Στις 4 Οκτωβρίου αναμένεται η απόφαση της Ευρωπαϊκής Ένωσης σχετικά με το εάν θα επιβάλει δασμούς έως και 45% σε εισαγόμενα ηλεκτρικά οχήματα που κατασκευάζονται στην Κίνα.
Τα κράτη μέλη έχουν λάβει ένα σχέδιο κανονισμού για τα προτεινόμενα μέτρα, σύμφωνα με την πηγή που επικαλείται το Bloomberg. Η ψηφοφορία μεταξύ των κρατών μελών του μπλοκ καθυστέρησε ελαφρώς εν μέσω διαπραγματεύσεων της τελευταίας στιγμής με το Πεκίνο για την εξεύρεση λύσης που θα αποφύγει τις νέες εισφορές.
Ηλεκτροκίνηση: Πυροβολεί η Ευρώπη τα πόδια της;
Οι συνομιλίες μεταξύ των δύο πλευρών μπορούν να συνεχιστούν ακόμη και αν τα κράτη μέλη υιοθετήσουν τους δασμούς, ανέφερε προηγουμένως το Bloomberg. Η νέα ημερομηνία μπορεί ακόμα να αλλάξει, είπαν οι άνθρωποι, που μίλησαν υπό τον όρο της ανωνυμίας.
Η ψηφοφορία έρχεται μετά από έρευνα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, που διαπίστωσε ότι η Κίνα επιδοτεί άδικα τη βιομηχανία ηλεκτρικών οχημάτων της και ότι απαιτούνται δασμοί ώστε οι ευρωπαίοι κατασκευαστές να μην βρίσκονται σε μειονεκτική θέση.
Η Κίνα αρνείται οποιαδήποτε άδικη δραστηριότητα εκ μέρους της και έχει απειλήσει με αντίποινα σε ευρωπαϊκά προϊόντα όπως γαλακτοκομικά, κονιάκ και χοιρινό, καθώς και αυτοκίνητα με μεγάλους κινητήρες.
Οι αντιδράσεις στο εσωτερικό
Η ψηφοφορία θα άνοιγε το δρόμο για νέους δασμούς ύψους περίπου 35% που θα τεθούν σε εφαρμογή από τον Νοέμβριο για πέντε χρόνια, εκτός εάν η ειδική πλειοψηφία — 15 κράτη μέλη που αντιπροσωπεύουν το 65% του πληθυσμού του μπλοκ — αντιταχθεί στην κίνηση. Τα νέα τιμολόγια θα υπερβαίνουν τον υφιστάμενο συντελεστή 10%.
Ωστόσο, τα κράτη μέλη, συμπεριλαμβανομένης της Γερμανίας και της Ισπανίας, έχουν προειδοποιήσει κατά της επιβολής των δασμών, λέγοντας ότι θα μπορούσε να προκαλέσει εμπορικό πόλεμο. Η Κίνα είναι ο δεύτερος μεγαλύτερος εμπορικός εταίρος της Ευρώπης και οι δύο έκαναν εμπόριο 739 δισεκατομμυρίων ευρώ πέρυσι.
Οι Ευρωπαίοι αξιωματούχοι είναι πεπεισμένοι ότι το μπλοκ έχει τους αριθμούς για να εγκρίνει τους δασμούς, ανέφερε το Bloomberg νωρίτερα αυτή την εβδομάδα, αλλά είναι επιφυλακτικοί σχετικά με τις προβλέψεις αφού ο Ισπανός πρωθυπουργός Πέδρο Σάντσες μίλησε κατά των εισφορών, ενώ η Γερμανία συνεχίζει να πιέζει για συμφωνία με το Πεκίνο.
«Δεν είμαι λάτρης των αντισταθμιστικών δασμών γιατί αυτό πιθανότατα θα οδηγήσει σε αντίμετρα και θα μας εμπλέξει σε μια δασμολογική διαμάχη, ίσως σε έναν δασμολογικό πόλεμο, με την Κίνα», δήλωσε τη Δευτέρα ο Γερμανός υπουργός Οικονομίας Ρόμπερτ Χάμπεκ.
Οι απαιτήσεις
«Εργάζομαι για να βρω μια πολιτική λύση που δεν θα μας οδηγήσει σε πόλεμο δασμών με την Κίνα».
Η ΕΕ και η Κίνα συζητούν μια λύση κατόπιν διαπραγματεύσεων που θα περιλαμβάνει μηχανισμό ελέγχου των τιμών και του όγκου των εξαγωγών αντί των δασμών, σημειώνει το Bloomberg αλλα έως στιγμής η ΕΕ έχει απορρίψει τις προτάσεις της Κίνας.
Ο εκτελεστικός βραχίονας του μπλοκ έχει πει συχνά ότι οποιαδήποτε λύση θα έχει αυστηρές απαιτήσεις: θα πρέπει να είναι σύμφωνη με τους κανόνες του Παγκόσμιου Οργανισμού Εμπορίου, να αντιμετωπίζει τον αντίκτυπο των επιδοτήσεων της Κίνας και να είναι κάτι που η ΕΕ μπορεί να παρακολουθεί για συμμόρφωση.
Latest News
Η Foxconn βγάζει από τις αγγελίες προσλήψεων στην Ινδία ηλικιακά και οικογενειακά κριτήρια
Πώς αναγκάστηκε να ασχοληθεί με τα κριτήρια προσλήψεων η Foxconn που συναρμολογεί τα iPhone της Apple
Γιατί 50 εκατομμύρια άνθρωποι σταμάτησαν να αγοράζουν είδη πολυτελείας
Οι μάρκες πολυτελείας όπως Dior και Burberry γνώρισαν καθίζηση μετά από «αθετήσεις υποσχέσεων» στους πελάτες
Γιατί οι εταιρείες πιέζουν τους εργαζομένους να χρησιμοποιούν δικά τους τηλέφωνα για δουλειές
Τα προσωπικά τηλέφωνα για εργασία ενέχει κινδύνους για τους εργοδότες και δεν σημαίνει ότιδεν θα σας τηλεφωνήσουν εκτός ωραρίου
SOS από τους Ευρωπαίους κατασκευαστές πλαστικών - «Πνίγουν» τις επιχειρήσεις οι κανονισμοί
Τα πλαστικά είναι ο τελευταίος μεταποιητικός τομέας στην ήπειρο που συρρικνώνεται παρά την παγκόσμια ανάπτυξη
Οι απελάσεις μεταναστών θα κλείσουν επιχειρήσεις και θα αυξήσουν τον πληθωρισμό
Η υπόσχεση οι μετανάστες να απελαθούν κινδυνεύει να προκαλέσει ελλείψεις εργατικού δυναμικού και υψηλότερες τιμές
Η «οδύσσεια» του Μασκ για να βρει 2 τρισ. για περικοπές - Οι προτάσεις του Economist
Ο Economist προτείνει επιλογές για περικοπές ύψους 5 τρισ. δολαρίων στον Μασκ, ο οποίος ηγείται του Τμήματος Κυβερνητικής Αποδοτικότητας
Ποιοι και γιατί αντιδρούν στη συμφωνία ΕΕ-MERCOSUR – Η στάση της Γαλλίας
Αντιδράσεις συναντά η συμφωνία ΕΕ-MERCOSUR - Τι λέει στον ot.gr ο Αυστριακός ευρωβουλευτής των Πρασίνων Τόμας Βάιτζ
Ο κλάδος μεταποίησης της Γερμανάιος προειδοποιεί για επερχόμενη «τρομερή συντριβή»
Οι βραχυπρόθεσμες προοπτικές θα συνεχίσουν να είναι γεμάτες προκλήσεις για τις μεταποιητικές εταιρείες στη Γερμανία
Καμπανάκι Λαγκάρντ: Καλεί την Ευρώπη να συγκεντρώσει κεφάλαια για κοινές προτεραιότητες
Η Ευρώπη θα πρέπει να συγκεντρώσει τους πόρους της σε τομείς όπως η άμυνα και το κλίμα είπε η Λαγκάρντ
Πολυεθνική χρυσού θα πληρώσει στο Μάλι 160 εκατ. για να αφεθεί ελεύθερος ο CEO της
Η Resolute, η οποία εδρεύει στο Περθ, ανακοίνωσε ότι είχε ήδη πληρώσει στο Μάλι 80 εκατ. δολάρια και ότι θα δώσει άλλα 80 εκατ.