Στις 4 Οκτωβρίου αναμένεται η απόφαση της Ευρωπαϊκής Ένωσης σχετικά με το εάν θα επιβάλει δασμούς έως και 45% σε εισαγόμενα ηλεκτρικά οχήματα που κατασκευάζονται στην Κίνα.

Τα κράτη μέλη έχουν λάβει ένα σχέδιο κανονισμού για τα προτεινόμενα μέτρα, σύμφωνα με την πηγή που επικαλείται το Bloomberg.  Η ψηφοφορία μεταξύ των κρατών μελών του μπλοκ καθυστέρησε ελαφρώς εν μέσω διαπραγματεύσεων της τελευταίας στιγμής με το Πεκίνο για την εξεύρεση λύσης που θα αποφύγει τις νέες εισφορές.

Ηλεκτροκίνηση: Πυροβολεί η Ευρώπη τα πόδια της;

Οι συνομιλίες μεταξύ των δύο πλευρών μπορούν να συνεχιστούν ακόμη και αν τα κράτη μέλη υιοθετήσουν τους δασμούς, ανέφερε προηγουμένως το Bloomberg. Η νέα ημερομηνία μπορεί ακόμα να αλλάξει, είπαν οι άνθρωποι, που μίλησαν υπό τον όρο της ανωνυμίας.

Η ψηφοφορία έρχεται μετά από έρευνα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής,  που διαπίστωσε ότι η Κίνα επιδοτεί άδικα τη βιομηχανία ηλεκτρικών οχημάτων της και ότι απαιτούνται δασμοί ώστε οι ευρωπαίοι κατασκευαστές να μην βρίσκονται σε μειονεκτική θέση.

Η Κίνα αρνείται οποιαδήποτε άδικη δραστηριότητα εκ μέρους της και έχει απειλήσει με αντίποινα σε ευρωπαϊκά προϊόντα όπως γαλακτοκομικά, κονιάκ και χοιρινό, καθώς και αυτοκίνητα με μεγάλους κινητήρες.

Οι αντιδράσεις στο εσωτερικό

Η ψηφοφορία θα άνοιγε το δρόμο για νέους δασμούς ύψους περίπου 35% που θα τεθούν σε εφαρμογή από τον Νοέμβριο για πέντε χρόνια, εκτός εάν η ειδική πλειοψηφία — 15 κράτη μέλη που αντιπροσωπεύουν το 65% του πληθυσμού του μπλοκ — αντιταχθεί στην κίνηση. Τα νέα τιμολόγια θα υπερβαίνουν τον υφιστάμενο συντελεστή 10%.
Ωστόσο, τα κράτη μέλη, συμπεριλαμβανομένης της Γερμανίας και της Ισπανίας, έχουν προειδοποιήσει κατά της επιβολής των δασμών, λέγοντας ότι θα μπορούσε να προκαλέσει εμπορικό πόλεμο. Η Κίνα είναι ο δεύτερος μεγαλύτερος εμπορικός εταίρος της Ευρώπης και οι δύο έκαναν εμπόριο 739 δισεκατομμυρίων ευρώ πέρυσι.

Οι Ευρωπαίοι αξιωματούχοι είναι πεπεισμένοι ότι το μπλοκ έχει τους αριθμούς για να εγκρίνει τους δασμούς, ανέφερε το Bloomberg νωρίτερα αυτή την εβδομάδα, αλλά είναι επιφυλακτικοί σχετικά με τις προβλέψεις αφού ο Ισπανός πρωθυπουργός Πέδρο Σάντσες μίλησε κατά των εισφορών, ενώ η Γερμανία συνεχίζει να πιέζει για συμφωνία με το Πεκίνο.

«Δεν είμαι λάτρης των αντισταθμιστικών δασμών γιατί αυτό πιθανότατα θα οδηγήσει σε αντίμετρα και θα μας εμπλέξει σε μια δασμολογική διαμάχη, ίσως σε έναν δασμολογικό πόλεμο, με την Κίνα», δήλωσε τη Δευτέρα ο Γερμανός υπουργός Οικονομίας Ρόμπερτ Χάμπεκ.

Οι απαιτήσεις

«Εργάζομαι για να βρω μια πολιτική λύση που δεν θα μας οδηγήσει σε πόλεμο δασμών με την Κίνα».
Η ΕΕ και η Κίνα συζητούν μια λύση κατόπιν διαπραγματεύσεων που θα περιλαμβάνει μηχανισμό ελέγχου των τιμών και του όγκου των εξαγωγών αντί των δασμών, σημειώνει το Bloomberg αλλα έως στιγμής η ΕΕ έχει απορρίψει τις προτάσεις της Κίνας.

Ο εκτελεστικός βραχίονας του μπλοκ έχει πει συχνά ότι οποιαδήποτε λύση θα έχει αυστηρές απαιτήσεις: θα πρέπει να είναι σύμφωνη με τους κανόνες του Παγκόσμιου Οργανισμού Εμπορίου, να αντιμετωπίζει τον αντίκτυπο των επιδοτήσεων της Κίνας και να είναι κάτι που η ΕΕ μπορεί να παρακολουθεί για συμμόρφωση.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή
BRICS: Γιατί το μέλλον του μπλοκ θα διαμορφώσει την παγκόσμια τάξη
Διεθνή |

Η μάχη για τις BRICS – Γιατί το μέλλον του μπλοκ θα διαμορφώσει την παγκόσμια τάξη

Ακόμη και μετά τον παγκόσμιο γεωπολιτικό σεισμό που προκάλεσε η εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία και τις εντάξεις μεταξύ Κίνας και ΗΠΑ, το ενδιαφέρον χωρών για την ένταξη στις BRICS έχει αυξηθεί

Indian Creek: Το απόρθητο φρούριο των κροίσων – Τα απίστευτα μέτρα προστασίας και οι πάμπλουτοι ιδιοκτήτες
Διεθνή |

Το απόρθητο φρούριο των κροίσων - Τα απίστευτα μέτρα προστασίας και οι πάμπολουτοι ιδιοκτήτες

Σε κάθε 5 κατοίκους του Indian Creek αναλογεί 1 αστυνομικός - Ο εθνικός μέσος όρος είναι περίπου 2,4 αστυνομικοί ανά 1.000 κατοίκους - Οι υπερπλούσιοι έχουν... άλλους νόμους