Η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία Stellantis, ακολουθώντας τον μεγαλύτερο αντίπαλο της Volkswagen, αλλά και άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες, προειδοποίησε για την επιδείνωση των προοπτικών σχετικά με τη ζήτηση αυτοκινήτων και το αυξανόμενο κόστος παραγωγής τους, που εξανεμίζουν δισεκατομμύρια ευρώ από την αγορά του κλάδου.

VW: Νέο ψαλίδι στις προβλέψεις για κέρδη το 2024

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες δέχονται μεγάλες πιέσεις λόγω της αδύναμης ζήτησης στην Κίνα και τις Ηνωμένες Πολιτείες και του εντεινόμενου εμπορικού πολέμου μεταξύ του Πεκίνου και της ΕΕ, καθώς το μπλοκ ετοιμάζεται να οριστικοποιήσει τους δασμούς εισαγωγής στα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα λόγω υποτιθέμενων επιδοτήσεων.

Πτώση ζήτησης στην αγορά της Κίνας ανέφερε και η βρετανική αυτοκινητοβιομηχανία πολυτελών αυτοκινήτων Aston Martin που είδε τη μετοχή της να βυθίζεται κατά 28% – στο χαμηλότερο επίπεδο εδώ και δύο χρόνια- λόγω της αναθεώρησης προς τα κάτω των ετήσιων κερδών, όπως νωρίτερα αυτόν τον μήνα έπραξε και η Mercedes-Benz.

Η μετοχή της Stellantis υποχώρησε κατά σχεδόν 11%, φθάνοντας στο χαμηλότερο επίπεδο από τον Δεκέμβριο του 2022, καθώς οι επενδυτές αφομοιώνουν την κλίμακα των προβλημάτων της Νο. 4 παγκοσμίως αυτοκινητοβιομηχανίας. Η μετοχή της Stellantis έχει χάσει 38% σε αξία φέτος, καθιστώντας την την αυτοκινητοβιομηχανία με τις χειρότερες επιδόσεις της Ευρώπης.

Προειδοποιήσεις από την αυτοκινητοβιομηχανία

Οι τελευταίες προειδοποιήσεις ακολουθούν την ανακοίνωση της Volkswagen αργά την Παρασκευή ότι μειώνει τις προοπτικές κερδών της για το 2024 για δεύτερη φορά σε λιγότερο από τρεις μήνες. Η μετοχή της υποχώρησε λίγο περισσότερο από 2,8% στις πρωινές συναλλαγές της Δευτέρας.

Οι γερμανικοί γίγαντες αυτοκινήτων εξαρτώνται από την Κίνα για περίπου το ένα τρίτο των πωλήσεών τους και έχουν πληγεί από μια πιο αδύναμη οικονομία στην ασιατική χώρα αλλά και από τον έντονο ανταγωνισμό από τις εγχώριες κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες και έναν διαρκή πόλεμο τιμών στα ηλεκτρικά οχήματα.

Πολλά προβλήματα της Stellantis, ωστόσο, πηγάζουν από τη Βόρεια Αμερική

Ανασταλτικός παράγοντας αποτελεί βέβαια και η πτώση της ευρωπαϊκής ζήτησης, όπως επισημαίνει σε σχετική ανάλυσή του το Reuters. Οι πωλήσεις νέων αυτοκινήτων στην Ευρωπαϊκή Ένωση μειώθηκαν κατά 18,3% τον Αύγουστο, στο χαμηλότερο επίπεδο των τελευταίων τριών ετών, με διψήφιες απώλειες στις μεγάλες αγορές της Γερμανίας, της Γαλλίας και της Ιταλίας και τις διαρκώς μειούμενες πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων.

Πολλά προβλήματα της Stellantis, ωστόσο, πηγάζουν από τη Βόρεια Αμερική.

Τα ακριβά τζιπ και τα φορτηγά που πουλά η Stellantis στην προσοδοφόρα αγορά των ΗΠΑ έχουν αποφέρει σχεδόν όλα τα κέρδη της από τότε που ιδρύθηκε η αυτοκινητοβιομηχανία από τη συγχώνευση της FCA και της PSA το 2021 και έχουν κάνει τους ανταγωνιστές της να ζηλεύουν τα περιθώρια κέρδους της.

Τα υψηλά αποθέματα

Όμως, τα υψηλά αποθέματα και οι αδύναμες πωλήσεις την ανάγκασαν να μειώσει την παραγωγή της, ενώ προσφέρει επίσης μεγάλες εκπτώσεις στα οχήματα που υποτιμώνται σε παρτίδες αντιπροσώπων σε όλη την Αμερική.

Κατά συνέπεια, η Stellantis μείωσε το προσαρμοσμένο περιθώριο κέρδους της για το έτος μεταξύ 5,5% σε 7%, από διψήφιο αριθμό και προειδοποίησε για αρνητικές ταμειακές ροές μεταξύ 5 και 10 δισεκατομμυρίων ευρώ.

Οι μελλοντικές αναλογίες τιμής-κέρδους 12 μηνών, ένα μέτρο της αξίας μιας εταιρείας, για τις τρεις μεγαλύτερες ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες – VW, Stellantis και Renault – είναι περίπου 3, πολύ χαμηλότερα από τους αμερικανικές ανταγωνίστριες εταιρείες, GM και Ford και την Toyota, που είναι η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο.

Εκεί που διασταυρώνονται τα προβλήματα των παραδοσιακών ευρωπαϊκών αυτοκινητοβιομηχανιών είναι ο αυξανόμενος ανταγωνισμός από Κινέζους ανταγωνιστές που μπορούν να αναπτύξουν καλύτερα και φθηνότερα EV, πολύ πιο γρήγορα από ό,τι η Volkswagen, η Stellantis ή η Renault.

Η πτώση του μεριδίου αγοράς στην Κίνα και η χαμηλότερη ζήτηση αυτοκινήτων στην Ευρώπη οδήγησαν τη Volkswagen να προειδοποιήσει για πιθανό κλείσιμο εργοστασίων στη Γερμανία

Δυσκολεύονται επίσης να πουλήσουν τα EV που κατασκευάζουν, ενώ επενδύουν μεγάλα ποσά για να αναπτύξουν νέα, πιο προσιτά μοντέλα.

Η πτώση του μεριδίου αγοράς στην Κίνα και η χαμηλότερη ζήτηση αυτοκινήτων στην Ευρώπη οδήγησαν τη Volkswagen να προειδοποιήσει για πιθανό κλείσιμο εργοστασίων στη Γερμανία, βάζοντας την εταιρεία σε τροχιά σύγκρουσης με το ισχυρό συνδικάτο IG Metall.

Οι συζητήσεις για τις αμοιβές μεταξύ της Volkswagen και του συνδικάτου ξεκίνησαν την περασμένη εβδομάδα.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή