Οι εξελίξεις και ειδικά η μείωση της ζήτησης αυτοκινήτων αλλάζουν το guidance της Volkswagen καθώς ο γερμανικός όμιλος μειώνει τις εκτιμήσεις για κέρδη το 2024.

Η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανια της Ευρώπης ανακοίνωσε την Παρασκευή ότι βλέπει τώρα ένα λειτουργικό περιθώριο 5,6%.

Volkswagen: Οι εργαζόμενοι προειδοποιούν για σκληρή αντίσταση στο «ιστορικό λάθος» του κλεισίματος εργοστασίων

Αυτό είναι χαμηλότερο από μια πρόβλεψη έως και 7% τον Ιούλιο, όταν η VW προηγουμένως μείωσε τις προσδοκίες της, εν μέρει λόγω του αναμενόμενου κόστους από το κλείσιμο εργοστασίου της Audi στο Βέλγιο.

Η καθαρή ταμειακή ροή στο τμήμα αυτοκινητοβιομηχανίας αναμένεται τώρα να είναι μικρότερη από το ήμισυ του επιπέδου που είχε προβλέψει η εταιρεία.

Μείωση των πωλήσεων στην Κίνα

Και οι τρεις μεγάλες γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες — Volkswagen, Mercedes-Benz Group AG και BMW AG — έχουν τώρα προειδοποιήσει για τα κέρδη τους τους τελευταίους μήνες. Ο καθένας τους παλεύει με πιο αργές πωλήσεις στην Κίνα, όπου οι αγοραστές συγκρατούνται λόγω της επιδεινούμενης κρίσης ακινήτων, σημειώνει το Bloomberg.

Ο αυξανόμενος ανταγωνισμός στα ηλεκτρικά οχήματα οδηγεί επίσης σε έντονες εκπτώσεις και μειώνει τα περιθώρια κέρδους, ενώ η μείωση της εμπιστοσύνης των καταναλωτών μειώνει τη ζήτηση για αυτοκίνητα με κινητήρα εσωτερικής καύσης.

Η μείωση των προοπτικών της Volkswagen προσθέτει στις προκλήσεις για τον διευθύνοντα σύμβουλο Oliver Blume, ο οποίος έχει προειδοποιήσει ότι το κόστος στη Γερμανία είναι πολύ υψηλό καθώς η ανάπτυξη των ηλεκτρικών οχημάτων (EV ) επιβραδύνεται και οι Κινέζοι κατασκευαστές με επικεφαλής την BYD Co. πιέζουν την Ευρώπη.

Η εταιρεία εξετάζει το ενδεχόμενο να κλείσει εργοστάσια στη Γερμανία για πρώτη φορά στην ιστορία της και έχει καταργήσει τις δεκαετίες δεσμεύσεις για την ασφάλεια της εργασίας καθώς προσπαθεί να γίνει πιο ανταγωνιστική.

Τα στελέχη έχουν επισημάνει την πλεονάζουσα παραγωγική ικανότητα δύο εργοστασίων αυτοκινήτων, γεγονός που τα έβαλε σε πορεία για μια παρατεταμένη σύγκρουση με ισχυρές ομάδες εργασίας.

Πτώση αντί αύξησης

«Τα νέα βοηθούν την υπόθεση της μάρκας VW να κλείσει την πλεονάζουσα παραγωγική ικανότητα στη Γερμανία», δήλωσε ο αναλυτής του Bloomberg Intelligence, Τζάκομο Ρέγκελιν. «Όπως και με τη Mercedes, αναμένουμε να ακολουθήσουν περαιτέρω προειδοποιήσεις για τα κέρδη».

Η VW αναμένει τώρα η καθαρή ταμειακή ροή στο τμήμα αυτοκινήτων να φθάσει περίπου τα 2 δισεκατομμύρια ευρώ (2,2 δισεκατομμύρια δολάρια), από 4,5 δισεκατομμύρια ευρώ προηγουμένως, εν μέρει λόγω των δραστηριοτήτων συγχωνεύσεων και εξαγορών, συμπεριλαμβανομένης της συνεργασίας με την Rivian Automotive Inc. στην τεχνολογία EV.

Η Volkswagen είπε ότι η ομώνυμη επωνυμία επιβατικών αυτοκινήτων και η μονάδα επαγγελματικών οχημάτων της αποδίδουν κάτω από τις προσδοκίες. Σημείωσε πρόσθετους κινδύνους για τον όμιλο κατασκευής αυτοκινήτων με τη μεγάλη παραγωγή, ο οποίος περιλαμβάνει επίσης τη Skoda και τη Seat, επικαλούμενη «επιδείνωση του μακροοικονομικού περιβάλλοντος».

Οι παγκόσμιες παραδόσεις της εταιρείας θα μειωθούν σε περίπου 9 εκατομμύρια μονάδες φέτος, από 9,24 εκατομμύρια το 2023, δήλωσε η VW την Παρασκευή. Η αυτοκινητοβιομηχανία είχε προβλέψει προηγουμένως αύξηση 3%.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή