
Αντιμέτωποι με υψηλότερους ναύλους βρίσκονται λιανοπωλητές, αυτοκινητοβιομηχανίες και άλλες επιχειρήσεις στις Ηνωμένες Πολιτείες, καθώς κάνουν σχέδια έκτακτης ανάγκης ενόψει μίας απεργίας που απειλεί να κλείσει σχεδόν τριάντα λιμάνια την επόμενη εβδομάδα.
Η International Longshoremen’s Association, η οποία εκπροσωπεί 25.000 λιμενεργάτες στα λιμάνια μεταξύ του Maine και του Τέξας, δήλωσε ότι σχεδιάζει να εγκαταλείψει τη δουλειά νωρίς την Τρίτη, εκτός εάν οι διαχειριστές των λιμανιών συμφωνήσουν να αυξήσουν σημαντικά τους μισθούς τους και να περιορίσουν την αυτοματοποίηση.
Αναλυτές της JP Morgan εκτιμούν ότι η απεργία θα κλείσει τα λιμάνια της ανατολικής ακτής και του κόλπου που διακινούν περίπου τα μισά αγαθά που εισάγονται μέσω εμπορευματοκιβωτίων, συμπεριλαμβανομένων τροφίμων, φαρμακευτικών προϊόντων, ηλεκτρονικών ειδών ευρείας κατανάλωσης και ένδυσης, κοστίζοντας στην οικονομία των ΗΠΑ έως και 5 δισ. δολάρια κάθε μέρα.
ΗΠΑ: Φουρτούνες από απεργία σε 36 λιμάνια – Πάνω από 500 εκατ. το κόστος
Προβλήματα στα λιμάνια ενόψει εορτών
Σύμφωνα με τους Financial Times, μια τέτοια διακοπή θα μπορούσε να αυξήσει τις τιμές ενόψει της εορταστικής περιόδου αγορών. Οποιαδήποτε συμφόρηση λιμένων κινδυνεύει να περιορίσει τον εφοδιασμό πλοίων και να αυξήσει την τιμή που μπορούν να χρεώσουν οι πλοιοκτήτες στους πελάτες, κάτι που τελικά θα αυξήσει το κόστος για τους καταναλωτές των ΗΠΑ.
Οι μεγάλοι λιανοπωλητές έχουν προχωρήσει τις εισαγωγές μεγάλου μέρους των εμπορευμάτων ενόψει Χριστουγέννων και έχουν κάνει κρατήσεις με τις δυτικές ακτές του ωκεανού και τις σιδηροδρομικές εταιρείες, με την ελπίδα να αποφύγουν οποιαδήποτε αναστάτωση. Κατά τη διαδικασία, το κόστος μεταφοράς των επιχειρήσεων έχει αυξηθεί έως και 20% λόγω του επιπλέον χώρου αποθήκευσης που απαιτείται, σύμφωνα με τον Brian Pacula, ειδικό στην αλυσίδα εφοδιασμού στη συμβουλευτική West Monroe.
Οι απεργίες στις ΗΠΑ κινδυνεύουν να καθυστερήσουν τις αποστολές και να αυξήσουν το κόστος της ναυτιλίας παγκοσμίως
«Η πραγματικότητα είναι ότι η λιμενική υποδομή των ΗΠΑ γενικά δεν έχει ρυθμιστεί για να μεταφέρει όγκο 36 λιμένων μέχρι τη δυτική ακτή. . . », δήλωσε ο Ντάγκλας Κεντ της Ένωσης για τη Διαχείριση Εφοδιαστικής Αλυσίδας.
Καθώς οι μικρότερες επιχειρήσεις αγωνίζονται να εισάγουν αγαθά πριν από οποιαδήποτε απεργία, το μέσο κόστος αποστολής ενός κοντέινερ 40 ποδών με βραχυπρόθεσμα συμβόλαια από τη βόρεια Ευρώπη στην ανατολική ακτή των ΗΠΑ αυξήθηκε κατά 29% στα 2.376 δολάρια από τα τέλη Αυγούστου, σύμφωνα με τον πάροχο δεδομένων Xeneta. Το κόστος των αποστολών από την Ασία, που μπορούν πιο εύκολα να εκτραπούν στη δυτική ακτή, δεν έχει αυξηθεί την ίδια περίοδο, αλλά αυτό μπορεί να αλλάξει εάν συνεχιστούν οι απεργίες, δήλωσε ο επικεφαλής αναλυτής της Xeneta, Peter Sand.
Η απεργία έχει προγραμματιστεί να ξεκινήσει μόλις ένα μήνα πριν από την ημέρα των εκλογών, με ορισμένους ψηφοφόρους να ψηφίζουν ήδη σε ορισμένες πολιτείες
Προειδοποίησε μάλιστα, ότι οι απεργίες στις ΗΠΑ κινδυνεύουν να καθυστερήσουν τις εξερχόμενες αποστολές και να αυξήσουν το κόστος της ναυτιλίας παγκοσμίως, σε μια χρονιά που το εμπόριο έχει ήδη διαταραχθεί σοβαρά από τις επιθέσεις της μαχητικής ομάδας Χούθι σε πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα.
Πληθωριστικές πιέσεις
Ο αναλυτής της JPMorgan, Μπράιαν Όσενμπεκ, δήλωσε ότι «θα εκπλαγεί αν η απεργία διαρκούσε περισσότερο από μία εβδομάδα». Ωστόσο, εάν διαρκέσει πολύ περισσότερο, οι οικονομολόγοι προειδοποιούν ότι οι καταναλωτές θα συναντήσουν γυμνά ράφια και αυξήσεις τιμών που δεν έχουν παρατηρηθεί από την έναρξη της πανδημίας Covid-19.
Η απεργία έχει προγραμματιστεί να ξεκινήσει μόλις ένα μήνα πριν από την ημέρα των εκλογών, με ορισμένους ψηφοφόρους να ψηφίζουν ήδη σε ορισμένες πολιτείες που προσφέρουν πρόωρη ψηφοφορία. Οι δημοσκοπήσεις δείχνουν ότι η οικονομία είναι το νούμερο ένα ζήτημα των ψηφοφόρων.
Αξιωματούχοι της κυβέρνησης Μπάιντεν έχουν επαφές με όλα τα μέρη για να τα ενθαρρύνουν να «διαπραγματευτούν με καλή πίστη», δήλωσε εκπρόσωπος του Λευκού Οίκου.
Ο Λευκός Οίκος επανέλαβε ότι ο Πρόεδρος Τζο Μπάιντεν δεν σκέφτεται να επικαλεστεί τον νόμο Taft-Hartley για να αναγκάσει τους λιμενεργάτες να επιστρέψουν στη δουλειά, προσθέτοντας ότι οι αλυσίδες εφοδιασμού της χώρας είναι πιο ανθεκτικές σήμερα από ό,τι κατά τη διάρκεια της πανδημίας.
Εάν η απεργία συνεχιστεί, «νομίζω ότι θα έχει πολιτικό αντίκτυπο», είπε ο Σεθ Χάρις, πρώην κορυφαίος σύμβουλος εργασιακής πολιτικής του Μπάιντεν, τώρα ανώτερος συνεργάτης στο Κέντρο Κοινωνικής Αλλαγής Burnes του Πανεπιστημίου Northeastern.


Latest News

Νέα πετρελαϊκή στην Ελλάδα; - Ενδιαφέρον για τα κοιτάσματα στο «Μπλοκ 2»
Οι υδρογονάνθρακες στο «Μπλοκ 2» των Energean – HELLENiQ ENERGY συγκεντρώνουν το επενδυτικό ενδιαφέρον πετρελαϊκών

Σχέδια της Chevron για data centers που θα τροφοδοτεί η ίδια με ενέργεια
Η Chevron προωθεί τα σχέδιά της για να εκμεταλλευθεί την μεγάλη ζήτηση ενέργειας για data centers, σύμφωνα με τις δηλώσεις στελέχους της

Enaon EDA: Ποιος είναι ο αριθμός άμεσης επέμβασης - Πώς λειτουργεί
Ο Αριθμός Άμεσης Επέμβασης της Enaon EDA λειτουργεί χωρίς χρέωση για τον καλούντα, όλες τις ημερολογιακές ημέρες του έτους σε 24ωρη βάση

Η επιστροφή Παπασταύρου στην κυβέρνηση - Τα καυτά μέτωπα της ενέργειας και της πολεοδομίας
Τι σηματοδοτεί το εξωκοινοβουλευτικό και τεχνοκρατικό δίδυμο Σταύρου Παπασταύρου και Νίκου Τσάφου στο υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας

Πάιατ: Η Κρήτη στο επίκεντρο των ενεργειακών εξελίξεων
Ο κ. Πάιατ συμμετείχε σε πάνελ στην Αναπτυξιακή Διάσκεψη Κρήτης με τους Αναστάσιο Χατζηβασιλείου και Νικόλαο Μπακατσέλο

Οι δασμοί Τραμπ επιταχύνουν τα deal για αγορά εταιρικών αεροσκαφών
Συναγερμός έχει σημάνει στις αερομεταφορές σχετικά με τους δασμούς που πλήττουν την αλυσίδα εφοδιασμού της βιομηχανίας

Ποιοι «τζογάρουν» με το πετρέλαιο - Οι δασμοί Τραμπ και το στοίχημα των 50 δολ.
Το πετρέλαιο Brent έφτασε σε χαμηλό έξι μηνών και οι κερδοσκόποι μείωσαν τις θέσεις αγοράς και πώλησης

Συνάντηση ΕΛΕΤΑΕΝ με τον Αλέξη Χαρίτση
Μεταξύ άλλων, τέθηκε ο ενεργειακός σχειδασμός και στην ανάγκη για ισορροπημένο μείγμα τεχνολογιών Α.Π.Ε. ώστε να μειωθούν οι περικοπές ενέργειας

Μπορεί η Ευρώπη χωρίς το ρωσικό φυσικό αέριο;
Η επαναπροσέγγιση ευρωπαίων ηγετών στην Ρωσία για το φυσικό αέριο- Θα ανοίξουν ξανά οι στρόφιγγες;

Μηνιαία χρέωση και εντατικοί έλεγχοι μειώνουν τις ρευματοκλοπές
Το πρώτο εννεάμηνο του 2024 οι απώλειες υπολογίστηκαν σε 11,54%, έναντι 12,64% το πρώτο εννεάμηνο του 2023 και 12,21% του πρώτου εννεαμήνου του 2022