
Χαμηλά κρατούν τον πήχη των προσδοκιών οι επιχειρήσεις για το τι θα βρουν μπροστά τους ενόψει των μεγάλων εκπτωτικών γεγονότων του φθινοπώρου. Ένα μήνα πριν τη Black Friday και τη Cyber Monday, η αγορά μετρά τις πληγές της από την εκπτωτική περίοδο που ολοκληρώθηκε τέλη Αυγούστου και υιοθετούν τη στρατηγική τους.
«Είχαμε εντοπίσει από νωρίς το πρόβλημα που θα υπήρχε στην αγορά παρά τις εκπτώσεις», επισήμανε στον ΟΤ ο Μάκης Σαββίδης, αντιπρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών, εκπρόσωπος για την Ελλάδα στην Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Ηλεκτρονικού Εμπορίου (Ecommerce Europe) και αντιπρόεδρος του Ελληνικού Συνδέσμου Ηλεκτρονικού Εμπορίου (GR.EC.A).
ΕΛΣΤΑΤ: Αύξηση 6,6% στον τζίρο του λιανεμπορίου τον Ιούλιο
«Δεν ήταν καλή η χρονική αυτή περίοδος από τις 15 Ιουλίου έως και τις 31 Αυγούστου, καθώς όλοι κρατούσαν μια επιφυλακτική στάση για τα οικονομικά τους. Κάτι που αποδείχθηκε και από τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ που έδειξε πως το πρόσημο για την υπόδυση και τα δερμάτινα είδη για παράδειγμα είναι αρνητικό, στο -26,1%.
Ενώ για τις ηλεκτρονικές οικιακές συσκευές σε ειδικευμένα καταστήματα, ήταν -8,6%», εξήγησε ο κ. Σαββίδης, αναφερόμενος στο μεγάλο πρόβλημα με το διαθέσιμο εισόδημα των καταναλωτών.
Επιχειρήσεις: Εκπτώσεις και Black Friday
«Ό,τι συνέβαινε στις εκπτώσεις, θα επαναληφθεί και στην Black Friday», τόνισε ο κ. Σαββίδης. «Ούτως ή άλλως η περίοδος αυτή αφορά τη διαδικασία του ξεστοκαρίσματος. Ωστόσο εκτιμάται ότι θα έχει μικρότερη διάρκεια από άλλες χρονιές. Η πανδημία ήταν εκείνη που οδήγησε τις επιχειρήσεις να έχουν μεγάλο απόθεμα και μετά τη λήξη της, διέθεσε ο εμπορικός κόσμος τα αποθέματα για να πουληθούν. Αυτό δεν συμβαίνει πλέον, καθώς δεν υπάρχουν πια τέτοια αποθέματα», συμπλήρωσε.
Ως βασικότερο λόγο ανέφερε την ευρύτερη οικονομική κατάσταση, το μικρότερο περιθώριο κέρδους που ούτως ή άλλως έχουν οι ελληνικές επιχειρήσεις, αλλά και την αλλαγή μοντέλου από τις επιχειρήσεις.

«Μετά την πανδημία οι επιχερήσεις άλλαξαν το μοντέλο τους, με αποτέλεσμα να κρατούν μόνο τα τρέχονται προϊόντα. Αυτό σημαίνει πως θα είναι περιορισμένη η διάθεση των προϊόντων, άρα και συγκεκριμένες οι εκπτώσεις και οι προσφορές».
Η ελληνική ιδιαιτερότητα
Σύμφωνα με τον κ. Σαββίδη, «η ιδιαιτερότητα της ελληνικής εμπορικής οικονομίας είναι και το γεγονός ότι δεν μπόρεσε να δουλέψει με μεγάλες εκπτώσεις, είναι ότι δεν μπορούν να λειτουργήσουν με μεγάλα εμπορικά περιθώρια κερδών καθώς υπάρχει μεγάλος ανταγωνισμός σε μια ορισμένη αγορά».
Πρόκειται για ένα ξεκάθαρα εμπορικό θέμα και δεν έχει να κάνει με την εφοδιαστική αλυσίδα ή τα προβλήματα στις ασιατικές αγορές.
Δεν υπάρχει κάποια σύγκριση με την αμερικανική αγορά, γιατί εδώ τα περιθώρια κέρδους είναι ούτως ή άλλως μικρά.
Χωρίς ροδοπέταλα για τις επιχειρήσεις
Όλα αυτά έχουν ως συνέπεια φέτος οι εκτιμήσεις να μιλούν για περιορισμένη διάρκεια των εκπτωτικών events που στην πατρίδα τους διαρκούν ακόμη και μήνα. «Το περισσότερο θα είναι Black Week, ωστόσο θεωρούμε πως η κορύφωση θα επικεντρωθεί στην Παρασκευή και το Σάββατο», πρόσθεσε.
Κάποιες εταιρείες κάνουν flash sales σε ένα προϊόν υψηλής ζήτησης, πχ. μια τηλεόραση, ωστόσο δεν μιλάμε για το μαζικό φαινόμενο όπως παρατηρείται στην αμερικανική αγορά.
Σχετικά δε με την Cyber Monday, ο κ. Σαββίδης επισήμανε πως διοργανώνεται και Εβδομάδα Ηλεκτρονικού Εμπορίου με αντίστοιχες εκπτώσεις και προσφορές από την GRECA μέσα στο χειμώνα, όπου η ζήτηση πολλές φορές εμφανίζεται μειωμένη.
Κάποιες εταιρείες κάνουν flash sales σε ένα προϊόν υψηλής ζήτησης, πχ. μια τηλεόραση, ωστόσο δεν μιλάμε για το μαζικό φαινόμενο όπως παρατηρείται στην αμερικανική αγορά.
89 ημέρες για τα Χριστούγεννα
«Στην ελληνική εμπορική πραγματικότητα, όλα κρίνονται την παραδοσιακά χριστουγεννιάτικη σεζόν.
Σε αυτήν εξάλλου κάνει τις αγορές του ο Έλληνας καταναλωτής, οπότε και το ενδιαφέρον μεταφέρεται προς τα εκεί», κατέληξε ο κ. Σαββίδης, κάνοντας λόγο ωστόσο για τη μόνιμη ανησυχία σχετικά με την οικονομική κατάσταση του καταναλωτή όπως την έθιξαν ήδη από τον περασμένο Ιανουάριο και στον πρωθυπουργό.


Latest News

Η δημιουργία του 4ου πόλου από Prada και Versace - Τι συμβαίνει στην Ελλάδα
H Prada ενώνει τις δυνάμεις της με την Versace για να «χτυπήσει» LVMH, Kering, Capri - Ανοδική η πορεία της στην ελληνική αγορά

Επιμένουν στους στόχους τριετίας οι τράπεζες παρά την επίδραση Τραμπ
Η διοίκηση της Πειραιώς στη διάρκεια της ετήσιας γενικής συνέλευσης των μετόχων περιέγραψε τα νέα σενάρια για τη μείωση των επιτοκίων - Έμφαση στις νέες πηγές εσόδων από τις τράπεζες

Στα σκαριά νέα εξαγορά από την Performance Technologies - Στο ραντάρ εταιρεία AI
Μας ενδιαφέρει ιδιαίτερα ο κλάδος της τεχνητής νοημοσύνης, είπε ο CEO της Performance Technologies, για να διευκρινίσει ότι ήδη γίνονται συζητήσεις με ελληνική εταιρεία AI

Οι άξονες του στρατηγικού σχεδίου της Πειραιώς ως το 2028 - Τι αποκάλυψε ο Χρ. Μεγάλου
Ο CEO της Πειραιώς αναφέρθηκε και στη συμφωνία για την απόκτηση του 90% της μητρικής εταιρείας της Εθνικής Ασφαλιστικής

Θετικοί οι οιωνοί για τα AUMs των ελληνικών τραπεζών το 2025 - Τι εκτιμά η Jefferies
Τα υπό διαχείριση κεφάλαια (AUM) αυξήθηκαν κατά 9% το πρώτο τρίμηνο - Η Jefferies και οι ελληνικές τράπεζες

THEON: Αύξηση εσόδων 61%, νέες παραγγελίες ύψους 466 εκατ. ευρώ το 2024
Ισχυρά οικονομικά αποτελέσματα κατέγραψε η THEON το 2024 ενώ περαιτέρω ισχυρή ανάπτυξη προβλέπει για το 2025

Στο πλευρό 98 μαθητών και μαθητριών που φοιτούν σε σχολεία τυφλών η αλυσίδα Μασούτης
H οικογένεια της Διαμαντής Μασούτης Α.Ε. «αγκαλιάζει με αγάπη και ευαισθησία τα παιδιά με οπτική αναπηρία, αναλαμβάνοντας έναν ιδιαίτερο ρόλο: αυτόν του νονού και της νονάς»

Τι αλλάζει με την ασφάλιση επιχειρήσεων για φυσικές καταστροφές - Οδηγός ΕΑΕΕ
Όλες οι επιχειρήσεις με ετήσιο κύκλο εργασιών άνω των 500.000 ευρώ υποχρεούνται να συνάψουν ασφαλιστήριο συμβόλαιο

Εδραιώνει τη θέση της ως εργοδότης επιλογής η HELLENiQ ENERGY
Προσέλκυση ταλέντων, σύνδεση με Έλληνες του εξωτερικού και συνεργασία με κορυφαία πανεπιστήμια

Tρόφιμα πρώτης ανάγκης διένειμε σε 598 οικογένειες η PCT
Έμπρακτη στήριξη ευάλωτων οικογενειών την πασχαλινή περίοδο από την COSCO - PCT