Στις 4 Οκτωβρίου αναμένεται η απόφαση της Ευρωπαϊκής Ένωσης σχετικά με το εάν θα επιβάλει δασμούς έως και 45% σε εισαγόμενα ηλεκτρικά οχήματα που κατασκευάζονται στην Κίνα.
Τα κράτη μέλη έχουν λάβει ένα σχέδιο κανονισμού για τα προτεινόμενα μέτρα, σύμφωνα με την πηγή που επικαλείται το Bloomberg. Η ψηφοφορία μεταξύ των κρατών μελών του μπλοκ καθυστέρησε ελαφρώς εν μέσω διαπραγματεύσεων της τελευταίας στιγμής με το Πεκίνο για την εξεύρεση λύσης που θα αποφύγει τις νέες εισφορές.
Ηλεκτροκίνηση: Πυροβολεί η Ευρώπη τα πόδια της;
Οι συνομιλίες μεταξύ των δύο πλευρών μπορούν να συνεχιστούν ακόμη και αν τα κράτη μέλη υιοθετήσουν τους δασμούς, ανέφερε προηγουμένως το Bloomberg. Η νέα ημερομηνία μπορεί ακόμα να αλλάξει, είπαν οι άνθρωποι, που μίλησαν υπό τον όρο της ανωνυμίας.
Η ψηφοφορία έρχεται μετά από έρευνα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, που διαπίστωσε ότι η Κίνα επιδοτεί άδικα τη βιομηχανία ηλεκτρικών οχημάτων της και ότι απαιτούνται δασμοί ώστε οι ευρωπαίοι κατασκευαστές να μην βρίσκονται σε μειονεκτική θέση.
Η Κίνα αρνείται οποιαδήποτε άδικη δραστηριότητα εκ μέρους της και έχει απειλήσει με αντίποινα σε ευρωπαϊκά προϊόντα όπως γαλακτοκομικά, κονιάκ και χοιρινό, καθώς και αυτοκίνητα με μεγάλους κινητήρες.
Οι αντιδράσεις στο εσωτερικό
Η ψηφοφορία θα άνοιγε το δρόμο για νέους δασμούς ύψους περίπου 35% που θα τεθούν σε εφαρμογή από τον Νοέμβριο για πέντε χρόνια, εκτός εάν η ειδική πλειοψηφία — 15 κράτη μέλη που αντιπροσωπεύουν το 65% του πληθυσμού του μπλοκ — αντιταχθεί στην κίνηση. Τα νέα τιμολόγια θα υπερβαίνουν τον υφιστάμενο συντελεστή 10%.
Ωστόσο, τα κράτη μέλη, συμπεριλαμβανομένης της Γερμανίας και της Ισπανίας, έχουν προειδοποιήσει κατά της επιβολής των δασμών, λέγοντας ότι θα μπορούσε να προκαλέσει εμπορικό πόλεμο. Η Κίνα είναι ο δεύτερος μεγαλύτερος εμπορικός εταίρος της Ευρώπης και οι δύο έκαναν εμπόριο 739 δισεκατομμυρίων ευρώ πέρυσι.
Οι Ευρωπαίοι αξιωματούχοι είναι πεπεισμένοι ότι το μπλοκ έχει τους αριθμούς για να εγκρίνει τους δασμούς, ανέφερε το Bloomberg νωρίτερα αυτή την εβδομάδα, αλλά είναι επιφυλακτικοί σχετικά με τις προβλέψεις αφού ο Ισπανός πρωθυπουργός Πέδρο Σάντσες μίλησε κατά των εισφορών, ενώ η Γερμανία συνεχίζει να πιέζει για συμφωνία με το Πεκίνο.
«Δεν είμαι λάτρης των αντισταθμιστικών δασμών γιατί αυτό πιθανότατα θα οδηγήσει σε αντίμετρα και θα μας εμπλέξει σε μια δασμολογική διαμάχη, ίσως σε έναν δασμολογικό πόλεμο, με την Κίνα», δήλωσε τη Δευτέρα ο Γερμανός υπουργός Οικονομίας Ρόμπερτ Χάμπεκ.
Οι απαιτήσεις
«Εργάζομαι για να βρω μια πολιτική λύση που δεν θα μας οδηγήσει σε πόλεμο δασμών με την Κίνα».
Η ΕΕ και η Κίνα συζητούν μια λύση κατόπιν διαπραγματεύσεων που θα περιλαμβάνει μηχανισμό ελέγχου των τιμών και του όγκου των εξαγωγών αντί των δασμών, σημειώνει το Bloomberg αλλα έως στιγμής η ΕΕ έχει απορρίψει τις προτάσεις της Κίνας.
Ο εκτελεστικός βραχίονας του μπλοκ έχει πει συχνά ότι οποιαδήποτε λύση θα έχει αυστηρές απαιτήσεις: θα πρέπει να είναι σύμφωνη με τους κανόνες του Παγκόσμιου Οργανισμού Εμπορίου, να αντιμετωπίζει τον αντίκτυπο των επιδοτήσεων της Κίνας και να είναι κάτι που η ΕΕ μπορεί να παρακολουθεί για συμμόρφωση.
Latest News
Οι εργαζόμενοι ετοιμάζονται για απεργία στη Stellantis
Για αθέτηση συμφωνηθέντων κατηγορούν την Stellantis οι εκπρόσωποι των εργαζομένων στην αυτοκινητοβιομηχανία
Ομολογία ενοχής για ξέπλυμα χρήματος απο την Toronto-Dominion Bank
Για ξέπλυμα χρήματος κατηγορείται η τράπεζα TD Bank με δραστηριότητα σε Καναδά και ΗΠΑ σύμφωνα με τη WSJ
Η μάχη για τις BRICS – Γιατί το μέλλον του μπλοκ θα διαμορφώσει την παγκόσμια τάξη
Ακόμη και μετά τον παγκόσμιο γεωπολιτικό σεισμό που προκάλεσε η εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία και τις εντάξεις μεταξύ Κίνας και ΗΠΑ, το ενδιαφέρον χωρών για την ένταξη στις BRICS έχει αυξηθεί
Πώς η Ινδία έσωσε τις Μαλδίβες από την κρίση - Η προειδοποίηση των οίκων
Το αρχιπέλαγος πήρε 50 εκατομμύρια δολάρια από την Κρατική Τράπεζα της Ινδίας για να πληρώσει το κουπόνι του Οκτωβρίου και να αποφύγει τη χρεοκοπία
Το απόρθητο φρούριο των κροίσων - Τα απίστευτα μέτρα προστασίας και οι πάμπολουτοι ιδιοκτήτες
Σε κάθε 5 κατοίκους του Indian Creek αναλογεί 1 αστυνομικός - Ο εθνικός μέσος όρος είναι περίπου 2,4 αστυνομικοί ανά 1.000 κατοίκους - Οι υπερπλούσιοι έχουν... άλλους νόμους
Η Ινδία αρνείται να ενταχθεί στη μεγαλύτερη εμπορική συμφωνία στον κόσμο - Γιατί κατηγορεί την Κίνα
Κανείς στην Ινδία δεν θα ήθελε να έχει μια συμφωνία ελεύθερου εμπορία με μια αδιαφανή οικονομία, είπε ο υπουργός Εμπορίου και Βιομηχανίας της χώρας
Πώς ένα stealth βομβαρδιστικό «απογειώνεται» αλλάζοντας όσα ξέρουμε για τα αεροπλάνα
Μία αμερικανική startup έχοντας σαν μπούσουλα το Stealth αλλάζει ριζικά τα δεδομένα στην αεροπορική βιομηχανία
Ο Μίλευ σχεδιάζει την πώληση του κρατικού αερομεταφορέα της Αργεντινής
Την απόφαση του προέδρου της Αργεντινής μπορεί να «μπλοκάρει» το Κογκρέσο, όπως έχει κάνει και στο παρελθόν
Το δικό της σύστημα πληρωμών αναπτύσσει η Ευρώπη - Τι είναι το Wero
Το Wero θέλει να αποτελέσει την ευρωπαϊκή εναλλακτική στις Visa και Mastercard όμως διαθέτει ακόμη πολύ δρόμο για να φτάσει το στόχο αυτό
Η ΕΕ «φρενάρει» το λογισμικό στα κινεζικά αυτοκίνητα - Ποια μέτρα εξετάζει
Εντείνονται οι διαμάχες μεταξύ Κίνας, ΕΕ, ΗΠΑ για το ποιος ελέγχει βασικές τεχνολογίες