Κατατέθηκε στη Βουλή το σχέδιο νόμου με το οποίο κυρώνεται η σύμβαση παραχώρησης της Αττικής οδού για 25 χρόνια, έναντι ανταλλάγματος 3.270.000.000 ευρώ, ποσό που είναι το υψηλότερο στην ιστορία του ΤΑΙΠΕΔ.
Η σύμβαση περιλαμβάνει συγκεκριμένες προβλέψεις υπέρ των οδηγών – χρηστών της Αττικής Οδού, για τη διασφάλιση της συντήρησης και την αντιμετώπιση έκτακτων περιστατικών.
Όπως έχει ήδη ανακοινώσει η Κυβέρνηση, το οικονομικό αντάλλαγμα ύψους 3,27 δισ. ευρώ θα διατεθεί για τη μείωση του δημοσίου χρέους, το οποίο μόνο από αυτή τη συναλλαγή περιορίζεται σχεδόν κατά 1,5 μονάδα του ΑΕΠ.
Αττική Οδός: Στη Βουλή η σύμβαση παραχώρησης για 25 χρόνια στη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και τη Νέα Αττική Οδό
Ο Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Κωστής Χατζηδάκης δήλωσε: «Η σύμβαση παραχώρησης της Αττικής οδού είναι η μεγαλύτερη από τις 9 συνολικά αποκρατικοποιήσεις που ολοκλήρωσε το υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών τον τελευταίο χρόνο. Αποκρατικοποιήσεις που δίνουν ώθηση στην οικονομία, τις επενδύσεις, την απασχόληση. Η Αττική οδός είναι ένα έργο κρίσιμο για την καθημερινότητα εκατομμυρίων κατοίκων και επισκεπτών της πρωτεύουσας. Η σύμβαση που κατατίθεται στη Βουλή διασφαλίζει την περαιτέρω αναβάθμιση του αυτοκινητοδρόμου και την σημαντική μείωση του δημοσίου χρέους. Είναι μια θετική εξέλιξη για τους κατοίκους της πρωτεύουσας, το Δημόσιο και την εθνική οικονομία».
Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας, δήλωσε: «Με τη νέα σύμβαση πραγματοποιείται ομαλά η μετάβαση στο νέο καθεστώς παραχώρησης και εξασφαλίζεται η απρόσκοπτη λειτουργία του αυτοκινητόδρομου, ο οποίος αποτελεί αναπόσπαστο τμήμα του συστήματος κυκλοφορίας στο λεκανοπέδιο της Αττικής, με υψηλό επίπεδο οδικής ασφάλειας. Ταυτόχρονα, επιβεβαιώνεται ότι και στην Ελλάδα, η συνεργασία του δημόσιου και του ιδιωτικού τομέα μπορεί να είναι διαφανής και επωφελής και για τα δύο μέρη. Δύναται, δηλαδή, να καλύπτει το δημόσιο συμφέρον, μέσω της άμεσης χρηματοδότησης, της λειτουργίας και της συντήρησης, ενώ ο ιδιωτικός τομέας αναλαμβάνει την εκμετάλλευση του οδικού άξονα. Μια σύμπραξη, με την οποία η χώρα μεγεθύνεται οικονομικά, αναπτύσσεται βιώσιμα και ισχυροποιείται ολόπλευρα».
Η σύμβαση προβλέπει ότι ο Παραχωρησιούχος (ΝΕΑ ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟΣ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΗ Μ.Α.Ε. και ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε.), θα αναλάβει για 25 έτη τη χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση της Αττικής Οδού. Πέραν του εφάπαξ οικονομικού ανταλλάγματος, ύψους 3,27 δισ. ευρώ, θα αποδίδει ετησίως στο ΤΑΙΠΕΔ ποσοστό 7,5% επί των πάσης φύσεως εσόδων από την εκμετάλλευση του αυτοκινητοδρόμου, ενώ κατά τη διάρκεια της παραχώρησης θα υλοποιήσει επενδύσεις και δαπάνες αναβάθμισης και εκσυγχρονισμού ύψους 380 εκατ. ευρώ.
Η σύμβαση προβλέπει επίσης μείωση των διοδίων από 2,8 σε 2,5 ευρώ από τις 6 Οκτωβρίου, την ημέρα που θα γίνει η παράδοση του αυτοκινητοδρόμου από το Ελληνικό Δημόσιο στον παραχωρησιούχο. Η μείωση αφορά τις εξής κατηγορίες οχημάτων: επιβατικά (Ι.Χ.), ελαφρά εμπορικά οχήματα και αυτοκίνητα με τροχόσπιτα.
Περιλαμβάνονται επίσης διατάξεις για τη διασφάλιση της επαρκούς συντήρησης, της εύρυθμης λειτουργίας του οδικού άξονα και της προστασίας του δημοσίου συμφέροντος. Ο παραχωρησιούχος θα αξιολογείται κάθε δύο έτη, αλλά και μεμονωμένα, επί των βασικών δεικτών απόδοσης (KPIs). Σε περίπτωση αδυναμίας επίτευξης των στόχων προβλέπεται η επιβολή χρηματικών ποινών και άλλες κυρώσεις ανάλογα με την υστέρηση στην προβλεπόμενη επίδοση.
Latest News
Αύξηση 2,4% στις πωλήσεις αυτοκινήτων το 2024 - Τι δείχνουν τα στοιχεία
ΕΛΣΤΑΤ: Πέρυσι κυκλοφόρησαν για πρώτη φορά 243.796 αυτοκίνητα (καινούργια ή μεταχειρισμένα εξωτερικού) έναντι 238.117 το έτος 2023
«Σπίτι μου ΙΙ»: 35 ερωταπαντήσεις για το πρόγραμμα – Αναλυτικός οδηγός
Όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε για την υποβολή των αιτήσεων, τα κριτήρια επιλεξιμότητας και τις ειδικές περιπτώσεις του «Σπίτι μου ΙΙ»
Άγγιξαν τα 2 δισ. οι επενδύσεις σε εμπορικά ακίνητα το 2024 - Τι αναμένεται το 2025
H φιλοξενία ενίσχυσε τη θέση της ως ο πιο ελκυστικός επενδυτικός κλάδος στα εμπορικά ακίνητα με αύξηση 100%
Τα 10 «κλειδιά» για τις ηλεκτρονικές μεταβιβάσεις ακινήτων
Ποιες δηλώσεις υποβάλλονται ψηφιακά στην πλατφόρμα myProperty και ποιες χειρόγραφα – Πότε πληρώνεται ο φόρος
Ποια ασφάλιστρα (δεν) μειώνουν οι ασφαλιστικές – Η τροπολογία ΠΑΣΟΚ και η πίεση Θεοδωρικάκου
Ποια ασφάλιστρα υγείας μειώνουν οι ασφαλιστικές εταιρείες – Το μήνυμα Θεοδωρικάκου – Το ραντεβού με ΠΑΣΟΚ
Το «δώρο» των 2,2 δισ. του πληθωρισμού στα σούπερ μάρκετ
Πάνω από 2,2 δισ. οι επιπλέον εισπράξεις των σούπερ μάρκετ την τελευταία πληθωριστική τριετία – Προσφορές και ιδιωτική ετικέτα τροφοδοτούν την κατανάλωση
Ραγδαία αύξηση του κόστους στέγασης σε τρία χρόνια - Τι δείχνει έρευνα
Το κόστος στέγασης πρόκειται για μείζον κοινωνικό πρόβλημα, σημειώνει η έκθεση του Ινστιτούτου Εργασίας της ΓΣΕΕ
Βαμβακίδης (BofA): Οι 2 προϋποθέσεις για να έχει η Ελλάδα μια μακρά θετική πορεία
Ο κ. Βαμβακίδης επιβεβαίωσε ότι η Ελλάδα τα πάει πολύ καλύτερα από ότι περιμέναν οι αγορές μετά την πανδημία
ΟΔΔΗΧ: Πάνω από 40 δισ. οι προσφορές για το δεκαετές ομόλογο - Αντλήθηκαν 4 δισ.
Για το 2025 η Ελλάδα σχεδιάζει να αντλήσει από τις αγορές ένα ποσό της τάξης των 8 δισ. - Στο 3,6% το επιτόκιο του ομολόγου
Η αντεπίθεση των... PIIGS στην Ευρώπη - Γύρισμα της τύχης ή πραγματικότητα;
Με τη γερμανική οικονομία σε τέλμα, Ελλάδα, Πορτογαλία, Ιταλία και Ισπανία αναδεικνύονται σε πυλώνες σταθερότητας στην ευρωζώνη