
Κατατέθηκε στη Βουλή το σχέδιο νόμου με το οποίο κυρώνεται η σύμβαση παραχώρησης της Αττικής οδού για 25 χρόνια, έναντι ανταλλάγματος 3.270.000.000 ευρώ, ποσό που είναι το υψηλότερο στην ιστορία του ΤΑΙΠΕΔ.
Η σύμβαση περιλαμβάνει συγκεκριμένες προβλέψεις υπέρ των οδηγών – χρηστών της Αττικής Οδού, για τη διασφάλιση της συντήρησης και την αντιμετώπιση έκτακτων περιστατικών.
Όπως έχει ήδη ανακοινώσει η Κυβέρνηση, το οικονομικό αντάλλαγμα ύψους 3,27 δισ. ευρώ θα διατεθεί για τη μείωση του δημοσίου χρέους, το οποίο μόνο από αυτή τη συναλλαγή περιορίζεται σχεδόν κατά 1,5 μονάδα του ΑΕΠ.
Αττική Οδός: Στη Βουλή η σύμβαση παραχώρησης για 25 χρόνια στη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και τη Νέα Αττική Οδό
Ο Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Κωστής Χατζηδάκης δήλωσε: «Η σύμβαση παραχώρησης της Αττικής οδού είναι η μεγαλύτερη από τις 9 συνολικά αποκρατικοποιήσεις που ολοκλήρωσε το υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών τον τελευταίο χρόνο. Αποκρατικοποιήσεις που δίνουν ώθηση στην οικονομία, τις επενδύσεις, την απασχόληση. Η Αττική οδός είναι ένα έργο κρίσιμο για την καθημερινότητα εκατομμυρίων κατοίκων και επισκεπτών της πρωτεύουσας. Η σύμβαση που κατατίθεται στη Βουλή διασφαλίζει την περαιτέρω αναβάθμιση του αυτοκινητοδρόμου και την σημαντική μείωση του δημοσίου χρέους. Είναι μια θετική εξέλιξη για τους κατοίκους της πρωτεύουσας, το Δημόσιο και την εθνική οικονομία».
Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας, δήλωσε: «Με τη νέα σύμβαση πραγματοποιείται ομαλά η μετάβαση στο νέο καθεστώς παραχώρησης και εξασφαλίζεται η απρόσκοπτη λειτουργία του αυτοκινητόδρομου, ο οποίος αποτελεί αναπόσπαστο τμήμα του συστήματος κυκλοφορίας στο λεκανοπέδιο της Αττικής, με υψηλό επίπεδο οδικής ασφάλειας. Ταυτόχρονα, επιβεβαιώνεται ότι και στην Ελλάδα, η συνεργασία του δημόσιου και του ιδιωτικού τομέα μπορεί να είναι διαφανής και επωφελής και για τα δύο μέρη. Δύναται, δηλαδή, να καλύπτει το δημόσιο συμφέρον, μέσω της άμεσης χρηματοδότησης, της λειτουργίας και της συντήρησης, ενώ ο ιδιωτικός τομέας αναλαμβάνει την εκμετάλλευση του οδικού άξονα. Μια σύμπραξη, με την οποία η χώρα μεγεθύνεται οικονομικά, αναπτύσσεται βιώσιμα και ισχυροποιείται ολόπλευρα».
Η σύμβαση προβλέπει ότι ο Παραχωρησιούχος (ΝΕΑ ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟΣ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΗ Μ.Α.Ε. και ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε.), θα αναλάβει για 25 έτη τη χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση της Αττικής Οδού. Πέραν του εφάπαξ οικονομικού ανταλλάγματος, ύψους 3,27 δισ. ευρώ, θα αποδίδει ετησίως στο ΤΑΙΠΕΔ ποσοστό 7,5% επί των πάσης φύσεως εσόδων από την εκμετάλλευση του αυτοκινητοδρόμου, ενώ κατά τη διάρκεια της παραχώρησης θα υλοποιήσει επενδύσεις και δαπάνες αναβάθμισης και εκσυγχρονισμού ύψους 380 εκατ. ευρώ.
Η σύμβαση προβλέπει επίσης μείωση των διοδίων από 2,8 σε 2,5 ευρώ από τις 6 Οκτωβρίου, την ημέρα που θα γίνει η παράδοση του αυτοκινητοδρόμου από το Ελληνικό Δημόσιο στον παραχωρησιούχο. Η μείωση αφορά τις εξής κατηγορίες οχημάτων: επιβατικά (Ι.Χ.), ελαφρά εμπορικά οχήματα και αυτοκίνητα με τροχόσπιτα.
Περιλαμβάνονται επίσης διατάξεις για τη διασφάλιση της επαρκούς συντήρησης, της εύρυθμης λειτουργίας του οδικού άξονα και της προστασίας του δημοσίου συμφέροντος. Ο παραχωρησιούχος θα αξιολογείται κάθε δύο έτη, αλλά και μεμονωμένα, επί των βασικών δεικτών απόδοσης (KPIs). Σε περίπτωση αδυναμίας επίτευξης των στόχων προβλέπεται η επιβολή χρηματικών ποινών και άλλες κυρώσεις ανάλογα με την υστέρηση στην προβλεπόμενη επίδοση.


Latest News

Πώς θα κινηθούν οι τιμές στην αντλία τις επόμενες ημέρες
Την ανιούσα έχει πάρει και πάλι η τιμή της βενζίνης που έχει πλέον ξεπεράσει το 1,80 ευρώ/λίτρο.

Αποκλειστικό: Λύνεται ο γόρδιος δεσμός του προσωπικού αριθμού - Πού και πώς θα χορηγείται
Το σχέδιο του Υπ. Ψηφιακής Διακυβέρνησης και της ΓΓΠΣ - Μπαίνει τέλος στις φωτοτυπίες ταυτοτήτων

Αμυντικές δαπάνες: Τι σημαίνει για την Ελλάδα η ρήτρα διαφυγής
Οι γκρίζες ζώνες και η δημοσιονομική ευελιξία - Το θέμα θα τεθεί στην επόμενη συνεδρίαση του ECOFIN

Τι πληρώνουν e-ΕΦΚΑ και ΔΥΠΑ την εβδομάδα 24-28 Φεβρουαρίου
Αναλυτικά οι πληρωμές, οι ημερομηνίες και οι δικαιούχοι - Πότε πληρώνονται οι συντάξεις

Η δυναμική της ζήτησης πολυτελών ακινήτων στην Ελλάδα - Οι περιοχές έκπληξη
Ανοδική τάση φαίνεται να παρουσιάζει η ζήτηση πολυτελών ακινήτων στην Ελλάδα, με συγκεκριμένες περιοχές να κεντρίζουν το ενδιαφέρον

Θεοδωρικάκος: Ενισχύσεις 900 εκατ. από τον αναπτυξιακό νόμο
Ιδιαίτερο βάρος στην παραμεθόριες περιοχές, από την Ήπειρο και τη Μακεδονία, μέχρι τον Έβρο και τα νησιά του Βορείου Αιγαίου για παραγωγικές επενδύσεις

Στον... αέρα χιλιάδες οικοδομικές άδειες – Αρρυθμίες στις πολεοδομίες καταγγέλλουν οι μηχανικοί
Σοβαρά τα προβλήματα στην έκδοση οικοδομικών αδειών από τις πολεοδομίες καταγγέλλουν μηχανικοί του ΤΕΕ

Λεφτά… δεν υπάρχουν για 4 στους 10 Έλληνες – Πόσοι δυσκολεύονται να καλύψουν βασικές ανάγκες [πίνακας]
Πέντε φορές υψηλότερο κίνδυνο να βρεθούν σε οικονομική αδυναμία σε σχέση με την Ευρώπη αντιμετωπίζουν οι Έλληνες – Τι δείχνει η έρευνα του ΙΝΕ - ΓΣΕΕ

Αν. Μακεδονία και Θράκη στο επίκεντρο της προσπάθειας ενεργειακής αυτονομίας της ΕΕ
Το συνέδριο με επίκεντρο τον κρίσιμο ρόλο της περιοχής στην ενεργειακή ασφάλεια, την περιφερειακή ανάπτυξη και τη διαχείριση διεθνών προκλήσεων

Οι «φόροι της αμαρτίας» βελτιώνουν την κοινωνική ευημερία - Έρευνα του ΚΕΠΕ
Οι κυβερνήσεις χρειάζονται βιώσιμες πηγές χρηματοδότησης για κοινωνικά προγράμματα και δημόσιες επενδύσεις.