Χαμηλά κρατούν τον πήχη των προσδοκιών οι επιχειρήσεις για το τι θα βρουν μπροστά τους ενόψει των μεγάλων εκπτωτικών γεγονότων του φθινοπώρου. Ένα μήνα πριν τη Black Friday και τη Cyber Monday, η αγορά μετρά τις πληγές της από την εκπτωτική περίοδο που ολοκληρώθηκε τέλη Αυγούστου και υιοθετούν τη στρατηγική τους.
«Είχαμε εντοπίσει από νωρίς το πρόβλημα που θα υπήρχε στην αγορά παρά τις εκπτώσεις», επισήμανε στον ΟΤ ο Μάκης Σαββίδης, αντιπρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών, εκπρόσωπος για την Ελλάδα στην Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Ηλεκτρονικού Εμπορίου (Ecommerce Europe) και αντιπρόεδρος του Ελληνικού Συνδέσμου Ηλεκτρονικού Εμπορίου (GR.EC.A).
ΕΛΣΤΑΤ: Αύξηση 6,6% στον τζίρο του λιανεμπορίου τον Ιούλιο
«Δεν ήταν καλή η χρονική αυτή περίοδος από τις 15 Ιουλίου έως και τις 31 Αυγούστου, καθώς όλοι κρατούσαν μια επιφυλακτική στάση για τα οικονομικά τους. Κάτι που αποδείχθηκε και από τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ που έδειξε πως το πρόσημο για την υπόδυση και τα δερμάτινα είδη για παράδειγμα είναι αρνητικό, στο -26,1%.
Ενώ για τις ηλεκτρονικές οικιακές συσκευές σε ειδικευμένα καταστήματα, ήταν -8,6%», εξήγησε ο κ. Σαββίδης, αναφερόμενος στο μεγάλο πρόβλημα με το διαθέσιμο εισόδημα των καταναλωτών.
Επιχειρήσεις: Εκπτώσεις και Black Friday
«Ό,τι συνέβαινε στις εκπτώσεις, θα επαναληφθεί και στην Black Friday», τόνισε ο κ. Σαββίδης. «Ούτως ή άλλως η περίοδος αυτή αφορά τη διαδικασία του ξεστοκαρίσματος. Ωστόσο εκτιμάται ότι θα έχει μικρότερη διάρκεια από άλλες χρονιές. Η πανδημία ήταν εκείνη που οδήγησε τις επιχειρήσεις να έχουν μεγάλο απόθεμα και μετά τη λήξη της, διέθεσε ο εμπορικός κόσμος τα αποθέματα για να πουληθούν. Αυτό δεν συμβαίνει πλέον, καθώς δεν υπάρχουν πια τέτοια αποθέματα», συμπλήρωσε.
Ως βασικότερο λόγο ανέφερε την ευρύτερη οικονομική κατάσταση, το μικρότερο περιθώριο κέρδους που ούτως ή άλλως έχουν οι ελληνικές επιχειρήσεις, αλλά και την αλλαγή μοντέλου από τις επιχειρήσεις.
«Μετά την πανδημία οι επιχερήσεις άλλαξαν το μοντέλο τους, με αποτέλεσμα να κρατούν μόνο τα τρέχονται προϊόντα. Αυτό σημαίνει πως θα είναι περιορισμένη η διάθεση των προϊόντων, άρα και συγκεκριμένες οι εκπτώσεις και οι προσφορές».
Η ελληνική ιδιαιτερότητα
Σύμφωνα με τον κ. Σαββίδη, «η ιδιαιτερότητα της ελληνικής εμπορικής οικονομίας είναι και το γεγονός ότι δεν μπόρεσε να δουλέψει με μεγάλες εκπτώσεις, είναι ότι δεν μπορούν να λειτουργήσουν με μεγάλα εμπορικά περιθώρια κερδών καθώς υπάρχει μεγάλος ανταγωνισμός σε μια ορισμένη αγορά».
Πρόκειται για ένα ξεκάθαρα εμπορικό θέμα και δεν έχει να κάνει με την εφοδιαστική αλυσίδα ή τα προβλήματα στις ασιατικές αγορές.
Δεν υπάρχει κάποια σύγκριση με την αμερικανική αγορά, γιατί εδώ τα περιθώρια κέρδους είναι ούτως ή άλλως μικρά.
Χωρίς ροδοπέταλα για τις επιχειρήσεις
Όλα αυτά έχουν ως συνέπεια φέτος οι εκτιμήσεις να μιλούν για περιορισμένη διάρκεια των εκπτωτικών events που στην πατρίδα τους διαρκούν ακόμη και μήνα. «Το περισσότερο θα είναι Black Week, ωστόσο θεωρούμε πως η κορύφωση θα επικεντρωθεί στην Παρασκευή και το Σάββατο», πρόσθεσε.
Κάποιες εταιρείες κάνουν flash sales σε ένα προϊόν υψηλής ζήτησης, πχ. μια τηλεόραση, ωστόσο δεν μιλάμε για το μαζικό φαινόμενο όπως παρατηρείται στην αμερικανική αγορά.
Σχετικά δε με την Cyber Monday, ο κ. Σαββίδης επισήμανε πως διοργανώνεται και Εβδομάδα Ηλεκτρονικού Εμπορίου με αντίστοιχες εκπτώσεις και προσφορές από την GRECA μέσα στο χειμώνα, όπου η ζήτηση πολλές φορές εμφανίζεται μειωμένη.
Κάποιες εταιρείες κάνουν flash sales σε ένα προϊόν υψηλής ζήτησης, πχ. μια τηλεόραση, ωστόσο δεν μιλάμε για το μαζικό φαινόμενο όπως παρατηρείται στην αμερικανική αγορά.
89 ημέρες για τα Χριστούγεννα
«Στην ελληνική εμπορική πραγματικότητα, όλα κρίνονται την παραδοσιακά χριστουγεννιάτικη σεζόν.
Σε αυτήν εξάλλου κάνει τις αγορές του ο Έλληνας καταναλωτής, οπότε και το ενδιαφέρον μεταφέρεται προς τα εκεί», κατέληξε ο κ. Σαββίδης, κάνοντας λόγο ωστόσο για τη μόνιμη ανησυχία σχετικά με την οικονομική κατάσταση του καταναλωτή όπως την έθιξαν ήδη από τον περασμένο Ιανουάριο και στον πρωθυπουργό.
Latest News
Σαρωτική νίκη Μπρατάκου στο ΕΒΕΑ
Ο συνδυασμός «ΑΛΜΑ ΜΠΡΟΣΤΑ» επικράτησε με 45 έδρες
Νέος Γενικός Διευθυντής στην Attica Bank ο Στυλιανός Ηλιάδης
Ο κ. Ηλιάδης εντάσσεται, επίσης, ως μέλος στην Εκτελεστική Επιτροπή και στην Επιτροπή Διαχείρισης Ενεργητικού-Παθητικού (ALCO) της Τράπεζας.
Εξαγωγές και πράσινες επενδύσεις οδηγούν το success story της βιομηχανίας - Τα case study Παπαστράτου, Ηρακλή
Ο CEO του ομίλου Ηρακλής, Δημήτρης Χανής και ο Γιώργος Μαργώνης, CEO της Παπαστράτος εξήγησαν στο ΟΤ FORUM πώς θα αυξηθεί η συμμετοχή της βιομηχανίας στο ΑΕΠ
Πώς θα απαντήσουν οι τράπεζες στις μειώσεις των επιτοκίων - Τι είπε ο Ζανιάς στο 4o OT FORUM
Πώς σχεδιάζουν να διατηρήσουν ψηλά την κερδοφορία τους οι τράπεζες με φόντο τη μείωση των επιτοκίων - Τι λένε οι τραπεζίτες
Τελική ευθεία για την κρατικοποίηση της ΔΕΠΑ Εμπορίας – Τι είπε ο Χατζηδάκης στο 4ο OT FORUM
Στο 4ο OT FORUM ο υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών είπε πώς θα επιτραπεί στο ΤΑΙΠΕΔ να διαπραγματευτεί με την Helleniq Energy
«Πρέπει να κάνουμε "θόρυβο" για έναν καλύτερο κόσμο» - Η CEO της L' Oreal Hellas στο 4ο OT FORUM
Γιατί η CEO της L' Oreal Hellas πιστεύει στο προφίλ του Έλληνα καταναλωτή - Στο μέλλον με ηλεκτρονικό εμπόριο και βιώσιμη ανάπτυξη
Ανοίγει το Μινιόν – Τι είπε στο 4ο ΟΤ Forum ο Δ. Ανδριόπουλος, CEO της Dimand
Ποια είναι τα επτά κτίρια της Dimand η ανάπλαση των οποίων θα δράσει καταλυτικά για το αύριο του κέντρου της Αθήνας
Πώς προχωράει ο διαγωνισμός για το ψηφιακό ευρώ – Το χρονοδιάγραμμα της ΕΚΤ
Τι αναφέρει η ΕΚΤ για την επιλογή των παρόχων που αφορούν στο ψηφιακό ευρώ – Η συνεργασία με τις εθνικές κεντρικές τράπεζες
Τι δρομολογεί η αιφνιδιαστική παραίτηση Ταβάρες από τη Stellantis
Στα χέρια του Τζον Ελκάν περνά προσωρινά ο έλεγχος του γαλλο-ιταλο-αμερικανικού ομίλου
Στα € 593,4 εκατ. o κύκλος εργασιών της Attica Group στο εννεάμηνο
Σημειώθηκε αύξηση και στους δύο γεωγραφικούς τομείς δραστηριοποίησης της Attica Group, την ελληνική ακτοπλοΐα και τις διεθνείς πλόες