
Κατατέθηκε στη Βουλή το σχέδιο νόμου με το οποίο κυρώνεται η σύμβαση παραχώρησης της Αττικής οδού για 25 χρόνια, έναντι ανταλλάγματος 3.270.000.000 ευρώ, ποσό που είναι το υψηλότερο στην ιστορία του ΤΑΙΠΕΔ.
Η σύμβαση περιλαμβάνει συγκεκριμένες προβλέψεις υπέρ των οδηγών – χρηστών της Αττικής Οδού, για τη διασφάλιση της συντήρησης και την αντιμετώπιση έκτακτων περιστατικών.
Όπως έχει ήδη ανακοινώσει η Κυβέρνηση, το οικονομικό αντάλλαγμα ύψους 3,27 δισ. ευρώ θα διατεθεί για τη μείωση του δημοσίου χρέους, το οποίο μόνο από αυτή τη συναλλαγή περιορίζεται σχεδόν κατά 1,5 μονάδα του ΑΕΠ.
Αττική Οδός: Στη Βουλή η σύμβαση παραχώρησης για 25 χρόνια στη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και τη Νέα Αττική Οδό
Ο Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Κωστής Χατζηδάκης δήλωσε: «Η σύμβαση παραχώρησης της Αττικής οδού είναι η μεγαλύτερη από τις 9 συνολικά αποκρατικοποιήσεις που ολοκλήρωσε το υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών τον τελευταίο χρόνο. Αποκρατικοποιήσεις που δίνουν ώθηση στην οικονομία, τις επενδύσεις, την απασχόληση. Η Αττική οδός είναι ένα έργο κρίσιμο για την καθημερινότητα εκατομμυρίων κατοίκων και επισκεπτών της πρωτεύουσας. Η σύμβαση που κατατίθεται στη Βουλή διασφαλίζει την περαιτέρω αναβάθμιση του αυτοκινητοδρόμου και την σημαντική μείωση του δημοσίου χρέους. Είναι μια θετική εξέλιξη για τους κατοίκους της πρωτεύουσας, το Δημόσιο και την εθνική οικονομία».
Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας, δήλωσε: «Με τη νέα σύμβαση πραγματοποιείται ομαλά η μετάβαση στο νέο καθεστώς παραχώρησης και εξασφαλίζεται η απρόσκοπτη λειτουργία του αυτοκινητόδρομου, ο οποίος αποτελεί αναπόσπαστο τμήμα του συστήματος κυκλοφορίας στο λεκανοπέδιο της Αττικής, με υψηλό επίπεδο οδικής ασφάλειας. Ταυτόχρονα, επιβεβαιώνεται ότι και στην Ελλάδα, η συνεργασία του δημόσιου και του ιδιωτικού τομέα μπορεί να είναι διαφανής και επωφελής και για τα δύο μέρη. Δύναται, δηλαδή, να καλύπτει το δημόσιο συμφέρον, μέσω της άμεσης χρηματοδότησης, της λειτουργίας και της συντήρησης, ενώ ο ιδιωτικός τομέας αναλαμβάνει την εκμετάλλευση του οδικού άξονα. Μια σύμπραξη, με την οποία η χώρα μεγεθύνεται οικονομικά, αναπτύσσεται βιώσιμα και ισχυροποιείται ολόπλευρα».
Η σύμβαση προβλέπει ότι ο Παραχωρησιούχος (ΝΕΑ ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟΣ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΗ Μ.Α.Ε. και ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε.), θα αναλάβει για 25 έτη τη χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση της Αττικής Οδού. Πέραν του εφάπαξ οικονομικού ανταλλάγματος, ύψους 3,27 δισ. ευρώ, θα αποδίδει ετησίως στο ΤΑΙΠΕΔ ποσοστό 7,5% επί των πάσης φύσεως εσόδων από την εκμετάλλευση του αυτοκινητοδρόμου, ενώ κατά τη διάρκεια της παραχώρησης θα υλοποιήσει επενδύσεις και δαπάνες αναβάθμισης και εκσυγχρονισμού ύψους 380 εκατ. ευρώ.
Η σύμβαση προβλέπει επίσης μείωση των διοδίων από 2,8 σε 2,5 ευρώ από τις 6 Οκτωβρίου, την ημέρα που θα γίνει η παράδοση του αυτοκινητοδρόμου από το Ελληνικό Δημόσιο στον παραχωρησιούχο. Η μείωση αφορά τις εξής κατηγορίες οχημάτων: επιβατικά (Ι.Χ.), ελαφρά εμπορικά οχήματα και αυτοκίνητα με τροχόσπιτα.
Περιλαμβάνονται επίσης διατάξεις για τη διασφάλιση της επαρκούς συντήρησης, της εύρυθμης λειτουργίας του οδικού άξονα και της προστασίας του δημοσίου συμφέροντος. Ο παραχωρησιούχος θα αξιολογείται κάθε δύο έτη, αλλά και μεμονωμένα, επί των βασικών δεικτών απόδοσης (KPIs). Σε περίπτωση αδυναμίας επίτευξης των στόχων προβλέπεται η επιβολή χρηματικών ποινών και άλλες κυρώσεις ανάλογα με την υστέρηση στην προβλεπόμενη επίδοση.


Latest News

Υψηλό 1 έτους για τη μεταποίηση στην Ελλάδα - Τι δείχνουν τα στοιχεία για την S&P Global
Μεταποίηση: Ο δείκτης PMI έκλεισε στις 55.0 μονάδες τον Μάρτιο, τιμή υψηλότερη από τις 52.6 μονάδες του Φεβρουαρίου

«Έπεσε» σε χαμηλό 17 ετών η ανεργία - Στο 8,6% τον Φεβρουάριο [γράφημα]
Οι απασχολούμενοι ανήλθαν σε 4.311.625 άτομα σημειώνοντας αύξηση κατά 72.436 άτομα σε σχέση με τον Φεβρουάριο του 2024 (1,7%) και αύξηση κατά 36.927 άτομα σε σχέση με τον Ιανουάριο του 2025 (0,9%)

Τι αλλάζει στον εξωδικαστικό μηχανισμό σε 10 ερωταπαντήσεις - Τι προβλέπει το νέο νομοσχέδιο
Στο νομοσχέδιο για τον εξωδιαστικό μηχανισμό περιλαμβάνονται πολύ σημαντικές πρωτοβουλίες που διευρύνουν την περίμετρο για τους δικαιούχους

Στη Βουλή το νομοσχέδιο για την Κεφαλαιαγορά - Οι 12 ερωτήσεις και απαντήσεις
Ποια είναι τα φορολογικά κίνητρα που παρέχονται σε εταιρίες προκειμένου να εμπιστευθούν το Χρηματιστήριο και να εισαχθούν σε αυτό - Τι θα ισχύει για τα crypto

Θεοδωρικάκος: Έλεγχοι για αισχροκέρδεια - Από Δευτέρα σε ισχύ το «καλάθι του Πάσχα»
Δεν θα υπάρξει φέτος το «καλάθι του νονού» λέει ο Τάκης Θεοδωρικάκος - Το πρόβλημα της ακρίβειας αποδίδεται στο στεγαστικό πρόβλημα

Βελτιώθηκε το οικονομικό κλίμα τον Μάρτιο - Τι δείχνουν τα στοιχεία του ΙΟΒΕ
Διαμορφώνεται στις 107,7 από τις 106,9 μονάδες τον προηγούμενο μήνα - Ωστόσο οι αρνητικές προβλέψεις των νοικοκυριών για την οικονομική κατάσταση της χώρας εντάθηκαν
![Πληθωρισμός: Στο 3,1% διαμορφώθηκε στην Ελλάδα τον Μάρτιο – Στο 2,2% στην ευρωζώνη [γραφήματα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/inflation-600x352.png)
Άνοδος στο 3,1% για τον πληθωρισμό στην Ελλάδα - Στο 2,2% στην ευρωζώνη [γραφήματα]
Πληθωρισμός: Τι δείχνουν τα στοιχεία της Eurostat - Η χώρα μας σημειώνει τη μεγαλύτερη άνοδο σε μηνιαίο επίπεδο (+1,8) - Τι λένε πηγές του υπουργείου Ανάπτυξης για τον πληθωρισμό τροφίμων (20 χαμηλότερο η Ελλάδα)

Νέα παράταση στη νομοθετική λύση για τα «μπόνους» δόμησης
Με τροπολογία παρατάθηκε έως τα τέλη Απριλίου η αναστολή έκδοσης προεγκρίσεων και νέων οικοδομικών αδειών με «μπόνους» δόμησης
![Γραφεία: Σημαντική αύξηση των ενοικίων στην Αθήνα – Οι τιμές ανά περιοχή [γραφήματα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/03/31_03_ot_GRafeia1_EXO-600x352.png)
Φωτιά πήραν τα ενοίκια στα γραφεία - Οι τιμές ανά περιοχή [γραφήματα]
Τι δείχνει το φετινό Παρατηρητήριο Γραφείων που επιμελείται η Geoaxis για τα ενοίκια σε γραφεία

«Καίνε» τα φροντιστήρια - Πάνω από μισό δισ. κόστησαν στα νοικοκυριά το 2024
Ποιοι είναι οι δημογραφικοί και κοινωνικο-οικονομικοί παράγοντες που διαφοροποιούν τις δαπάνες στα φροντιστήρια - Οι ανισότητες και τα εξωπραγματικά ποσά