H Volkswagen αντιμετωπίζει προβλήματα καθώς η Porsche πλήττεται από την αδύναμη ζήτηση στην Κίνα για πολυτελή EV, με την εταιρεία να εκδίδει προειδοποίηση κερδών λόγω της πτώσης των πωλήσεων στην Κίνα. Η τιμή της μετοχής του ομίλου σπορ αυτοκινήτων έχει έκτοτε μειωθεί περίπου 15%.
Έτσι, οι επενδυτές της Volkswagen αυξάνουν την πίεση στον Όλιβερ Μπλουμ να παραιτηθεί από το διπλό του ρόλο ως διευθύνων σύμβουλος στην Porsche αλλά και τη μητρική της εταιρεία, καθώς η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης αντιμετωπίζει τη μεγαλύτερη κρίση των τελευταίων δεκαετιών.
«Πώς μπορεί να κάνει και τις δύο δουλειές με τον σωστό τρόπο όταν η αυτοκινητοβιομηχανία βρίσκεται σε διαρθρωτική κρίση;» αναρωτήθηκε μιλώντας στους Financial Times ο ϊνγκο Σπείχ, επικεφαλής εταιρικής διακυβέρνησης της Deka Investment, η οποία συγκαταλέγεται στους 15 μεγαλύτερους κατόχους προνομιούχων μετοχών της VW.
Ο Χένδρικ Σμιτ, εμπειρογνώμονας εταιρικής διακυβέρνησης της DWS που κατέχει περίπου το 2% των προνομιούχων μετοχών της VW, είπε στους FT ότι η κρίση έδειξε ότι η ασυνήθιστη ηγετική δομή ήταν «αποδεκτή μόνο για μια προσωρινή περίοδο».
Ταυτόχρονα CEO σε Volkswagen και Porsche
Από τότε που ο Μπλούμε ανέλαβε τον όμιλο Volkswagen πριν από δύο χρόνια, πέρα από τη θέση του CEO του στην Porsche με έδρα τη Στουτγάρδη, έχει αντιμετωπίσει κριτική από επενδυτές και αναλυτές που αμφισβήτησαν την ικανότητά του να διευθύνει δύο εισηγμένες εταιρείες ταυτόχρονα.
Η πίεση έρχεται καθώς ο Μπλούμε αντιμετωπίζει μια μάχη με το συμβούλιο εργαζομένων της VW σχετικά με τα σχέδια να περικόψει δεκάδες χιλιάδες θέσεις εργασίας και να κλείσει εργοστάσια στη Γερμανία για πρώτη φορά στην 87χρονη ιστορία της αυτοκινητοβιομηχανίας. Ο Μπλούμε και άλλα στελέχη υποστηρίζουν ότι οι περικοπές είναι ζωτικής σημασίας για να επιβιώσει η εταιρεία σε διαρθρωτικές προκλήσεις.
Η Porsche, η οποία εισήχθη στο χρηματιστήριο του 2022, είναι μέρος του ομίλου VW, ο οποίος με τη σειρά του ελέγχεται από την οικογένεια Porsche-Piëch.
«Θα υπάρχει ολοένα και μεγαλύτερη πίεση στον Μπλούμε να επικεντρωθεί στη δουλειά στον όμιλο Volkswagen, και αυτή η πίεση θα προέρχεται από τους εργαζόμενους, τους μετόχους και τελικά την οικογένεια Porsche επίσης», δήλωσεστους FT ο Φρανκ Σβόπε, λέκτορας για τη διαχείριση αυτοκινήτων στο University of Applied Sciences FHM Hannover.
Ο Μπλούμε, ο οποίος το 2023 έλαβε 9,7 εκατομμύρια ευρώ σε αμοιβές, συμπεριλαμβανομένων των συντάξεων, και από τις δύο αυτοκινητοβιομηχανίες, επωφελήθηκε από τη στενή σχέση του με την οικογένεια Porsche-Piëch, η οποία κατέχει την πλειοψηφία των δικαιωμάτων ψήφου της VW.
Η στήριξη της οικογένειας Porsche-Piëch
Η Porsche SE, το επενδυτικό όχημα που ελέγχεται από την οικογένεια Porsche-Piëch, δήλωσε ότι υποστηρίζει πλήρως τον Μπλούμε και στους δύο ρόλους.
Η VW επισήμανε τα προηγούμενα σχόλια του Μπλούμε όπου υπερασπίστηκε τον ρόλο του ως επικεφαλής της VW και της Porsche λέγοντας ότι η δουλειά του στη μάρκα σπορ αυτοκινήτων τον βοήθησε να πάρει καλύτερες στρατηγικές αποφάσεις για ολόκληρο τον όμιλο.
Πολλοί επενδυτές, που ζητούν από τον Μπλούμε να επικεντρωθεί σε έναν ρόλο, πιστεύουν ότι είναι το κατάλληλο άτομο για να καθοδηγήσει την αυτοκινητοβιομηχανία στην αναδιάρθρωση, ειδικά καθώς η διαμάχη του με την πρόεδρο του συμβουλίου εργαζομένων Ντανιέλα Καβάλο εντείνεται.
«Αν υπάρχει κάποιος που θα μπορούσε να πείσει το συμβούλιο εργαζομένων ότι αυτό πρέπει να γίνει, αυτός είναι ο Μπλούμε», είπε στους FT ένα άτομο με γνώση της διαδικασίας. Το συμβούλιο εργαζομένων κατέχει τις μισές έδρες στο εποπτικό συμβούλιο της VW.
Ο Μπλούμε, ο οποίος ξεκίνησε την καριέρα του ως εκπαιδευόμενος στην Audi το 1994 κατέχει επίσης μερίδιο στην αυτοκινητοβιομηχανία.
Ο αναλυτής της Jefferies, Φιλίπ Χουσουά, δήλωσε ότι το αποτέλεσμα της αναδιάρθρωσης θα κρίνει τις τύχες τόσο του Μπλούμε όσο και της Καβάλο.
Latest News
Όλα τα Walmart είναι... μπλε - Γιατί προχώρησε σε rebranding
Η Walmart κατάφερε να εξελιχθεί και στο θέμα της εικόνας της - Η πρώτη διαδικασία rebranding εδώ και δύο δεκαετίες
Πώς η ΑΙ αυξάνει την χρήση του φυσικού αερίου
Οι κλιματικοί στόχοι κινδυνεύουν καθώς η Big Tech στρέφεται στο φυσικό αέριο για να τροφοδοτήσει τη ζήτηση ενέργειας
Οι θεριακλήδες της Κίνας και τα φορολογικά έσοδα του Σι Τζινπίνγκ
Το 7% των εσόδων της κεντρικής κυβέρνησης προέρχονται από την φορολόγηση της China National Tobacco Corporation, η οποία κατέχει το μονοπώλιο καπνού
Οι «χρησμοί» του πανίσχυρου CEO της BofA για το 2025 - Τραμπ, τράπεζες και κλίμα
Ο CEO της BofA, Μπράιαν Μόινιχαν, έχει αναδειχθεί σε μια ήρεμη δύναμη της Wall Street
Γιατί η ισορροπία δυνάμεων στην αγορά εργασίας γέρνει και πάλι προς τα αφεντικά
Με την αγορά εργασίας λιγότερο σφιχτή, οι εργαζόμενοι αντιμετωπίζουν εντολές επιστροφής στο γραφείο, μικρότερα μπόνους και όχι άλλες ημέρες ασθενείας για κατοικίδια
Μια νέα Berkshire Hathaway του Warren Buffett θέλει να «χτίσει» ο Bill Ackman
Πολλοί οπαδοί του Ackman περίμεναν εδώ και καιρό ότι είτε θα συγχωνεύσει το hedge fund του με την Howard Hughes ή απλώς θα το αποκτήσει
Ο νέος πονοκέφαλος στις αεροπορικές εταιρείες - Ψάχνουν και δεν βρίσκουν αεροπλάνα
Έρευνα της PwC αποκαλύπτει ότι η ζήτηση για αεροπορικά ταξίδια ξεπερνά τη δυνατότητα των αερομεταφορέων να αυξήσουν τον στόλο τους
Τραμπ: Ανακοίνωσε την δημιουργία ειδικής υπηρεσίας για τη συλλογή δασμών
Η ανάρτηση του Ντόναλντ Τραμπ στο Truth Social
Jack Daniel's: Ο λόγος που απολύει 600 εργαζόμενους
Τα σχέδια για απολύσεις του παραγωγού ουίσκι έρχονται λίγες ημέρες μετα την «σύσταση» του Γενικού Χειρουργού των ΗΠΑ ότι τα αλκοολούχα θα πρέπει να φέρουν προειδοποίηση για τους κινδύνους καρκίνου
«Παγώνουν» οι εξαγωγές πετρελαίου στην Αρκτική, απο τη Ρωσία, μετά τις νέες κυρώσεις των ΗΠΑ
Προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα για τις ποσότητες πετρελαίου που παράγει η Ρωσία στις εγκαταστάσεις κοντά στον αρκτικό κύκλο