Χαμηλά κρατούν τον πήχη των προσδοκιών οι επιχειρήσεις για το τι θα βρουν μπροστά τους ενόψει των μεγάλων εκπτωτικών γεγονότων του φθινοπώρου. Ένα μήνα πριν τη Black Friday και τη Cyber Monday, η αγορά μετρά τις πληγές της από την εκπτωτική περίοδο που ολοκληρώθηκε τέλη Αυγούστου και υιοθετούν τη στρατηγική τους.
«Είχαμε εντοπίσει από νωρίς το πρόβλημα που θα υπήρχε στην αγορά παρά τις εκπτώσεις», επισήμανε στον ΟΤ ο Μάκης Σαββίδης, αντιπρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών, εκπρόσωπος για την Ελλάδα στην Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Ηλεκτρονικού Εμπορίου (Ecommerce Europe) και αντιπρόεδρος του Ελληνικού Συνδέσμου Ηλεκτρονικού Εμπορίου (GR.EC.A).
ΕΛΣΤΑΤ: Αύξηση 6,6% στον τζίρο του λιανεμπορίου τον Ιούλιο
«Δεν ήταν καλή η χρονική αυτή περίοδος από τις 15 Ιουλίου έως και τις 31 Αυγούστου, καθώς όλοι κρατούσαν μια επιφυλακτική στάση για τα οικονομικά τους. Κάτι που αποδείχθηκε και από τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ που έδειξε πως το πρόσημο για την υπόδυση και τα δερμάτινα είδη για παράδειγμα είναι αρνητικό, στο -26,1%.
Ενώ για τις ηλεκτρονικές οικιακές συσκευές σε ειδικευμένα καταστήματα, ήταν -8,6%», εξήγησε ο κ. Σαββίδης, αναφερόμενος στο μεγάλο πρόβλημα με το διαθέσιμο εισόδημα των καταναλωτών.
Επιχειρήσεις: Εκπτώσεις και Black Friday
«Ό,τι συνέβαινε στις εκπτώσεις, θα επαναληφθεί και στην Black Friday», τόνισε ο κ. Σαββίδης. «Ούτως ή άλλως η περίοδος αυτή αφορά τη διαδικασία του ξεστοκαρίσματος. Ωστόσο εκτιμάται ότι θα έχει μικρότερη διάρκεια από άλλες χρονιές. Η πανδημία ήταν εκείνη που οδήγησε τις επιχειρήσεις να έχουν μεγάλο απόθεμα και μετά τη λήξη της, διέθεσε ο εμπορικός κόσμος τα αποθέματα για να πουληθούν. Αυτό δεν συμβαίνει πλέον, καθώς δεν υπάρχουν πια τέτοια αποθέματα», συμπλήρωσε.
Ως βασικότερο λόγο ανέφερε την ευρύτερη οικονομική κατάσταση, το μικρότερο περιθώριο κέρδους που ούτως ή άλλως έχουν οι ελληνικές επιχειρήσεις, αλλά και την αλλαγή μοντέλου από τις επιχειρήσεις.
«Μετά την πανδημία οι επιχερήσεις άλλαξαν το μοντέλο τους, με αποτέλεσμα να κρατούν μόνο τα τρέχονται προϊόντα. Αυτό σημαίνει πως θα είναι περιορισμένη η διάθεση των προϊόντων, άρα και συγκεκριμένες οι εκπτώσεις και οι προσφορές».
Η ελληνική ιδιαιτερότητα
Σύμφωνα με τον κ. Σαββίδη, «η ιδιαιτερότητα της ελληνικής εμπορικής οικονομίας είναι και το γεγονός ότι δεν μπόρεσε να δουλέψει με μεγάλες εκπτώσεις, είναι ότι δεν μπορούν να λειτουργήσουν με μεγάλα εμπορικά περιθώρια κερδών καθώς υπάρχει μεγάλος ανταγωνισμός σε μια ορισμένη αγορά».
Πρόκειται για ένα ξεκάθαρα εμπορικό θέμα και δεν έχει να κάνει με την εφοδιαστική αλυσίδα ή τα προβλήματα στις ασιατικές αγορές.
Δεν υπάρχει κάποια σύγκριση με την αμερικανική αγορά, γιατί εδώ τα περιθώρια κέρδους είναι ούτως ή άλλως μικρά.
Χωρίς ροδοπέταλα για τις επιχειρήσεις
Όλα αυτά έχουν ως συνέπεια φέτος οι εκτιμήσεις να μιλούν για περιορισμένη διάρκεια των εκπτωτικών events που στην πατρίδα τους διαρκούν ακόμη και μήνα. «Το περισσότερο θα είναι Black Week, ωστόσο θεωρούμε πως η κορύφωση θα επικεντρωθεί στην Παρασκευή και το Σάββατο», πρόσθεσε.
Κάποιες εταιρείες κάνουν flash sales σε ένα προϊόν υψηλής ζήτησης, πχ. μια τηλεόραση, ωστόσο δεν μιλάμε για το μαζικό φαινόμενο όπως παρατηρείται στην αμερικανική αγορά.
Σχετικά δε με την Cyber Monday, ο κ. Σαββίδης επισήμανε πως διοργανώνεται και Εβδομάδα Ηλεκτρονικού Εμπορίου με αντίστοιχες εκπτώσεις και προσφορές από την GRECA μέσα στο χειμώνα, όπου η ζήτηση πολλές φορές εμφανίζεται μειωμένη.
Κάποιες εταιρείες κάνουν flash sales σε ένα προϊόν υψηλής ζήτησης, πχ. μια τηλεόραση, ωστόσο δεν μιλάμε για το μαζικό φαινόμενο όπως παρατηρείται στην αμερικανική αγορά.
89 ημέρες για τα Χριστούγεννα
«Στην ελληνική εμπορική πραγματικότητα, όλα κρίνονται την παραδοσιακά χριστουγεννιάτικη σεζόν.
Σε αυτήν εξάλλου κάνει τις αγορές του ο Έλληνας καταναλωτής, οπότε και το ενδιαφέρον μεταφέρεται προς τα εκεί», κατέληξε ο κ. Σαββίδης, κάνοντας λόγο ωστόσο για τη μόνιμη ανησυχία σχετικά με την οικονομική κατάσταση του καταναλωτή όπως την έθιξαν ήδη από τον περασμένο Ιανουάριο και στον πρωθυπουργό.
Latest News
Αντίστροφη μέτρηση για το placement της Εθνικής - Πού θα κλειδώσει η τιμή
Στο διάστημα που μεσολάβησε μέχρι σήμερα, σχεδόν ένα έτος, η Εθνική Τράπεζα, παρουσίασε περαιτέρω άνοδο των οικονομικών της μεγεθών
Πώς οι καύσωνες εκτόξευσαν τα κέρδη σε ΕΥΔΑΠ και ΕΥΑΘ – Η λειψυδρία και τα τιμολόγια
Ποια τα σχέδια των ΕΥΔΑΠ και ΕΥΑΘ για την αντιμετώπιση της λειψυδρίας, τις εξαγορές και τις συγχωνεύσεις
Έρχεται νέο ΕΣΠΑ για χρηματοδότηση του 50% του κόστους επενδύσεων των επιχειρήσεων
Τι είπε η υφυπουργός Ανάπτυξης, Άννα Μάνη Παπαδημητρίου, εγκαινιάζοντας χθες την 13η Εμποροβιοτεχνική Έκθεση Πιερίας-Κεντρικής Μακεδονίας
Επί ποδός για το placement στην Εθνική – Όλα τα λεφτά... στην τιμή
Αντίστροφη μέτρηση για το placement στην Εθνική Τράπεζα – Πού μπαίνει ο πήχης για την τιμή - Η συγκυρία και το μομέντουμ
Σε θετική τροχιά η ελληνική αγορά μπύρας κυρίως λόγω... τουριστών
Η αυξητική τάση στην μπύρα ευνοείται από τον καλό καιρό και ενισχύεται από τον τουρισμό και τις αθλητικές διοργανώσεις
Εντείνονται τα εξωγενή ρίσκα για την ελληνική οικονομία - Τι δείχνει μελέτη
Oι διεθνείς εξελίξεις θέτουν εμπόδια στην πορεία της ελληνικής οικονομίας, λέει η ομάδα ανάλυσης της Eurobank
Έρχονται κίνητρα για συγχωνεύσεις και συνεργασίες για ΜμΕ
Στόχος η ισχυροποίηση των μικρομεσαίων επιχειρήσεων μέσω της μεγέθυνσής τους, καθώς κατά τεκμήριο οι μεγαλύτερες εταιρείες είναι πιο ανταγωνιστικές
Καζίνο Λουτρακίου: Τα επόμενα βήματα για την εξυγίανση και την ανάπτυξη διαδικτυακών παιγνίων
Το πλάνο εξυγίανσης για το καζίνο Λουτρακίου των Ιρλανδών του ομίλου Comer και τα σχέδια για άδεια διαδικτυακών παιγνίων
Γιατί πούλησε τώρα ο Τσινάβος ποσοστό στην Κρι Κρι
Πώς ερμηνεύουν χρηματιστηριακοί κύκλοι την απόφαση των βασικών μετοχών της Κρι Κρι – Ποιοι μιλούν για την πρώτη πράξη ενός κύκλου… placement
Ενισχύονται με σχεδόν 4 εκατ. ευρώ οι επιχειρήσεις που είχαν πληγεί από τον Daniel στη Μαγνησία
Στην Α’ ΒΙΠΕ Βόλου και στο Επιμελητήριο Μαγνησίας ο Υπουργός Ανάπτυξης, Τάκης Θεοδωρικάκος