Αντίστροφα μετρά πλέον ο χρόνος για το κλείσιμο του mega deal των 3,2 δισ. ευρώ στην ελληνική οικονομία, τη μεταβίβαση της ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ από τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ στη MASDAR.
Μία συμφωνία που ανακοινώθηκε στις 20 Ιουνίου και έρχεται να αλλάξει τα δεδομένα στην ελληνική αγορά αλλά και να σηματοδοτήσει τη νέα εποχή για τον καθετοποιημένο όμιλο της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, υπό τη διοίκηση του προέδρου και CEO Γιώργου Περιστέρη.
ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Αύξηση 20,1% στα καθαρά κέρδη – Στα 5 δισ. το ανεκτέλεστο των έργων
Σύμφωνα με τα χρονοδιαγράμματα που προέβλεπαν κλείσιμο της συναλλαγής σε 4-6 μήνες από τη συμφωνία προχωρά η μεταβίβαση της ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ στη MASDAR
Το roadmap του κλεισίματος της συναλλαγής ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – MASDAR
Όπως προκύπτει από τις χθεσινές ανακοινώσεις της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ οι διαδικασίες για την ολοκλήρωση της μεταβίβασης και την καταβολή του τιμήματος των 864 εκατ. ευρώ στην εταιρεία προχωρούν σύμφωνα με τα χρονοδιαγράμματα που προέβλεπαν κλείσιμο της συναλλαγής σε ένα διάστημα 4-6 μηνών από την ημερομηνία ανακοίνωσης της συμφωνίας.
Πιο συγκεκριμένα, στο κομμάτι των αναβλητικών αιρέσεων, σύμφωνα με τα επίσημα αρχεία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, η σχετική απόφαση αναμένεται περί τις 21 Οκτωβρίου. Επίσης έχουν δρομολογηθεί οι διαδικασίες για τη λήψη των απαραίτητων συναινέσεων από τρίτους, καθώς και για την ολοκλήρωση της πώλησης των μη-βασικών περιουσιακών στοιχείων (Non-core assets) από την ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ στη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και αναμένεται και αυτές να έχουν ολοκληρωθεί κατά το ίδιο διάστημα.
Εντός των επόμενων ημερών η ΓΣ των μετόχων της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ για τη μεταβίβαση της ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ
Η ΓΣ της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και η δημόσια πρόταση
Τέλος, εντός των επόμενων ημερών αναμένεται η πρόσκληση για τη σύγκληση γενικής συνέλευσης των μετόχων της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ προκειμένου να εγκρίνουν τη συναλλαγή.
Υπενθυμίζεται ότι μετά το κλείσιμο της συναλλαγής, η αγοράστρια θα προβεί σε υποχρεωτική δημόσια πρόταση απευθυνόμενη προς όλους τους μετόχους της ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ για την απόκτηση των μετοχών τους σύμφωνα με τα προβλεπόμενα από την κείμενη νομοθεσία.
Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ θα εξαγοράσει έναντι 67,5 εκατ. ευρώ τις μονάδες απορριμμάτων Πελοποννήσου και Ηπείρου και άλλα non – core assets
Η εξαγορά των μονάδων απορριμμάτων
Υπενθυμίζεται ότι η αξία της συναλλαγής για το ποσοστό συμμετοχής της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ανέρχεται στο ποσό των 880 εκατ. ευρώ (συμπεριλαμβανομένης της είσπραξης του επιτρεπόμενου μερίσματος), αποτιμώντας το σύνολο των μετοχών (100%) της ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ στο ποσό των 2,4 δισ. ευρώ και τη συνολική αξία της συναλλαγής (Enterprise Value) στα 3,2 δισ. ευρώ.
Στο πλαίσιο της ίδιας συναλλαγής προβλέπεται η εξαγορά από την ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ των μη σχετιζόμενων με ΑΠΕ δραστηριοτήτων της ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ (διαχείρισης απορριμμάτων των περιφερειών Πελοποννήσου και Ηπείρου, ηλεκτρονικού εισιτηρίου κ.α. ήτοι “Non-core assets”) έναντι τιμήματος 67,5 εκατ. ευρώ περίπου.
Τα ταμειακά διαθέσιμα της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ θα αυξηθιύν κατά 864 εκατ. ευρώ
Με υπεροπλία 3 δισ. η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
Ο όμιλος της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ με το deal της ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ αποκτά μία υπεροπλία 3 δισ. ευρώ.
Τα ταμειακά διαθέσιμα (1,1 δισ. ευρώ στις 30 Ιουνίου) θα αυξηθούν κατά 864 εκατ. ευρώ, ενισχύοντας σημαντικά την επενδυτική ισχύ του ομίλου, ενώ παράλληλα θα αφαιρεθούν από τον ενοποιημένο ισολογισμό του Ομίλου δανειακές υποχρεώσεις σχετιζόμενες με την ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ ύψους 1,1 δισ. ευρώ.
Με αυτήν την ισχύ ο όμιλος συνεχίζει αδιάλειπτα την προετοιμασία και συμμετοχή του σε σημαντικό αριθμό νέων διαγωνισμών στην Ελλάδα αλλά και στην Νοτιοανατολική Ευρώπη.
Ενδεικτικά, εκτιμάται ότι εντός των επόμενων 18-24 μηνών νέα έργα παραχωρήσεων/ΣΔΙΤ συνολικού εκτιμώμενου προϋπολογισμού ύψους 8-10 δισ. ευρώ αναμένεται να δημοπρατηθούν στην Ελλάδα.
Σε αυτό το πλαίσιο, ο όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ έχει ήδη τοποθετηθεί στρατηγικά διαθέτοντας σημαντικά ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα, δεδομένης της καθετοποίησης που έχει και της δυνατότητάς του να ελέγχει κάθε στάδιο ρίσκου του έργου.
Οι συμβάσεις παραχώρησης για την Εγνατία Οδό και την Αττική Οδό αντιπροσωπεύουν επενδύσεις άνω των 5 δισ. ευρώ
Τα εμβληματικά έργα
Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ παραμένει προσηλωμένη στο επενδυτικό της πλάνο.
Προχώρησε στην υπογραφή των συμβάσεων παραχώρησης για την Εγνατία Οδό και την Αττική Οδό, οι οποίες αντιπροσωπεύουν επενδύσεις συνολικού προϋπολογισμού άνω των 5 δισ. ευρώ.
Για την Αττική Οδό συγκεκριμένα αναμένεται η έναρξη της περιόδου παραχώρησης το επόμενο διάστημα όπου πλέον θα συνεισφέρει σημαντικά, επαναλαμβανόμενα και προβλέψιμα έσοδα για μακροπρόθεσμο διάστημα.
Επίσης, συνεχίζεται η ωρίμανση νέων έργων με τη μονάδα φυσικού αερίου στην Κομοτηνή (50/50 με την Motor Oil) να βρίσκεται σε δοκιμαστική λειτουργία, το νέο διεθνές αεροδρόμιο στο Καστέλι Ηρακλείου Κρήτης να ξεπερνάει το 36% σε ποσοστό ολοκλήρωσης κατασκευής και να συνεχίζονται εντατικά οι προκαταρτικές εργασίες για το Ολοκληρωμένο Τουριστικό Συγκρότημα (IRC) στο Ελληνικό.
Τέλος, εντός του πρώτου εξαμήνου 2024 ο όμιλος ανακηρύχθηκε προσωρινός ανάδοχος στο έργο παραχώρησης του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (Β.Ο.Α.Κ.) στο τμήμα Χανιά – Ηράκλειο (ο μεγαλύτερος υπό ανάπτυξη αυτοκινητόδρομος στην Ευρώπη) με τις διαδικασίες για την υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης να βρίσκονται σε εξέλιξη.
Latest News
Η υπέγραψε μνημόνιο συνεργασίας με την JPMorgan Asset Management
Στόχος της πρωτοβουλίας αυτής είναι η διεύρυνση των επενδυτικών επιλογών που προσφέρει η Eurobank στους πελάτες της
Έκρηξη εσόδων για τη Γαλακτοβιομηχανία «Ομηρος» - Σχέδια επέκτασης σε νέες αγορές
H Γαλακτοβιομηχανία Όμηρος προχώρησε στην έναρξη λειτουργίας του νέου, υπερσύγχρονου εργοστασίου καθώς και την κυκλοφορία καινοτόμων προϊόντων
ΑΧΙΑ: Ισχυρά τα αποτελέσματα του ΟΠΑΠ - Στα 16,40 ευρώ η τιμή στόχος
Κατά την ΑΧΙΑ, η τριμηνιαία απόδοση οφείλεται στις συνεχιζόμενες θετικές τάσεις για τα αθλητικά στοιχήματα τόσο στα διαδικτυακά όσο και στα κανάλια λιανικής
Άλμα 661% στα καθαρά κέρδη της Ideal - Ο ρόλος των Attica και της πληροφορικής
Στα 265 εκατ. ευρώ τα έσοδα της IDEAL Holdings με άνοδο 208% - Εξετάζουμε επενδυτικές ευκαιρίες, τονίζει ο πρόεδρος
Πώς η αθόρυβη Cavino έφτασε στην κορυφή του ελληνικού κρασιού
Το success story της Cavino που κατάφερε να εξελιχθεί στη μεγαλύτερη οινοποιητική βιομηχανία της χώρας – Ο ρόλος Τσάνταλη, Μπουτάρη και Κουρτάκη
Motor Oil: Πώς θα χτίσει… «πράσινα» EBITDA 500 εκατ. το 2030
Τα επόμενα επενδυτικά ορόσημα της Motor Oil για τον μετασχηματισμό του ομίλου - Τα κέρδη από ηλεκτρισμό και κυκλική οικονομία
Unilever: Τι συμβαίνει με το σχέδιο αναδιάρθρωσης – Πώς το παγωτό σώζει την παρτίδα
Ο βραχίονας παγωτού της Unilever είναι παγκόσμιος ηγέτης στην κατηγορία του, με την αποτίμησή του να αγγίζει και τα 19 δισεκατομμύρια δολάρια
Τράπεζες: Το 2026 η επιστροφή των εσόδων στα επίπεδα του 2024
Για μια χρονιά χαμηλών πτήσεων όσον αφορά στα καθαρά έσοδα από τόκους προετοιμάζονται οι τράπεζες
ElvalHalcor: Ανθεκτικότητα με EBITDA στα 180 εκατ. το εννεάμηνο – Μείωση κατά 171 εκατ. στον καθαρό δανεισμό
Τα ενοποιημένα μικτά κέρδη της ElvalHalcor ανήλθαν στα 210,1 εκατ. ευρώ το εννεάμηνο του 2024, έναντι 165,2 εκατ. ευρώ πέρυσι
Motor Oil: «Πράσινο» το 40% των EBITDA μέχρι το 2030 – Η στρατηγική μετασχηματισμού του ομίλου
Ο Όμιλος Motor Oil από το 2022 έχει επενδύσει 1,8 δισ. ευρώ στην πράσινη μετάβαση