H Volkswagen αντιμετωπίζει προβλήματα καθώς η Porsche πλήττεται από την αδύναμη ζήτηση στην Κίνα για πολυτελή EV, με την εταιρεία να εκδίδει προειδοποίηση κερδών λόγω της πτώσης των πωλήσεων στην Κίνα. Η τιμή της μετοχής του ομίλου σπορ αυτοκινήτων έχει έκτοτε μειωθεί περίπου 15%.
Έτσι, οι επενδυτές της Volkswagen αυξάνουν την πίεση στον Όλιβερ Μπλουμ να παραιτηθεί από το διπλό του ρόλο ως διευθύνων σύμβουλος στην Porsche αλλά και τη μητρική της εταιρεία, καθώς η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης αντιμετωπίζει τη μεγαλύτερη κρίση των τελευταίων δεκαετιών.
«Πώς μπορεί να κάνει και τις δύο δουλειές με τον σωστό τρόπο όταν η αυτοκινητοβιομηχανία βρίσκεται σε διαρθρωτική κρίση;» αναρωτήθηκε μιλώντας στους Financial Times ο ϊνγκο Σπείχ, επικεφαλής εταιρικής διακυβέρνησης της Deka Investment, η οποία συγκαταλέγεται στους 15 μεγαλύτερους κατόχους προνομιούχων μετοχών της VW.
Ο Χένδρικ Σμιτ, εμπειρογνώμονας εταιρικής διακυβέρνησης της DWS που κατέχει περίπου το 2% των προνομιούχων μετοχών της VW, είπε στους FT ότι η κρίση έδειξε ότι η ασυνήθιστη ηγετική δομή ήταν «αποδεκτή μόνο για μια προσωρινή περίοδο».
Ταυτόχρονα CEO σε Volkswagen και Porsche
Από τότε που ο Μπλούμε ανέλαβε τον όμιλο Volkswagen πριν από δύο χρόνια, πέρα από τη θέση του CEO του στην Porsche με έδρα τη Στουτγάρδη, έχει αντιμετωπίσει κριτική από επενδυτές και αναλυτές που αμφισβήτησαν την ικανότητά του να διευθύνει δύο εισηγμένες εταιρείες ταυτόχρονα.
Η πίεση έρχεται καθώς ο Μπλούμε αντιμετωπίζει μια μάχη με το συμβούλιο εργαζομένων της VW σχετικά με τα σχέδια να περικόψει δεκάδες χιλιάδες θέσεις εργασίας και να κλείσει εργοστάσια στη Γερμανία για πρώτη φορά στην 87χρονη ιστορία της αυτοκινητοβιομηχανίας. Ο Μπλούμε και άλλα στελέχη υποστηρίζουν ότι οι περικοπές είναι ζωτικής σημασίας για να επιβιώσει η εταιρεία σε διαρθρωτικές προκλήσεις.
Η Porsche, η οποία εισήχθη στο χρηματιστήριο του 2022, είναι μέρος του ομίλου VW, ο οποίος με τη σειρά του ελέγχεται από την οικογένεια Porsche-Piëch.
«Θα υπάρχει ολοένα και μεγαλύτερη πίεση στον Μπλούμε να επικεντρωθεί στη δουλειά στον όμιλο Volkswagen, και αυτή η πίεση θα προέρχεται από τους εργαζόμενους, τους μετόχους και τελικά την οικογένεια Porsche επίσης», δήλωσεστους FT ο Φρανκ Σβόπε, λέκτορας για τη διαχείριση αυτοκινήτων στο University of Applied Sciences FHM Hannover.
Ο Μπλούμε, ο οποίος το 2023 έλαβε 9,7 εκατομμύρια ευρώ σε αμοιβές, συμπεριλαμβανομένων των συντάξεων, και από τις δύο αυτοκινητοβιομηχανίες, επωφελήθηκε από τη στενή σχέση του με την οικογένεια Porsche-Piëch, η οποία κατέχει την πλειοψηφία των δικαιωμάτων ψήφου της VW.
Η στήριξη της οικογένειας Porsche-Piëch
Η Porsche SE, το επενδυτικό όχημα που ελέγχεται από την οικογένεια Porsche-Piëch, δήλωσε ότι υποστηρίζει πλήρως τον Μπλούμε και στους δύο ρόλους.
Η VW επισήμανε τα προηγούμενα σχόλια του Μπλούμε όπου υπερασπίστηκε τον ρόλο του ως επικεφαλής της VW και της Porsche λέγοντας ότι η δουλειά του στη μάρκα σπορ αυτοκινήτων τον βοήθησε να πάρει καλύτερες στρατηγικές αποφάσεις για ολόκληρο τον όμιλο.
Πολλοί επενδυτές, που ζητούν από τον Μπλούμε να επικεντρωθεί σε έναν ρόλο, πιστεύουν ότι είναι το κατάλληλο άτομο για να καθοδηγήσει την αυτοκινητοβιομηχανία στην αναδιάρθρωση, ειδικά καθώς η διαμάχη του με την πρόεδρο του συμβουλίου εργαζομένων Ντανιέλα Καβάλο εντείνεται.
«Αν υπάρχει κάποιος που θα μπορούσε να πείσει το συμβούλιο εργαζομένων ότι αυτό πρέπει να γίνει, αυτός είναι ο Μπλούμε», είπε στους FT ένα άτομο με γνώση της διαδικασίας. Το συμβούλιο εργαζομένων κατέχει τις μισές έδρες στο εποπτικό συμβούλιο της VW.
Ο Μπλούμε, ο οποίος ξεκίνησε την καριέρα του ως εκπαιδευόμενος στην Audi το 1994 κατέχει επίσης μερίδιο στην αυτοκινητοβιομηχανία.
Ο αναλυτής της Jefferies, Φιλίπ Χουσουά, δήλωσε ότι το αποτέλεσμα της αναδιάρθρωσης θα κρίνει τις τύχες τόσο του Μπλούμε όσο και της Καβάλο.
Latest News
Ελαιόλαδο όπως πορτοκαλάδα - Τα ρεκόρ νοθείας και η έκρηξη στις τιμές
Επιτήδειοι εκμεταλλεύονται τις αυξήσεις στο ελαιόλαδο και βαπτίζουν «έξτρα παρθένο» αμφιβόλου ποιότητας λάδι - Πώς λειτουργεί το κύκλωμα
Ο πληθωρισμός… της μπριζόλας «ανοίγει την όρεξη» σε εστιατόρια και καταναλωτές
Πώς τα εστιατόρια στις ΗΠΑ ρίχνονται στη μάχη για προσιτή μπριζόλα
Τα νέα χαρακτηριστικά της ευρωπαϊκής αγοράς εργασίας - Τι λέει έκθεση της ΕΚΤ
Για το 60% των επιχειρήσεων, η προσέλκυση εργαζομένων με τις δεξιότητες που θέλουν γίνεται δυσκολότερη λόγω των επιπέδων των μισθών που ισχύουν
Γιατί ανησυχεί ο Μπάφετ; Η φούσκα dot.com και οι ζοφερές προβλέψεις για τον S&P 500
Ποιες κινήσεις του Γουόρεν Μπάφετ πυκνώνουν τα σύννεφα στις αγορές
Πού «φορτώνουν» 6,4 τρισ. οι επενδυτές – Ο αντίκτυπος της μείωσης των επιτοκίων
Τα αμοιβαία κεφάλαια της αγοράς χρήματος τείνουν να χρειάζονται περισσότερο χρόνο για να μετακυλήσουν τις επιπτώσεις σε σύγκριση με τις τράπεζες
Γιατί τα πλούσια κράτη πρέπει να αυξήσουν τους φόρους- Τι λέει ο Economist
Οι φόροι χρειάζεται να αυξηθούν, διαφορετικά οι δημόσιες υπηρεσίες θα καταρρεύσουν και το χρέος θα αυξηθεί , λέει ο Economist
Γιατί διχάζεται μεταξύ Τραμπ και Χάρις η Wall Street
Επιφυλάξεις για την υποστήριξη οποιουδήποτε από τους δυο υποψηφίους στις αμερικανικές εκλογές διατυπώνουν τα στελέχη της Wall Street
Το «δώρο» της Coca Cola στην Pepsicο – Ένας «πόλεμος» χωρίς τέλος…
Η θρυλική διαμάχη ανάμεσα σε Pepsico και Cola Cola – Το restart με την επαναφορά της παραγωγής στην Ελλάδα
To αφεντικό της JPMorgan βλέπει την Ινδία να γίνεται νέα Κίνα
Το αφεντικό της JPMorgan, Τζέιμι Ντίμον πιστεύει ότι η στόχευση των ΗΠΑ στην διαφοροποίηση από την Κίνα ωθεί το ενδιαφέρον για την Ινδία
Oι GenZers κάνουν την... έκπληξη με τα συλλεκτικά αυτοκίνητα - Τι δείχνει έρευνα
Η GenZ ενδιαφέρεται περισσότερο από τους Baby Boomers για νεότερα αυτοκίνητα από τις δεκαετίες του '80, του '90 και του 2000