
Η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία Stellantis, ακολουθώντας τον μεγαλύτερο αντίπαλο της Volkswagen, αλλά και άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες, προειδοποίησε για την επιδείνωση των προοπτικών σχετικά με τη ζήτηση αυτοκινήτων και το αυξανόμενο κόστος παραγωγής τους, που εξανεμίζουν δισεκατομμύρια ευρώ από την αγορά του κλάδου.
VW: Νέο ψαλίδι στις προβλέψεις για κέρδη το 2024
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες δέχονται μεγάλες πιέσεις λόγω της αδύναμης ζήτησης στην Κίνα και τις Ηνωμένες Πολιτείες και του εντεινόμενου εμπορικού πολέμου μεταξύ του Πεκίνου και της ΕΕ, καθώς το μπλοκ ετοιμάζεται να οριστικοποιήσει τους δασμούς εισαγωγής στα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα λόγω υποτιθέμενων επιδοτήσεων.
Πτώση ζήτησης στην αγορά της Κίνας ανέφερε και η βρετανική αυτοκινητοβιομηχανία πολυτελών αυτοκινήτων Aston Martin που είδε τη μετοχή της να βυθίζεται κατά 28% – στο χαμηλότερο επίπεδο εδώ και δύο χρόνια- λόγω της αναθεώρησης προς τα κάτω των ετήσιων κερδών, όπως νωρίτερα αυτόν τον μήνα έπραξε και η Mercedes-Benz.
Η μετοχή της Stellantis υποχώρησε κατά σχεδόν 11%, φθάνοντας στο χαμηλότερο επίπεδο από τον Δεκέμβριο του 2022, καθώς οι επενδυτές αφομοιώνουν την κλίμακα των προβλημάτων της Νο. 4 παγκοσμίως αυτοκινητοβιομηχανίας. Η μετοχή της Stellantis έχει χάσει 38% σε αξία φέτος, καθιστώντας την την αυτοκινητοβιομηχανία με τις χειρότερες επιδόσεις της Ευρώπης.
Προειδοποιήσεις από την αυτοκινητοβιομηχανία
Οι τελευταίες προειδοποιήσεις ακολουθούν την ανακοίνωση της Volkswagen αργά την Παρασκευή ότι μειώνει τις προοπτικές κερδών της για το 2024 για δεύτερη φορά σε λιγότερο από τρεις μήνες. Η μετοχή της υποχώρησε λίγο περισσότερο από 2,8% στις πρωινές συναλλαγές της Δευτέρας.
Οι γερμανικοί γίγαντες αυτοκινήτων εξαρτώνται από την Κίνα για περίπου το ένα τρίτο των πωλήσεών τους και έχουν πληγεί από μια πιο αδύναμη οικονομία στην ασιατική χώρα αλλά και από τον έντονο ανταγωνισμό από τις εγχώριες κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες και έναν διαρκή πόλεμο τιμών στα ηλεκτρικά οχήματα.
Πολλά προβλήματα της Stellantis, ωστόσο, πηγάζουν από τη Βόρεια Αμερική
Ανασταλτικός παράγοντας αποτελεί βέβαια και η πτώση της ευρωπαϊκής ζήτησης, όπως επισημαίνει σε σχετική ανάλυσή του το Reuters. Οι πωλήσεις νέων αυτοκινήτων στην Ευρωπαϊκή Ένωση μειώθηκαν κατά 18,3% τον Αύγουστο, στο χαμηλότερο επίπεδο των τελευταίων τριών ετών, με διψήφιες απώλειες στις μεγάλες αγορές της Γερμανίας, της Γαλλίας και της Ιταλίας και τις διαρκώς μειούμενες πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων.
Πολλά προβλήματα της Stellantis, ωστόσο, πηγάζουν από τη Βόρεια Αμερική.
Τα ακριβά τζιπ και τα φορτηγά που πουλά η Stellantis στην προσοδοφόρα αγορά των ΗΠΑ έχουν αποφέρει σχεδόν όλα τα κέρδη της από τότε που ιδρύθηκε η αυτοκινητοβιομηχανία από τη συγχώνευση της FCA και της PSA το 2021 και έχουν κάνει τους ανταγωνιστές της να ζηλεύουν τα περιθώρια κέρδους της.
Τα υψηλά αποθέματα
Όμως, τα υψηλά αποθέματα και οι αδύναμες πωλήσεις την ανάγκασαν να μειώσει την παραγωγή της, ενώ προσφέρει επίσης μεγάλες εκπτώσεις στα οχήματα που υποτιμώνται σε παρτίδες αντιπροσώπων σε όλη την Αμερική.
Κατά συνέπεια, η Stellantis μείωσε το προσαρμοσμένο περιθώριο κέρδους της για το έτος μεταξύ 5,5% σε 7%, από διψήφιο αριθμό και προειδοποίησε για αρνητικές ταμειακές ροές μεταξύ 5 και 10 δισεκατομμυρίων ευρώ.
Οι μελλοντικές αναλογίες τιμής-κέρδους 12 μηνών, ένα μέτρο της αξίας μιας εταιρείας, για τις τρεις μεγαλύτερες ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες – VW, Stellantis και Renault – είναι περίπου 3, πολύ χαμηλότερα από τους αμερικανικές ανταγωνίστριες εταιρείες, GM και Ford και την Toyota, που είναι η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο.
Εκεί που διασταυρώνονται τα προβλήματα των παραδοσιακών ευρωπαϊκών αυτοκινητοβιομηχανιών είναι ο αυξανόμενος ανταγωνισμός από Κινέζους ανταγωνιστές που μπορούν να αναπτύξουν καλύτερα και φθηνότερα EV, πολύ πιο γρήγορα από ό,τι η Volkswagen, η Stellantis ή η Renault.
Η πτώση του μεριδίου αγοράς στην Κίνα και η χαμηλότερη ζήτηση αυτοκινήτων στην Ευρώπη οδήγησαν τη Volkswagen να προειδοποιήσει για πιθανό κλείσιμο εργοστασίων στη Γερμανία
Δυσκολεύονται επίσης να πουλήσουν τα EV που κατασκευάζουν, ενώ επενδύουν μεγάλα ποσά για να αναπτύξουν νέα, πιο προσιτά μοντέλα.
Η πτώση του μεριδίου αγοράς στην Κίνα και η χαμηλότερη ζήτηση αυτοκινήτων στην Ευρώπη οδήγησαν τη Volkswagen να προειδοποιήσει για πιθανό κλείσιμο εργοστασίων στη Γερμανία, βάζοντας την εταιρεία σε τροχιά σύγκρουσης με το ισχυρό συνδικάτο IG Metall.
Οι συζητήσεις για τις αμοιβές μεταξύ της Volkswagen και του συνδικάτου ξεκίνησαν την περασμένη εβδομάδα.


Latest News

Deals: Εριξαν ταχύτητα με την επιστροφή Τραμπ στον Λευκό Οίκο
Η πτώση του χρηματιστηρίου και η αβεβαιότητα πολιτικής από την κυβέρνηση Τραμπ έχουν εμποδίσει την πολυπόθητη ανάκαμψη των deals

ΗΠΑ: O Τραμπ υποδέχθηκε σε λαμπρή τελετή την ελληνική ομογένεια για την 25η Μαρτίου
Ο Ντόναλντ Τραμπ υποδέχτηκε τη Δευτέρα στον Λευκό Οίκο την ελληνική ομογένεια με αφορμή την επέτειο εορτασμού της 25ης Μαρτίου, παρουσία του Βαγγέλη Μαρινάκη.

Το χάος του Τραμπ μετατρέπει τις ελβετικές τράπεζες σε καταφύγιο για τους πλούσιους Αμερικανούς
Οι εταιρείες που διαχειρίζονται διασυνοριακές συναλλαγές βλέπουν αυξημένο ενδιαφέρον Αμερικανών να σταθμεύσουν τα χρήματά τους στην Ελβετία

Η μεγάλη φυγή των baby boomers - Ποια επαγγέλματα «ξεμένουν» από εργαζόμενους συνταξιοδοτήσεων
Οι αιτήσεις για συνταξιοδότηση έχουν εκτιναχθεί από το 2021 και μετά, ξεπερνώντας ή φλερτάροντας με το ψυχολογικό όριο των 200.000 ετησίως.

Σχέδιο για επιστροφή της Ιταλίας στην πυρηνική ενέργεια μετά από 38 χρόνια
Σχέδιο επαναφοράς της πυρηνικής ενέργειας στην Ιταλία - Οι στόχοι και οι προβλέψεις έως το 2050

Πρόστιμα έως 500.000 ευρώ για σπατάλες τροφίμων στην Ισπανία
Νόμος για να μειωθεί κατά 50% η φύρα στο λιανικό εμπόριο και κατά 20% στη βιομηχανία τροφίμων

Τζέι Κλέιτον: Ο εξ απορρήτων του Τραμπ και άνθρωπος των ειδικών αποστολών, υποψήφιος για «σερίφης» της Wall Street
Ο Τζέι Κλέιτον θα αναλάβει μία από τις πιο νευραλγικές θέσεις στην κυβέρνηση Τραμπ - Το παρελθόν του και οι ανησυχίες που φέρνει ο νέος πρόεδρος

Αναταραχές στην αγορά από το νέο σύστημα φόρτισης της BYD - Η αντίδραση Μασκ
Τα έσοδα της BYD ξεπέρασαν για πρώτη φορά το όριο των 100 δισ. δολαρίων

Ποια είναι η startup που απέρριψε προσφορά 800 εκατ. δολ. της Meta;
Η νοτιοκορεατική startup, FuriosaAI απέρριψε την προσφρορά των 800 εκατ.δολ. της Meta για λόγους επιχειρηματικής στρατηγικής

Τουρκία: Πώς το «φλερτ» της Wall Street εξανεμίστηκε σε μισή ώρα – Το χρονικό της βουτιάς της λίρας
Σημαντικές ρωγμές στην προσπάθεια των Τούρκων αξιωματούχων να προσελκύσουν επενδυτές στη λίρα και στα ομόλογα