛΤΑ, ως προς την στελέχωσή τους. Ως μια εταιρεία η οποία φέρει ένα ιδιαίτερο χαρακτηριστικό σε σχέση με τις υπόλοιπες όπου συμμετέχει το Δημόσιο, δραστηριοποιείται δηλαδή στην ελεύθερη αγορά, τα ΕΛΤΑ βρίσκονται πλέον με νέες δυνατότητες ως προς την απασχόληση, τις συμβάσεις και τις συνεργασίες, με ευελιξία.

Αυτή την στιγμή απασχολούν 5.000 εργαζόμενους, εκ των οποίων οι 3.100 είναι τακτικοί με αορίστου χρόνου, ενώ οι υπόλοιποι εργάζονται με συμβάσεις ή μέσω ενοικίασης. «Το σχέδιο μετασχηματισμού και η απλοποίηση λειτουργιών οδήγησε σε μείωση του αριθμού αυτού κατά 400 άτομα. Στην επόμενη ημέρα των ΕΛΤΑ δεν περισσεύει κανένας, γι’ αυτό και θα προχωρήσουμε σε μεταφορά σε πολύ μικρές οντότητες και ομάδες ανάλογα με τις ανάγκες που υπάρχουν. Μέσα από τη διαδικασία αυτή, θα μπορούμε να αξιοποιήσουμε τις δεξιότητες όλων στις κατάλληλες θέσεις», πρόσθεσε ο κ. Σκλήκας.

Μέχρι το Μάρτιο του 2025 θα έχουν μεταφερθεί όλες οι διοικητικές λειτουργίες των ΕΛΤΑ σε ένα και μόνο κτίριο, το παλιό κτίριο της ΕΕΔΕ στα Κάτω Πατήσια, το οποίο διαμορφώνεται από την Dimand.

Outsourcing

«Προχωράμε σε ένα mega project outsourcing για οικονομικές λειτουργίας, ΙΤ και leasing οχημάτων, ενώ ακολουθώντας επιτυχημένα παραδείγματα αντίστοιχων οργανισμών από το εξωτερικό, όπως είναι ο Καναδάς, η Ιρλανδία και η Γερμανία, θέλουμε να “δώσουμε” το δίκτυό μας σε τρίτους με οικονομικά rates. Να λειτουργούμε δηλαδή σαν τον ΔΕΔΔΗΕ», εξήγησε ο κ. Σκλήκας.

Ενδεικτική είναι η περίπτωση με τις νταλίκες που είχε στη διάθεσή του ο οργανισμός, εικοσαετίες με 20-25 εκατομμύρια χιλιόμετρα, όπως και παλαιωμένο στόλο. Με τη συνολική αλλαγή που προωθείται, το κόστος leasing ανά έτος έχει πολύ μικρότερο κόστος συντήρησης. Μέχρι τον Οκτώβριο θα έχει ολοκληρωθεί ο διαγωνισμός για 242 οχήματα για αγροτική διανομή – επίσης με leasing.

«Σε ένα άλλο επίπεδο, τα ΕΛΤΑ “παρα-έχουν” εγκαταστάσεις και εξοπλισμό, ακόμη και 5 φορές πάνω από τη δυναμικότητά μας, η οποία είναι ούτως ή άλλως τριπλάσια από την αγορά», επισήμανε ο διευθύνων σύμβουλος. «Το σύστημα που δημιουργήθηκε το 1993 και από τότε λειτουργεί με τον ίδιο και απαράλλαχτο τρόπο, πλέον δεν είναι αποδοτικό. Οπότε και προχωράμε σε συνέργειες μέσα από τις οποίες μπορούμε να βγούμε κερδισμένοι», συμπλήρωσε ο κ. Σκλήκας, αναφερόμενος στην προσέλκυση 3d parties για ανάληψη κομβικών σημείων του δικτύου ΕΛΤΑ.

Στο πλαίσιο αυτό ο σχεδιασμός προβλέπει πως βασικοί θα παραμείνουν 2 κόμβοι σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, ενώ οι υπόλοιποι 10 που μπορούν να υπολειτουργούν κατά περίπτωση, θα υπάρχει η δυνατότητα να γίνει crossdocking centers ή και να χρησιμοποιηθούν από τρίτους.

«Ήδη υπάρχει στα σκαριά μια επένδυση μέσω στρατηγικής συνεργασίας η οποία θα μειώνει δραματικά τους χρόνους και θα είναι στον αέρα στα τέλη του 2024», σημείωσε ο κ. Σκλήκας.

«Δυναμικά μαζί», μία εταιρεία, ένα brand

Τα ΕΛΤΑ και τα ΕΛΤΑ Courier είναι αδελφές εταιρείες που εξυπηρετούν παράλληλα, έχοντας πολλές φορές επικαλυπτόμενες λειτουργίες. Σκοπός μας με τη συνένωση που προχωράμε, αναφέρει ο κ. Σκλήκας, είναι από 150 σημεία ΕΛΤΑ Courier να φέρουμε τις υπηρεσίες στα 1000 και πλέον σημεία των ΕΛΤΑ – και αντίστροφα. Το αποτέλεσμα θα είναι να προκύψει μια εταιρεία με ένα μόνο brand.

«Ήδη έχουν συγχωνευθεί 142 καταστήματα, εξοικονομώντας έως και 80.000 ανά έτος».

Το τριετές πλάνο στην περίπτωση αυτή, αφορά στη δημιουργία ακόμη 600 σημείων χωρίς επένδυση, με boxes και πρόσθετες υπηρεσίες, που μπορούν να υπάρξουν και ως shop-in-shop. «Πρόκειται για τη σύναψη σύμβασης με εξωτερικούς συνεργάτες για τα “περίπτερα” των ΕΛΤΑ, τα σημεία PuDos». ΕΛΤΑ

Μετακόμιση

Μέχρι το Μάρτιο του 2025 θα έχουν μεταφερθεί όλες οι διοικητικές λειτουργίες των ΕΛΤΑ σε ένα και μόνο κτίριο, το παλιό κτίριο της ΕΕΔΕ στα Κάτω Πατήσια, το οποίο διαμορφώνεται από την Dimand με «πράσινες» προϋποθέσεις «για να διαμορφωθεί ένα ανοιχτό περιβάλλον εργασίας», όπως επισήμανε ο κ. Σκλήκας.

Σκοπός της εταιρείας είναι να αξιοποιηθεί η περιουσία σε ακίνητα που έχουν τα ΕΛΤΑ, αξίας 130 εκατ., για να δημιουργηθεί ένα νέο «πορτοφόλι».

Οι επόμενοι στόχοι για τα ΕΛΤΑ

Μετά την ενίσχυση τεχνολογικού εξοπλισμού και software, όπως και την αναβάθμιση συστήματος διαλογής δεμάτων, οι στόχοι της διοίκησης περιλαμβάνουν τον εμπλουτισμό του προϊοντικού χαρτοφυλακίου, την έμφαση στο διασυνοριακό εμπόριο και το e-commerce και μέσω τρίτων, όπως και την αύξηση σημείων εξυπηρέτησης ΕΛΤΑ σε 1600 και την υιοθέτηση νέων ψηφιακών εργαλείων για καταναλωτές και συνεργάτες.

«Εάν τα οικονομοτεχνικά στοιχεία συνεχίζουν να είναι θετικά και προχωρήσει η ολιστική προσέγγιση και η υλοποίηση των στόχων μας, προφανώς και θα προσελκυθούν επενδυτές – και είναι καλοδεχούμενοι», σχολίασε ο κ. Σκλήκας, αναφερόμενος και στη δήλωση του CEO του βασικού μετόχου των ΕΛΤΑ, του Υπερταμείου, Γρηγόρη Δημητριάδη για την πρόθεση «να μετατραπεί ο οργανισμό σε μια “μικρή” ΔΕΗ που θα προσελκύσει επενδυτικά κεφάλαια. «Σε κάθε περίπτωση, δεν προβλέπεται ΑΜΚ ούτε και κάποιο πρόγραμμα εθελουσίας για το επόμενο χρονικό διάστημα», κατέληξε.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Επιχειρήσεις